To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

Dyskusja generalna - Dobre, darmowe scenerie do FS2004

Anonymous - Sob 24 Kwi, 2004 22:22
Temat postu: Dobre, darmowe scenerie do FS2004
Holandia

Wczoraj pobralem z avsim.com najnowsza scenerie Holandi

Netherlands 2000 V2.9

Zawartosc darmowego pliku (225 MB) przerosla moje najsmielsze oczekiwania! Takiego czegos nie widzialem w najlepszych nawet platnych sceneriach. Po instalacji na desktopie ukazala se ikonka. Otworzylem program i przezylem szok! Super szczegolowa dokumentacja i mozliwosc kofiguracji sceneri (wlacznie z termika!) wzbudzila nieograniczony podziw dla tworcow. Jak im sie chcialo cos takiego zrobic i to za darmo?!! Sceneria zawiera instalator dla wersji FS2002 i 2004. Bez dokladnego zapoznania sie z instrukcja ani rusz.

P.S.
Nie przerazajcie sie ukazaniem holenderskiego instalatora. Odnajdzie on automatycznie folder i wersje symulatora.

lechende - Wto 27 Kwi, 2004 22:07

makabra. moze i ładna ale chyba xeony minimum dwa i grafike za 500EUR zeby miec 20 klatek. strasznie daje. fs9 zwiesil mi sie do tej pory raz kiedys. dzisiaj drugi. w eham :)
lotu online nie zaryzykuje na tej scenerii.

Anonymous - Nie 09 Maj, 2004 18:45
Temat postu: Scenerie VFR
Afryka: lotnicze safari

Dzis w nocy sciagnalem z avsimu South Africa mesh, wodospad Wiktori, Kilimanjaro i wiele jeszcze innych dodatkow. Scenerie sa swietnie wykonane, a widoki zapieraja dech w piersiach. Zainteresowanym podam co trzeba pobrac do kompletu.

kevin - Nie 09 Maj, 2004 18:50

Jeden juz jest. :D
Anonymous - Nie 09 Maj, 2004 19:19

Wpisz w "search" Africa, lub "South Africa":
potrzebne sa:
wszystkie plki 76m STRM Mesh for South Africa
vicfalls.zip
natal_w.zip
tanzanie1-srtm.zip
africafix1.zip
Namibia
Johanesburg
cape_town.zip
cape_town_srtm.zip
i gory Atlas w Maroku: MOROCCO - 76M SRTM TERRAIN MESH

ToTom - Nie 09 Maj, 2004 20:46

Przymierzam się pomału do ściągnięcia tych plików. Czy jest szansa na jakieś wspólne latanie VFR tam?
PS. Dam znac jak z FPS i ogólnie wrażeniami zaraz po zainstalowaniu...

Anonymous - Nie 09 Maj, 2004 22:12

Jarek, ToTom!

Oto co Was czeka. Nie dalem screenshotow z Namibi, Tanzani i Maroka, bo nie chce zabierac miejsca. Atlas i Sahara po zainstalowniu mesha wgladaja cudownie. Jak najbardziej da sie latac VFR! Duzo miast, rzek i drog.

linki do map z lotniskami:
Botswana
Zimbabwe
Zambia
Region



Zapomnialem podac. Do okolic Johanesburga potrzebny jest jeszcze mesh. Sa to 3 pliki:

sa_srtm_p1.zip
sa_srtm_p2.zip
sa_srtm_p3.zip

kevin - Pon 10 Maj, 2004 21:24

Hmmm sciagnalem wszystko co bylo podane ale jakos ta instalka zajmuje mi duzo mniej niz 320Mb...?? :!:
Anonymous - Pon 10 Maj, 2004 21:40

Moze choc troche pomoze Wam ta strona
co prawda Afryka jest do FS98, ale lotniska mozna uzupelnic.

A rozpakowales juz pliki, Filip?

kevin - Pon 10 Maj, 2004 22:12

Znalazlem 3 zguby jeszcze i mam 206Mb. Moze inni tez sie spotkaja z takim niedoborem jak ja wiec moze spiszemy liste kompletna wszystkich plikow (folderow po rozpakowaniu) ktore musza zostac pobrane?? Ja mam:
africafix1
atlas_mountains_srtm
azores_islands_srtm
canary_islands_srtm
cape_town_srtm
natal_w
sa_srtm_p1
sa_srtm_p2
sa_srtm_p3
tanzanie1-srtm
vicfalls
worx101
worx102
worx103
worx104
worx105
worx106
worx107
worx108

Swoja droga to oni chyba mesh polowy swiata wydali bo widze mnostwo innych i chyba niczym nie usteoujacych meshy podczas wyszukiwania...

