[FSX] Początkujący - Lądowanie
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
[FSX] Początkujący - Lądowanie
Ok, latanie jest proste... jednak mój problem jest następujący:
Nie mogę wylądować - wiem, że to brzmi dziwnie, ale tak jest
Załóżmy, że lecę prosto na lotnisko RÓŻOWĄ LINIĄ... ale mój pas (i ścieżka schodzenia) jest na prawo od tej linii - Jak mam ustawić kurs, aby lecieć od razu na ścieżkę schodzenia, albo lepiej jak krok po kroku ustawić AP (GPS),aby sam na nią poleciał np. na trasie Inowrocław - Gdynia (w FSX i 2004)
Nie mogę wylądować - wiem, że to brzmi dziwnie, ale tak jest
Załóżmy, że lecę prosto na lotnisko RÓŻOWĄ LINIĄ... ale mój pas (i ścieżka schodzenia) jest na prawo od tej linii - Jak mam ustawić kurs, aby lecieć od razu na ścieżkę schodzenia, albo lepiej jak krok po kroku ustawić AP (GPS),aby sam na nią poleciał np. na trasie Inowrocław - Gdynia (w FSX i 2004)
- Załączniki
-
- Lot
- 12.jpg (11.71 KiB) Przejrzano 18808 razy
Początkujący umiem wszystko prócz... lądowania
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
- a6intruder
- Light Planes Captain
- Posty: 73
- Rejestracja: pt 04 lis, 2005 23:31
- Skąd jesteś: EPKT
Dzięki za linki, kręgu na razie się nie nauczę bo jestem pozbawiony numerycznej, a na "strzałkach" jakoś trudno mi się lata,
Czy dobrze rozumiem?
W Nav 1 ustawiam częstotliwość pasa i ustawiam przełącznik N/G na NAV - samolot poleci na Pas... mam tylko korygować wiatr?
Latam Airbusem A380 i Boing'iem 747 - zapomniałem dodać
MJ
P.S.
Jeszcze pytanie - dlaczego w Centrum Szkoleniowym w FSX mam tylko wprowadzenie, a szkoła latania jest nie dostępna
Czy można dostosować sobie FSX do rozdzielczości 1024x600 bo do tej pory podłączam się pod 42tv i po kilku grach doszedłem do wniosku, że dobre to było tylko w trakcie nauki
Czy dobrze rozumiem?
W Nav 1 ustawiam częstotliwość pasa i ustawiam przełącznik N/G na NAV - samolot poleci na Pas... mam tylko korygować wiatr?
Latam Airbusem A380 i Boing'iem 747 - zapomniałem dodać
MJ
P.S.
Jeszcze pytanie - dlaczego w Centrum Szkoleniowym w FSX mam tylko wprowadzenie, a szkoła latania jest nie dostępna
Czy można dostosować sobie FSX do rozdzielczości 1024x600 bo do tej pory podłączam się pod 42tv i po kilku grach doszedłem do wniosku, że dobre to było tylko w trakcie nauki
Początkujący umiem wszystko prócz... lądowania
Żeby było jasne. Nie uczysz się ani wirtualnej nawigacji ani wirtualnego pilotażu przy lądowaniu. Chcesz się nauczyć klikologii na klawiszkach w FSie, by ten FS utrzymał obiekt pn. samolot wzdłuż pewnej krzywej. Zdrowo przesadzasz nazywając to lądowaniem. Zwłaszcza gdy tym obiektem jest 380 lub 747 i to na trasie Inowrocław-Gdynia.viper134 pisze:Dzięki za linki, kręgu na razie się nie nauczę bo jestem pozbawiony numerycznej, a na "strzałkach" jakoś trudno mi się lata,
Czy dobrze rozumiem?
W Nav 1 ustawiam częstotliwość pasa i ustawiam przełącznik N/G na NAV - samolot poleci na Pas... mam tylko korygować wiatr?
