Obsługa Airbusa A321

Dział dla początkujących pilotów. Uwaga - przed zadaniem pytania sprawdź (SZUKAJ) czy dany temat nie był już poruszany.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

MaveR2142
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: ndz 29 sie, 2010 18:22
Skąd jesteś: Lubin

Obsługa Airbusa A321

Post autor: MaveR2142 »

Witam! Otóż mam pewną prośbę do Wszystkich Uzytkowników tego forum. Latam w FSX już bardzo często Boeingiem 737- 800 i 747. Ostatnimi czasy chciałem nauczyć się latać na Airbusie a321, ponieważ myślałem, że wszystko będzie podobne tak jak w boeingach. Lecz niestety pomyliłem się i nie mogę opanować tej maszyny, np. wyznaczam jej pułap 6000 Ft i prędkość 250 knots to leci za szybko ( 400 ) i za wysoko, również nie mogę opanować aby skręciłą w wyznaczony kurs. W Boeingach jak latałem to tylko włączałem przełącznik NAV / GPS na GPS i VOR LOC i leciał kursem aż do lotniska docelowego. Szukałem poradników do Airbusa wszędzie, lecz nigdzie nie znalazłem. Jeżeli ktoś był by tak miły i pomógł by mi w opanowaniu airbusa a321 będę bardzo wdzięczny

Z Góry dziękuję :)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt 31 sie, 2010 17:05 przez MaveR2142, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KilRoy
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 54
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 20:59
Skąd jesteś: Sosnowiec, EPKT

Post autor: KilRoy »

Jeżeli chcesz włączyć SPD, ALT czy HDG na autopilocie musisz klikać w te miejsca, które zaznaczyłem Ci czerwonym sprayem. Pamiętaj o włączeniu FD.

Obrazek

A co do samego lotu. Jeżeli samolot skręca ci bardzo wolno (gdy sterujesz nim ręcznie) to wyłącz FLT CTL.
SHIFT + 5 i wyłącz

Obrazek
Obrazek
MaveR2142
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: ndz 29 sie, 2010 18:22
Skąd jesteś: Lubin

Post autor: MaveR2142 »

Tak robie FD też włączam, postępowałem tak jak w Boeingu. Wiem gdzie jest Speed, Altidute, Vert Speed. Tylko problem w że. w Boeingu było tak, że zeby samolot kontrolował prędkośc to trzeba ustawić automatyczne sterowanie przepustnicą w Airbusie to chyba jest pod przełącznikiem autopilota ( AP ) nazwane ATHR. Ustawiam FD GPS i LOC obok APR, Ustawiam prędkość wysokość, ATHR, autopilota i dalej maszyna lata jak opętana.
Awatar użytkownika
KilRoy
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 54
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 20:59
Skąd jesteś: Sosnowiec, EPKT

Post autor: KilRoy »

Jeżeli latasz na trybie GPS i naciskasz przycisk LOC to samolot leci według trasy wyznaczonej przez GPS (i flight planner), czyli tej różowej lini. Jeżeli sam chcesz zmieniać kurs to wyłącz LOC, a włącz HDG. Co do SPD to u mnie nie ma żadnego problemu. Ustawiam wartość, naciskam ATHR, a potem SPD czyli klikam w środek tego pokrętła i już.
Obrazek
Lindberg
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 56
Rejestracja: sob 05 gru, 2009 21:45
Skąd jesteś: Poland

Post autor: Lindberg »

A czy na wyświetlaczu w zaznaczonym miejscu włącza ci się speed hdg alt?
Załączniki
Wyświertlacz.jpg
Wyświertlacz.jpg (39.37 KiB) Przejrzano 14944 razy
Artur Zadak
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 75
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Artur Zadak »

Darmowe Airbusy to model i systemy oparte o FSowego 737, z resztą wszystkie darmowe samoloty to takie "mlotem o szyne"... Nie wiele mają wspolnego z prawdziwymi systemami samolotów, nawet 737...
Jesli chcesz poznac Airbusa ( a jest to samolot specyficzny) polecam zaopatrzyc sie w wilco airbus series vol 1 czy 2... Potem zalecam dogłebna lekture manuala i kilka filmików instruktażowych...
nie polecam nauki jakiego kolwiek samolotu od dupy strony, bo potem rodzą sie tylko problemy i pytania...
PioKil
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 18:30
Skąd jesteś: Rzeszów

Post autor: PioKil »