Anonymous - Pon 10 Maj, 2004 22:22

A gdzie masz Johanesburg:
worx01.zip
worx01a.zip
i Namibie:
namibia_scenery_updates.zip

Jeszcze przeoczone plki do scenerii:

Africa Scenery Fix 2
africafix2.zip

Algier City:
daag2004.zip

AFCAD Biggest African Airports
africa_afcad_fs9.zip

SRTM Mesh for Cote D'ivoire
(z tad widzialem kontrolowany lot do EDDK)
cote-ivoire-sud-srtm.zip
cote-ivoire-nord-srtm.zip

Madagaskar
fmmi2k42.zip
madagascar-nord-srtm.zip
madagascar-sud-srtm.zip

Mauritius
reun.zip

ToTom - Czw 13 Maj, 2004 21:50
Temat postu: Projekt TATRY
Już dostępny PROJEKT TATRY


POLECAM Gorąco :!:
http://www.fstatry.zakopaneonline.pl
WARTO :!:
Na Giewoncie wreszcie krzyż stoi, są szlaki, wszystkie stawy, hale. Po prostu cudo.

Cerata - Czw 13 Maj, 2004 21:56

No ,a jak w końcu mają się sprawy z zastąpieniem wpisów dotyczących zbiorników wodnych "w tym regionie" ??? Znikają w promieniu ok. ilu km ???
ToTom - Nie 16 Maj, 2004 10:04

Otrzymałem odpowiedź od autora:
"Obszar jest dość duży jeżeli przyjmiemy tatry za punkt centralny to w kierunku:
na PN ok.150km od Tatr
na PŁD ok. 20km
na WSCH ok. 250km
na ZACH ok. 70km
Jeden z tych plików odpowiada za linię brzegową zbiorników, a drugi za wysokość n.p.m i nałożenie tekstury wody.
Jeżeli na tym obszarze znajdzie się jakaś rzeka narysowana tą metodą to ona również zniknie, ale ja takiej nie stwierdziłem (może się mylę - za dużo pracy ;-)).
Wszystkie rzeki jakie się w nim znajdują są narysowane inną metodą i z powodu zmiany rozszeżenia tych plików nic im nie grozi, na pewno zostaną wyświetlone.
Nie dotyczy to również jezior z dodatkowych scenerii z tego obszaru - jeżeli takie istnieją?, gdyż one posiadają własne pliki '.bgl' opisujące położenie i krztałt tych zbiorników.
Aby uniknąć zniknięcia z FS defaultowych jezior z tego obszaru czeka mnie dekompilacja tych dwóch plików zmiana ich zawartości i ponowna ich kompilacja, a wtedy razem ze scenerią byłyby dołączone te dwa pliki, aby je podmienić w FS. Jeszcze tak do końca nie wiem czy jest to wykonalne, ale jeżeli tak to wtedy nic by nigdzie nie zniknęło, a przybyłyby te zrobione przeze mnie."

To tyle. W związku z powyższymi wątpliwościami autora, ponieważ nie umiem na nie odpowiedzieć, umieszczam jego pytanie tutaj i proszę o poradę dla niego, jeśli ktoś się już tym zajmował.
EMail autora scenerii: bartgraf@zakopaneonline.pl
Pozdrawiam

Anonymous - Pon 24 Maj, 2004 23:53

Karaiby

Uwaga: tylko do FS 2004!

Teraz cos milego dla oka, akurat na zimne dni: Antyle Zawiera 17 wysp i 16 portow lotniczych oraz VFR. Z powyzszej strony mozna porac terrain mesh Karaibow.

Aruba Oranjestad, Reina Beatrix TNCA
scemat.zip (flightsim.com)

Pointe-a-Pitre, Guadeloupe / Le Raizet TFFR
pap2k4.zip (flightsim.com)

Saba island, mesh, landclass i airport TNCS
http://library.avsim.net/...scen&DLID=33978


Trinidad
24 miasta i porty lotnicze + VFR Scenery
caribsds.zip , caribsd.zip (flightsim.com)
Trinidad International, Port-of-Spain, Piarco TTPP
Trinidad landclass

Kamandra - Pią 04 Cze, 2004 14:41
Temat postu: Sceneria fotoreal -włoskie wyspy
Bella Italia


Cytat:
Miłośnicy latania VFR mają okazję do radości. Pojawiła się fotorealistyczna sceneria, obejmująca kilka wysp oraz Wezuwiusz. Więcej na stronie projektu, stamtąd też można ściągnąć tę wspaniałą scenerię (uwaga - całość podzielona na wiele plików). Do pełni szczęścia brakuje tylko tego meshu. Screeny przedstawiające scenerię w pełnej okazałości znajdują się poniżej.