Latam Airbusem A380 i Boing'iem 747 - zapomniałem dodać
Piotr
Gdyby samoloty "same wchodziły" to piloci byliby zbędni i MS nie zrobiłby FSa.viper134 pisze:Tylko co zrobić żeby sam tam wszedł z kursu 003w odpowiednim momencie
Poczytaj co nieco. Obejrzyj mapy podejść. Przejdź lekcje nawigacji. Naucz się planować lot. Wykonaj go całkowicie ręcznie. I jak już nie będziesz miał problemów włącz a/p.
Piotr
Oj to na moim netbooku Przeciągnięcie w FSX i Strata Mocy w 2004 gwarantowane przez połowę lotu.
A można sterować sobie kierownicą z pedałami (gdyby ją dobrze skonfigurować... bo mi nie chce działąć ), a pad na usb też odmawia posłuszeństwa, bo jak pisałem mam problem ze sterowaniem strzałkami, a numerycznej nie posiadam bo brat zrypał mi klawiatury na CSie.
A można sterować sobie kierownicą z pedałami (gdyby ją dobrze skonfigurować... bo mi nie chce działąć ), a pad na usb też odmawia posłuszeństwa, bo jak pisałem mam problem ze sterowaniem strzałkami, a numerycznej nie posiadam bo brat zrypał mi klawiatury na CSie.
Ostatnio zmieniony ndz 20 mar, 2011 09:11 przez viper134, łącznie zmieniany 1 raz.
Początkujący umiem wszystko prócz... lądowania
http://www.wilcopub.com/catalog/product ... ategory/4/st1322 pisze:Mam takie pytania. Jaki to a380 lub b747? Gdzie je kupiles? Bo powinny mieć manual do tego.
Niby jest, na tłumacza już mi nie starczy, ale 26 stron instrukcji w miarę zrozumiałem.
Ostatnio zmieniony ndz 20 mar, 2011 08:51 przez viper134, łącznie zmieniany 1 raz.
Początkujący umiem wszystko prócz... lądowania
Panowie no bez przesady przeanalizujmy:
-Inowrocław-Gdańsk
-A380-747
- klawiatura hmm (kamikaze)
Więc tako kolego proszę nie pisz, że umiesz już wszystko tylko lądować nie potrafisz. Sam siebie okłamujesz albo nie znasz definicji słowa umieć wszystko. Poza tym jak można nauczyć się wszystkiego bez "JOYA". Zanim zaczniesz zadawać jakiekolwiek pytania zwiazane z lataniem, kup FS9, spróbuj przelecieć pierwszy egzamin na C172 za pomocą klawiatury, wtedy może sam zrozumiesz, że tak naprawdę nic nie potrafisz. A na sam koniec dodam że opisane czynności, które tobie nie chcą wyjść, są podstawami wykonywania poprawnych lotów. I jeszcze jedno tak jak kolega napisał zrób lot ręcznie nagraj i zobacz jak ci pójdzie. Powiem, że chętnie obejrzał bym na YT jak był byś wstanie wykonać taki lot.
Pozdrawiam
-Inowrocław-Gdańsk
-A380-747
- klawiatura hmm (kamikaze)
Więc tako kolego proszę nie pisz, że umiesz już wszystko tylko lądować nie potrafisz. Sam siebie okłamujesz albo nie znasz definicji słowa umieć wszystko. Poza tym jak można nauczyć się wszystkiego bez "JOYA". Zanim zaczniesz zadawać jakiekolwiek pytania zwiazane z lataniem, kup FS9, spróbuj przelecieć pierwszy egzamin na C172 za pomocą klawiatury, wtedy może sam zrozumiesz, że tak naprawdę nic nie potrafisz. A na sam koniec dodam że opisane czynności, które tobie nie chcą wyjść, są podstawami wykonywania poprawnych lotów. I jeszcze jedno tak jak kolega napisał zrób lot ręcznie nagraj i zobacz jak ci pójdzie. Powiem, że chętnie obejrzał bym na YT jak był byś wstanie wykonać taki lot.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz 20 mar, 2011 08:50 przez Ivoo, łącznie zmieniany 1 raz.