Witam wszystkich, mam takie małe pytanko, ostatnio stałem się posiadaczem produktu Wilco a dokładniej Airbus Series Vol.1 i zastanawia mnie czemu w moich Airbusach szyby kokpitu z zewnątrz nie są przezroczyste tylko ciemne i śmiesznie to wygląda. Czy był by ktoś w stanie mi odpowiedzieć na moje pytanie? :D
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez PioKil, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Pokombinuj ze sterownikami do karty graficznej (daj inne).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
PioKil
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 18:30
Skąd jesteś: Rzeszów

Post autor: PioKil »

Hej myslisz, że to przez sterowniki do karty graficznej mam czarne szybki w airbusie? Nic spróbuje tak jak napisałeś, a na razie dzięki za radę. :)

[Czy to tak trudno stosować poprawną interpunkcję? - Rz]
Ostatnio zmieniony pn 31 sty, 2011 18:09 przez PioKil, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Używasz DX10 preview? Na pewno masz wersję dla FSX?
PioKil
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 18:30
Skąd jesteś: Rzeszów

Post autor: PioKil »

Tak używam DX10 i na 100% procent mam wersję dla FSX :D
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

To wyłącz i sprawdź.
Szybowiec
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: pn 06 wrz, 2010 18:56
Skąd jesteś: LFKC

Post autor: Szybowiec »

Z tym Airbusem to tak chyba ma być. Jest taka opcja "Cold&Dark", której ja też nie mogę wyłączyć, a może raczej włączyć, sam już nie wiem. To chyba ona jest za to odpowiedzialna.
Po kliknięciu w aplikację "FSX Airbus Config" zostanie wyświetlony panel do konfiguracji masy i paliwa w poszczególnych typach samolotów. Jest tam także pasek odpowiedzialny za konfigurację przy starcie. To właśnie tam jest opcja do zmiany funkcji "Cold&Dark", która u mnie działa tylko w jedną stronę.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Nie, dark w cold&dark nie oznacza, że szyby dosłownie stają się czarne.
PioKil
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 18:30
Skąd jesteś: Rzeszów

Post autor: PioKil »

Witam, nic nie pomogło. Wgrałem nowe sterowniki, a szyba zewnętrzna od kokpitu nadal jest ciemna. :cry: Może znajdzie się jakiś sposób, aby to zrobić? Pozdrawiam.


[Za następny taki niechlujny post poleci ostrzeżenie. Nie trzeba wiele trudu, żeby w jednym miejscu nacisnąć Shift, a w innym wstawić przecinek. - Rz]
Ostatnio zmieniony wt 01 mar, 2011 16:42 przez PioKil, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Wyłączałeś DX10 Preview w opcjach FSXa?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

A jeśli problem występuje tylko w trakcie deszczu, to poszukaj pod hasłem "vcrainfix" na stronie flight1.com
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
PioKil
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 18:30
Skąd jesteś: Rzeszów

Post autor: PioKil »

Ha Ha kolego RzEmYk, a gdzie dokładnie to się znajduje w opcjach FSXa? Bo szukam i nie mogę znaleźć.

[Nie przypominam sobie, żebyśmy się kolegowali. - Rz]
Ostatnio zmieniony wt 01 mar, 2011 19:04 przez PioKil, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

PioKil pisze:Tak używam DX10
Skąd wiesz, że używasz skoro nie wiesz gdzie jest ta opcja?
viewtopic.php?t=10441
PioKil
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 18:30
Skąd jesteś: Rzeszów

Post autor: PioKil »

Witam wszystkich i z góry przepraszam,za wprowadzenie was w błąd.Po sprawdzeniu w opcjach FSXa jednak nie używam DX10, a co do pliku fsx.cfg już wiem gdzie się znajduje,czyli DX10 nie posiadam więc, czy jest jakiś sposób żeby te szybki nie były ciemne?
Awatar użytkownika
pozzybb
Cadet
Cadet
Posty: 10
Rejestracja: czw 14 kwie, 2011 15:37
Skąd jesteś: Bielsko- Biała

Post autor: pozzybb »

A ja mam pytanie. Nie czytałem manuala A321 ale z powodzeniem latam tym modelem, a jakie są optymalne prędkości podejścia i lądowania?
Awatar użytkownika
castor
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: pt 01 gru, 2006 09:06
Skąd jesteś: Koszalin

Post autor: castor »

Jak z powodzeniem latasz to po co się pytać ??? Przecież i tak wszystko Tobie wychodzi.
A odpowiedź zapewne jest w manualu..Tam się dowiesz.
i5 6600K @ 4.5 GHz
Asus Z170 Pro gaming
16GB DDR4
Asus GTX970 Strix
TH Hotas Warthog
CH Pro Pedals + TIR5
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Pilot latający z powodzeniem wie, że prędkości podejścia różnią się m. in. od masy samolotu na podejściu ;)
ODPOWIEDZ