Wiecej:

Anonymous - Pią 04 Cze, 2004 19:49

Spis i linki do darmowych sceneri Wloch. Nie przejmujcie sie jezykiem.

Bella Italia!
Tu tez watro zajzec!
Bezposredni link do sceneri podanej przez Marcina.

[ Dodano: 2004-06-06, 11:55 ]
Gdansk

Na avsim. com pojawila sie poprawiona scenria Gdanska

Anonymous - Pon 14 Cze, 2004 12:10

Gigantyczny, darmowy dodatek:

Liczy sobie 5,78GB!, a jest to: Global terrain mesh scenery

Podzielony jest na strefy, do ktorych przypisane sa poszczegolne pliki. Najlepiej sprawdzic na mapie swiata, ktore sa nam potrzebne w danej chwili.
Poniewaz szybkosc downloadu nie przekracza 40kB/sek, radze uzyc download managera np. Flash Get.

Yoda - Wto 15 Cze, 2004 14:47

Netherlands 2.9 - update


Przeczytac mozemy o nim na tej stronce.

A sciagnac mozna z avsim i flightsim pod nazwa Nl2k29s1.zip




Pozdrawiam.

Anonymous - Wto 15 Cze, 2004 18:53

Grecja do FS9 !

Wreszcie jest! Nowa sceneria Grecji

Anonymous - Czw 17 Cze, 2004 15:34

Jeśli ktoś lubi latać nad Japonią i chce spróbować swych sił w kraju kwitnącej wiśni:

http://library.avsim.net/...atID=fs2004scen

Znajdują się pod tym linkiem 2 pliki z meshem Japonii,oraz bardzo ładny mesh Korei.

Do tego dorzucamy:

http://library.avsim.net/...atID=fs2004scen

Fotorealistyczna sceneria kawałka Japonii.

I ostatecznie:

http://flightinfo.ens.ne.jp/souea/sc00.htm

Znajdują się tu lotniska w Tokyo,Sapporo,Nagoya,Osaka,Yonago,Kochi,Nyutabaru,Miyzaki-fotorealistyczna okolica.

Miłych lotów.
FS2004

Anonymous - Nie 27 Cze, 2004 18:39

Do sceneri Japoni mozna jeszcze dodac wykonane w g-max Tokyo

http://homepage3.nifty.com/jb/tokyo1.htm

Anonymous - Pon 05 Lip, 2004 08:38

Mam pytanie do: Global terrain mesh scenery

Koncze wlasnie sciagac poszczegolne fragmenty ameryki poludniowej ale zauwazylem cos niepokojacego.. cala sceneria nawet w ramach jednego fragmentu podzielona jest na rowne prostokaty w ktorych dane o rzezbie sa takie jak trzeba oraz na pasy miedzy nimi w ktorych moj FS2004 "widzi" tylko rzezzbe defaultowa. Sprawdzalem porownawczo w sceneriach europy ktore mam.. tam mapa jest ciagla bez takich brakow.. Pasy bez mesha 76m nie sa nawet na granicach ktore obejmuje jeden plik.. Na jeden plik przypada kilka pasow w obu kierunkach i kilka prostokatow z poprawnymi danymi miedzy nimi..
Zauwazyliscie to ??? Moze to przez kompa lub FS zle czyta ??

BartGraF - Pon 05 Lip, 2004 13:13

U mnie jest dokładnie tak samo, wczoraj zauważyłem to nad Turcją, używam FS9.
RipPipPip - Pon 05 Lip, 2004 15:05

I u mnie takoż.
Łachy płaskiego pomiędzy porządnymi górkami.
Cóś chyba autor poszedł bardziej w kierunku ilość niż jakość...

