Kilka pytań początkującego - wer. 2
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Tryb okienkowy jest koniecznością, jeśli chcesz pracować na kilku monitorach. A co ustawiania tego za każdym razem to można pouwalniać okienka, poustawiać jak należy na monitorach, zapisać lot i wczytywać potem ten zapisany lot. Wtedy FS pamięta ustawienie okien. Mam tak porozstawiane instrumenty na pięciu monitorach i jakoś daję radę oto przykład
Wada jest taka, że za każdym razem ładujesz "ustawiony" lot i musisz zmienić czas i miejsce. No ale coś za coś...
Pozdrowienia,
Leszek
Wada jest taka, że za każdym razem ładujesz "ustawiony" lot i musisz zmienić czas i miejsce. No ale coś za coś...
Pozdrowienia,
Leszek
i7 4770 4,2GHz, ASUS MAXIMUS VI FORMULA, Z87, GeForce GTX 780, FSX, ASN i wiele wiele innych
Witam wszystkich, jeżeli temat był, to z góry przepraszam może miałem problem ze znalezieniem tematu. Mam pytanie odnośnie FMC - używa się go w VFR czy IFR?
[Pisownia! - Rz]
[Pisownia! - Rz]
Ostatnio zmieniony pt 30 lis, 2012 19:14 przez Dżanas86, łącznie zmieniany 1 raz.
co krok Punk Rock!
No tak, tylko nie byłem pewny czy nie będą się "kłucić" w sensie, że będzie mi np. kazać zmienić HDG, bo będę lecieć wg. FMC. W każdym razie dzięki za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony pt 30 lis, 2012 22:01 przez Dżanas86, łącznie zmieniany 1 raz.
co krok Punk Rock!
Kto/co ma Ci kazać zmienić HDG?Dżanas86 pisze:No tak, tylko nie byłem pewny czy nie będą się "kłucić" w sensie, że będzie mi np. kazać zmienić HDG, bo będę lecieć wg. FMC.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
FSpassengers
Witam wszystkich.Mam kilka pytań co do fs passengers.Nie rozumiem o co chodzi z klawiszami np L gdy autopilot mówi "altimeter", klawisz M i klawisz F.Kiedy ich używać?nimi się potwierdza to co mówi copilot czy jak?tak samo z załogą jak stewka pyta mnie o kawę:)też jej się jakoś odpowiada?:)
osobne pytanie to nie wiem czy źle szukam ale nie moę nigdzie znaleźć Learjeta 45 pmdg do fs2004 jest w ogóle?
z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.
osobne pytanie to nie wiem czy źle szukam ale nie moę nigdzie znaleźć Learjeta 45 pmdg do fs2004 jest w ogóle?
z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.
co krok Punk Rock!
[FSX] Kilka pytań :)
Witam
Mam na imię Daniel, uczęszczam do 1 klasy technikum na profil mechanika lotniczego. W FSie latam od 7 lat z przerwami, najpierw 2002, a teraz jako że od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowego pc zaopatrzyłem się w FSX, w związku z czym mam kilka pytań i mam nadzieję że pomożecie mi rozwiązać problemy
Setup PC:
- Asus P8Z77-Pro
- Intel I5 3,2GHz (3,8 turbo ) ivy bridge BOX (niepodkręcany)
- 8GB ramu 1600MHz HyperX Kingston
- Asus GTX660TI 2GB GDDR5 (niepodkręcane stery nówki sztuki 2dniowe )
- Chieftec 750W
- Joy Saitek Cyborg X
- karta dźwiękowa zintegrowana 6 kanałów
Soft:
- Windows 7 Ultimate 64-bit
- Directx 10
- dodatek Acceleration
- jedyny dodatek to AIcarriers2
- latam na dx9
- fsx.cfg nie ruszany
Jak widać gra powinna śmigać ale jest małe ale, otóż autogen pojawia się tylko w niedużej odległości od samolotu. Jest to denerwujące, lecę np. nad Chicago i autogen tworzy wokół samolotu niezbyt duże koło a daleko w tle nie ma nic, w miarę przemieszczania się, nagle nie wiadomo skąd wyrastają wieżowce lub całe lasy Da się to jakoś naprawić ? Dodam że LOD radius mam na full a obszar generowania jest naprawdę mały.
