[FSX] Początkujący - Lądowanie
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Oki ogarniam temat, ale mam jeszcze miliony pytań np. jeżeli planuje lot IFR mam przed oczami mapy to czy rozpoczynanie takiego lotu MUSI się rozpoczynać na początku pasa czy jest opcja kołowania do pasa czy nawet wypychania?
Ostatnio zmieniony czw 21 kwie, 2011 15:37 przez pozzybb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 75
- Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
- Skąd jesteś: EPKK
Jest, standardowo w fs jest przypisana klawiszologia jako Shift + P . Po przyciśnięciu tych przycisków razem samolot zacznie być wypychany ... gdy jeszcze raz użyjesz tego skrótu wypychanie zostanie zakończone.
Do tego można dodać jeszcze:
Shift + P a następnie klawisz 1 co będzie oznaczało wypychanie ze skretem w lewo,
Shift + P a następnie klawisz 2 co będzie oznaczało wypychanie ze skretem w prawo.
Stosuj wielkie litery i interpunkcję.
Do tego można dodać jeszcze:
Shift + P a następnie klawisz 1 co będzie oznaczało wypychanie ze skretem w lewo,
Shift + P a następnie klawisz 2 co będzie oznaczało wypychanie ze skretem w prawo.
Stosuj wielkie litery i interpunkcję.
Ostatnio zmieniony czw 21 kwie, 2011 15:38 przez meduzes, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 75
- Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
- Skąd jesteś: EPKK
Z tego co pamietam, shift+P, o był ktoś pierwszy...
Ale zamiast tego zakup sobie AES...
Ale zamiast tego zakup sobie AES...
Ostatnio zmieniony czw 21 kwie, 2011 15:38 przez Artur Zadak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Light Planes Captain
- Posty: 75
- Rejestracja: sob 21 sty, 2006 13:27
- Skąd jesteś: EPKK
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Zaleciłeś jako zamiennik, którym AES nie jest - głównie ze względu na nieuniwersalność. Zresztą, po co od razu kupować, skoro można testować darmowe lotniska lub kilkuminutowe wersje dowolnego obsługiwanego przez program. To już jednak zbytnie odejście od tematu przewodniego, pytanie o AES i Twoją odpowiedź usunąłem, gdyż o produkcie Aerosoftu są już tematy, a wątek zbyt się zbliżył do podawania na tacy.
Znakomity pushback ma FSCopilot - można podać odległość wypychania co do metra oraz kąt o jaki ma zostać obrócony samolot na końcu. Do tego prosta symulacja komunikacji głosowej flightdeck - ground, pushback grzecznie czeka na zwolnienie hamulca, ground daje komendę startu silników. Jak na darmowy program - rewelacja, działa zawsze i wszędzie.
pozdrawiam, MarcinSz
Dobre na poczatek i dokladnie wyjasnione
Kolego Pozzybb,pozzybb pisze:Oki ogarniam temat, ale mam jeszcze miliony pytań np. jeżeli planuje lot IFR mam przed oczami mapy to czy rozpoczynanie takiego lotu MUSI się rozpoczynać na początku pasa czy jest opcja kołowania do pasa czy nawet wypychania?
proponuje abys wykonal sobie ten lot zgodnie z opisem krok po kroku:
http://www.aztec.pl/index.php?option=co ... &Itemid=39
- tu masz wszystko wlacznie z kozystaniem z komunikacji z wieza, pozwoleniem na start, startem z Gate-u w Pyrzowicach a nie z pasa, mozesz wszystko powylaczac i probowac samemu uruchomic samolot od podstaw tak jak opisane lub isc krok dalej i wykonac zgodnie wszystko z Check lista dla Cessny (znajdziesz w necie - a jak nie to daj znac to przesle).
Proponuje wykonac lot bez AP ale wykozystujac VOR i NDB jak opisano ale samemu starac sie utrzymac samolot na podanych wysokosciach i w podanej predkosci - to dopiero fan, a potem jak Ci wszystko bedzie fajnie wychodzic mozna czasem polatac na AP;) na prawde fajna sprawa. Wiesz ja latam na FSX od 4 miesiecy ale nie bralbym sie jeszcze za zadnego Boeinga... Mysle ze tak na prawde trzeba dokladnie poznac samolot treningowy, opanowac podstawowe zwroty z utrzymaniem wysoksci lub np w znizaniu, poczytac o wymaganych predkosciach minimalnych i max, pulapach dla danego modelu, nie mowiac o znajomosci calego kokpitu tak ze z zamknietymi oczami trafisz na np przelacznik alternatora czy nie wiem pompy paliwowej (nie twierdze oczywisci ze tego nie potrafisz
Tez mnie kreci lot airbusem ale wiem ze bedzie to malo realistyczny lot na zasadzie moze sie uda (popelniajac przy tym setki bledow).
Pozdro,
GG.
gxg
Być może było to już wałkowane.
W każdym razie do rzeczy- planując lot w programach (typu fsc) a potem w FMC wpisujemy pas do lądowania. Jednak przy aktualnych warunkach pogodowych czasem ATC mówi o innym pasie lub każe wykonywać "akrobacje" typu downwind itp.
No własnie, downwind. Jeżeli ATC mówi, że mam wykonać "downwind landing 17L" to znaczy, że mam lądować na pasie 17L czy odwrotnym?
Przy okazji od razu zapytam, czy taka własnie jest różnica między left a right?
http://images45.fotosik.pl/873/7c8ee3d3bfe6b915.png
W każdym razie do rzeczy- planując lot w programach (typu fsc) a potem w FMC wpisujemy pas do lądowania. Jednak przy aktualnych warunkach pogodowych czasem ATC mówi o innym pasie lub każe wykonywać "akrobacje" typu downwind itp.
No własnie, downwind. Jeżeli ATC mówi, że mam wykonać "downwind landing 17L" to znaczy, że mam lądować na pasie 17L czy odwrotnym?
Przy okazji od razu zapytam, czy taka własnie jest różnica między left a right?
http://images45.fotosik.pl/873/7c8ee3d3bfe6b915.png
Przecież Downwind to jedna z prostych w kręgu... (ta równoległa do pasa)
http://en.wikipedia.org/wiki/Airfield_traffic_pattern
http://en.wikipedia.org/wiki/Airfield_traffic_pattern
W jakim FMC? W Cessne wsiadać i kręgi walić - tak po 30 co wieczór żeby się utrwaliło.emils pisze: potem w FMC wpisujemy pas do lądowania.
Lewy downwind jest w lewym kręgu, a prawy w prawym. Lewy krąg to taki, co ma zakręty w lewo. Left downwind RWY 17L to pozycja z wiatrem w lewym kręgu do pasa 17L - czyli lądowanie na 17L.
Ostatnio zmieniony śr 18 maja, 2011 21:42 przez Kirow, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart