Kilka pytań początkującego - wer. 2
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Zainstalowałem ADE, zacząłem edycję, tzn dodałem punkt VOR/DME, wpisałem ręcznie latitude i longitude z map jakie posiadam, i punkty zostają nanoszone kilkadziesiąt jak nie ponad 100 kilometrów od lotniska. Przykładowo punkt KAK w krakowie naniosłem wg map 50.04356 N 19.47168 E, punkt wypadł na południowy zachód od lotniska, a powinien być w lini pasa startowego, co jest nie tak, źle są położone lotniska?
Oryginalny punkt NDB KRW ma współrzędne w programie ADE 50.09 19.91, na mapach 50.04 19.48
Oryginalny punkt NDB KRW ma współrzędne w programie ADE 50.09 19.91, na mapach 50.04 19.48
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Wszystko się zgadza, punkt jaki wybrałeś jest na południowy zachód od lotniska.
https://maps.google.pl/maps?q=50.04356+ ... 16&vpsrc=0
http://www.pl-vacc.org/files/maps/ead/E ... _5-1-1.pdf - wartość 19°47'17" podana na mapie to nie 19.47168 - pierwszy koordynat wyrażony jest jako stopnie, minuty i sekundy, drugi w systemie dziesiętnym, stąd ta sama kolejność cyfr określa różne miejsca.
Kolejny raz wskazuję na zasadność szukania na forum: viewtopic.php?p=70927
https://maps.google.pl/maps?q=50.04356+ ... 16&vpsrc=0
http://www.pl-vacc.org/files/maps/ead/E ... _5-1-1.pdf - wartość 19°47'17" podana na mapie to nie 19.47168 - pierwszy koordynat wyrażony jest jako stopnie, minuty i sekundy, drugi w systemie dziesiętnym, stąd ta sama kolejność cyfr określa różne miejsca.
Kolejny raz wskazuję na zasadność szukania na forum: viewtopic.php?p=70927
Dziękuje po wykorzystaniu kalkulatora wszystko gra, ale ten program po edycji tworzy nowy plik, i dalej chyba, nie jestem pewien trzeba go zamienić w plik bgl, ale nie może mi znaleźć pliku bglcompiler.exe , gdzie taki program dostanę.? Myślałem że zapisze się zmiany i po sprawie.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Autopilot
Witam ponownie. Mam takie male pytanie, ktore dotyczy wylaczenia A/P.
Podchodzac do ladowania wg. ILS na jakiej wysokosci pilot wylacza go i przechodzi na sterowanie reczne: na wysokosci decyzji, wg. wlasnego uznania czy wylaczenie zalezy od instrukcji danego samolotu? Pozdrawiam.
Podchodzac do ladowania wg. ILS na jakiej wysokosci pilot wylacza go i przechodzi na sterowanie reczne: na wysokosci decyzji, wg. wlasnego uznania czy wylaczenie zalezy od instrukcji danego samolotu? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt 14 lut, 2014 12:39 przez Ikar, łącznie zmieniany 2 razy.
13432
Re :Autopilot
Tomcat, dziekuje za wyjasnienie. Ikar.
Ostatnio zmieniony śr 12 lut, 2014 17:12 przez Ikar, łącznie zmieniany 1 raz.
13432
Witam, kolegów, postanowiłem polatać daleko na wschód do Hong Kongu, czy jest możliwość zaprogramowania w komputerze samolotu(B747) baza airac 1311, trasy na stare lotnisko? I czy można skierować tam ruch AI?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Dzięki, a plan lotu jaki wejdzie, bo lotnisko już mam w FMC, ale skąd wziąć plan? A i skąd Traffic Tools-płatny?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Witam,
ostatnio zacząłem "zabawę" z FSX i mam pewien problem na którego rozwiązania nie mogę znaleźć.. Latam B737-800 na trasie Londyn - Amsterdam EGLL-EHAM. Kurs, prędkość i wysokość utrzymywane są przez autopilota. ATC po wystartowania każde mi utrzymać wysokość 4000 ft, nie ma problemu, ale po uzyskaniu tej wysokości ATC wciąż powtarza komunikat "please expedite your descent to 4000ft".. Nie mam bladego pojęcia dlaczego.. Zaznaczę ze altimeter resetowany kilkakrotnie przyciskiem B i jest on ustawiony na 29.92.. Proszę o podpowiedź co mogę jeszcze sprawdzić lub co robię źle..