Anonymous - Czw 08 Lip, 2004 09:49

Dobra juz wyczytlem na stronach (Global Mesh) ze dane byly surowe bez uzupelnien itp dlatego tez pliki maja beraki a teren wyglada jak wyglada.. Choc i tak mysle ze warto sciagac to i owo bo wielu obszarow zawartych w tej gigantycznej scenerii inne moze bardziej szczegolowe nigdy nie obejma. Zawsze mozna ta ustawic zaraz ponad defaultowa a wszystkie inne jeszcze wyzej.. wszystkie luki w miare mozliwosci zostana uzupelnione. A darmowej scenerii calych Andow Himalayow, Azji centralnej, Amazoni, Argentyny na pewno nigdzie nie da sie znalezc.. nie ma tez chyba Borneo.
Anonymous - Pią 09 Lip, 2004 13:21

Brazylia: Fortaleza City FS2004

Dla milosnikow (i nie tylko) VFR kolejny rodzynek.

Przepieknie wykonana sceneria z animowanymi gates i drzwiami hangarow. Szczegolowo wykonane lotnisko.

Download Fortaleza City

ToTom - Pią 23 Lip, 2004 23:57

Węgrzy potrafią!
http://web.axelero.hu/varhegyiw/
Sceneria zawiera:
14 lotnisk, 33 punkty orientacyjne, w tym Wieże TV, elektrownie atomową (Prohibited Airspace), inne zakłady/fabryki (Restricted Airspace) oraz 3 klasztory i zamek.
LHBP brak - jest w scenerii Budapeszt.
Pozdrawiam

Anonymous - Sob 24 Lip, 2004 01:01

Na flightsim.com znajduje sie Hungary mesh. Jest to plik hungsrtm.zip

flightsim. com search

Anonymous - Nie 26 Wrz, 2004 08:52
Temat postu: jeszcze o Global Mesh...
Mam Pytanko instaluje to jak standartową scenerie ,po restarcie flight simulatora chwile ją mieli czy wygląda ,że jest ok i została z cache'owana.Ale nie widze ,żadnych zmian w wygladzie scenerii.Ściagnąłem sobie fragmenty pokrywające Polske bo tutaj najczęściej latam i dokładnie znam deaufaultowy wygląd.Przykładowo Wisła nie ma wogóle ujścia do Bałtyku co zauważyłem lecąc z obwodu Kalnigrackiego do Gdańska..Dodam odrazu ,że detale poza chumurami mam na maxa.W czym może być problem????
pozdr.
Marcin

Anonymous - Nie 26 Wrz, 2004 09:41

Mesh nie odpowiada za uklad rzek , jezior, lasow, drog, miast, etc ... tylko za tzw siatke wysokosciowa. Jezeli chcialbys poprawic inne elementy scenerii w tym rzeki ... musisz nabyc landclass.
Anonymous - Nie 26 Wrz, 2004 11:26

Thnx za rozjaśnienie sprawy:) ,to jeszcze chwilke pomarudze;) czy w takim razie istnieje landclass terenu Polski(Europy) komercyjny lub darmowy???? Czy "VFR Poland" to będzie wlasnie taki "landclass" połączony z meshem.
pozr.
Marcin

Cerata - Nie 26 Wrz, 2004 12:18

landclass tyle, że bez objektów 3D (czyli płaski)
(chyba, żebym się mylił)

Anonymous - Nie 26 Wrz, 2004 12:37

Obiekty 3D to tzw autogen ;)


Czyli podsumowujac:

mesh - siatka wysokosciowa (za moment FS2004 bedzie mogl miec 19m)
landclass - linia brzegowa, zbiorniki wodne, uklad miast, lasow, pol etc
autogen - obiekty 3D (drzewa, domki, mosty, linie WN, etc)

Anonymous - Wto 28 Wrz, 2004 20:16

Firefox, jeśli chodzi o ujście Wisły - to prawda w defaultowym FS go po prostu... nie ma :lol: ale zainstaluj sobie to a będziesz miał piękne ujście i scenerię Gdańska ;)
piter1966 - Wto 02 Lis, 2004 18:41

NET napisał/a:
Firefox, jeśli chodzi o ujście Wisły - to prawda w defaultowym FS go po prostu... nie ma :lol: ale zainstaluj sobie to a będziesz miał piękne ujście i scenerię Gdańska ;)


EXTRA SPRAWA - tylko u mnie to nie bardzo działa :x
szczątkowe fragmenty - dźwigi statki - ale widokówki jak w tych "jpg." NIET - w czym błąd bo nie potrafię dojść do ładu z tym gdańskiem
2x ściągałem i instalowałem, jedyne co mi chodzi po głowie to zainstalowany już :epgd2001" wykasować ale nie wiem czy to coś da
HELP ME :lol: :P

