Traffic Pattern dla np 737
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Traffic Pattern dla np 737
Dumałem sobie i wydumałem. Wiem, że dla turbinowych wysokość TP jest 1500AGL ale czy to jedyna różnica? Czasem mam problemy z wyrobieniem się Cessną na 70 węzłach więc jak mogę to zrobić Benkiem na 150 (przy założeniach że w base wchodzimi mając pas 45 stopni za nami)? Czy przy większej prędkości zwyczajnie wydłuzamy base i crosswind co przy tym samym kącie da nam dłuższą trasę?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt 21 paź, 2011 09:41 przez wojteek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Miodek.lol
- Cadet
- Posty: 20
- Rejestracja: ndz 26 lis, 2006 14:54
- Skąd jesteś: Tychy
Jeżeli można zapytać autora - jaki ma sens krąg nadlotniskowy Boeingiem 737?
Ostatnio zmieniony pt 21 paź, 2011 09:41 przez Miodek.lol, łącznie zmieniany 1 raz.
Można tak ćwiczyć circle-to-land. Jednak wykonywanie kręgów nadlotniskowych na B737 jest nieco bez sensu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Jeśli ktoś ćwiczy wielokrotne touch-and-go to jest to najprostszy sposób na ćwiczenie bez zużywania ogromnej ilości paliwa. Nie wspominając już o tym, że to jednak umiejętność w mniej cywilizowanych regionach potrzebna. W jakimś Kongu nie zawsze znajdzie się procedura oparta o pomoce nawigacyjne.
Tutaj ćwiczą to na nieco poważniejszym symulatorze:
http://www.youtube.com/watch?v=fZ1yXUZhrw0
Tutaj ćwiczą to na nieco poważniejszym symulatorze:
http://www.youtube.com/watch?v=fZ1yXUZhrw0
- Miodek.lol
- Cadet
- Posty: 20
- Rejestracja: ndz 26 lis, 2006 14:54
- Skąd jesteś: Tychy
Jasne Panowie. Macie racje, nie mówię, że nie. Chodziło mi tylko o stosunek zabawy / ćwiczenia (zwał, jak zwał) do lotów w rzeczywistości. Dla przykładu powiem tylko, że w moim przypadku wszystko, co robię po pojawieniu się na płycie lotniska, jest zgodne z procedurami i polecam autorowi tego postu wdrożenie nawyków, co później zaowocuje większa swobodą psychiczną w przypadku VATSIM i brakiem rozczarowania po "dziewiczym rejsie" (mówię o tym rozczarowaniu, kiedy kontrola upomina nas średnio, co 10 minut, a my nie wiemy za co - zdarzali się tacy), przez co wielu dawało sobie spokój z wirtualnym lataniem.
Biorąc pod uwagę to, co napisałem wyżej i to, jak sam postępowałem rozpoczynając przygodę z FS, procedurę koła do lądowania stosowałbym na trasach krajowych (np. EPKT-EPWR, niżeli w przypadku konwojera, co wynika z samej definicji tych dwóch pojęć). Procedury dla odpowiednich klas samolotów stosował zgodnie z ich przeznaczeniem, a przede wszystkim, zapoznał się z tymi materiałami:
Teoria
Praktyka - cz. 2 szukaj obok, w proponowanych.
Nikomu krzywda się nie stanie, a im więcej wiemy, tym bardziej jesteśmy wartościowi. Takie jest moje skromne zdanie na ten temat.
Biorąc pod uwagę to, co napisałem wyżej i to, jak sam postępowałem rozpoczynając przygodę z FS, procedurę koła do lądowania stosowałbym na trasach krajowych (np. EPKT-EPWR, niżeli w przypadku konwojera, co wynika z samej definicji tych dwóch pojęć). Procedury dla odpowiednich klas samolotów stosował zgodnie z ich przeznaczeniem, a przede wszystkim, zapoznał się z tymi materiałami:
Teoria
Praktyka - cz. 2 szukaj obok, w proponowanych.
Nikomu krzywda się nie stanie, a im więcej wiemy, tym bardziej jesteśmy wartościowi. Takie jest moje skromne zdanie na ten temat.
Chyba podejścia z okrążenia. Stosujemy ją wtedy, gdy chcemy wylądować (chociażby ze względu na wiatr) z drugiej strony oprzyrządowanego pasa. Nie chodzi o kierunek przylotu samolotu, bo jeśli się chcemy tym kierować, to o wiele prościej wykonać podejście z widocznością niż dwa razy "zawracać" (po raz pierwszy odlot od lotniska i stabilizacja na końcowym tracku, później krąg dookoła pasa).Miodek.lol pisze:procedurę koła do lądowania
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
- Miodek.lol
- Cadet
- Posty: 20
- Rejestracja: ndz 26 lis, 2006 14:54
- Skąd jesteś: Tychy
Circle-to-land w wolnym tłumaczeniu znaczy koło do lądowania, a piszemy o tym samym. Fachowa nazwa brzmi tak, jak napisałeś (piloci używają różnych zamienników, a w moim przypadku, akurat ten przypadł do gustu).
Ostatnio zmieniony pt 21 paź, 2011 11:24 przez Miodek.lol, łącznie zmieniany 1 raz.
- Miodek.lol
- Cadet
- Posty: 20
- Rejestracja: ndz 26 lis, 2006 14:54
- Skąd jesteś: Tychy
Dziękuję za odpowiedzi.
Co do pytania po co mi to, zwyczajnie zacząłem się zastanawiać gdy nie wyrobiłem się Baronem i dałem go around (bo szybszy od Cessny i nie starczyło drogi). Chodziło mi raczej ogólnie o szybsze samoloty, niekoniecznie 737, może być również i Learjet.
Skoro jesteśmy przy 737 to jeszcze spytam o holding. Jeśli kontrola nic nie powie to leg około 1 minuty tak?
edit: Fajny ten symulator mają. Ale chyba trochę ostro oderwali się od pasa.
Co do pytania po co mi to, zwyczajnie zacząłem się zastanawiać gdy nie wyrobiłem się Baronem i dałem go around (bo szybszy od Cessny i nie starczyło drogi). Chodziło mi raczej ogólnie o szybsze samoloty, niekoniecznie 737, może być również i Learjet.
Skoro jesteśmy przy 737 to jeszcze spytam o holding. Jeśli kontrola nic nie powie to leg około 1 minuty tak?
edit: Fajny ten symulator mają. Ale chyba trochę ostro oderwali się od pasa.
Ostatnio zmieniony pt 21 paź, 2011 15:04 przez wojteek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11