"Prędzej złodziej przyzna się, że ukradł, niż profesor, że głupstwo powiedział."
Drogi kolego, moze to zabrzmi jak uwagi poprzednika, ale....az mnie troche trzesie jak czytam twoje slowa.viper134 pisze:Dzięki za linki, kręgu na razie się nie nauczę bo jestem pozbawiony numerycznej, a na "strzałkach" jakoś trudno mi się lata,
Czy dobrze rozumiem?
W Nav 1 ustawiam częstotliwość pasa i ustawiam przełącznik N/G na NAV - samolot poleci na Pas... mam tylko korygować wiatr?
Latam Airbusem A380 i Boing'iem 747 - zapomniałem dodać
MJ
P.S.
Jeszcze pytanie - dlaczego w Centrum Szkoleniowym w FSX mam tylko wprowadzenie, a szkoła latania jest nie dostępna
Czy można dostosować sobie FSX do rozdzielczości 1024x600 bo do tej pory podłączam się pod 42tv i po kilku grach doszedłem do wniosku, że dobre to było tylko w trakcie nauki
Jak mozna bez jakiej kolwiek wiedzy ( bo po tym co piszesz jasno widze, ze tak owej ci brakuje) wsiadac w b747 lub w a380 i leciec nim na w.w przez ciebie trasie? Cessna to jest najlepsze rozwiazanie dla ciebie w tym momencie. Uwierz mi, ze na niej przy dobrych checiach nauczysz sie potrzebnych podstaw. I nie mow juz nigdy: to ja juz sobie wyladuje, ok? Ucz sie, czytaj duzo i ogladaj materialy video, wczuj sie w to. A bedzie ok. Zakladam oczywiscie, ze nie masz 14lat i nie jara cie ladowanie 747 na `lotniskowcu` Pozdrawiam i udanej nauki.
ZAWSZE NAPRZOD, NIGDY WSTECZ
Zrób zrzut ekranu podczas lądowania, to ocenimy czy powinno się samo wyłączyć.pozzybb pisze:Nie normalna cessna ale czy utrzymanie wysokości powinno się samo wyłączyć?
Jak na razie, to na postawie tego co napisałeś cieżko cokolwiek wywnioskować.
Ostatnio zmieniony ndz 17 kwie, 2011 20:02 przez marcpro, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Marcin
FS 9,1; FSG 2005; GE Pro; UTE; FE; WPS; TPS; FSPax; FS Nav, RC4, Wilco Airbus vol1.
C2D 8500, GF 9800GTX+ 1GB, SB Audigy 2 ZS, 2GB RAM, XP Pro SP3.
Wysokościomierz nie ma nic do ILSa.
Proponuję zacząć od poczytania podstaw, czyli:
viewtopic.php?p=10059#10059
http://www.aviation.home.pl/old
http://heading.pata.pl
Jak się nie zrozumie zasady działania, to się będzie pisało głupoty.
Proponuję zacząć od poczytania podstaw, czyli:
viewtopic.php?p=10059#10059
http://www.aviation.home.pl/old
http://heading.pata.pl
Jak się nie zrozumie zasady działania, to się będzie pisało głupoty.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Litości. Co Ty piszesz? Ścieżka pionowa ILSa nie ma nic wspólnego z ciśnieniem. Albo jest źle ustawiona/zainicjowana albo jest wykonywany autoland, gdy FS nie zapewnia jakości sygnału dla autolandu.Zgredd pisze:Skoro kolega napisał, że samolot nie zniża mu się wystarczająco do pasa - jak rozumiem w porę do pasa - to przyczyną jak najbardziej mogłoby być nieodpowiednie ciśnienie. Chyba, że źle zrozumiałem opis sytuacji.