Przydałby się tak ze 2 razy większy zasięg
2. To tryb 3D, tzw, Nvidia 3D vision, w tym momencie latam na okularkach z kolorową folią (z książki od fizyki ) ale zastanawiam się nad kupnem monitora i okularów do 3D polaryzacyjnego, może się ktoś wypowiedzieć na temat jakości obrazu w takim systemie ?
3. Czy B747 ma w autopilocie funkcję LOC ? Jest ona np. w A321 po zaznaczeniu samolot sam podąża po kursie co nie powiem jest bardzo wygodne
4. Nie wszystkie przełączniki autopilota w b747 działają w virtual cockpit, trzeba włączać za pomocą przycisku na klawiaturze da się to jakoś naprawić ?
5. Czy można się jakoś pozbyć przyciemnienia HUD w F-18 ? Jest to wkurzające bo ciężko
przez niego dostrzec cokolwiek a co dopiero lotniskowiec.
6. Po włączeniu przyśpieszenia samolot zaczyna falować, jaka jest tego przyczyna i czy da się tego pozbyć ?
Dziękuję i pozdrawiam
Mam na imię Daniel, uczęszczam do 1 klasy technikum na profil mechanika lotniczego. W FSie latam od 7 lat z przerwami, najpierw 2002, a teraz jako że od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowego pc zaopatrzyłem się w FSX, w związku z czym mam kilka pytań i mam nadzieję że pomożecie mi rozwiązać problemy
Setup PC:
- Asus P8Z77-Pro
- Intel I5 3,2GHz (3,8 turbo ) ivy bridge BOX (niepodkręcany)
- 8GB ramu 1600MHz HyperX Kingston
- Asus GTX660TI 2GB GDDR5 (niepodkręcane stery nówki sztuki 2dniowe )
- Chieftec 750W
- Joy Saitek Cyborg X
- karta dźwiękowa zintegrowana 6 kanałów
Soft:
- Windows 7 Ultimate 64-bit
- Directx 10
- dodatek Acceleration
- jedyny dodatek to AIcarriers2
- latam na dx9
- fsx.cfg nie ruszany
Jak widać gra powinna śmigać ale jest małe ale, otóż autogen pojawia się tylko w niedużej odległości od samolotu. Jest to denerwujące, lecę np. nad Chicago i autogen tworzy wokół samolotu niezbyt duże koło a daleko w tle nie ma nic, w miarę przemieszczania się, nagle nie wiadomo skąd wyrastają wieżowce lub całe lasy Da się to jakoś naprawić ? Dodam że LOD radius mam na full a obszar generowania jest naprawdę mały.
Przydałby się tak ze 2 razy większy zasięg
2. To tryb 3D, tzw, Nvidia 3D vision, w tym momencie latam na okularkach z kolorową folią (z książki od fizyki ) ale zastanawiam się nad kupnem monitora i okularów do 3D polaryzacyjnego, może się ktoś wypowiedzieć na temat jakości obrazu w takim systemie ?
3. Czy B747 ma w autopilocie funkcję LOC ? Jest ona np. w A321 po zaznaczeniu samolot sam podąża po kursie co nie powiem jest bardzo wygodne
4. Nie wszystkie przełączniki autopilota w b747 działają w virtual cockpit, trzeba włączać za pomocą przycisku na klawiaturze da się to jakoś naprawić ?
5. Czy można się jakoś pozbyć przyciemnienia HUD w F-18 ? Jest to wkurzające bo ciężko
przez niego dostrzec cokolwiek a co dopiero lotniskowiec.
