To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

Płatne samoloty i śmigłowce - [FSX] PMDG 737NGX

PZL Belfegor - Pon 15 Sie, 2011 20:31

Gdyby przyjmować średnią, to by było 0.8075 - 0.8029 to wartość z manuala.
Ultor - Pon 15 Sie, 2011 20:35

OK, niech więc będzie wartość z manuala. Teraz zobaczę w FSX ile ważył ładunek i porównamy to z max. masą do lądowania 737NGX.
PZL Belfegor - Pon 15 Sie, 2011 20:38

Bez przesady, nie musi się zgadzać do tylu miejsc po przecinku ;)
Z ciekawostek - paliwo które zostanie podgrzane oczywiście zwiększy swoją objętość, dlatego 737 ma zawory pozwalające pozbyć się naddatku:
http://www.airliners.net/...53fab987fb546f3

Ultor - Pon 15 Sie, 2011 20:58

No więc sprawdziłem w FSX i wygląda to tak:

- dla moich dotychczasowych ustawień dot. ładunku ZFW=60,2 t
- jeśli zatankowałem 1/3 zbiorników paliwa tj. 6,9 t paliwa to GWT=67,1 t
- wtedy po przylocie EPWA-EPGD masa do lądowania wg FSBuilda wyniesie 65,8 t

Natomiast maksymalna dopuszczalna masa startowa to 66,3 t a więc bardzo blisko! Tak wiec to dlatego Vref zostały ustawionie na około 150 kts.

Jednakże bawiąc się w planowanie paliwa przy pomocy FMS 737NGX okazuje się, że minimalna ilość paliwa jaką on akceptował na tej trasie wynosiła nie 1,3 t ale 2,5 t (przy ustawieniu rezerwy na 0,1 t aby ją móc pominąć) bo dla mniejszej ilości zaraz wyświetlał komunikat "Insufficient fuel load". Tak więc jeśli faktycznie pali on ponad tonę więcej niż wylicza to FSBuild to i tak masa przy lądowaniu wyniesie 64,6 t a więc i tak blisko maksymalnie dopuszczalnej i stąd duże Vref.

UZUPEŁNIENIE:

Właśnie przeleciałem trasę EPWA-EPGD i było tak: ZFG=60,2 t więc tutaj zostawiłem wszystko jak było ale "zatankowałem" tylko 3 t paliwa. Na trasie samolot spalił jakieś 1,9 t ale zaznaczam, ze użyłem ograniczenia na moc silnika podczas startu i wznoszenia "-1" w obu przypadkach. W rezultacie po wylądowaniu samolot ważył 61,3 t a więc 5 t mniej niż maksymalna i FMS określił mi Vref=144 kts dla klap ustawionych na 30*.
Na MCP ustawiłem dokładnie 144 kts nie dodając 5 kts jak to się powinno zwykle robić. I okazało się, że tym razem 737NGX wyhamował bardzo dobrze bo prędkość kołowania osiągnąłem dość daleko od zjazdu z pasa. Tak więc sądzę, że kluczowa jest tutaj masa samolotu przy lądowaniu a prędkość Vref podawana przez FMS jest prawidłowa nawet jeśli wynosi 140-150 kts bo samolot i tak spokojnie wyhamuje jak należy. Jeśli jednak masa przy lądowaniu jest tylko o 1-1,5 t mniejsza niż maksymalnie dopuszczalne 66,3 t to wtedy robi się nieciekawie i hamowanie zajmuje tak ze 2 km na oko.

PZL Belfegor - Śro 24 Sie, 2011 18:21

Pojawił się paintkit: http://www.precisionmanua.../paintkits.html
lukastur - Czw 25 Sie, 2011 21:06

Czy w związku z powyższym ktoś się pokusi o zrobienie EnterAir? Proszę! :)
roberts115 - Czw 25 Sie, 2011 22:16

Ja nawet błagam o Enter Air, bo teraz muszę latać Transavią wziętą w leasing... ;)
Ultor - Nie 28 Sie, 2011 01:47

Jeśli ktoś zrobi fikcyjne malowania 737NGX w barwach LOT to też byłyby mile widziane. A tak w ogóle to czy LOT planuje zakupić 737NG aby zastąpić stare Classic czy zastąpią je tylko większe Embraery?
PZL Belfegor - Nie 28 Sie, 2011 14:00