Piotr
Jeszcze jest możliwość podchodzenia do pasa nie z modem APP, który wzięliśmy za pewnik, ale ALT + V/S. Screen byłby pomocny, bo takie podpowiedzi via PW mogą wyrządzić tylko więcej szkody niż pożytku.
No i należy pamiętać, że nie wszędzie jest Glide Slope. Dodatkowo FSowy default APP to nie jest autoland.
No i należy pamiętać, że nie wszędzie jest Glide Slope. Dodatkowo FSowy default APP to nie jest autoland.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Oki z Cessną mam już załatwione, ale mam do kolegów jeszcze jedno pytanie. Otóż ten sam problem (podejście z ILS) dotyczy 737, podczas wpisywania danych ILS mam przełączyć AP w stan NAV, a wiem że jednocześnie ma zgasnąć kontrolka utrzymywania kursu - a nie gaśnie. Operację wykonuję ok 30 mil przed pasem.
Ostatnio zmieniony pn 18 kwie, 2011 17:00 przez pozzybb, łącznie zmieniany 1 raz.
Czytałeś może gsschool.pdf i inne linki?
Nie ma lądowania ILS, jest podejście z ILS.
Ta 30 milowa prosta, to kosmos, nawet FS ATC ustawia "tylko" na 12. milę. Z 30 mil możesz poprostu nie wychwycić sygnału localizera.
Nie mówiąc o tym, że w rzeczywistości często są wektory na 6. milę i piloci dają radę.
Nie ma lądowania ILS, jest podejście z ILS.
Ta 30 milowa prosta, to kosmos, nawet FS ATC ustawia "tylko" na 12. milę. Z 30 mil możesz poprostu nie wychwycić sygnału localizera.
Nie mówiąc o tym, że w rzeczywistości często są wektory na 6. milę i piloci dają radę.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
PK -> chodziło mi oczywiście o przejęcie [raczej przechwycenie - Rz] glideslope. Teraz doczytałem wcześniejsze posty, że koledze chodzi już o samo schodzenie po ścieżce.
Ostatnio zmieniony wt 19 kwie, 2011 16:39 przez Zgredd, łącznie zmieniany 1 raz.
ścieżka na wysokości kręgu, zaczyna opadać około 8nm przed progiem pasa (zależy od lotniska) a więc 15-12nm od lotniska to nawet za dużo by wejść na kurs z którego można przechwycić sygnał ils.
Przy innych podejściach, może to wymagać trochę więcej, bo ustawienie na kursie pasa robi się 'z ręki', więc może zająć to trochę więcej czasu (dla przykładu EPWA około 18nm od progu - w zasadzie to od DME który stoi gdzieś obok pasa - oczywiście mowa o punkcie z którego zaczynamy ustawiać się w osi)
Przy innych podejściach, może to wymagać trochę więcej, bo ustawienie na kursie pasa robi się 'z ręki', więc może zająć to trochę więcej czasu (dla przykładu EPWA około 18nm od progu - w zasadzie to od DME który stoi gdzieś obok pasa - oczywiście mowa o punkcie z którego zaczynamy ustawiać się w osi)
-
- Light Planes Captain
- Posty: 75
- Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
- Skąd jesteś: EPKK
Problem tkwi w tym, że chcesz nauczyc sie rzeczy "z wyższej półki" a nie umiesz podstaw...pozzybb pisze:A więc problem tkwi w tym że za szybko chcę uaktywnić ILS? czy w takim razie te 12-15 mil wystarczy?
PS nie krzyczcie na mnie - jestem naprawdę początkujący, latam dopiero od 3 tygodni
Najpierw lektura, duzo lektury, potem starty i lądowania z ręki, jakiś egzamin a'la PPL, potem VFR i IFR, potem dopiero ILS... Zeby zrozumieć Podejście ILS, trzeba znać podejścia "z ręki", a nie na odwrót... To tak, jakby nauczyć dziecko ortografii, które nie zna liter...
