[FSX] Kilka pytań do Beechcraft BE 58 Baron
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
[FSX] Kilka pytań do Beechcraft BE 58 Baron
Witam
Latałem już cessną i chyba wszystko umiem ale gdy przesiadłem się do Beechcrafta BE 58 Baron to zauważyłem wiele różnic między nim a cessną więc mam kilka pytań:
1.Kiedy w cessnie wprowadziło się częstotliwość na tym wskaźniku nie wiem jak się nazywa trzeba było kręcić OBS-em aby pionowa igła się wyprostowała. Jak to wygląda w Beechcraft BE 58 Baron?
2. Jak i kiedy używa się cięgna skoku śmigła?
3. Do czego służy zielona igła odbiornika ADF?
4. Kiedy włączać i wyłączać pompę paliwa?
5. Do czego służy awionika?
6. Jak włącza się hamulce aerodynamiczne?
7. Kiedy używać przełącznika synchronizacji śmigieł?
Stosuj wielkie litery i interpunkcję.
Latałem już cessną i chyba wszystko umiem ale gdy przesiadłem się do Beechcrafta BE 58 Baron to zauważyłem wiele różnic między nim a cessną więc mam kilka pytań:
1.Kiedy w cessnie wprowadziło się częstotliwość na tym wskaźniku nie wiem jak się nazywa trzeba było kręcić OBS-em aby pionowa igła się wyprostowała. Jak to wygląda w Beechcraft BE 58 Baron?
2. Jak i kiedy używa się cięgna skoku śmigła?
3. Do czego służy zielona igła odbiornika ADF?
4. Kiedy włączać i wyłączać pompę paliwa?
5. Do czego służy awionika?
6. Jak włącza się hamulce aerodynamiczne?
7. Kiedy używać przełącznika synchronizacji śmigieł?
Stosuj wielkie litery i interpunkcję.
Ostatnio zmieniony wt 17 maja, 2011 20:07 przez ggllee, łącznie zmieniany 3 razy.
Latać nie jest trudno ale gorzej jest latać poprawnie
Czy połowę tych pytań, powinniśmy potraktować jako żart?
1 i 3 to raczej kiepskie pytanie, bo albo pytasz o podstawy nawigacji albo o przyrządy do niej. Poczytaj szkołę dołączoną do gry.
4 Chyba logiczne, prawda? Jak chcesz by silnik działał to musisz mieć włączoną pompę paliwową. Jak wymyślisz silnik który zadziała bez podawanego paliwa, to będziesz naprawdę bogatym człowiekiem.
2 i 7 to pytanie o śmigła, a że nimi nie latałem, to w błąd cię wprowadzać nie chcę.
6 Wątpię czy ten samolot w ogóle posiada hamulce aerodynamiczne...
5 Do wszystkiego Ogólnie rzecz ujmując awioniką nazwać możesz każde urządzenie elektroniczne które ci pomaga latać zamontowane na ziemi albo na pokładzie samolotu...
1 i 3 to raczej kiepskie pytanie, bo albo pytasz o podstawy nawigacji albo o przyrządy do niej. Poczytaj szkołę dołączoną do gry.
4 Chyba logiczne, prawda? Jak chcesz by silnik działał to musisz mieć włączoną pompę paliwową. Jak wymyślisz silnik który zadziała bez podawanego paliwa, to będziesz naprawdę bogatym człowiekiem.
2 i 7 to pytanie o śmigła, a że nimi nie latałem, to w błąd cię wprowadzać nie chcę.
6 Wątpię czy ten samolot w ogóle posiada hamulce aerodynamiczne...
5 Do wszystkiego Ogólnie rzecz ujmując awioniką nazwać możesz każde urządzenie elektroniczne które ci pomaga latać zamontowane na ziemi albo na pokładzie samolotu...
Ostatnio zmieniony wt 17 maja, 2011 20:33 przez hideto, łącznie zmieniany 4 razy.
No gdybyś umiał wszystko latając Cessną (172 czy 208, def czy dodatkiem ?) to nie pytałbyś o tyle spraw do B58 (def czy dodatku ?)