6. Po włączeniu przyśpieszenia samolot zaczyna falować, jaka jest tego przyczyna i czy da się tego pozbyć ?
Dziękuję i pozdrawiam
Technik mechanik lotniczy klasa 1 - tzn.edu.pl / bsl.tzn.edu.pl
1. Zerknij do instrukcji dołączonej do programu.
2. Czy to tak trudno wejść na stronę PMDG i zapoznać się z ofertą?
2. Czy to tak trudno wejść na stronę PMDG i zapoznać się z ofertą?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Słownik, google translate.Dżanas86 pisze:super.....jak bym znał na tyle angielski to bym nie pytał.
No i do przeczytania stronki PMDG nie potrzeba niewiadomo jakiej znajomości języka.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
1. Nie.1. Jak widać gra powinna śmigać ale jest małe ale, otóż autogen pojawia się tylko w niedużej odległości od samolotu. Jest to denerwujące, lecę np. nad Chicago i autogen tworzy wokół samolotu niezbyt duże koło a daleko w tle nie ma nic, w miarę przemieszczania się, nagle nie wiadomo skąd wyrastają wieżowce lub całe lasy Da się to jakoś naprawić ? Dodam że LOD radius mam na full a obszar generowania jest naprawdę mały.
2. To tryb 3D, tzw, Nvidia 3D vision, w tym momencie latam na okularkach z kolorową folią (z książki od fizyki ) ale zastanawiam się nad kupnem monitora i okularów do 3D polaryzacyjnego, może się ktoś wypowiedzieć na temat jakości obrazu w takim systemie ?
3. Czy B747 ma w autopilocie funkcję LOC ? Jest ona np. w A321 po zaznaczeniu samolot sam podąża po kursie co nie powiem jest bardzo wygodne
4. Nie wszystkie przełączniki autopilota w b747 działają w virtual cockpit, trzeba włączać za pomocą przycisku na klawiaturze da się to jakoś naprawić ?
5. Czy można się jakoś pozbyć przyciemnienia HUD w F-18 ? Jest to wkurzające bo ciężko
przez niego dostrzec cokolwiek a co dopiero lotniskowiec.
6. Po włączeniu przyśpieszenia samolot zaczyna falować, jaka jest tego przyczyna i czy da się tego pozbyć ?
http://forum.avsim.net/topic/359047-aut ... opping-in/
http://forum.avsim.net/topic/335178-inc ... en-radius/
2. Lepszy temat na to pytanie to viewtopic.php?p=85716
3. Tak, wystarczyłoby sprawdzić na zdjęciu. Więcej: http://www.meriweather.com/flightdeck/7 ... /afds.html
4. To zależy, w jaki sposób stworzono przyciski w VC. Jeśli to rzutowane dwuwymiarowe gaugesy, to zmiany są możliwe i nie powinny nastręczyć specjalnych trudności. Być może w zamienniku VC dla domyślnego samolotu działają poprawnie:
http://www.simviation.com/fsnd/menu.html
5. Tak, jest wiele zamienników tekstur.
http://voodoo.wikispaces.com/AccPack+FA18+Tweaks
6. viewtopic.php?t=5616
Cześć wszystkim,
Ostatnio zauważyłem nietypowy układ runwayów na lotnisku we Frankfurcie nad Menem (EDDF). Na jednej płycie jest: 07R, z drugiej strony 25L, a w dodatku na środku rozpoczyna się kolejny 26L i biegnie aż do końca, czyli tam gdzie zaczyna się 07R. Stąd wynika, że 07R to to samo co 08R ( podwójne oznaczenie na mapach i kartach). Jednak 26-stka jest normalnie oznaczona na powierzchni liczbą i pionowymi pasami jak zwykły próg pasa tyle że znajduje się w środku tego dłuższego, a 08R nigdzie nie ma oznaczone, jest tylko 07R. Czy kiedy kontrola wyznacza mi ósemkę to mam to traktować tak jak siódemkę?
Ostatnio zauważyłem nietypowy układ runwayów na lotnisku we Frankfurcie nad Menem (EDDF). Na jednej płycie jest: 07R, z drugiej strony 25L, a w dodatku na środku rozpoczyna się kolejny 26L i biegnie aż do końca, czyli tam gdzie zaczyna się 07R. Stąd wynika, że 07R to to samo co 08R ( podwójne oznaczenie na mapach i kartach). Jednak 26-stka jest normalnie oznaczona na powierzchni liczbą i pionowymi pasami jak zwykły próg pasa tyle że znajduje się w środku tego dłuższego, a 08R nigdzie nie ma oznaczone, jest tylko 07R. Czy kiedy kontrola wyznacza mi ósemkę to mam to traktować tak jak siódemkę?
