To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

Płatne samoloty i śmigłowce - [FSX] PMDG 737NGX

PZL Belfegor - Wto 02 Paź, 2012 18:17

Problem prędkości wygląda na analogiczny do poruszonego tutaj (wątek w języku polskim): http://lotnictwo.net.pl/7...onstraints.html
Zapalone lampki nie są problemem, problemem jest to co wywołuje ich zapalenie - jeśli nie masz włączonych losowych awarii i nie przeładowywałeś samolotu (na forum PMDG wskazano bug związany z wczytywaniem panelu, nie wiem czy w aktualnej wersji problem rozwiązano: http://forum.avsim.net/to...fromsearch__1), to sprawdź czy ilość i ciśnienie płynu hydraulicznego są w normie, czy dźwignia podwozia jest w środkowym położeniu albo czy temperatura paliwa nie jest za wysoka.

adiks7 - Śro 03 Paź, 2012 12:26

Problem z Hydrauliką rozwiązany, pomógł sposób z forum avsim, który podałeś mianowicie w pliku Previous Flight.sav temperatura paliwa wynosiła 1009, zmieniłem na 0 i jest ok. Interesuje mnie jeszcze skąd taka wartość się tam wzięła, co było tego przyczyną? Problem prędkości w trakcie realizacji, dodam jeszcze że przy osiąganiu wysokości przelotowej na FMC pojawia się komunikat coś w stylu Unable 250 KT at NIPUS, po czym samolot przyspiesza do prawie prędkości maksymalnej, po wciśnięciu SPD INTV prędkość ta jest taka jak PFD.
PZL Belfegor - Śro 03 Paź, 2012 12:48

Cytat:
Interesuje mnie jeszcze skąd taka wartość się tam wzięła, co było tego przyczyną?

Pewnie bug.
Cytat:
Problem prędkości w trakcie realizacji, dodam jeszcze że przy osiąganiu wysokości przelotowej na FMC pojawia się komunikat coś w stylu Unable 250 KT at NIPUS, po czym samolot przyspiesza do prawie prędkości maksymalnej, po wciśnięciu SPD INTV prędkość ta jest taka jak PFD.

Pewnie post siódmy to wyjaśni: http://forum.avsim.net/to...80kts-at-itemm/
Jeśli chcesz lecieć wolniej, wpisz mniejszą prędkość przelotową (zakładam, że nie używasz ekstremalnej wartości cost index).

Adam73 - Sob 20 Paź, 2012 13:11

Witam,
Czy zna ktoś z Was jakiś tutorial do wykonania własnych malowań w pmdg 737ngx. O ile w pmdg 737 pod fs9 nie miałem z tym problemów i takowe malowania wykonywałem sam z poradnikami których jest sporo, o tyle w ngx nie wiem kompletnie jak za to się zabrać. Jedyny jaki znalazłem http://www.youtube.com/wa...7I&feature=plcp ale oglądając go dalej nic nie wiem a przy okazji dostaję oczopląsów. :shock: :D

Tomek1158 - Sob 20 Paź, 2012 19:46

Jak nie znasz się na Photoshopie, żaden poradnik Ci nie pomoże. A jak się znasz to nie będzie potrzebny.
Adam73 - Sob 20 Paź, 2012 20:14

Tomek1158 napisał/a:
Jak nie znasz się na Photoshopie, żaden poradnik Ci nie pomoże

Wcześniej jakoś pomogły... A na PS faktycznie się nie znam bo go nawet nie posiadam. Inwestowanie ok. 30000 zł w PS dla zrobienia jednego malowania "lekko" mija się z celem. Kiedyś używałem do malowania darmowego programu paint NET, lecz ten teraz sobie nie radzi, gimp z resztą też nie. Zresztą nawet o samo malowanie mi nie chodzi a bardziej o scalenie całości w jeden plik. Po pobraniu paint-kitsa ze strony producenta otrzymujemy w paczce kilka "części kadłuba" do malowania i mają one format psd, ale potem trzeba to wszystko scalić do formatu ptp i tu zaczyna się mój problem bo nie wiem jakim programem mam to scalić.

wojtek_84 - Sob 20 Paź, 2012 20:33

Użyj GIMPa.

