Flight Simulator update 1.8.3.0

Flight Simulator update 1.8.3.0

Od wczoraj dostępna jest aktualizacja Flight Simulator 2020. Lista poprawek była długa ale bardzo ogólnikowa (dlatego też nie będę jej tu przytaczał). Wygląda na to, że te ogólniki miały pokazać, że coś się dzieje a wyszło średnio. Wielu błędów nie naprawiono (problemy z pogodą na żywo, wiatrem, błędy w działaniu opcji w polskim menu). Pojawiły się też nowe (poważne problemy z Airbus A320neo: „A320 engine unexpectedly shuts down after starting up”). Na ten ostatni błąd na razie wyjścia są dwa: albo nie wyłączamy APU po uruchomieniu silników, albo rozpoczynamy lot od razu na pasie startowym. Użytkownicy donoszą też, że Airbus na niektórych lotniskach działa poprawnie, a na niektórych nie.

Z pozytywów dostrzegam pewny progres w płynności działania FS-a (testy na tych samym lokacjach z tymi samymi ustawieniami).

Flight Simulator 2020 – pierwsze loty i spostrzeżenia

Flight Simulator 2020 – pierwsze loty i spostrzeżenia

Na naszym forum zamieściłem dziś krótki opis opcji graficznych, jakie oferuje nam nowy Flight Simulator 2020. Materiał powstał na bazie mojego komputera, mieszczącego się ciut powyżej wymagań minimalnych. Bezpośredni link do materiały znajduje się tutaj.

Moje pierwsze wrażenia po tych kilku dniach, jakie minęły od premiery są umiarkowanie pozytywne. Symulator wygląda zdecydowanie lepiej, niż np. FSX. Nieco uprzykrzają życie długie czasy uruchamiania i ładowania symulatora (i nie jest to tylko moja opinia). Za kilka dni ukazać ma się aktualizacja naprawiająca zgłoszone do tej pory błędy. Wszystkim niezdecydowanym zalecam zakup symulatora w wersji z Game Pass.

Przedsprzedaż Microsoft Flight Simulator

Przedsprzedaż Microsoft Flight Simulator

I jest. Twórcy Microsoft Flight Simulator (Xbox Games Studios i Asobo Studio) podali datę wydania nowego symulatora. Ma to być 18 sierpnia 2020. Dzisiaj ruszyła przedsprzedaż. Do oferty trafią trzy wersje bazowe (oraz dostępna będzie wersja zakupu w ramach Xbox Pass (na Xbox oraz PC):

  • Standard (20 samolotów + 30 lotnisk) – 259,99 PLN
  • Deluxe (25 samolotów + 35 lotnisk) – 339,99 PLN
  • Premium Deluxe (30 samolotów + 40 lotnisk) – 519,99 PLN

Warto też wspomnieć o wymaganiach systemowych. Istotna będzie ilości pamięci RAM (zalecane 16GB) oraz ilość pamięci VRAM na karcie graficznej (8GB). W kwestii procesora minimum to AMD Ryzen 3 1200 / Intel i5-4460 (bardzo jestem ciekaw wydajności na Ryzen 3 1200, gdyż sam takowy procesor posiadam; dość mocno podkręcony). Powinna wystarczyć karta pokroju AMD RX 570 (zalecana RX 590) lub ze stajni Nvidia GTX 770 (zalecana GTX 1650 Super). Co ważne, symulator działać będzie tylko na Windows 10 (starsze wersje nie są obsługiwane). Wymagane miejsce na dysku to 150 GB.

Poniżej pełna lista samolotów i lotnisk w zależności od wersji.

Co istotne, lotniska zamieszczone na powyższej liście mają wyglądać tak, jak niejeden dodatek płatny. Pozostałe lotniska będą oczywiście uproszczone ale mają posiadać aktualne pasy, aktualne drogi kołowania i prawdopodobnie aktualne miejsca postojowe.

DCS World

DCS World

Od jakiegoś czasu Flight Simulator nie gości już na moim dysku. Powodów ku temu jest kilka ale najważniejszy to po prostu czas, a w zasadzie jego brak. Sami wiecie, jak wygląda przygotowanie całego lotu. Jest to proces bardzo czasochłonny. Z tego właśnie powodu zmieniłem lotnictwo cywilne na wojskowe i przesiadłem się na DCS World, który od pewnego czasu zajmuje cały mój wolny czas.

Lata temu prowadziłem stronę internetową poświęconą symulatorowi Flanker 2.5, a później Lock-On (dla zainteresowanych link). Początkowo więc w DCS zasiadłem za sterami Su-27. Niemniej skuszony ostatnimi promocjami stałem się posiadaczem zaawansowanego modelu F/A-18C Hornet, którego tajniki cały czas poznaje i co sprawia mi ogromną frajdę. Zapytacie, no dobrze, ale czy to też jest czasochłonny symulator? Owszem ale w mojej ocenie nie aż tak. W DCS można sobie w godzinę wykonać 2-3 proste misje. Nie wymaga to przy tym masy przygotowań (plan lotu, mapy, itp.).