Tak serio jeśli chcesz polatać Baronem to na spokojnie poszukaj dokumentacji/manuali do tego modelu jakie są za free udostępniane na stronach wydawców dodatków. Wtedy będziesz miał komplet informacji, szczególnie kiedy i dlaczego włączać pompy paliwowe, jak ustawiać śmigła, jakie są prędkości w poszczególnych fazach lotu i masa innych drobiazgów, które są niezbędne żeby świadomie latać tym samolotem, a nie tylko kliknąć tu, kliknąć tam i jakoś leci. To nie jest tak, że wsiadasz do nowego samolotu i widząc różnice piszesz pytanie na forum licząc, że odp na kilka pytań wystarczy w 100%. Nie wystarczy.
Spokojnie poczytaj o samolocie tym bardziej, że akurat do tego modelu jest sporo łatwo dostępnych materiałów - wystarczy je tylko ściągnąć, przeczytać, przemyśleć. A potem pójdzie już z górki.
Tak serio jeśli chcesz polatać Baronem to na spokojnie poszukaj dokumentacji/manuali do tego modelu jakie są za free udostępniane na stronach wydawców dodatków. Wtedy będziesz miał komplet informacji, szczególnie kiedy i dlaczego włączać pompy paliwowe, jak ustawiać śmigła, jakie są prędkości w poszczególnych fazach lotu i masa innych drobiazgów, które są niezbędne żeby świadomie latać tym samolotem, a nie tylko kliknąć tu, kliknąć tam i jakoś leci. To nie jest tak, że wsiadasz do nowego samolotu i widząc różnice piszesz pytanie na forum licząc, że odp na kilka pytań wystarczy w 100%. Nie wystarczy.
Spokojnie poczytaj o samolocie tym bardziej, że akurat do tego modelu jest sporo łatwo dostępnych materiałów - wystarczy je tylko ściągnąć, przeczytać, przemyśleć. A potem pójdzie już z górki.
W takim razie goście, którzy wymyślili układ paliwowy np. do C150 muszą być naprawdę bogaci, bo ta nie posiada pompy paliwowej.hideto pisze:4 chyba logiczne prawda? jak chcesz by silnik działał to musisz mieć włączoną pompę paliwową. Jak wymyślisz silnik który zadziała bez podawanego paliwa, to będziesz na prawdę bogatym człowiekiem.
Ostatnio zmieniony wt 17 maja, 2011 20:08 przez tidit, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Cadet
- Posty: 33
- Rejestracja: ndz 05 gru, 2010 20:15
- Skąd jesteś: Tychy
W tego typu mszynach są dwa rodzaje pomp paliwa: pompy sprzężone z silnikiem (trochę tak jak w samochodzie) oraz pomocnicze pompy elektryczne. Tylko elektryczne pompy da się włączyć i wyłaczyć za pomocą przełącznika.4 chyba logiczne prawda? jak chcesz by silnik działał to musisz mieć włączoną pompę paliwową. Jak wymyślisz silnik który zadziała bez podawanego paliwa, to będziesz na prawdę bogatym człowiekiem.
Elektryczne pompy są potrzebne tylko do rozruchu silników, bo gdy silniki nie są uruchomione sprzężone z nimi pompy nie działają.
W standardowym baronie jest mały błąd dotyczący przełącznika elektrycznych pomp paliwa: Nie ma różnicy między ustawieniami LO i HI przełącznika pomp paliwa. Niezależnie od tego czy przełącznik jest w położeniu LO czy HI, pompy dają takie samo ciśnienie.
6: Baron na pewno nie ma hamulców aerodynamicznych, tak samo inne awionetki.
2: Podczas lotu skok śmigła musi być ustawiony na maksimum, a kiedy silniki są wyłączone ustawiasz dźwignię na minimum (ustawiasz śmigło w chorągiewkę).
Ostatnio zmieniony czw 16 cze, 2011 13:56 przez macieksoft, łącznie zmieniany 1 raz.
aktualnie: FSX sp2, Flacon BMS 4.32, DCS:BS, DCS:A10C.