Coś jest namieszane, bo na EDDF nie ma takiej konfiguracji.
http://www.vacc-sag.org/airport/EDDF
http://www.vacc-sag.org/airport/EDDF
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Mam nadzieje, że macie ochotę się trochę pośmiać. Zamierzam zadać pytanie, na które odpowiedź powinienem znać doskonale. Niestety ani akty prawne normujące zasady latania ani jakiekolwiek archiwalne tematy nie tłumaczą zagadnienia wprost. Z resztą na forach takie pytania nie padają. Więc uwaga: Czy loty wykonywane na regularnych liniach przez samoloty pasażerskie są to standardowo IFR? W znaczeniu, że bez roli warunków pogodowych. W końcu wykonuje je się zazwyczaj "troche" wyżej niż ten FL200, który w przepisach o lotach VFR jest wspomniany. Wiem, że jak się w locie przekracza granice przestrzeni powietrznej państw to i tak musi być złożony plan lotu. Jednak zastanawiam się przy tworzeniu trasy w efesiksowskim edytorze, czy w takich sytuacjach wybierać lot IFR, nawet przypuszczając, że jestem pewny VMC w trakcie całego lotu? Głupio się pytać ciągle o takie pierdoły, liczę mimo to na pomoc.
Trudno przy takich prędkościach utrzymywać separację samodzielnie, szczególnie przy tak małym polu widzenia jakie jest w statkach pow. pokroju 737. Domyślam się, że na to chciałeś zwrócić uwagę, Piotrze. Między innymi ta kwestia spowodowała, że zacząłem mieć wątpliwości. Kilka razy wracałem już do artykułów tematycznych czy przepisów lotniczych w sprawach wykonywania lotów VFR, lecz tak jak mówiłem nie dało mi to konkretnej odpowiedzi. Ja przy swoim doświadczeniu lotniczym nie od razu wszystko łapię przy pomocy logiki, póki co lepiej mi idzie w takich przypadkach z historią. Na prawdę najpierw sprawdzam, zanim zapytam. Nie miejcie mnie za ignoranta, który tylko chce krótkiej odpowiedzi, a później wychodzi, że tylko mu to zamotało. Ale, dzięki za troskę.
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Chodzi przede wszystkim o ograniczenia prawne. Zasady obowiązujące na VS w FIR EPWW - http://www.pl-vacc.org/files/VFR_20120531.pdf. Technika "see and avoid" powinna być stosowana zawsze wtedy, kiedy pozwalają na to warunki meteo. Cytat z FAA:
http://www.skybrary.aero/index.php/See_and_AvoidWhen weather conditions permit, regardless of whether an operation is conducted under instrument flight rules or visual flight rules, vigilance shall be maintained by each person operating an aircraft so as to see and avoid other aircraft. When a rule of this section gives another aircraft the right-of-way, the pilot shall give way to that aircraft and may not pass over, under, or ahead of it unless well clear.
Witam Panowie,
W ramach przygotowań do latania online nasunęło mi się pytanie:
zakladajac, ze mam plan lotu A - B - C, w którym każdy z tych punktów wymaga zmiany kursu to jak będzie wyglądać taka sytuacja:
1) wykonuje SID, który prowadzi mnie do punktu A, czy teraz kontroler poda mi kurs z jakim mam lecieć do B czy też kurs już zmieniam sam poprzez FMC?
2) czy w trakcie już trasy, załóżmy przed B, ponownie muszę poprosić ATC o pozwolenie na zmiane kursu do C, czy takie manewry moge wykonywać (poprzez FMC) bez pytanie ATC o pozwolenie?
Wiem, ze te pytania nie zgadzają się ze zdaniem, "nic bez zgody ATC", ale w tym momencie lot z FMC nie miałby sensu...