Co do problemów - może napisz z czym właściwie sobie nie radzisz.

gregee123 - Sob 20 Paź, 2012 21:02

Adam73 napisał/a:
potem trzeba to wszystko scalić do formatu ptp i tu zaczyna się mój problem bo nie wiem jakim programem mam to scalić.

W paint kicie jest plik pdf z dokładnym opisem.

Tomek1158 - Sob 20 Paź, 2012 21:40

W paintkicie do NGX o ile dobrze pamiętam jest taki fajny plik PSD który posiada cały samolot już ze wszystkimi potrzebnymi layerami (cienie i tak dalej) a ty tylko malujesz, dzielisz, zapisujesz, i wrzucasz do samolotu. Do tego jest właśnie potrzebny Photoshop (i DXTBMP). Oczywiście możesz użyć też painta do tych kilku "części kadłuba" ale za dobre to to malowanie nie będzie. A co do PTP to nie trzeba. Każdy podzielony plik możesz albo podmienić z tymi z oryginalnego malowania albo ręcznie dopisać. No i nie 30000 a 3335zł (przeliczone z GBP) pomijając już fakt, że jest dostępna 30-dniowa wersja trial.
Adam73 - Nie 21 Paź, 2012 11:16

Dzięki chłopaki za wskazówki trochę mi to rozjaśniło obraz. :)
mirage9 - Sob 27 Paź, 2012 03:04

Witam.Panowie poszukuje jakiegos darmowego programu lub convertera ktory potrafi zrobic plan lotu dla NGX.Od dluzszego czasu uzywam VDispatch ktory mi bardzo odpowiada.No niestety o ile moze na tym programie zrobic to co mi potrzebne i latac na wiekszosci samolotow o tyle NGX z tym nie wspopracuje.
Niby opcja jest do exportu .rte ale niestety przy probie zaladowania planu do samolotu wyskakuje komunikat ze nie odnaleziono departure airport.
Idac tym sladem sadzilem ze jest moze cos zle i sprawdzilem plan lotu notatnikiem.
Plan z VD jest zupelnie inny niz ten co mamy jako default w folderze flight plans NGX.
Dlatego tez poszukuje programu darmowego ktory albo zrobi poprawnie plan z nowym AIRAC albo przekonwertuje ten z VD.Wielkie dzieki za pomoc.
FSCommander raczej odpada.:(
Latam offline.

progress4 - Sob 27 Paź, 2012 11:11

SimRoutes Spróbuj tej strony.
Zgredd - Pią 30 Lis, 2012 04:22

Czy ktoś lądował 737 na EPSC? Mam problem z podejściem ILS z. Mianowicie, programując trasę ostatnim punktem jest CHO (czyli IAF tego podejścia). Kiedy dodaję w DEPP/ARR podejście ILS z, otrzymuję ROUTE DISCONTINUITY.
AIRAC nie uaktualniałem, ale ta procedura ILS obowiązywała jeszcze przed 1108 :roll:

gregee123 - Pią 30 Lis, 2012 14:09

Zakładając nawet, że wybrałeś "CHO transition" to i tak pierwszy punkt będzie nazywał się CHONB a nie CHO. Trzeba po prostu ręcznie zlikwidować nieciągłość. Nie jest to nic niespotykanego. Polecam poszukanie jakiegoś CBT dla 737NG.
Zgredd - Sob 01 Gru, 2012 01:52

CHO transition oczywiście wybrałem. Czy możesz wyjaśnić nieco więcej:
1. co to za punkt CHONB i gdzie o nim mogę się dowiedzieć na mapie procedury?
2. jak zlikwidować ręcznie nieciągłość? Próbowałem zrobić DEL i na LSK, ale to nie działa (w przeciwieństwie do E170 Wilco, w którym tak to zawsze załatwiałem)
3. Co to jest CBT?

PZL Belfegor - Sob 01 Gru, 2012 12:48

1. Być może CHO NDB, choć w instrukcji nie widzę przyrostka NB.
2. http://www.aztec.pl/forum...ighlight=#96449
http://www.aztec.pl/forum...ighlight=#52389
3. Computer based training.

gregee123 - Sob 01 Gru, 2012 19:23

Zgredd napisał/a:
CHO transition oczywiście wybrałem. Czy możesz wyjaśnić nieco więcej:
1. co to za punkt CHONB i gdzie o nim mogę się dowiedzieć na mapie procedury?