Zasadniczym problemem młodych adeptów FS, jest to, że idą na latwizne, GPS via FS, Garmin i inne buzery, nie mające wiele wspólnego z realem, i prawdziwym lataniem, to wszystko wprowadza Was w błąd...
Powiedz kolego pozzybb ile map przestudiowałeś, zanim zacząłeś "latać"??
Ile procedur przerobiłeś?? Wiesz co to SID, STAR i w ogole wiele innych podstawowych rzeczy ?? Jest tego masa, więc jesli ktoś mi mówi, że lata od 3 tyg, ma problem z ustabilizowaniem ścieżki, na 30 nm od lotniska, albo Twoj kolega Viper, który już w ogole o lataniu pojęcie ma (żeby nie ubliżyć) zerowe, bo jak sam stwierdził, wystartować potrafi, ale lądować nie, to mnie po prostu spazm ogarnia... A już na pewno, gdy siada do Heavy Jeta... Delikatnie i nie ubliżając, zacznij od lektury, jakieś filmy, poradniki, naucz sie czytać mapy, poznaj procedury, podejścia, a wtedy na pewno nie bedziesz mieć problemów z ILS i wtedy bedzie "działać" jak należy...
Jeśli kogokolwiek uradziłem swoim postem, przepraszam, nie to było celem tego wywodu...
Wiem, że mój post jest "lakoniczny" ale na Boga, niech każdy, kto zacznie pisać tu, ze nie umie lądować, weźmie wpierw do reki książke, a potem pisze takie rzeczy...
To tyle...
Ostatnio zmieniony śr 20 kwie, 2011 17:49 przez Artur Zadak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Problem twój tkwi w tym, że chcesz stworzyć dla siebie uniwersalną zasadę. Takie zasady się nie sprawdzają i ograniczają, bo jaki będzie stres, kiedy sytuacja stanie się niestandardowa i nowa dla ciebie. Chyba im dłuższa prosta, tym wygodniej dla załogi. Sam ILS można przechwycić i ze 100 mil pewnie, stabilizacja na nim to inna kwestia.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 75
- Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
- Skąd jesteś: EPKK
ILS i 100 nm?? No dobrze, może ja jestem z innej bajki... Naucz dziecko najpierw jeżdzić rowerem a potem dopiero chodzić... Niestandardowa sytuacja?? Ech, weźmy wszystkich studentów PB Rzeszowskiej i wrzućmy do samolotów, po co mają chodzić do szkoły, niech sie uczą na błedach, wtedy unikną "niestandardowych sytuacji"...
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Latanie "na pamięć" kończy się źle. Ok, rozwinę w takim razie. Co tutaj się wyprawia w tym wątku, to próba nauki przez regułki, a nie przez faktyczne zrozumienie zagadnienia. Spróbuj tak kogoś nauczyć pojęcia DH, a skończy się na wklepywaniu zawsze 200.
EDIT: No mój błąd, przez skojarzenie z VOR-em. 30 nm.
To...
EDIT: No mój błąd, przez skojarzenie z VOR-em. 30 nm.
To...
... innymi słowami.Problem tkwi w tym, że chcesz nauczyc sie rzeczy "z wyższej półki" a nie umiesz podstaw...
Najpierw lektóra, duzo lektóry, potem starty i lądowania z ręki, jakiś egzamin a'la PPL, potem VFR i IFR, potem dopiero ILS... Zeby zrozumieć Podejście ILS, trzeba znać podejścia "z ręki", a nie na odwrót... To tak, jakby nauczyć dziecko ortografi, które nie zna liter...
Kolego Sławku - to o czym pisze Artur było już tu wielokrotnie powielane ale jak mnie mod nie ubije to powtórzymy.