W ramach przygotowań do latania online nasunęło mi się pytanie:
zakladajac, ze mam plan lotu A - B - C, w którym każdy z tych punktów wymaga zmiany kursu to jak będzie wyglądać taka sytuacja:
1) wykonuje SID, który prowadzi mnie do punktu A, czy teraz kontroler poda mi kurs z jakim mam lecieć do B czy też kurs już zmieniam sam poprzez FMC?
2) czy w trakcie już trasy, załóżmy przed B, ponownie muszę poprosić ATC o pozwolenie na zmiane kursu do C, czy takie manewry moge wykonywać (poprzez FMC) bez pytanie ATC o pozwolenie?
Wiem, ze te pytania nie zgadzają się ze zdaniem, "nic bez zgody ATC", ale w tym momencie lot z FMC nie miałby sensu...
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Masz racje - nie miałby sensu. Przyjmując zezwolenie na lot czy procedurę SID/STAR, możesz a nawet musisz wykonywać profil poziomy. Z trudem wyobrażam sobie o ile zwiększyłby się nakład pracy dla załóg/ATC, jeśli każdy samolot prosiłby co parę minut o autoryzację zmiany kursu (no chyba że nowy kurs zdejmuje Cię z trasy/procedury, celem ominięcia czegokolwiek).
Powyższe dotyczy profilu poziomego. Profil pionowy - wszelkie zmiany wysokości na trasie albo na SID/STAR (nawet jeśli na mapie są restrykcje wysokościowe) - wymaga dogadania z ATC.
Powyższe dotyczy profilu poziomego. Profil pionowy - wszelkie zmiany wysokości na trasie albo na SID/STAR (nawet jeśli na mapie są restrykcje wysokościowe) - wymaga dogadania z ATC.
[FSX] ATC Single player-Czy można być kontrolerem bez multip
Cześć, witam was bardzo serdecznie, jestem nowym (młodym ) użytkownikiem tego forum.
Na początek chciałbym się zapytać czy istnieje możliwość bycia ATC w single player? Jeszcze nie dawno (od gwiazdki) zostałem szczęśliwym posiadaczem tego wspaniałego, nie do opisania, realistycznego cuda od Microsoftu (Chwała im za to!!!) jakim jest Flight Simulator X z dodatkiem fspassengers (Wiem, że troszkę odszedłem do offtopu w tym zdaniu ale chciałem podkreślić od razu, że nie jestem żadnym piratem). Czytałem, że od (poprawcie mnie jeśli się pomylę) grudnia firma GameSpy przestała współpracować z FSX i od tego czasu nie można było grać multiplayer. A co do pytania: Wiem, że istnieje możliwość połączenia się z serwerami w inny sposób ale ja nie mam zielonego pojęcia jak to jest być tym ATC, więc chciałem sobie poćwiczyć w singlu i jeśli jest taka możliwość lub jakiś dodatek do tego bardzo proszę o pomoc.
Ps. Proszę o wyrozumiałość jeżeli chodzi o sposób przekazywania treści mam dopiero 13 lat.
Jeżeli ktoś będzie się mnie pytał po co mi wogóle ten symulator to odpowiadam, że ten symulator jest dla mnie czymś wielkim, gdyż mogę nauczyć się podstawowych manewrów niezbędnych do latania samolotem. W przyszłości chce być pilotem jednych z Polskich linii lotniczych. Jeśli ktoś ma coś przeciwko mojej pasji bardzo proszę o powiedzenie mi tego wprost na PW. i jeśli już ktoś zdecyduje się napisanie takiej wiadomości do mnie proszę o treść na poziomie.