ToTom - Wto 02 Lis, 2004 21:27

piter1966 napisał/a:
EXTRA SPRAWA - tylko u mnie to nie bardzo działa :x
szczątkowe fragmenty - dźwigi statki - ale widokówki jak w tych "jpg." NIET - w czym błąd bo nie potrafię dojść do ładu z tym gdańskiem
2x ściągałem i instalowałem, jedyne co mi chodzi po głowie to zainstalowany już :epgd2001" wykasować ale nie wiem czy to coś da
HELP ME :lol: :P

Rozwiązanie jest proste. Jeśli chcesz cieszyć się Gdańskiem z pełnymi bajerami, musisz suwak scenery complexity (pisze z pamięci) dać na prawo na maksa. I będzie wszystko.
Napisałem do autora, żeby w kolejnej wersji zrobił jakieś stopniowanie, napisał że będzie...

BartGraF - Śro 10 Lis, 2004 12:59

Sceneria TATRY v.0.7 do pobrania ze strony www.fstatry.zakopaneonline.pl
Kamandra - Wto 21 Gru, 2004 23:17

Bratislava (45.42 MB)

Cytat:
Bratislava Scenery 2004 k vám prichádza s ortotextúrou mesta Bratislavy s kompletnými sezónnými textúrami a autogenom.Mesh Bratislavy je v rozlíšení LOD10 (38,2m), ktorý bol robený ručne podla turistickej mapy v mierke 1:50000 po 10 metrových vrstevniciach. 3D objekty v meste sú verne spracované v GMAXe. Okolie Bratislavy je vytvorené systémom Landclassov a VTP2 polygonov a sú to cells 420-118 a 420-119.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fscene-demo

Cytat:
Ever wanted to test the FScene2004 replacement textures? Well, You now can. This Demo allows you to fly over imaginary FScene2004 Landscapes in a limited area in Europe. UK-Airports included: EGSM-EGSD-EGSH-EGSJ. You start at the airport of Beccles (EGSM) in UK - contact Ground - The weather is ok - You're about to inspect the FScene Terrain for MSFS. Feel free to fly in all seasons, the landscape will be there. Try the demo right now, as the FScene Files are available now at very special prices! Download the 15MB demo and have Fun!


download
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Photorealistic Scenery of Alava (Spain)

Cytat:
This is the Photorealistic Scenery of the Province of Alava (Basque Country, Spain) for FS2002. Also valid for FS2004. It's included the mesh (LOD9) of the Basque Country and surroundings. To enjoy VFR flights taking off from Foronda (LEVT), which beta airport is also included; discover all the marvellous landscapes of my province !!


Avsim: alavavfr.zip
Screen1
Screen2
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
LFLG - Grenoble / Le Versoud
Cytat:



Jean Ambros propose sur son site web une nouvelle et magnifique scène gratuite pour FS 2004! Grenoble Le Versoud LFLG passe en version 2. Avec la participation de nombreux autres créateurs d'API et fichiers divers, il réussit à allier haute performance d'affichage et foule de détails. Sachant qu'en plus le terrain est texturé en photoréalisme, rendant la scène criante de vérité c'est un autre beau cadeau de Noël qui nous gâte en ce 24 décembre. Pour en profiter vous aussi, visitez sa page web : http://perso.wanadoo.fr/jean.a/LFLG-leversoud.htm


ZNAKOMITA SCENERIA PHOTOREAL POLECAM!!!

Anonymous - Pią 04 Lut, 2005 13:08
Temat postu: Airport Environment i Realistic Xenon Lights
Co prawda pliki nie maja nic wspolnego ze sceriami VFR, ale przy instalacji symulatora zawsze jako jedne z pierwszych znajduja u mnie miejsce w folderze Texture:

Airport Environment to swietny dodatek do FS-a, diametralnie zmieniajacy wyglad oswietlenia portow lotniczych i pasow (np. spekany beton). Sa przyjazne dla slabszych komputerow.

Wybacz Marek, ze mieszam Ci w poscie ale przy sciaganiu zwroćcie uwage na daty plików. Sa tam wersje EX i MX z roku 2003. Zamiast tego sciagajcie ver. 6.0 i update do tego (oba z 2004 roku) - konraf

Nastepnym dodatkiem jest FS2004 Realistic Xenon Lights (xenon1.zip) Plik ten wymienia paskudne, mleczno-biale swiatlo reflektorow samolotu na nowoczesne realistyczne oswietlenie xenonowe.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group