To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

Płatne samoloty i śmigłowce - [FSX] PMDG 737NGX

PZL Belfegor - Wto 11 Paź, 2011 19:10

Przyczyna pewnie ta sama, co już omawiana w niniejszym wątku: http://www.aztec.pl/forum...ghlight=#112470
Lindberg - Wto 11 Paź, 2011 20:10

lotnik555 napisał/a:
to wciskam F2 - ciąg wsteczny... niestety często bywa tak, że nie chce on się włączyć


F2 trzeba chwilę przytrzymać.

RzEmYk - Śro 19 Paź, 2011 10:32

Jeszcze jeden tutorial:
http://www.simflight.com/...by-tom-risager/
Z tego co zauważyłem, to niepoprawnie zostało zaprezentowane wpisywanie trasy - nie jako FIX DROGA FIX, tylko FIX DCT FIX.

oskar1994 - Śro 19 Paź, 2011 10:40

Witam

Wczoraj lecąc na VATSIM-ie podczas lądowania w Warszawie wyłączyły mi się obydwa silniki. Po samoczynnemu zrównoważeniu N1 do około 0-10% sterowanie PMDG 737-800 NGX mijało się z celem, ponieważ ster wysokości, kierunku oraz lotki były po prostu nie do opanowania. Nazwał bym te zjawisko - ograniczonym sterowaniem samolotu lub ograniczonymi ruchami wolantu. 'Jak na mój łeb', można byłoby powiedzieć, iż nastał problem z płynami hydraulicznymi chociaż wątpię, aby takie zjawisko było zgodne z fsx. Czy może mieć na to wpływ zasilanie elektryczne? Oczywiście to właśnie pracujące silniki dają energię dla samolotu przez większość lotu, co pewnie każdy z Was wie, a mi jej właśnie zabrakło po awarii. Dodam, iż jednostka zasilania pomocniczego APU została włączona tuż po kolejnych nieudanych próbach rozruchu silników. Serdecznie dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam, Oskar.

piter747 - Nie 23 Paź, 2011 22:08

Panie rzemyk, chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem. I nie życzę sobie żebyś pisał do mnie takim tonem bo nie jestem twoim kolegą z piaskownicy tylko poważnym użytkownikiem forum. Czy Google boli to możesz Panie rzemyk pytać swoich domowników a nie ludzi chcących kulturalnie korzystać z forum i czegoś się dowiedzieć. Proszę podać podstawę ostrzeżenia. I udowodnić że na forum jest tutorial do 737 Ngx zawirający programowanie fmc poparte przykładową trasą. Czekam.
PZL Belfegor - Nie 23 Paź, 2011 22:22

Tymczasem, trzy posty wyżej...
st1322 - Pon 24 Paź, 2011 23:36

piter747 napisał/a:
Panie rzemyk, chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem. I nie życzę sobie żebyś pisał do mnie takim tonem bo nie jestem twoim kolegą z piaskownicy tylko poważnym użytkownikiem forum. Czy Google boli to możesz Panie rzemyk pytać swoich domowników a nie ludzi chcących kulturalnie korzystać z forum i czegoś się dowiedzieć. Proszę podać podstawę ostrzeżenia. I udowodnić że na forum jest tutorial do 737 Ngx zawirający programowanie fmc poparte przykładową trasą. Czekam.


Nie chce byc zlosliwy, ale wraz z produktem jest tutorial - nazywa sie NGX Tutorial 1. Masz go w folderze razem ze wszystkimi manualami. I wiesz co? Nawet ang nie trzeba znac, bo sa tez obrazki, a jesli miales podstawy ang w szkole to dasz sobie rade. Serio!

slyszers - Śro 26 Paź, 2011 14:00

Po lekturze całego wątku nadal mam dylemat. Kupować, czy nie. chciałem mieć jakąś alternatywę dla pmdg 747. Po początkowych zachwytach (w tym wątku) przyszedł czas na bardziej stonowane opinie (i zgłaszanie błędów) i przez to mam dylemat oparty na pytaniach:

1) Czy kupować teraz, czy czekać na patche?
2) Jaka jest alternatywa dla pmdg-737ngx (czytałem coś o iFly i A2A); koszt nie gra roli?
3) Jak z klatkożernością? U mnie przy pmdg 747, megaairport Frankfurt, REX, GEX i ruch WOAI na poziomie 60%, mam ok. 22 klatek. Tak w skrócie: czy NGX utrzyma taki poziom czy spodziewać się znaczego spadku ? Sysytem win7 64 bit/ 6GB Ramu.
4) Czy wiecie coś o 777 od pmdg, bo takie hasło też padło?