Autopilot zastępuje ręce i nóżki pilota i nic więcej. Jak pytasz dlaczego coś tam się nie wyłącza, a coś nie włącza, to najpierw sprawdź czy podobne trudności miałby pilot pilotujący rączkami. Jeśli podchodzisz ze stałym kursem do ścieżki, to dopóki nie wejdziesz w wiązkę plus-minus parę stopni od ścieżki poziomej, dopóty wskaźnik jest martwy i nie wiesz czy już skręcać czy jeszcze nie i dlatego dalej trzymasz kurs dolotowy. Jak już wejdziesz w wiązkę ale jesteś za daleko od nadajnika, to nadal wskaźnik jest martwy i... sam wiesz. Nie ma bata - najpierw musisz zrozumieć jak pilotować jako pilot, a dopiero potem co zrobić by a/p zrobił to za Ciebie.
Piotr
Autopilot zastępuje ręce i nóżki pilota i nic więcej. Jak pytasz dlaczego coś tam się nie wyłącza, a coś nie włącza, to najpierw sprawdź czy podobne trudności miałby pilot pilotujący rączkami. Jeśli podchodzisz ze stałym kursem do ścieżki, to dopóki nie wejdziesz w wiązkę plus-minus parę stopni od ścieżki poziomej, dopóty wskaźnik jest martwy i nie wiesz czy już skręcać czy jeszcze nie i dlatego dalej trzymasz kurs dolotowy. Jak już wejdziesz w wiązkę ale jesteś za daleko od nadajnika, to nadal wskaźnik jest martwy i... sam wiesz. Nie ma bata - najpierw musisz zrozumieć jak pilotować jako pilot, a dopiero potem co zrobić by a/p zrobił to za Ciebie.
Piotr
Dziękuję za ta gorzkie słowa. Wiem że jeszcze niewiele potrafię, ale ciągle się uczę. Widać nie można udzielać się na tym forum i zadawać pytań praktycznych dopóki nie jes się ideałem i nie ma dwóch belek. Osobiście zanim zacząłem latać przeczytałem od dechy do dechy kurs Roda Machado (czy jakoś tak). potem usiadłem za sterami i... znowu go przeczytałem. Zrozumiałem prawie wszystko, ale potrzebuję jeszcze paru wskazówek, jak widać TO drażni STARYCH pilotów
Ostatnio zmieniony czw 21 kwie, 2011 15:36 przez pozzybb, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie drażni ich to, że nie umiesz ale że zabierasz się za to od tyłka strony. Wtedy nie ma jak odpowiedzieć na Twoje pytania byś naprawdę zrozumiał. Sam przejrzyj swoje posty tutaj. Dostałeś radę i sam napisałeś, że w przypadku Cessny załatwiło to sprawę ale masz kłopoty w 737. A te kłopoty wynikały z niezrozumienia odpowiedzi na pytania ws. Cessny. A nie zrozumiesz jak wykonywać podejścia ILS w automacie jeśli nie rozumiesz jak wykonywać podejścia ILS w ogólności. I kółko się zamyka.
Piotr
Piotr
-
- Light Planes Captain
- Posty: 75
- Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
- Skąd jesteś: EPKK
Generalnie nikogo nie drażni, to że czegoś nie umiesz, bo po to jest forum, aby pytać, ale pytać i z odpowiedzi czerpać wiedze...
1000 razy było powtarzane, i dodam ten jeden ostatni raz, aby wykonać podejście ILS, trzeba zrozumieć jak on działa... Nie da sie inaczej... Nie po to ludzie mapy piszą, procedury i inne materiały, aby robić coś po swojemu... Poza tym, ILS "nie służy" do lądowania, a jest tylko "Pomocą" nawigacyjną, co bedzie jesli go braknie??
Trzeba sie rozbić, i już...
1000 razy było powtarzane, i dodam ten jeden ostatni raz, aby wykonać podejście ILS, trzeba zrozumieć jak on działa... Nie da sie inaczej... Nie po to ludzie mapy piszą, procedury i inne materiały, aby robić coś po swojemu... Poza tym, ILS "nie służy" do lądowania, a jest tylko "Pomocą" nawigacyjną, co bedzie jesli go braknie??
Trzeba sie rozbić, i już...