CHONB to, jak zakładam, CHO ndb. Nie znajdziesz tej nazwy na oficjalnych plate'ach. To wymysł Navigraph'u. Tak naprawdę to ten sam punkt co CHO. Swoją drogą to mi przypomniało, że może było by warto wypróbować NavDataPro...

Zgredd napisał/a:
2. jak zlikwidować ręcznie nieciągłość? Próbowałem zrobić DEL i na LSK, ale to nie działa (w przeciwieństwie do E170 Wilco, w którym tak to zawsze załatwiałem)


Na tym konkretnym przykładzie:
mamy CHO .... route disco ..... CHONB. Na stronie RTE lub LEGS klikasz LSK przy CHONB (aby pojawił się w scratchpad'zie) a potem klikasz przy "THEN" (lub w tym wypadku może warto kliknąć przy CHO czyli nadpisać CHO przez CHONB). Oczywiście na stronie LEGS używamy lewych przycisków, na stronie RTE prawych.

Zgredd - Sob 01 Gru, 2012 23:25

Ciekawostka... popróbuje sobie. Dzięki!
Swoja drogą ta sama trasa w E170 od Wilco działa prawidłowo.

luko - Pon 25 Mar, 2013 19:19

Witam,

mam pewien problem z NGX - samolot dość 'niemrawo' reaguje na wychylenia statecznika. Nawet jak wychylam max. w prawo czy w lewo, to reakcja samolotu jest dość znikoma, niezależnie od prędkości - no, może przy mniejszych prędkościach jest nieco bardziej znaczna, ale przy silnym bocznym wietrze, obawiam się, że mógłbym mieć problem z kontrowaniem przy podejściu... Próbowałem z wyłączonym Y/D, bawiłem się też z "martwymi strefami" joysticka, ale nic to nie daje.
Myślałem, że ten typ tak ma, ale po konsultacji sprawy z jednym forumowym kolegą, coś jednak jest nie tak. U niego przy ok. 180 GS i wychyleniu statecznika max w prawo lub lewo, daje zmianę kursu o 10-15 stopni w ok 1,5 sekundy (przy Y/D wł). U mnie tak dobrze nie ma - przy max. wychyleniu ruddera, przy 180 IAS w locie poziomym na 3000' (Y/D wł, A/P wył.), skręca może o 2-3 st. i dalej nie chce; przy czym zanim o te 2-3 st. skręci, mnie parę sekund. Nie wiem w czym tkwi przyczyna... Jeśli potrzeba jakieś screeny - nie ma oczywiście problemu. Może jednak ktoś spotkał się z podobnym problemem i obejdzie się bez obrazków. Czuję, że to może być jakaś drobnostka, tyle, że nie mam pomysłu..

koziarek - Wto 02 Kwi, 2013 09:57
Temat postu: Tutorial 737ngx PL
Witam, czy jest ktoś w posiadaniu spolszczonego tutoriala do PMDG 737NGX, a ściślej tego co jest na stronie PMDG? Dziś poprosiłem jedną firmę o wycenę, ale jak ktoś by to już miał i chciał się podzielić.....
luko - Wto 02 Kwi, 2013 19:15

Obawiam się, że nie znajdziesz polskojęzycznego tutoriala do NGX, podobnie jak i pozostałych manuali.
Ja natomiast chciałbym delikatnie przypomnieć się z powyższą (moją) sprawą ;)

Lindberg - Wto 02 Kwi, 2013 21:57

Kolego koziarek nie masz szansy na spolszczonego Tutoriala. No chyba, że rozmowa z firmą zaowocuje pozytywem. Daj znać jak wypadły rozmowy.

Kolego luko na pokrętle kursu masz zewnętrzny pierścień regulujący stopnie przechyłu. Może to coś ci wyjaśni. I think.
Poadro.

