To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

Płatne samoloty i śmigłowce - [FSX] PMDG 737NGX

mbucholski - Czw 09 Maj, 2013 12:59

Nie znajduję opisu zawartości pudełka, ale mogę powiedzieć z autopsji co było w MD-11: czarno-białe książeczki Manual (75 stron, odpowiednik PMDG MD-11 Introduction.pdf) i Tutorial Flight (83 strony), plakat Cockpit Views (bodajże formatu A3), DVD.
Vesper - Pią 10 Maj, 2013 22:48

W wersji pudełkowej jest DVD i Manual (95 str.) W Manualu jest opisana instalacja i podstawowe ustawienia oraz także tutorial flight. Niestety nie ma plakatów jak W MD-11.
XxCloudy - Nie 12 Maj, 2013 13:24

Gdyby w wersji pudełkowej była pełna dokumentacja dałbym nawet 400 zł. :D , a DVD mógłbym oddać komuś za darmo, bo dwóch samolotów nie potrzebuje ponieważ posiadam wersje download. Szkoda, że koszt to ponad 300$ a czytanie manuali w wersji pdf to po prostu nuda jak dla mnie. :P
voulgaris - Wto 14 Maj, 2013 17:23
Temat postu: PMDG Load Editor / Manager
Czy do PMDG 737NGX powinien być dołączony Load Manager / Editor do ustawienia ilości pasażerów, ładunku i paliwa? Kupiłem PMDG 737-800/900 ale brakuje w/w aplikacji. Jest tylko Livery Manager i Performance Manager.
PZL Belfegor - Wto 14 Maj, 2013 18:52

Nie, ładuje się z poziomu CDU.
voulgaris - Śro 15 Maj, 2013 16:13

Faktycznie tak jest. W przypadku tego produktu nie da się uniknąć przeczytania manuala, a jest tego dość duuużo :|
wibwk - Śro 15 Maj, 2013 21:23

voulgaris napisał/a:
W przypadku tego produktu nie da się uniknąć przeczytania manuala, a jest tego dość duuużo :|


Chociaż FS to coraz bardziej gra ale jednak symulator i to w skomplikowanej dziedzinie. ;)

Ultor - Sob 20 Lip, 2013 18:56

Czy opłaca się dokupić wersję 737-600/700 NGX? Chciałbym wiedzieć, czy to tylko nowe modele graficzne tych wersji 737NG czy też dodano w nich coś jeszcze?
PZL Belfegor - Sob 20 Lip, 2013 19:13

Opis na stronie producenta jest zgodny z prawdą - nowe są modele zewnętrzne, wewnętrzne i modele lotu. Różnic w również wymienionych dźwiękach nie spostrzegłem, co nie znaczy, że ich tam nie ma.
Ultor - Sob 20 Lip, 2013 22:18

Hmm, czyli jest tak, jak się spodziewałem. A czy w skład tego pakietu wschodzi wersja 737-700ER o zasięgu międzykontynentalnym?
PZL Belfegor - Sob 20 Lip, 2013 22:24

Nie, gdyby wchodziła, to na pewno by się tym pochwalili. ER, BBJ i wersje wojskowe mają się kiedyś ukazać jako kolejne płatne dodatki.
Ultor - Sob 20 Lip, 2013 22:33

Szkoda. Pewnie je wypuszczą po 777...
adiks7 - Wto 23 Lip, 2013 12:05

Witam, problem dotyczy nie tylko tego samolotu ale i innych mające funkcjonalne FMC, chciałem wykonać lot z tureckiego lotniska Antalya na Cypr Ercan, i w bazie FMC nie mam tego lotniska, w samym FSX też nie było ale ściągnąłem z avsimu, AIRAC 1306, na vroute znalazłem jeden plan lotu. Czy w bazie airac nie powinno być tego lotniska?
mbucholski - Śro 24 Lip, 2013 15:29

U mnie w 1307 też nie ma.
RzEmYk - Śro 24 Lip, 2013 16:25

Odkąd to Avsim udostępnia (w miarę aktualną) bazę AIRAC?
pawel-d - Śro 24 Lip, 2013 17:14

Ja zrozumiałem, że kolega pobrał scenerię lotniska, nie bazę nawigacyjną. Można się ew. przyczepić do poprawności zdania.
A kwestie braku lotniska na oficjalnych listach ICAO wyjaśnia trochę angielska wikipedia. Jakieś sprawy z przynależnością państwową terenu na którym leży (Turcja vs Cypr). Faktycznie brakuje lotniska w bazie jak i w FS-ie.

marcinmmm - Wto 12 Lis, 2013 17:00

I Sprzęt
płyta główna: Gigabyte F2A88XM-HD3 FM2
procesor: Athlonll X4 750K FM2 3,4GHz (podkręcony 4,0 GHz)
pamięć: Kingston 2x4GB DDR3-1866 HX
karta graficzna:Gigabyte RHD7870 2GB DDR5 256bit PCIE2.0

II Oprogramowanie
system operacyjny: Windows 7
symulator: FSX SP1 SP2
dodatkowe oprogramowanie do symulatora: Squawk Box 4
zainstalowane dodatki: Aerosoft Airbus X Extended

III Opis pytania
Mam komputer wymieniony powyżej. Jak będzie chodził na nim 727 NGX? Będzie płynnie czy z lekkimi zacięciami?