Dla wielu DCS jest skomplikowanym symulatorem. Dla mnie też taki był na początku. Nie chodzi tu oczywiście o tajniki pilotażu, bo to wszyscy mamy opanowane. Największym problemem były systemy uzbrojenia. Przykładowy F/A-18C może przenosić wiele typów uzbrojenia. Każdy typ ma swoją specyfikacje i sposoby odpalania. Na szczęście internet pełen jest świetnych materiałów poradnikowych (do znalezienie również na YouTube, np. kanał Grim Reapers, Majer, OverKill). Jeśli jednak materiały filmowe są dla Was nieczytelne (może za szybkie), polecam portal DCS World – Szkoła latania. Na chwilę obecną zapoznać się tam można z materiałami dotyczącymi F/A-18 oraz F-16C. Napisane są naprawdę profesjonalnie i czytelnie. Postaram się Was na bieżąco informować, gdy w szkole pojawią się jakieś nowe materiały (a pojawiają się często).

Microsoft Flight Simulator 2020

Microsoft Flight Simulator 2020

Od jakiegoś czasu Microsoft raczy nasz zwiastunami nowego symulatora lotu, którego premiera zapowiadana jest na rok 2020. Nowy produkt ma być dostępny zarówno na komputery PC, jak i na platformę Xbox. Co ważne, szefostwo Microsoft Game Studio zadeklarowało, że Flight Simulator 2020 ma być wspierany i rozwijany przez okres aż 10 lat od daty premiery. Odważne deklaracje, trzeba przyznać. Niemniej, sprawy faktycznie wyglądaj poważnie, gdyż dzisiaj ciekawe oświadczenie wydała grupa PMDG, znana z doskonałej jakości dodatków (samolotów) do FSX, X-Plane, P3D. Otóż PMDG oświadczyła iż:

-kończy z tworzeniem dodatków (32-bitowych) dla serii FSX (zwykłej, jak i wersji Steam) oraz P3D v3. Skończy się również wydawanie aktualizacji dla dodatków na te platformy. Wparcie techniczne zostanie utrzymane,

-to samo co wyżej dotknie platformę X-Plane,

-wszelkie prace nad PMDG 737NG3 zostaną przekierowane tylko i wyłącznie na nadchodzącą platformę Flight Simulator 2020.

Z pełną treścią oświadczenia zapoznać się można tutaj. Jeśli więc jeszcze nie słyszeliście o nowym symulatorze, polecam przeszukać Youtube, gdzie ukazało się już kilka zwiastunów, robiących naprawdę piorunujące wrażenie.

Warsaw Overload 2017

Warsaw Overload 2017

Jeśli przed końcem 2017 roku chcecie zapewnić sobie dawkę adrenaliny za sterami Waszych samolotów, PLVACC zaprasza na ostatnią imprezę w tym roku: Warsaw Overload. W sobotę, 30 grudnia 2017 przywita Was pełna obsada lotniska EPWA (Warszawa). Kontrolerzy będą do Waszej dyspozycji od 15:00 do 21:00 UTC. Jak zwykle w tego typu imprezach zalecane jest dokładne zaplanowanie lotu, w tym ilości paliwa (spodziewać się można holdingu z uwagi na duży ruch).

PL-VACC Independence Day 2017

PL-VACC Independence Day 2017

Jeśli lubicie i potraficie latać on-line w sieci VATSIM, macie okazję sprawdzić swoje umiejętności. Jak co roku bowiem, PL-VACC zaprasza na Independence Day. Zlot jak się domyślacie odbędzie się 11.11.2017 roku. Obsadzone będą lotniska EPWA, EPGD, EPRZ.

Time to say goodbye….starej witrynie

Time to say goodbye….starej witrynie

Po kilku latach funkcjonowania strony Aztec.pl na starym systemie CMS (Joomla) przyszedł czas na zmianę na coś bardziej funkcjonalnego, czyli WordPress. W ciągu tych lat Joomla doczekała się wielu aktualizacji (w tym załatania wielu luk bezpieczeństwa), które niestety „przespałem”. Aktualizacja mojej wersji do najnowszej było praktycznie niemożliwe. Stąd decyzja o przesiadce i przeniesieniu materiałów do WordPress.

Nie zwracajcie uwagi na daty poniższych wpisów. To rzecz jasna starocie ale przeniosłem je tytułem testów (oraz dlatego, aby strona główna nie świeciła pustkami). Przeniesienie historycznych newsów uznałem za bezcelowe. Przeniesione zostały wszystkie materiały szkoleniowe oraz recenzje.

Mam nadzieję, że nowa szata będzie dla Was bardziej czytelna i przejrzysta.