ostatnio zacząłem "zabawę" z FSX i mam pewien problem na którego rozwiązania nie mogę znaleźć.. Latam B737-800 na trasie Londyn - Amsterdam EGLL-EHAM. Kurs, prędkość i wysokość utrzymywane są przez autopilota. ATC po wystartowania każde mi utrzymać wysokość 4000 ft, nie ma problemu, ale po uzyskaniu tej wysokości ATC wciąż powtarza komunikat "please expedite your descent to 4000ft".. Nie mam bladego pojęcia dlaczego.. Zaznaczę ze altimeter resetowany kilkakrotnie przyciskiem B i jest on ustawiony na 29.92.. Proszę o podpowiedź co mogę jeszcze sprawdzić lub co robię źle..
-
- Cadet
- Posty: 17
- Rejestracja: czw 12 gru, 2013 01:09
- Skąd jesteś: Canada
Może poczytaj to: http://code7700.com/transition_altitude_level.html.
Ostatnio zmieniony pn 22 wrz, 2014 16:02 przez linoskoczekgb, łącznie zmieniany 1 raz.
Wyłącza/odcina dopływ ciśnienia do instalacji wciągania/opuszczania podwozia. Wciągniętę podwozie wisi tylko na zamkach.
http://www.slideshare.net/theoryce/b737-ng-landing-gear
http://www.smartcockpit.com/aircraft-re ... _Gear.html
http://www.slideshare.net/theoryce/b737-ng-landing-gear
http://www.smartcockpit.com/aircraft-re ... _Gear.html
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Wykaż odrobinę wyrozumiałości. Dla Ciebie to oczywistość dla mnie niekoniecznie. Jakbym był w stanie zrozumieć angielską instrukcję, to bym nie pytał.
czyli w pozycji UP - nie ma ciśnienia w układzie?
To w tym kontekście na moje pytanie:
dostałem odpowiedź:
I dlatego napisałem, że nie rozumiem.
RzEmYk pisze:(...) Wciągniętę podwozie wisi tylko na zamkach.
czyli w pozycji UP - nie ma ciśnienia w układzie?
To w tym kontekście na moje pytanie:
Misiok pisze:Czyli w momencie, gdy z położenia UP przesuwam dźwignię na OFF w obwodzie pojawia się ciśnienie?(...)
dostałem odpowiedź:
Spada, czyli tworzy się podciśnienie?PZL Belfegor pisze:Przeciwnie, ciśnienie wtedy spada. (...)
I dlatego napisałem, że nie rozumiem.
Ostatnio zmieniony wt 23 wrz, 2014 22:00 przez Misiok, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Dlaczego uważasz, że jestem niewyrozumiały? Fragment instrukcji, który wkleiłem, zrozumiale tłumaczy translator. Przed obrazkiem z tekstem po angielsku dostałeś kilka odpowiedzi po polsku.
Jakieś jest, ale bardzo niewielkie w porównaniu z ciśnieniem roboczym. Na tyle małe, że w instrukcji dla załogi pominięto niuanse i napisano po prostu o usunięciu ciśnienia.czyli w pozycji UP - nie ma ciśnienia w układzie?
Nie, nie tworzy się podciśnienie. UP - ciśnienie A. OFF - ciśnienie B. A>>B>=(przypuszczalnie)ciśnienie atmosferyczne>0.To w tym kontekście na moje pytanie:Misiok pisze:Czyli w momencie, gdy z położenia UP przesuwam dźwignię na OFF w obwodzie pojawia się ciśnienie?(...)
dostałem odpowiedź:Spada, czyli tworzy się podciśnienie?PZL Belfegor pisze:Przeciwnie, ciśnienie wtedy spada. (...)
Nie. Pytałeś o OFF, to i odpisałem o pozycji OFFMisiok pisze:czyli w pozycji UP - nie ma ciśnienia w układzie?
Nie, skąd by się miało wziąć podciśnienie?Spada, czyli tworzy się podciśnienie?