Już jest takie malowanie, szukaj przed pisaniem.
http://library.avsim.net/...=root&Go=Search

radib25 - Sob 03 Wrz, 2011 13:52

Na 23 września 2011 planują wydanie SP1. Zastrzegają jednak, że data może ulec zmianie.
Więcej na http://forum.avsim.net/to...ious-ngx-items/

gate - Nie 04 Wrz, 2011 17:48

Stałem się się nieszczęśliwym posiadaczem 737 NGX i jaka już tradycja muszę mieć z tym jakiś problem - instalacja przebiegła bardzo sprawnie, czytam tutorial no i trzeba uruchomić fsx. Pyta się czy uruchomić HUD od tego PMDG 737 NGX, klikam uruchom, a tu wyskakuje okienko o tym, czy uruchomić ponownie symulator. Tutaj szczegóły:
Cytat:
C:\Documents and Settings\Michał\Dane aplikacji\Microsoft\FSX\fsx.CFG.txt
C:\Documents and Settings\Michał\Dane aplikacji\Microsoft\FSX\dxdiag.txt
C:\Documents and Settings\Michał\Dane aplikacji\Microsoft\FSX\scenery.cfg
C:\Documents and Settings\Michał\Dane aplikacji\Microsoft\FSX\fdr.dat
C:\Documents and Settings\Michał\Dane aplikacji\Microsoft\FSX\DLL.xml

Próbowałem usuwać fsx.cfg i scenery.cfg, ale nic nie pomogło.

edit: a mój system to Win XP 32-bit

mbucholski - Nie 04 Wrz, 2011 19:45

Załaduj NGX-a przez jakiś inny samolot z uruchomionego lotu swobodnego.
Tomek1158 - Nie 04 Wrz, 2011 19:46

Może jakiś screen? Z tego co dałeś dużo "wywróżyć" (a przynajmniej ja nie potrafię) się nie da.
gate - Nie 04 Wrz, 2011 19:56

Po pierwsze symulator się w ogóle nie włącza, a po drugie to wygląda tak: Zainstalowanie NGX, włączanie fsx, pytanie o uruchomienie PMDG_HUD_interface.dll, naciśnięcie Uruchom, pytanie o to, czy uruchamiać to przy każdej sesji - Tak, jakieś 20 sek., A fatal error occurred -> What data does this error report contain? -> View the contents of error report i jest tam to co w moim poście wyżej.
shaman - Nie 04 Wrz, 2011 21:06

Spróbuj odinstalować NGXa, usunąć wpisy dotyczące niego w FSX.cfg i zainstaluj go ponownie.
Tomek1158 - Nie 04 Wrz, 2011 21:07

No i właśnie chodzi o to żebyś to okienko fatal error rozszerzył żeby zobaczyć szczegółowe informacje o błędzie, kliknął taki guzik na klawiaturze "prtscsysrq" by zrobić printscreena i tego printscreena nam wysłał. Będzie przynajmniej wiadomo co wywala.
gate - Pon 05 Wrz, 2011 15:32

Już wszystko działa, ale i tak dzięki za pomoc
lukastur - Pon 12 Wrz, 2011 22:14

Czy ktoś ma problem z "wytracaniem" prędkości na zniżaniu? Daję hamulce aero na full, zniżanie 1800 ft/min a on mi się rozpędza. Czy tak ma być?
st1322 - Pon 12 Wrz, 2011 22:47

Po pierwsze to na jakiej wysokosci jestes?

Po drugie, jak z przepustnica? Jest na Idle czy nie?