PZL Belfegor - Śro 26 Paź, 2011 17:15

1. Dodatkiem z hotfixami mimo istniejących błędów można latać z powodzeniem, jeśli o to chodzi w pytaniu.
2. A2A? To chyba jeśli 377 uznać za alternatywę 737... Natywne 737NG dla FSX zrobił iFly i Ariane.
3. Powinno być nieco lepiej.
4. Ma być.

st1322 - Czw 27 Paź, 2011 00:34

Akurat W7 ci klatek wiecej nie doda. Podaj jaki masz procesor, predkosc to ci powiem czego mozna sie spodziwac.

Ja mam 4.0 + 6GB Ram na 1400mhz. UT2 - commercial traffic na 100% (powiekszone o wlasnie dodanie duzej ilosci WOAI do UT2), przy max chmurach, zlej pogodzie oraz AES wlaczonym mam 25-30fps. Ale zalezy tez jak bardzo mam dysk zasmiecony, czy defragmentujesz czesto it. Aha, dodam ze rozdzielczosc mam HD, w FSX.cfg mam 4096, UTX wraz z oswietleniem nocnym, FSC w tle, ASE, RC4 a fsx dziala na 3 rdzeniach. HT = off.

Suwaki mam prawie wszyskie na ustawieniach wysokich, LOD jest na srednim poziomie, drogi na 15 cm, siatka 10m a i mam jeszcze FS Global 2010 wiec mesh tez ten z lepszych.

Takie same mam fps'y na YMML wraz z ORBIXem - ktore ponoc zabija wszystko.

Czy bedziesz mial tak samo - nie wiem. Na avsimie sa kolesie co maja bardziej podkrecone procesory a fpsy maja gorsze, tak wiec naprawde nie wiem.

I na koniec, jenyne co mam zminiejszone to wyswietlanie autogenu w cfg - zgodnie z poradami z avisimu orqaz z forum ORBIXa.

slyszers - Czw 27 Paź, 2011 11:01

1) "Dodatkiem z hotfixami" - co to znaczy ?

2) "Natywne 737NG dla FSX zrobił iFly i Ariane." - czy PMDG 737 NGX "dyskwalifikuje" te statki, czy w porównaniu z tym cudem trzymają poziom ? Nie mam doświadczenia z tymi producentami więc nie wiem czego się spodziewać.

3) Po tym co napisałeś, mogę się spodziewać, że wymagania ma podobne do 747 od PMDG. (Mój procesor 4.2 GHz)

mbucholski - Czw 27 Paź, 2011 14:18

1) Na avsimowskim forum PMDG były udostępnione poprawki w formie hotfiksów. Aktualnie oczekiwanie jest na service pack, więc nie ma sobie czym głowy zawracać.

2) Pooglądaj jakieś zdjęcia kokpitu/modelu zewnętrznego, a pewne kwestie się wyjaśnią. W symulacji systemów PMDG nie ma sobie równych.

pawel-d - Czw 27 Paź, 2011 14:24

To ode mnie kilka słów:

Ad.1 ) Było kilka (4?) hotfixy, które miały eliminować zgłaszane przez ludzi problemy. Głównie zgłaszanym problemem były chyba błędy "out of memory" i związane z tym zamykanie się FS-a. Ja działam stabilnie bez żadnych zauważonych błędów. Też na Win7 64.

