[FSX] Kilka pytań do Beechcraft BE 58 Baron

Dział dla początkujących pilotów. Uwaga - przed zadaniem pytania sprawdź (SZUKAJ) czy dany temat nie był już poruszany.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

ggllee
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:10
Skąd jesteś: Bydgoszcz

[FSX] Kilka pytań do Beechcraft BE 58 Baron

Post autor: ggllee »

Witam
Latałem już cessną i chyba wszystko umiem ale gdy przesiadłem się do Beechcrafta BE 58 Baron to zauważyłem wiele różnic między nim a cessną więc mam kilka pytań:
1.Kiedy w cessnie wprowadziło się częstotliwość na tym wskaźniku nie wiem jak się nazywa trzeba było kręcić OBS-em aby pionowa igła się wyprostowała. Jak to wygląda w Beechcraft BE 58 Baron?
2. Jak i kiedy używa się cięgna skoku śmigła?
3. Do czego służy zielona igła odbiornika ADF?
4. Kiedy włączać i wyłączać pompę paliwa?
5. Do czego służy awionika?
6. Jak włącza się hamulce aerodynamiczne?
7. Kiedy używać przełącznika synchronizacji śmigieł?

Stosuj wielkie litery i interpunkcję.
Ostatnio zmieniony wt 17 maja, 2011 20:07 przez ggllee, łącznie zmieniany 3 razy.
Latać nie jest trudno ale gorzej jest latać poprawnie
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Czy połowę tych pytań, powinniśmy potraktować jako żart?
1 i 3 to raczej kiepskie pytanie, bo albo pytasz o podstawy nawigacji albo o przyrządy do niej. Poczytaj szkołę dołączoną do gry.
4 Chyba logiczne, prawda? Jak chcesz by silnik działał to musisz mieć włączoną pompę paliwową. Jak wymyślisz silnik który zadziała bez podawanego paliwa, to będziesz naprawdę bogatym człowiekiem.
2 i 7 to pytanie o śmigła, a że nimi nie latałem, to w błąd cię wprowadzać nie chcę.
6 Wątpię czy ten samolot w ogóle posiada hamulce aerodynamiczne...
5 Do wszystkiego :lol: Ogólnie rzecz ujmując awioniką nazwać możesz każde urządzenie elektroniczne które ci pomaga latać zamontowane na ziemi albo na pokładzie samolotu...
Ostatnio zmieniony wt 17 maja, 2011 20:33 przez hideto, łącznie zmieniany 4 razy.
ylid
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: śr 29 wrz, 2010 22:48
Skąd jesteś: Olkusz

Post autor: ylid »

No gdybyś umiał wszystko latając Cessną (172 czy 208, def czy dodatkiem ?) to nie pytałbyś o tyle spraw do B58 (def czy dodatku ?)
Tak serio jeśli chcesz polatać Baronem to na spokojnie poszukaj dokumentacji/manuali do tego modelu jakie są za free udostępniane na stronach wydawców dodatków. Wtedy będziesz miał komplet informacji, szczególnie kiedy i dlaczego włączać pompy paliwowe, jak ustawiać śmigła, jakie są prędkości w poszczególnych fazach lotu i masa innych drobiazgów, które są niezbędne żeby świadomie latać tym samolotem, a nie tylko kliknąć tu, kliknąć tam i jakoś leci. To nie jest tak, że wsiadasz do nowego samolotu i widząc różnice piszesz pytanie na forum licząc, że odp na kilka pytań wystarczy w 100%. Nie wystarczy.
Spokojnie poczytaj o samolocie tym bardziej, że akurat do tego modelu jest sporo łatwo dostępnych materiałów - wystarczy je tylko ściągnąć, przeczytać, przemyśleć. A potem pójdzie już z górki.
ggllee
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:10
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: ggllee »

OK, dzieki, poszukam i poczytam.
Ostatnio zmieniony wt 17 maja, 2011 20:08 przez ggllee, łącznie zmieniany 1 raz.
Latać nie jest trudno ale gorzej jest latać poprawnie
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

hideto pisze:4 chyba logiczne prawda? jak chcesz by silnik działał to musisz mieć włączoną pompę paliwową. Jak wymyślisz silnik który zadziała bez podawanego paliwa, to będziesz na prawdę bogatym człowiekiem.
W takim razie goście, którzy wymyślili układ paliwowy np. do C150 muszą być naprawdę bogaci, bo ta nie posiada pompy paliwowej.
Ostatnio zmieniony wt 17 maja, 2011 20:08 przez tidit, łącznie zmieniany 1 raz.
macieksoft
Cadet
Cadet
Posty: 33
Rejestracja: ndz 05 gru, 2010 20:15
Skąd jesteś: Tychy