Jak odpowiesz to pomyslimy dalej.

lukastur - Pon 12 Wrz, 2011 22:54

Przepustnica na IDLE. Do FL200 można schodzić nawet do 3000 ft/min, później nawet przy 1600 ft/min bez hamulców aero się rozpędza. Z hamulcami - powiedzmy - trzyma prędkość. A co kiedy trzeba zniżać szybciej?
PZL Belfegor - Pon 12 Wrz, 2011 22:56

Jeśli to 800 z wingletami, to raczej nic dziwnego.
http://forum.avsim.net/to...ressed-you-more
http://forum.avsim.net/to...aft-in-approach
http://forum.avsim.net/to...e-slipery-800wl
http://forum.avsim.net/to...uring-approach/
http://forum.avsim.net/to...ow-for-landing/

lukastur - Pon 12 Wrz, 2011 23:08

OK - Z powyższych linków wynika, że NGX ma właściwy model lotu i trzeba się nauczyć myśleć bardziej do przodu przy zniżaniu. Jeżeli zatem ktoś z kontrolerów VATSIM (przynajmniej PL) czyta te posty to uprzejmie Was proszę o uwzględnienie charakterystyki (autentycznej - przynajmniej tak piszą) NGX 800 WL :)
PZL Belfegor - Pon 12 Wrz, 2011 23:21

Jeśli możesz zniżać szybciej niż 500 stóp na minutę, to nie musisz informować ATC - po prostu planuj zniżanie tak, by nie musieć jednocześnie wytracać prędkości i wysokości.
Trochę na ten temat w 737:
http://www.pprune.org/arc...p/t-283935.html
http://www.pprune.org/arc...p/t-334868.html
http://www.pprune.org/arc...p/t-344570.html

RzEmYk - Pon 12 Wrz, 2011 23:22

To pilot ma wiedzieć jak zniża jego maszyna. To pilot ma przewidywać sytuację. To pilot ma usta i mikrofon, żeby poprosić o wcześniejsze zniżanie.
lukastur - Pon 12 Wrz, 2011 23:29

Zgoda. ALE!
To kontroler ma wiedzieć czy pilot leci na miotle czy wahadłowcem, bo chyba po coś w planie lotu się wpisuje "markę" samolotu. Czy zupełnie niepotrzebnie???
@Belfegor - dzięki za pomocne linki.

RzEmYk - Wto 13 Wrz, 2011 07:29

Przecież kontroler nie ma za zadanie znać charakterystyk wszystkich samolotów łącznie z ich odmianami.
To obowiązek pilota żeby zgłosić gotowość do zniżania.

Wymagasz żeby policjant stojący na skrzyżowaniu uważał na Ciebie i mówił Ci kiedy masz zacząć hamować abyś nie wjechał na środek skrzyżowania.

lukastur - Wto 13 Wrz, 2011 09:40

Ja niczego nie wymagam, chodzi mi tylko o współpracę. Oczywiście, że pilot kontroluje sytuację na pokładzie i może odmówić wykonania zniżania, którego wykonać się nie da. Policjant na skrzyżowaniu nie ma za zadanie naciskać na mój pedał hamulca, ale także musi obserwować ruch samochodów i dawać sensowne instrukcje kierowcom. I kontroler także nie musi znać charakterystyk, odmian itd itp, ale przecież dając instrukcje jakimiś kryteriami się kieruje. Kooperacja!
Artur Grabski - Wto 13 Wrz, 2011 11:47

3 mile na poziom takimi kryteriami ja się kieruje i zazwyczaj działa.
lukastur - Wto 13 Wrz, 2011 12:45

Ok. Będę ćwiczył zejścia NGX w/g wzoru 3 mile na poziom, chociaż już nie mam pomysłu co można więcej zrobić niż:
1. przepustnica idle
2. speedbrake na full
3. znaczne wytracanie prędkości z małym zniżaniem (np 300-500 ft/min), a potem gwałtowne zniżanie z rozpędzaniem (4000 ft/min)

PZL Belfegor - Wto 13 Wrz, 2011 14:50

0. Sensownie zaplanować zniżanie...
Cytat:
To kontroler ma wiedzieć czy pilot leci na miotle czy wahadłowcem, bo chyba po coś w planie lotu się wpisuje "markę" samolotu. Czy zupełnie niepotrzebnie???

Kontroler nie będzie wiedział, jaki to FSowy model, co użytkownik z nim zrobił i czy umie się nim posługiwać.