PZL Belfegor - Wto 02 Kwi, 2013 22:02

Pokrętło reguluje maksymalny kąt przechylenia w trybie HDG SEL oraz VOR FD i autopilota. W jaki sposób miałoby być związane z opisanym problemem?
koziarek - Sob 06 Kwi, 2013 13:03

Poniżej przedstawiam wycene 2 części tutoriala. Troszeczkę za dużo, ale kto chce może zanurzyć się w lekturze. Jeśli znajdą się jacyś zwolennicy tego tłumaczenia (min. 20 osób) to jest sens. Pozdrawiam. Oto tekst:
Cytat:
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na zapytanie dotyczące przetłumaczenia przesłanego tekstu na język polski przez Internetowe Centrum Tłumaczeń mLingua, chciałabym przedstawić następującą ofertę:
1. Tekst będzie tłumaczony przez zawodowych tłumaczy zgodnie z normą jakości ISO 9001:2008 (certyfikacja TÜV Rheinland);
2. Termin wykonania tłumaczenia od momentu złożenia zamówienia w trybie normalnym to 24 dni, przyspieszonym - 12 dni, ekspresowym - 6 dni, superekspresowym - do uzgodnienia.
3. Przybliżona objętość tekstu to 177 stron standardowych.
4. Cena netto jednej strony przekładu (1600 zn.) uzależniona jest od wybranej usługi:

ECONO – tłumaczenie robocze bez weryfikacji, redakcji i korekty
– tryb normalny – 19,72 PLN; tryb przyspieszony – 30,56 PLN; tryb ekspresowy – 36,68 PLN;
STANDARD – tłumaczenie z redakcją przez redaktora (język ojczysty i specjalizacja redaktora dostosowane do języka i dziedziny przekładu)
– tryb normalny – 34,37 PLN; tryb przyspieszony – 42,96 PLN; tryb ekspresowy – 51,55 PLN;
PREMIUM - tłumaczenie zgodne z Europejską Normą Tłumaczeń PN-EN 15038:2006, sprawdzone przez drugiego tłumacza danej kombinacji językowej (weryfikatora), poddane redakcji przez redaktora (język ojczysty i specjalizacja redaktora dostosowane do języka i dziedziny przekładu) oraz dodatkowo poddane korekcie przez korektora (przed oddaniem do druku lub rozpowszechnieniem)
– tryb normalny – 81,50 PLN; tryb przyspieszony - do uzgodnienia; tryb ekspresowy - do uzgodnienia.
W ofercie uwzględniono 25,00% rabat za objętość tekstu oraz promocję wariantu ECONO w trybie normalnym dla Nowych Klientów.

5. Dzięki wykorzystaniu serwerowego systemu CAT (Déjà Vu X2 Team Server) gwarantujemy obniżenie kosztów tłumaczeń wraz ze wzrostem liczby i wolumenu wykonanych przekładów. Wysokość opustów określamy na podstawie statystycznego podobieństwa tekstów do wcześniej przetłumaczonych i przechowywanych w pamięciach tłumaczeń, które budujemy dla każdego Klienta od pierwszego zamówienia.

Dla ułatwienia wyboru właściwej usługi tłumaczeniowej w załączniku znajdzie Pan broszurę "Jak wybrać usługę tłumaczeniową" oraz informacje o systemie Déjà Vu X2 Team Server. Proszę o kontakt telefoniczny w przypadku problemów z wypełnieniem formularza zamówienia, dodatkowych pytań lub określonych oczekiwań (np. składu DTP, budowy pamięci tłumaczeń, obróbki graficznej, wykorzystania określonej terminologii, uwierzytelnienia dokumentu).

Warunkiem przyjęcia zamówienia jest przefaksowanie na numer +48 61 624 32 93 lub wysłanie w formie skanów na adres e-mail info@mlingua.pl czytelnie podpisanego formularza zamówienia i regulaminu z pieczątką firmy (proszę wydrukować załączony plik mLingua_zamowienie.pdf).

W przypadku zamówienia na osobę fizyczną warunkiem przyjęcia zamówienia jest opłacenie faktury proforma (istnieje możliwość płatności online z poziomu panelu Klienta). Uprzejmie proszę o podanie danych niezbędnych do założenia konta i wystawienia faktury (imię i nazwisko, adres, nr telefonu).


Zapoznaj się z regulaminem. Kolor czerwony jest zastrzeżony dla administratorów.

moral - Sob 13 Kwi, 2013 12:38

Szukam samolotu do zakupienia, myślę nad ngx lub http://secure.simmarket.c...-advanced.phtml

Który polecilibyście jako najlepiej dopracowany graficznie i funkcjonalnie produkt?