[ Dodano: Pon 02 Gru, 2013 20:27 ]
Pytałem tylko, bo może ktoś ma podobny sprzęt jak mój i posiada PMDG 737.

pawel-d - Pon 02 Gru, 2013 20:51

Ja przez dość długo działałem na podobnym sprzęcie - konkretnie procesor athlon II x4 945 - 3,0GHz. Nie wiem jak się ma do twojego, ale twój jest szybciej taktowany i podkręcony.
Spokojnie latałem, najgorzej było na bardziej obleganych lotniskach (Franfurt, Londyn itp) - korzystam z Ultimate Traffic 2 i to on najbardziej obciążał (z 20-25fps robiło się 13-15). W najgorszych momentach miałem właśnie tak ok 15fps. Rezygnowałem głównie z autogenu, to pomagało. Spore obciążenie to chmury, ale z tych raczej nie rezygnowałem. Wszystko zależy od dodatków, ponoć jest różnica z jakiego silnika pogodowego korzystasz. W moim przypadku latanie online było płynniejsze od offline z trafikiem UT2.
W zasadzie zawsze udawało mi się uzyskiwać ok 20fps w trakcie lotu i to dawało wystarczającą płynność i dobrą kontrolę nad samolotem. Spadki większe były na płycie, między samolotami AI.

marcinmmm - Czw 05 Gru, 2013 20:51

Dzięki za odpowiedź. Może sobie sprawię takiego PMDG, skoro tak chodził.

[ Dodano: Sob 21 Gru, 2013 19:20 ]
Witam.
Mam pewien problem z PMDG 737. Dlaczego w VC mam rozmyte napisy? A jak mocno przybliżę to jest wszystko OK. Proszę o pomoc.

[ Dodano: Sob 21 Gru, 2013 19:20 ]
Witam.
Mam pewien problem z PMDG 737. Dlaczego w VC mam rozmyte napisy? A jak mocno przybliżę to jest wszystko OK. Proszę o pomoc.

wojtek_84 - Sob 21 Gru, 2013 19:30

Jak masz ustawiony wpis TEXTURE_MAX_LOAD?
marcinmmm - Sob 21 Gru, 2013 19:36

1024
wojtek_84 - Sob 21 Gru, 2013 20:14

A cośrobiłeś z teksturami czy masz oryginalne? Spróbuj przestawić na 4096, ale w NGX powinny działać niezależnie od tego ustawienia.
PZL Belfegor - Sob 21 Gru, 2013 20:32

Tekstury VC w NGX mają mipmapy (sprawdziłem - być może któraś aktualizacja to zmieniła, bo według znalezionych w sieci informacji VC mipmap nie ma), więc ustawienie TEXTURE_MAX_LOAD wpływa na ich wyświetlanie (również sprawdziłem). Wyostrzanie się przy przybliżaniu brzmi jak zmiana mipmapy na taką o większej rozdzielczości. Rozwiązaniem jest wpis 4096 we wspomnianej linijce (bądź 2048, bo tylko do wirtualnego kokpitu NGX wystarczy) albo wyłączenie mipmap. W pierwszym przypadku zmiana mipmap nadal będzie następować, ale przynajmniej dostępnych będzie więcej poziomów.
adiks7 - Czw 21 Sie, 2014 13:43

Witam, czy da się skonfigurować samolot na 184 miejsca w jednej klasie? Bo u mnie max to 174, chodzi 737-8.
PZL Belfegor - Czw 21 Sie, 2014 14:14

W 737-800 PMDG dostępne są dwie konfiguracje kabiny, jednoklasowa dla 174 pasażerów i dwuklasowa dla 162 pasażerów, z odpowiednimi dla nich wyglądem modelu zewnętrznego i opcjami w FMC. Możesz jednak tak dobrać masę ładunku, by w przybliżeniu odpowiadała konfiguracji dla 184 pasażerów.
http://forum.avsim.net/to...oad-pax-number/

adiks7 - Wto 26 Sie, 2014 13:41

Dzięki, a może podpowiesz jak wczytać zapisane trasy, po wprowadzeniu zaznaczyłem SAVE, ale jak to wczytać? W zakładce CO ROUTE wpisuje np. EPWAEPKK i wyskakuje invalid entry
PZL Belfegor - Wto 26 Sie, 2014 21:44

Jeśli wpisanie nazwy zapisanej trasy nie działa (być może ma ona inna nazwę, niż myślisz - np. z przyrostkiem), możesz nie wpisać nic i kliknąć w LSK koło pola coroute - zobaczysz wtedy spis tras, jakie masz do wyboru.
marcinmmm - Sob 30 Sie, 2014 18:23

Co zrobić z wiadomością ,,dual fmc op restored" ?