CeglA - Śro 14 Wrz, 2011 19:28

Witam,
wiadomo może coś w sprawie malowania Enter Air dla PMDG NGX?

gate - Sob 17 Wrz, 2011 11:27

A jak jest z AIRAC w NGX? Można pobierać go z navigraph, czy przygotowują coś innego?
shaman - Sob 17 Wrz, 2011 11:36

Normalnie kupujesz od Navigraph. Do wszystkich PMDG jest ten sam airac.
gate - Sob 17 Wrz, 2011 11:40

Ok, dzięki. Myślałem, że w tym jest coś nowego i chciałem się upewnić.
Roki117 - Pon 19 Wrz, 2011 15:40

Nie wiem dlaczego ale po przylocie na lotnisko docelowe po chwili zawiesza się FSX z PMDG NGX-em. Pokazuje okienko fatal error i wyrzuca z FSa po czym załącza na nowo FSX :/
Co to może być?
Zainstalowane mam Active Sky Evo, PMDG NGX, Aerosoft Vienna i German Airports 3 X
łącznie z service packami do FSX-a.
Win 7 64 bity

mirage9 - Pon 19 Wrz, 2011 22:53

Wejdz w control panel-->narzedzia administracyjne-->event viewer.Jak sie otwwrzy to wybierz 1 folder,potem zakladke i tam jeden z peirwszych errorow powienien dotyczyc fsx.Jak moglbys pokazac go tutaj bylo by nam prosciej.
Marcin Palasek - Pią 23 Wrz, 2011 21:44

Podczepiam się pod Posta:

log:
Faulting application name: fsx.exe, version: 10.0.61637.0, time stamp: 0x46fadb14
Faulting module name: MSVCR90.dll, version: 9.0.30729.4926, time stamp: 0x4a1743c1
Exception code: 0xc0000417
Fault offset: 0x0006c955
Faulting process id: 0x574
Faulting application start time: 0x01cc7234e08638a2
Faulting application path: C:\Microsoft Flight Simulator X\fsx.exe
Faulting module path: C:\Windows\WinSxS\x86_microsoft.vc90.crt_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.30729.4926_none_508ed732bcbc0e5a\MSVCR90.dll
Report Id: 44425ce0-de28-11e0-a9e1-f46d040a117

Lub:
Log Name: Application
Source: Application Error
Date: 9/12/2011 11:00:57 PM
Event ID: 1000
Task Category: (100)
Level: Error
Keywords: Classic
User: N/A
Computer:
Description:
Faulting application name: fsx.exe, version: 10.0.61637.0, time stamp: 0x46fadb14
Faulting module name: PMDG_737NGX.DLL, version: 1.0.0.0, time stamp: 0x4e4a3aef
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00057412
Faulting process id: 0xca4
Faulting application start time: 0x01cc71c1519df77e
Faulting application path: C:\FSX\fsx.exe
Faulting module path: C:\FSX\GAUGES\PMDG_737NGX.DLL
Report Id: 99d87237-ddb4-11e0-a8cc-f46d0497c09f

Win 7 64 Bit

Obie biblioteki zainstalowane

Versions of C + + 2008:
9.0.30729.4148 x64
9.0.30729.4148 x86

lotnik555 - Wto 11 Paź, 2011 18:18

Witam, powie mi ktoś jak uzbroić spoilery w pmdg 737 ngx? Chodzi o to, że jak ląduje wg ILS to przed przyziemieniem wyłączam a/t albo się automatycznie samo wyłącza, i jak koła dotkną pasa to żeby automatycznie włączył się ciąg wsteczny?... Zawsze wykonuje to ręcznie dlatego moje pytanie jest takie czy da się zrobić to automatycznie? Za odpowiedź dziękuję...
PZL Belfegor - Wto 11 Paź, 2011 18:22

Nie ma automatycznego ciągu wstecznego, spoilery uzbraja się normalnie - shift+/ albo clickspot w VC.
lotnik555 - Wto 11 Paź, 2011 18:35

Sprawa wygląda tak, że kiedy dotknę kołami pasa to wciskam F2 - ciąg wsteczny... niestety często bywa tak, że nie chce on się włączyć... tzn.. na filmikach jak oglądam przy lądowaniu tylko lekko kołami dotknie samolot pasa i od razu spoilery i ciąg wsteczny się włącza... Dlatego nie wiem czy ja coś źle robię?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group