Pisz poprawnie, stosuj wielkie litery.

Lindberg - Sob 13 Kwi, 2013 22:45

Wg mnie PMDG 737 NGX.
Zgredd - Nie 14 Kwi, 2013 00:27

Też tak uważam.
XxCloudy - Wto 07 Maj, 2013 23:25

Witam,
Panowie ja z takim zapytaniem. Czy można kupić osobno manuale, checklisty idt. w takiej wersji: http://www.precisionmanua...3&idcategory=20 w jakimś polskim sklepie internetowym czy tylko ze strony PMDG? Jeszcze jedno jest możliwość zakupu ich 737NGX wraz z tym pudełeczkim czy w wersji pudełkowej dają tylko CD z samolotem i jedną czy dwie książeczki z kilkoma stronami? Bardzo chciałbym mieć tą całą dokumentacje u siebie na półce, tylko 300 pare $ to dla mnie troszkę za wiele, więc może dostane coś taniej.

[Interpunkcja! - Rz]

mbucholski - Śro 08 Maj, 2013 16:58

Zastawu instrukcji na 99% w polskich sklepach nie znajdziesz, a nawet gdyby, to na bank byłoby drożej.
XxCloudy - Śro 08 Maj, 2013 19:01

A co dokładnie wkładają do pudełkowej wersji 737?
mbucholski - Czw 09 Maj, 2013 12:59

Nie znajduję opisu zawartości pudełka, ale mogę powiedzieć z autopsji co było w MD-11: czarno-białe książeczki Manual (75 stron, odpowiednik PMDG MD-11 Introduction.pdf) i Tutorial Flight (83 strony), plakat Cockpit Views (bodajże formatu A3), DVD.
Vesper - Pią 10 Maj, 2013 22:48

W wersji pudełkowej jest DVD i Manual (95 str.) W Manualu jest opisana instalacja i podstawowe ustawienia oraz także tutorial flight. Niestety nie ma plakatów jak W MD-11.
XxCloudy - Nie 12 Maj, 2013 13:24

Gdyby w wersji pudełkowej była pełna dokumentacja dałbym nawet 400 zł. :D , a DVD mógłbym oddać komuś za darmo, bo dwóch samolotów nie potrzebuje ponieważ posiadam wersje download. Szkoda, że koszt to ponad 300$ a czytanie manuali w wersji pdf to po prostu nuda jak dla mnie. :P
voulgaris - Wto 14 Maj, 2013 17:23
Temat postu: PMDG Load Editor / Manager
Czy do PMDG 737NGX powinien być dołączony Load Manager / Editor do ustawienia ilości pasażerów, ładunku i paliwa? Kupiłem PMDG 737-800/900 ale brakuje w/w aplikacji. Jest tylko Livery Manager i Performance Manager.
PZL Belfegor - Wto 14 Maj, 2013 18:52

Nie, ładuje się z poziomu CDU.
voulgaris - Śro 15 Maj, 2013 16:13

Faktycznie tak jest. W przypadku tego produktu nie da się uniknąć przeczytania manuala, a jest tego dość duuużo :|
wibwk - Śro 15 Maj, 2013 21:23

voulgaris napisał/a:
W przypadku tego produktu nie da się uniknąć przeczytania manuala, a jest tego dość duuużo :|


Chociaż FS to coraz bardziej gra ale jednak symulator i to w skomplikowanej dziedzinie. ;)

Ultor - Sob 20 Lip, 2013 18:56

Czy opłaca się dokupić wersję 737-600/700 NGX? Chciałbym wiedzieć, czy to tylko nowe modele graficzne tych wersji 737NG czy też dodano w nich coś jeszcze?
PZL Belfegor - Sob 20 Lip, 2013 19:13

Opis na stronie producenta jest zgodny z prawdą - nowe są modele zewnętrzne, wewnętrzne i modele lotu. Różnic w również wymienionych dźwiękach nie spostrzegłem, co nie znaczy, że ich tam nie ma.
Ultor - Sob 20 Lip, 2013 22:18

Hmm, czyli jest tak, jak się spodziewałem. A czy w skład tego pakietu wschodzi wersja 737-700ER o zasięgu międzykontynentalnym?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group