Pierwszy post, jedno pytanie i tyle offtopu... No cóż przedstawić się jakoś trzeba ;-)
Na początek chciałbym się zapytać czy istnieje możliwość bycia ATC w single player? Jeszcze nie dawno (od gwiazdki) zostałem szczęśliwym posiadaczem tego wspaniałego, nie do opisania, realistycznego cuda od Microsoftu (Chwała im za to!!!) jakim jest Flight Simulator X z dodatkiem fspassengers (Wiem, że troszkę odszedłem do offtopu w tym zdaniu ale chciałem podkreślić od razu, że nie jestem żadnym piratem). Czytałem, że od (poprawcie mnie jeśli się pomylę) grudnia firma GameSpy przestała współpracować z FSX i od tego czasu nie można było grać multiplayer. A co do pytania: Wiem, że istnieje możliwość połączenia się z serwerami w inny sposób ale ja nie mam zielonego pojęcia jak to jest być tym ATC, więc chciałem sobie poćwiczyć w singlu i jeśli jest taka możliwość lub jakiś dodatek do tego bardzo proszę o pomoc.
Ps. Proszę o wyrozumiałość jeżeli chodzi o sposób przekazywania treści mam dopiero 13 lat.
Jeżeli ktoś będzie się mnie pytał po co mi wogóle ten symulator to odpowiadam, że ten symulator jest dla mnie czymś wielkim, gdyż mogę nauczyć się podstawowych manewrów niezbędnych do latania samolotem. W przyszłości chce być pilotem jednych z Polskich linii lotniczych. Jeśli ktoś ma coś przeciwko mojej pasji bardzo proszę o powiedzenie mi tego wprost na PW. i jeśli już ktoś zdecyduje się napisanie takiej wiadomości do mnie proszę o treść na poziomie.
Pierwszy post, jedno pytanie i tyle offtopu... No cóż przedstawić się jakoś trzeba ;-)
1. Nie można być ATC w single player.
2. Multiplayer działa, nie działa jedynie GameSpy - viewtopic.php?t=12346.
3. Powodzenia.
2. Multiplayer działa, nie działa jedynie GameSpy - viewtopic.php?t=12346.
3. Powodzenia.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Witam,
mam takie pytanie. Ostatnio dużo latam Airbusem X extended of firmy Aerosoft. Moje pytanie jest takie czy da się w FSX zapisać lot od jakiegoś miejsca. Chciałbym poćwiczyć samodzielne lądowania bez używania ILS, a startować z odległego lotniska + dolot to czas. A ja chciałbym po prostu poćwiczyć same lądowania i tak jak wyżej już napisałem, czy da radę zapisać samolot z wypełnionym planem lotu i wszystkimi ustawieniami w jakimś konkretnym miejscu podczas lotu. Za odpowiedź z góry dziękuję.
mam takie pytanie. Ostatnio dużo latam Airbusem X extended of firmy Aerosoft. Moje pytanie jest takie czy da się w FSX zapisać lot od jakiegoś miejsca. Chciałbym poćwiczyć samodzielne lądowania bez używania ILS, a startować z odległego lotniska + dolot to czas. A ja chciałbym po prostu poćwiczyć same lądowania i tak jak wyżej już napisałem, czy da radę zapisać samolot z wypełnionym planem lotu i wszystkimi ustawieniami w jakimś konkretnym miejscu podczas lotu. Za odpowiedź z góry dziękuję.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Turboprop Captain
- Posty: 184
- Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
- Skąd jesteś: EPWR
A nie możesz sobie wybrać dużego lotniska, np: Frankfurt, Amsterdam, Londyn i powykonywać "kółek".lotnik555 pisze:... Chciałbym poćwiczyć samodzielne lądowania bez używania ILS, a startować z odległego lotniska + dolot to czas. A ja chciałbym po prostu poćwiczyć same lądowania...
Star z jednego pasa i lądowanie na innym??
Tak wiem, że się da. Pytanie tylko jak zapisać go w powietrzu z ustawieniami.PZL Belfegor pisze:Nie zajrzałeś do instrukcji przed pytaniem? Airbus X Extended pozwala zapisać tak stan samolotu, jak i plan lotu. To nawet jest wskazane w opisie produktu:Saving of all made settings for the next flight (except CHECKLIST and PnF functionality)
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Łatwiej będzie, jeśli napiszesz czego z procedury zapisywania lotu podanej w instrukcji nie rozumiesz.
To dlaczego pytasz, czy się da?Tak wiem, że się da.
