Problem z kontrolą lotów...

Dział dla początkujących pilotów. Uwaga - przed zadaniem pytania sprawdź (SZUKAJ) czy dany temat nie był już poruszany.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

rwd7
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: czw 17 gru, 2020 16:12
Skąd jesteś: London

Problem z kontrolą lotów...

Post autor: rwd7 »

Czołem!

Życie pilota było całkiem przyjemne (FS X) dopóki to latałem motolotnią lub moją ukochaną Cessną. Kiedy pod wrażeniem filmików z YT postanowiłem przesiąść się na pasażerskie odrzutowce - urok prysł... Wiem, wiem, jako nowy w branży, muszę przyswoić sobie wiele informacji, ale jeden z problemów jest dla mnie zbyt już uciążliwy. Przyjąłem na wstępie, że pierwsze loty będę odbywał pod ścisłe dyktando kontrolerów lotu, a nie hasał swawolnie po niebiosach. Po ustawieniu wszystkich parametrów lotu i aktywacji niezbędnych systemów następuję start, przyjęcie zamierzonego kursu, dojście do programowego pułapu lotu i... No właśnie... Tu zaczyna się mój problem (jeden z wielu...). Otóż Wieża zaczyna wówczas, z uporem maniaka, upominać mnie bym osiągnął planowaną wysokość lotu, nie bacząc na to, że już takowa wysokość dawno jest.co potwierdza zegar główny (elektroniczny) oraz rezerwowy. Oba wskazują (przykładowo) 3000 - a kontroler wciąż swoje i swoje... Wzbij i utrzymuj pułap 3000... Wzbij i utrzymuj pułap 3000... Wzbij i utrzymuj pułap 3000... I tak co 10 sekund...
Przyznacie, że robi się to nieprzyjemne, irytujące; a jak mniemam owa niezgodność z wieżą skutkuje w rezultacie tym, że jeszcze ani razu planowo nie przyziemniłem maszyny. Ani razu nie aktywowała się funkcja APR w końcowej fazie lotu.
Zdaję sobie sprawę, że na zwalony lot ma w moim przypadku znacznie więcej czynników. Czy ktoś jednak mógłby dopomóc mi z z tym problemem z wieżą? Co, u licha, jest nie tak?!
Pozdrawiam i czekam na podpowiedź!
Ostatnio zmieniony czw 17 gru, 2020 19:34 przez rwd7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2722
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Re: Problem z kontrolą lotów...

Post autor: konraf »

Cześć

Wnioskuję z wypowiedzi, ze piszesz o kontroli ale wbudowanej w FS-a. Niestety nie jest on doskonały i nic z tym nie zrobisz, chyba, że zainstalujesz Radar Contact (kiedyś dodatek płatny, teraz już za free: https://www.avsim.com/forums/topic/5477 ... ransition/ ).
Co do tej wysokości, pewnie masz źle ustawione ciśnienie (atmosferyczne). 3000 ft przy 1013 hPa nie jest równe 3000 ft przy 1026 hPa.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
rwd7
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: czw 17 gru, 2020 16:12
Skąd jesteś: London

Re: Problem z kontrolą lotów...

Post autor: rwd7 »

Hmm, zaraz popatrzę za tym radarem. Co do ciśnienia - na tej wysokości nie powinno ono odbiegać od normy, że tak powiem. Tak, czy siak, inicjowałem (B) sprawdzenie zgodności ciśnienia - bez skutku... Dziękuję za podpowiedź!

P.S. Przerabiam do znudzenia lot z Gdnska do Warszawy
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2725
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Re: Problem z kontrolą lotów...

Post autor: RzEmYk »

rwd7 pisze:
czw 17 gru, 2020 19:37
Co do ciśnienia - na tej wysokości nie powinno ono odbiegać od normy, że tak powiem
Nie rozumiesz chyba w czym może tkwić problem.
Wysokościomierz, to taki barometr. Nie mierzy w magiczny sposób wysokości, mierzy ciśnienie. Wysokość jest funkcją ciśnienia.
W FS-ie na obszarze całego świata są amerykańskie zasady. Transition Altitude = Transition Level = 18 000 ft = FL180. Więc poniżej 18 000 ft należy przestawić wysokościomierz na ciśnienie QNH.
Jeżeli ustawisz wysokościomierz na inną wartość niż wynosi lokalne QNH, samolot będzie się znajdował na innej wysokości niż powinien.
Przykładowo, zamiast na 3000 ft będziesz na 3250 ft. ATC będzie Cię w takim przypadku ponaglać do zajęcia odpowiedniej wysokości. Tu bym szukał problemu.
Odsłuchaj najbliższy ATIS i sprawdź jakie jest ciśnienie lokalne - takie ustaw na wysokościomierzu.

http://calypteaviation.com/nauka-latani ... sciomierz/
http://calypteaviation.com/procedury-us ... ciomierza/
http://www.maverick.webd.pl/pliki/gsschool_pl.pdf
http://calypteaviation.com/jak-latac-na ... a-latania/
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=532
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
rwd7
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: czw 17 gru, 2020 16:12
Skąd jesteś: London

Re: Problem z kontrolą lotów...

Post autor: rwd7 »

No, jak to zwykle bywa, masz/macie rację. Już na wstępie widzę, że olewałem totalnie wskazania (mojej ukochanej) wieży odnośnie QNH... Resztę można sobie dopowiedzieć... Idę czytać nadesłane materiały.
Dzięki wielkie!
Pomyślności!
rwd7
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: czw 17 gru, 2020 16:12
Skąd jesteś: London

Re: Problem z kontrolą lotów...

Post autor: rwd7 »

Ciśnienie ustawione i kontrolowane, reszta przyrządów według wskazań - wieża "szczeka " dalej...
Powiedziałbym, że ręce opadają; ale narazie się nie poddaję.

Samolot - Boeing z serii 800
Prędkość? - Ustawiam na 250
BAR na ekranie = 200 ( wypatrzyłem na filmach, nie wiem co to...)

Dodatek specjalny po kilku próbach:

Wszystko gra!
Jedynie trzeba "odkryć" taki szczegolik, że ustawienia wysokosci lotu w autopilocie wskazywane jest w metrach...
Tak więc FL260 - 26000 stóp, jak podaje Wieża = 7950 na zegarze wysokości...
I wszystko gra i buczy.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2725
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Re: Problem z kontrolą lotów...

Post autor: RzEmYk »

Przełącz jednostki na mieszane - wysokość i prędkość w stopach i węzłach a masy i ciśnienia w kilogramach i hPa.

PS Wysokościomierz, nie zegar wysokości.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
ODPOWIEDZ