Post autor: macieksoft »

4 chyba logiczne prawda? jak chcesz by silnik działał to musisz mieć włączoną pompę paliwową. Jak wymyślisz silnik który zadziała bez podawanego paliwa, to będziesz na prawdę bogatym człowiekiem.
W tego typu mszynach są dwa rodzaje pomp paliwa: pompy sprzężone z silnikiem (trochę tak jak w samochodzie) oraz pomocnicze pompy elektryczne. Tylko elektryczne pompy da się włączyć i wyłaczyć za pomocą przełącznika.
Elektryczne pompy są potrzebne tylko do rozruchu silników, bo gdy silniki nie są uruchomione sprzężone z nimi pompy nie działają.
W standardowym baronie jest mały błąd dotyczący przełącznika elektrycznych pomp paliwa: Nie ma różnicy między ustawieniami LO i HI przełącznika pomp paliwa. Niezależnie od tego czy przełącznik jest w położeniu LO czy HI, pompy dają takie samo ciśnienie.
6: Baron na pewno nie ma hamulców aerodynamicznych, tak samo inne awionetki.
2: Podczas lotu skok śmigła musi być ustawiony na maksimum, a kiedy silniki są wyłączone ustawiasz dźwignię na minimum (ustawiasz śmigło w chorągiewkę).
Ostatnio zmieniony czw 16 cze, 2011 13:56 przez macieksoft, łącznie zmieniany 1 raz.
aktualnie: FSX sp2, Flacon BMS 4.32, DCS:BS, DCS:A10C.
Dodatki do FS: głównie PMGD MD11 i CS B767 czasami PMDG 747-8, CS C130, Concorde X.
Joy Saitek X52 pro + czasami pedały od kierownicy
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

macieksoft pisze:W tego typu mszynach są dwa rodzaje pomp paliwa: pompy sprzężone z silnikiem (trochę tak jak w samochodzie) oraz pomocnicze pompy elektryczne. (...)Elektryczne pompy są potrzebne tylko do rozruchu silników, bo gdy silniki nie są uruchomione sprzężone z nimi pompy nie działają.
W samochodzie masz pompę elektryczną w baku. To co innego.
Istnieją samoloty bez pomp, daje się je uruchamiać i latać dzięki zwykłej grawitacji.
6: Baron na pewno nie ma hamulców aerodynamicznych, tak samo inne awionetki.
Są takie, które mają.
2: Podczas lotu skok śmigła musi być ustawiony na maksimum
Nie na maksimum, na optymalny zakres pracy.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Nawet i do Barona można kupić hamulce aerodynamiczne.
http://preciseflight.com/ufiles/AOPA_Ma ... eprint.pdf
http://www.eliteaircenter.com/graphics/ ... brakes.jpg
No i podczas lotu w przypadku śmigła stałoobrotowego kąt zmienia się by utrzymać zadaną prędkość obrotową - nie jest maksymalny.
pzg
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: ndz 10 lip, 2011 08:36
Skąd jesteś: Gloucester

Post autor: pzg »

Czesc. To moj pierwszy post na forum wiec moze powiem Dzien Dobry :)
Jesli chodzi o pompe paliwowa, to nie jestem na 100% pewny Barona ale na przykladzie an26 to jest wlacznik pompy, ktora podaje paliwo rozruchowe, sluzace jak sama nazwa wskazuje. Skok smigla to jakbys sobie wyobrazil biegi w samolocie:) skok smigla wysoki (czyli do niebieski przodu) start wznoszenie, schodzenie ladowanie, skok maly to przelotowa konf. samolotu. To jest tak ''lopatologicznie'' wiecej napewno znajdziesz w sieci. pozdro
If flying were the language of man, soaring would be its poetry...
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Odwrotnie - niski (mały) skok śmigła to wysokie obroty (przeważnie dźwignia do przodu), a wysoki (duży) skok śmigła to niskie obroty (dźwignia cofnięta).
http://www.avweb.com/news/pelican/182082-1.html
Obrazek
pzg
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: ndz 10 lip, 2011 08:36
Skąd jesteś: Gloucester

Post autor: pzg »

PZL Belfegor pisze:Odwrotnie - niski (mały) skok śmigła to wysokie obroty (przeważnie dźwignia do przodu), a wysoki (duży) skok śmigła to niskie obroty (dźwignia cofnięta).
Racja, mala pomylka. :)

[Poza tym, że na odwrót, to tak... to mała pomyłka. - Rz]
Ostatnio zmieniony wt 12 lip, 2011 18:47 przez pzg, łącznie zmieniany 1 raz.
If flying were the language of man, soaring would be its poetry...
ODPOWIEDZ