Ad.2) Odnośnie Ariane to się wypowiem, nie mam. Kiedyś trochę o nich poczytałem i z kilku względów nie brałem go w ogóle pod uwagę (cena, licencjonowanie, ogólnie jakość, baza nawigacyjna itd. ale mogło się pozmieniać, więc nie chcę ich bezpodstawnie oceniać).
Co do iFly, to mam też (no skusiłem się, niecierpliwy jestem). Generalnie jest ok. Bardzo przyzwoity dodatek. Ma zdecydowanie więcej modeli (z BBJ włącznie). Graficznie trochę gorszy od pmdg, ale to nie znaczy, że jest źle. Wydajność podobna do pmdg. Ja miałem zastrzeżenia do działania AP - kilka razy robił dziwne cyrki (raz zaczął wznosić przy przełączaniu z vnav na LVL CHG w trakcie zniżania itp.), ale to było sporadyczne. Zapisywanie i ładowanie zapisanego lotu jest w iFly dwustopniowe - trzeba wczytać lot, potem wczytać stan panelu, przy czym nie zawsze zadziała to prawidłowo. No i iFly jest tańszy.
PMDG jest bardzo stabilny i przewidywalny (jako samolot i AP, no bo jako oprogramowanie to ludzie raportują problemy). Jest lepszy graficznie, pozwala zapisywać i bezproblemowo ładować lot.
Ale przede wszystkim oferuje dużo bogatszą symulację samolotu i jego systemów, awarii itp. pełniejsza dokumentacja, bo w zasadzie jest to prawdziwa dokumentacja prawdziwej maszyny - choć dla niektórych może to być wadą, bo może być uznana za mniej czytelną, za bardzo szczegółową i za mało "łopatologiczną" (sorki za określenie).
Wg. mnie różnica w cenie nie jest tak duża aby przemawiała za iFly. Jeśli wystarczą ci modele 800 i 900, to wg. mnie pmdg jest najlepszy i wart większej ceny.
Jeśli mocno zależy ci na mniejszych modelach, ew. BBJ, to pmdg dopiero je robi, a będą za dodatkową kasę i to dość pokaźną (chyba mowa o 29$ była).

Ad.3) Wydajność u mnie jest taka jak MD-11 od pmdg, nie mam niestety 747. Samolot oczywiście jest wymagający, ale nic tam znowu specjalnego. Oczywiście wszystko zależy od konkretnej konfiguracji, jak zawsze.

slyszers - Czw 27 Paź, 2011 15:00

Wszystko wiem, dzięki za pomoc. Myślę, że czas odłożyć gotówkę i poczekać na pierwszy service pack.

...a co do mojego 4 pytania i 777 to znalazłem coś takiego na stronie PMDG: "This product is under very low rate development right now. We are currently coordinating some long lead items with Boeing, and collecting the industrial expertise required to build this aircraft properly. Our 737 development team will take over this project upon completion of the NGX, as the two airplanes have many software and system similarities that will allow for a very rapid wind-up to completion once the NGX has been released."

Sorry za offtop, to tylko w nawiązaniu do mojego pytania.

Matt - Sob 29 Paź, 2011 09:22

SP1 :)

http://forum.avsim.net/to...-sp1-available/

Dostepne sa tez modele 600/700

adiks7 - Nie 06 Lis, 2011 19:26

Witam, jak w końcu jest z tym radarem pogodowym, działa w tym samolocie, czy to tylko atrapa? Czy można kupić ten samolot nie mając karty kredytowej, tylko np. przelew?
PZL Belfegor - Nie 06 Lis, 2011 19:29

Nie ma ani radaru pogodowego, ani nic co by go udawało.
Lindberg - Nie 06 Lis, 2011 20:09

adiks7 napisał/a:
tylko np. przelew?


Oczywiście, a najlepiej i najszybciej przez PayPal.

gate - Nie 13 Lis, 2011 19:36

A ciekawi mnie taka rzecz - da się w nim wykonać tzw. GPWS Test Mode? No chyba, że do tego trzeba użyć bezpieczników...które nie działają...
gregee123 - Pon 14 Lis, 2011 20:38

Czy o to chodzi?


shaman - Nie 27 Lis, 2011 02:08

http://www.youtube.com/us...u/0/wN5Z0o2RO-k
Ten użytkownik ma kilka filmów z NGX. Zaciekawił mnie kolor podświetlenia, jest czerwone. W jaki sposób można takie ustawić?

hideto - Nie 27 Lis, 2011 02:24

Zmieniałeś wyposażenie kabiny w FMC?
shaman - Nie 27 Lis, 2011 03:42

Tak, jest tam wiele opcji, jednak koloru podświetlenia przyrządów nie widziałem.
PZL Belfegor - Nie 27 Lis, 2011 12:24

Wystarczy notatnik, ale jest też http://technoprodesign.wo.../cockpitcolors/
shaman - Nie 27 Lis, 2011 16:05

O, dziękuje Ci bardzo. O to chodziło.
Pozdrawiam!

gate - Pon 28 Lis, 2011 16:47

gregee123 napisał/a:
Czy o to chodzi?

Chodzi o to http://www.youtube.com/watch?v=LXEgmyE_iG4

RzEmYk - Pon 28 Lis, 2011 17:28

gate napisał/a:
gregee123 napisał/a:
Czy o to chodzi?

Chodzi o to http://www.youtube.com/watch?v=LXEgmyE_iG4
No przecież to to samo, ten sam GPWS Test.
kubw19 - Pon 28 Lis, 2011 19:19

Witam. Jak będzie działał ten samolot na komputerze z takimi parametrami?

Procesor: Intel Quad 4 rdzenie
Karta graficzna: Geforce 9600 GT 512 MB
System: Windows 7 64 bit Home Premium
Ram: 3gb

gate - Pon 28 Lis, 2011 19:56

RzEmYk napisał/a:
gate napisał/a:
gregee123 napisał/a:
Czy o to chodzi?

Chodzi o to http://www.youtube.com/watch?v=LXEgmyE_iG4
No przecież to to samo, ten sam GPWS Test.

Dobra, tylko jak to zrobić?

Tomek1158 - Pon 28 Lis, 2011 19:58

Ramu przydałby się jeszcze 1 GB karta graficzna też kiepska no i podaj zegar procesora bo samo to że ma 4 rdzenie nic nie znaczy.

Może 10fps bez autogenu wyciągniesz.

RzEmYk - Pon 28 Lis, 2011 20:02

gate napisał/a:
Dobra, tylko jak to zrobić?
Pozwolisz, że zastosuję moje retoryczne zapytanie: A co na to manual? ;)
kubw19 - Pon 28 Lis, 2011 20:35

Cytat:
Ramu przydałby się jeszcze 1 GB karta graficzna też kiepska no i podaj zegar procesora bo samo to że ma 4 rdzenie nic nie znaczy.

Może 10fps bez autogenu wyciągniesz.


Dzięki za odpowiedź.
Zegar ma 2.50 GHZ

Tomek1158 - Pon 28 Lis, 2011 22:35

To ja ci powiem tak. Ja mam Nvidia 9800GT 4GB ramu i Intel core 2quad q8400 2.66 GHZ i przy (prawie) maxymalnych ustawieniach na NGX mam w porywach do 15/20 fps a do nagrywania frapsem wycinam cały autogen. Radzę ci więc poważnie zastanowić się nad kupnem tego samolotu.
slyszers - Wto 29 Lis, 2011 20:49

A u mnie pewna ciekawostka: 737 NGX jest mniej klatkożerny niż ich 747 (na tych samych ustawieniach grafiki). Spodziewałem się drastycznego spadku a taka miła niespodzianka.
gate - Wto 29 Lis, 2011 21:44

RzEmYk napisał/a:
gate napisał/a:
Dobra, tylko jak to zrobić?
Pozwolisz, że zastosuję moje retoryczne zapytanie: A co na to manual? ;)

Znam twój scenariusz ;) Możesz chociaż podpowiedzieć gdzie dokładnie szukać? Na razie udało mi się znaleźć tylko co znaczą komunikaty GPWS.

Lindberg - Wto 29 Lis, 2011 22:10

Mistrzu,
po stronie F/O masz przycisk do testu GPWS.
Ot i wszystko.
Pozdro. :D

gate - Śro 30 Lis, 2011 16:22

No nie... ale ze mnie gapa :// Super to jest. Mi się to od razu z tym kojarzy http://www.youtube.com/watch?v=sUYNFQqkhk4 8-)
gate - Sob 10 Gru, 2011 16:07

Jest już SP1b!
http://forum.avsim.net/to...ates-available/

Piotrst - Czw 15 Gru, 2011 21:33

Tę fajną trzęsiawkę w kabinie jak można osiągnąć
http://www.youtube.com/watch?v=swDYr3pt6QM

kubw19 - Czw 15 Gru, 2011 21:43

Użyj płatnych programów takich jak ten EZdok Camera


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group