Ostatnio zmieniony sob 18 maja, 2013 22:20 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 2 razy.
To i ja z pytaniem początkującego:
Mam dziwny problem polegający na tym, że po zapisaniu lotu (samolot w powietrzu), po wczytaniu go ponownym maszyna zaczyna zachowywać się jak kamień - po prostu spada w dół, a przy próbie wyprowadzenia przeciąga przy każdej prędkości. W FS 2004 nigdy tego problemu nie miałem.
Problem sprawdzony - pojawia się zarówno przy E-jetach wilco, jak i defaultowych boeingach czy nawet Cessnie. Dodatków pogodowych i addonowego trafficu nie mam zainstalowanego więc to nie konflikt z żadnym z tych. Ze scenerii mam jedynie kilka freeware'owych lotnisk zainstalowanych, ale one są tu chyba bez znaczenia.
Mam dziwny problem polegający na tym, że po zapisaniu lotu (samolot w powietrzu), po wczytaniu go ponownym maszyna zaczyna zachowywać się jak kamień - po prostu spada w dół, a przy próbie wyprowadzenia przeciąga przy każdej prędkości. W FS 2004 nigdy tego problemu nie miałem.
Problem sprawdzony - pojawia się zarówno przy E-jetach wilco, jak i defaultowych boeingach czy nawet Cessnie. Dodatków pogodowych i addonowego trafficu nie mam zainstalowanego więc to nie konflikt z żadnym z tych. Ze scenerii mam jedynie kilka freeware'owych lotnisk zainstalowanych, ale one są tu chyba bez znaczenia.
Intel i3-2330M x2 2.2ghz
Intel HD Graphics 3000
4GB DDR3 RAM
Windows 7 Pro
Intel HD Graphics 3000
4GB DDR3 RAM
Windows 7 Pro
Resetowanie Steru Kierunku.
Witam.
Gram w FSX o kilku dni, chwilowo niestety nie posiadam joysticka ani wolantu i grywam na klawiaturze i tutaj jest mój problem ze nie potrafię wyzerować steru np. kiedy skręcę w prawo nie potrafię już skręcić tak w lewo, aby ster zostawić w pozycji zerowej, gdyż zawsze jest za bardzo w lewo albo w prawo(na joysticku wygląda to tak ze puszczamy go, dzięki czemu ster wraca własnie do pozycji wyjściowej), tak wiec czy jest jakaś kombinacja klawiszy dzięki której mógłbym przywrócić ster do pozycji domyślnej?
P.S Jedyna opcja jaką znam to jest przełączenie się na sterowanie myszką, ale strasznie męczące jest takie ciągłe zmienianie, granie cały czas na myszy tez odpada, gdyż lubię wszystko sam ręcznie przełączać w kokpicie.
Z góry dziękuje za pomoc.
Gram w FSX o kilku dni, chwilowo niestety nie posiadam joysticka ani wolantu i grywam na klawiaturze i tutaj jest mój problem ze nie potrafię wyzerować steru np. kiedy skręcę w prawo nie potrafię już skręcić tak w lewo, aby ster zostawić w pozycji zerowej, gdyż zawsze jest za bardzo w lewo albo w prawo(na joysticku wygląda to tak ze puszczamy go, dzięki czemu ster wraca własnie do pozycji wyjściowej), tak wiec czy jest jakaś kombinacja klawiszy dzięki której mógłbym przywrócić ster do pozycji domyślnej?
P.S Jedyna opcja jaką znam to jest przełączenie się na sterowanie myszką, ale strasznie męczące jest takie ciągłe zmienianie, granie cały czas na myszy tez odpada, gdyż lubię wszystko sam ręcznie przełączać w kokpicie.
Z góry dziękuje za pomoc.
Dzięki wielkie, takiego czegoś potrzebowałem:)tidit pisze:Wyłącz numlocka i naciśnij 5.