Inny przykład:
Masz hydrauliczną windę towarową i trzy położenia dżwigni: "góra", "off", "dół". Naciskasz i trzymasz górę - działa silnik pompy, pcha siłownik windę w górę. Dojedziesz do samej góry, dalej silnik usiłuje wypchać windę, ale natrafia na opór jakiegoś tam ogranicznika czy po prostu tłok na koniec cylindra.
Analogicznie "dół" - winda jedzie na dół aż osiągnie najniższe położenie.
Przesuwasz dźwignię na "off" - odcinasz ciśnienie z układu. Winda nie jedzie ani do góry ani na dół. Pompa nie podaje ciśnienia.
Tu się analogia kończy, więc zmodyfikuję windę. Montuję w windzie mechaniczną blokadę/zamek, który trzyma windę w maksymalnym górnym położeniu.
Po dojechaniu na sam szczyt, zostaje wyłączony silnik pompy wytwarzający ciśnienie. Gdyby nie zatrzask, winda opadła by na dół pod własnym ciężarem.
Nie ma czarnej dziury, która by nagle tam robiła podciśnienie w instalacji. Po prostu nie wytwarza się nadciśnienia roboczego.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Myślę, że teraz już rozumiem, ale na wszelki wypadek się upewnię:
przesuwam dźwignię z pozycji DN do OFF - pompa podaje ciśnienie, podwozie się zamyka, ustaje podawanie ciśnienia;
przesuwam dźwignię z pozycji OFF do UP - podwozie rygluje się na zamkach.
W drugą stronę analogicznie.
Powracam do pytania: w którym momencie pilot przesuwa dźwignię z pozycji UP do OFF?
PS. Kwestia nieznajomości języka dotyczyła linków, które Krzysztof zamieścił.
przesuwam dźwignię z pozycji DN do OFF - pompa podaje ciśnienie, podwozie się zamyka, ustaje podawanie ciśnienia;
przesuwam dźwignię z pozycji OFF do UP - podwozie rygluje się na zamkach.
W drugą stronę analogicznie.
Powracam do pytania: w którym momencie pilot przesuwa dźwignię z pozycji UP do OFF?
PS. Kwestia nieznajomości języka dotyczyła linków, które Krzysztof zamieścił.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nic się nie zgadza. Ile razy trzeba napisać, że OFF to brak (już uprościmy) ciśnienia? Podczas wciągania podwozia nie zatrzymuje się dźwigni w pozycji OFF, choć przejście przez nią jest oczywiście konieczne. Normalne procedury to DOWN -> UP by wciągnąć podwozie, następnie UP -> OFF by depresuryzować instalację i w końcu OFF -> DOWN by wypuścić podwozie.Myślę, że teraz już rozumiem, ale na wszelki wypadek się upewnię:
przesuwam dźwignię z pozycji DN do OFF - pompa podaje ciśnienie, podwozie się zamyka, ustaje podawanie ciśnienia;
przesuwam dźwignię z pozycji OFF do UP - podwozie rygluje się na zamkach.
W drugą stronę analogicznie.
Czytujesz wątki, w których piszesz?Powracam do pytania: w którym momencie pilot przesuwa dźwignię z pozycji UP do OFF?
viewtopic.php?p=124832#124832
Ostatnio zmieniony wt 23 wrz, 2014 22:38 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie.Misiok pisze:Myślę, że teraz już rozumiem, ale na wszelki wypadek się upewnię:
przesuwam dźwignię z pozycji DN do OFF - pompa podaje ciśnienie, podwozie się zamyka, ustaje podawanie ciśnienia;
przesuwam dźwignię z pozycji OFF do UP - podwozie rygluje się na zamkach.
W drugą stronę analogicznie.
Przesuwasz dźwignię z DN na UP - zostaje wciągnięte i zablokowane podwozie w ryglach.
Przesuwasz dźwignię z UP na DN - podwozie zostaje wypuszczone i zablokowane w ryglach.
Rygle są i tu i tu.