Edit:
Ok kliknąłem CLR

PZL Belfegor - Sob 30 Sie, 2014 18:59

Choćby wpisać w wyszukiwarkę.
marcinmmm - Nie 31 Sie, 2014 18:18

Mam ostatnio problem z PMDG. Gdy uruchamiam samolot i dochodzę do konfiguracji IRS to nie mogę wejść w zakładkę FMC żeby wpisać pozycję a na dodatek nie uruchamiają mi się niektóre wyświetlacze. Czy ktoś wie co z tym zrobić?
adiks7 - Pon 22 Wrz, 2014 11:50

Podłącz zasilanie samolotu Ground, lub uruchom APU i prąd z generatorów, wtedy ustawisz pozycję samolotu. Oczywiście wcześniej uruchom IRS w pozycje NAV.
Ja mam inny problem, wydaje mi się że samolot uruchamiam cały czas w takiej samej kolejności jednak nieraz nie mogę uzbroić LNAV, dopiero gdy znajduje się w powietrzu mogę to zrobić, VNAV zawsze mogę uzbroić na ziemi, nie wiecie od czego to zależy?

PZL Belfegor - Pon 22 Wrz, 2014 14:45


adiks7 - Śro 24 Wrz, 2014 11:46

Dziękuje, ale czy można prosić po polsku?
PZL Belfegor - Śro 24 Wrz, 2014 13:40

Moja propozycja tłumaczenia wygląda tak:
Kryteria uzbrajania trybu LNAV na ziemi:
• w planie lotu znajduje się pas odlotu
• w FMC jest aktywna trasa
• kąt linii drogi pierwszego odcinka trasy różni się od kierunku pasa o nie więcej niż 5 stopni
• tryb LNAV wybrany przed TO/GA.
... • LNAV staje się aktywny powyżej 50 stóp nad ziemią
[opcja - limit kąta przechylenia powyżej 200 stóp nad ziemią to 30 stopni]
[opcja - FCC Honeywell -708 i kolejne]
... • limit kąta przechylenia to 8 stopni poniżej 200 stóp i 30 powyżej 200 stóp nad ziemią.

Moja propozycja postępowania natomiast zaleca próbę samodzielnego tłumaczenia - tekst wprawdzie zawiera sformułowania techniczne, ale to mniej niż 10 krótkich linijek, można się wspomóc OCR, translatorami i słownikami.

robs85 - Pią 26 Wrz, 2014 06:38

Witam,
Podepnę się pod temat. Potrzebuję małej pomocy z PMDG 737NGX, mianowicie zainstalowałem dodatek na moim FSX i wszystko było by super gdyby nie fakt że nie wszystko działa.. Tak naprawde w kokpicie nic nie działa.. Nie mogę nic włączyć, nie mam nic na wyświetlaczy (silniki są włączone), nie mogę nacisnąc żadnego przycisku.. Czy potrzebuję jeszcze coś zainstalować, czy może zrobiłem coś nie tak..
Z góry dziękuję za pomoc!

Misiok - Pią 26 Wrz, 2014 08:37

Zakładam, że masz zainstalowany FSX + SP2 lub dodatek Acceleration.
Zainstalowałeś również SP1c do PMDG?

robs85 - Pią 26 Wrz, 2014 08:51

Misiok napisał/a:
Zakładam, że masz zainstalowany FSX + SP2 lub dodatek Acceleration.
Zainstalowałeś również SP1c do PMDG?


Mam SP1c do PMDG ale mam FSX z SP1, może to jest powód..

Misiok - Pią 26 Wrz, 2014 09:40

W wymaganiach do PMDG jest jasno określone - FSX + SP2 lub Acceleration
PZL Belfegor - Pią 26 Wrz, 2014 14:06

Przeczytaj o analogicznym problemie: http://lotnictwo.net.pl/7..._cokolwiek.html (forum inne, ale nazwy wypowiadających się cokolwiek znajome).
Następnym razem podaj potrzebne informacje: http://www.aztec.pl/forum...p=112129#112129 - wersja FS-a jest bardzo istotna, jeśli chodzi o działanie dodatków.

Szybowiec - Nie 19 Paź, 2014 20:41

Mam zamiar wrócić do latania na VATSIM po 3 letniej przerwie. Rozważam zakup 737NG lub A320 od Aerosoftu. Dawniej latałem na serii A320 od Wilco i 737 z tej samej stajni. Proszę o wypowiedzi osób znających oba samoloty. Przy doradzaniu proszę wziąć również pod uwagą mój sprzęt: Intel i5 3,1 GH, Nvidia GT645/2 GB DDR3, 8GB RAM.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group