A jeszcze mam pytanie odnośnie świateł w samolocie i kolejności ich włączania a dokładnie chodzi o światła ,stroboskopowe(strobe) i lądowania(land) z tego co wyczytałem mam je włączyć jak ustawie się na pasie startowym, ale pytanie jest kiedy je wyłączyć zaraz po wylądowaniu czy dopiero jak zjeżdżam na parking. Najlepiej żeby było najpoprawniej dla fspassanger, bo jak wiadomo on czasem zbyt mocno trzyma się pewnych zasad.
Ostatnio zmieniony ndz 08 wrz, 2013 12:20 przez Babel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Sterowanie myszą w FSX obsługuje lotki i ster wysokości, nie ster kierunku. Możesz włączyć autorudder, dzięki czemu skręcanie na ziemi będzie przypisane do lotek, a w powietrzu zakręty będą automatycznie koordynowane.
Szukaj:
viewtopic.php?p=50616#50616 - centrowanie,
viewtopic.php?t=53&start=0 - jeden z wielu tematów o światłach.
Uniwersalnej odpowiedzi nie będzie, to zależy od samolotu i SOP-ów.
Szukaj:
viewtopic.php?p=50616#50616 - centrowanie,
viewtopic.php?t=53&start=0 - jeden z wielu tematów o światłach.
Uniwersalnej odpowiedzi nie będzie, to zależy od samolotu i SOP-ów.
Ostatnio zmieniony ndz 08 wrz, 2013 12:40 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tym autorudderem jest trochę ciężko bo jak wiadomo na klawiaturze ciężko zrobić bardzo szybki skręt w prawo czy lewo i często miałem taką sytuacje, że przy rozpędzaniu się na pasie musiałem tak mocno skręcić sterem, aby utrzymać się w lini prostej co powodowało zaraz przy wznoszeniu gwałtowny skręt i zdarzało się ze straciłem przez to kontrole nad samolotem:)PZL Belfegor pisze:Sterowanie myszą w FSX obsługuje lotki i ster wysokości, nie ster kierunku. Możesz włączyć autorudder, dzięki czemu skręcanie na ziemi będzie przypisane do lotek, a w powietrzu zakręty będą automatycznie koordynowane.
Szukaj: viewtopic.php?t=53&start=0
Uniwersalnej odpowiedzi nie będzie, to zależy od samolotu i SOP-ów.
, ale teraz dzięki tiditowi będę mógł skręcać na pasie za pomocą "enter" i '0" na numerycznej a później tylko kliknę "5" i ster kierunku się wyrówna(właśnie przed chwilą testowałem to i wszystko działa jak należy.)
Co do świateł to chyba będę musiał wyłączyć kary za nie w FSPax, ale flapy to muszę sobie zostawić aby wejść w nawyk korzystania z nich, bo przed chwilą w locie z Mińska Mazowieckiego do Warszawy zapomniałem ich ustawić i niestety nie wzniosłem się w ogóle w powietrze:)wojtek_84 pisze:Uniwersalna odpowiedź dla FSPax - zaznacz opcję ignorowania ustawień klap i świateł w tym programie. To pierwsza czynność jaką należy wykonać A potem już możesz swobodnie używać jednych i drugich tak jak się ich używa w rzeczywistości, a nie tak jak FS Pax sobie wymyślił.
PS Jest może możliwość zablokowania całkowicie drzwi, aby przez przypadek ich nie otworzyć podczas lotu za pomocą SHIFT+E bądź z poziomu kabiny, bo wczoraj leciałem z Hamburga do Turynu(Włochy) i w połowie drogi dostałem komunikat z kontroli lotów(offline) i przez przypadek zamiast kliknąć na komendę w ATC wcisnąłem na drzwi, co niestety skończyło się ich otwarciem, paxy w panikę a co najlepsze nie mogłem ich zamknąć(szum w kabinie był nie do wytrzymania), skończyło się na tym że musiałem zgłosić awarie i wylądować awaryjnie co uczyniłem. Lecz niestety nie wprowadziłem do transpondera kodu awaryjnego o którym niestety nie wiedziałem, i skończyło się na tym że dostałem -2000 pkt za ten lot:).
Tak więc wolałbym się zabezpieczyć przed kolejnym dłuższym lotem o ile jest taka możliwość.