Dodatki do FS: głównie PMGD MD11 i CS B767 czasami PMDG 747-8, CS C130, Concorde X.
Joy Saitek X52 pro + czasami pedały od kierownicy
Dodatki do FS: głównie PMGD MD11 i CS B767 czasami PMDG 747-8, CS C130, Concorde X.
Joy Saitek X52 pro + czasami pedały od kierownicy
W samochodzie masz pompę elektryczną w baku. To co innego.macieksoft pisze:W tego typu mszynach są dwa rodzaje pomp paliwa: pompy sprzężone z silnikiem (trochę tak jak w samochodzie) oraz pomocnicze pompy elektryczne. (...)Elektryczne pompy są potrzebne tylko do rozruchu silników, bo gdy silniki nie są uruchomione sprzężone z nimi pompy nie działają.
Istnieją samoloty bez pomp, daje się je uruchamiać i latać dzięki zwykłej grawitacji.
Są takie, które mają.6: Baron na pewno nie ma hamulców aerodynamicznych, tak samo inne awionetki.
Nie na maksimum, na optymalny zakres pracy.2: Podczas lotu skok śmigła musi być ustawiony na maksimum
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nawet i do Barona można kupić hamulce aerodynamiczne.
http://preciseflight.com/ufiles/AOPA_Ma ... eprint.pdf
http://www.eliteaircenter.com/graphics/ ... brakes.jpg
No i podczas lotu w przypadku śmigła stałoobrotowego kąt zmienia się by utrzymać zadaną prędkość obrotową - nie jest maksymalny.
http://preciseflight.com/ufiles/AOPA_Ma ... eprint.pdf
http://www.eliteaircenter.com/graphics/ ... brakes.jpg
No i podczas lotu w przypadku śmigła stałoobrotowego kąt zmienia się by utrzymać zadaną prędkość obrotową - nie jest maksymalny.
Czesc. To moj pierwszy post na forum wiec moze powiem Dzien Dobry
Jesli chodzi o pompe paliwowa, to nie jestem na 100% pewny Barona ale na przykladzie an26 to jest wlacznik pompy, ktora podaje paliwo rozruchowe, sluzace jak sama nazwa wskazuje. Skok smigla to jakbys sobie wyobrazil biegi w samolocie:) skok smigla wysoki (czyli do niebieski przodu) start wznoszenie, schodzenie ladowanie, skok maly to przelotowa konf. samolotu. To jest tak ''lopatologicznie'' wiecej napewno znajdziesz w sieci. pozdro
Jesli chodzi o pompe paliwowa, to nie jestem na 100% pewny Barona ale na przykladzie an26 to jest wlacznik pompy, ktora podaje paliwo rozruchowe, sluzace jak sama nazwa wskazuje. Skok smigla to jakbys sobie wyobrazil biegi w samolocie:) skok smigla wysoki (czyli do niebieski przodu) start wznoszenie, schodzenie ladowanie, skok maly to przelotowa konf. samolotu. To jest tak ''lopatologicznie'' wiecej napewno znajdziesz w sieci. pozdro
If flying were the language of man, soaring would be its poetry...
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Odwrotnie - niski (mały) skok śmigła to wysokie obroty (przeważnie dźwignia do przodu), a wysoki (duży) skok śmigła to niskie obroty (dźwignia cofnięta).
http://www.avweb.com/news/pelican/182082-1.html
http://www.avweb.com/news/pelican/182082-1.html
Racja, mala pomylka.PZL Belfegor pisze:Odwrotnie - niski (mały) skok śmigła to wysokie obroty (przeważnie dźwignia do przodu), a wysoki (duży) skok śmigła to niskie obroty (dźwignia cofnięta).
[Poza tym, że na odwrót, to tak... to mała pomyłka. - Rz]
Ostatnio zmieniony wt 12 lip, 2011 18:47 przez pzg, łącznie zmieniany 1 raz.
If flying were the language of man, soaring would be its poetry...