Przesuwając dźwignię z DN na OFF i z UP na OFF wyłącza się ciśnienie w instalacji.
viewtopic.php?p=124832#124832Powracam do pytania: w którym momencie pilot przesuwa dźwignię z pozycji UP do OFF?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Dziękuję bardzo za wyjaśnienia. Błąd w moim technicznym rozumowaniu wprowadziło sformułowanie:
i tak mi to utkwiło w głowie, że nie przyjąłem już do wiadomości, że to po prostu nie żadne zmniejszenie lecz po prostu wyłączenie/odcięcie ciśnienia w instalacji, bo zarówno w pozycji UP jak i DOWN jest to ciśnienie robocze.
orazPZL Belfegor pisze:(...) Środkowe położenie dźwigni redukuje ciśnienie w instalacji hydraulicznej podwozia.
PZL Belfegor pisze:Jakieś jest, ale bardzo niewielkie w porównaniu z ciśnieniem roboczym. Na tyle małe, że w instrukcji dla załogi pominięto niuanse i napisano po prostu o usunięciu ciśnienia.
i tak mi to utkwiło w głowie, że nie przyjąłem już do wiadomości, że to po prostu nie żadne zmniejszenie lecz po prostu wyłączenie/odcięcie ciśnienia w instalacji, bo zarówno w pozycji UP jak i DOWN jest to ciśnienie robocze.
Przepraszam, skupiłem się na ciśnieniu i mi umknęło. Proszę to zrzucić na karb wiekuPZL Belfegor pisze:Czytujesz wątki, w których piszesz?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nie chcę już specjalnie drążyć ani sprawić niewyrozumiałego wrażenia, ale...
W jaki sposób według Ciebie odcięcie zasilania ciśnienia nie powoduje jego zmniejszenia w instalacji? Rozumiem, że sformułowanie może budzić wątpliwość na temat tego, czy odcięcie i redukcja jest tożsama (w naszej dyskusji, gdy wartość ciśnienia w niezasilanej instalacji jest nieznana - tak), ale w niniejszym wątku nawet zilustrowałem to nierównością:to po prostu nie żadne zmniejszenie lecz po prostu wyłączenie/odcięcie ciśnienia w instalacji, bo zarówno w pozycji UP jak i DOWN jest to ciśnienie robocze.
Pozostała część Twojej wypowiedzi zgadza się z instrukcją samolotu. Wydaje mi się, że po pewnych perypetiach tajemnicze położenia off powinno już być.. mniej tajemniczeUP - ciśnienie A. OFF - ciśnienie B. A>>B>=(przypuszczalnie)ciśnienie atmosferyczne>0.
Ostatnio zmieniony czw 09 paź, 2014 22:16 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powitanie i pytanie FS9
Witam wszystkich. Ponieważ na tym forum nie znalazłem działu " powitalnia " witam się. Mam na imię Mikołaj, obserwuję i czytam posty od długiego czasu, teraz przyszła pora na pierwsze pytanie.
Latam na Ifly 737NG. Czy koniecznym jest przed każdym lotem wklepywanie do FMC trasy? Przyznam że nigdy tego nie robię ponieważ nie dało by m to żadnej przyjemności w lataniu i nawigowaniu. Zawsze ustalam lot IFR high altitude i spisuję wszystkie punkty nawigacyjne.
Nigdy kontrola lotów złego słowa nie powiedziała.
Proszę o ewentualne sugestie. Ja wiem że wklepanie masy startowej itp pozwala na wyliczenie innych parametrów, ale drzewiej komputerków było niet, a ludki dawali radę latać
Latam na Ifly 737NG. Czy koniecznym jest przed każdym lotem wklepywanie do FMC trasy? Przyznam że nigdy tego nie robię ponieważ nie dało by m to żadnej przyjemności w lataniu i nawigowaniu. Zawsze ustalam lot IFR high altitude i spisuję wszystkie punkty nawigacyjne.
Nigdy kontrola lotów złego słowa nie powiedziała.
Proszę o ewentualne sugestie. Ja wiem że wklepanie masy startowej itp pozwala na wyliczenie innych parametrów, ale drzewiej komputerków było niet, a ludki dawali radę latać
Offline ATC jest głupie jak but, nie ma się co nim sugerować.
Normalny lot polega na "wklepaniu" do FMC wszystkich danych i lot z zapiętymi modami LNAV i VNAV.
Da się latać bez wpisania trasy, ale nijak się to ma do rzeczywistości. A nie wiem jak chcesz nawigować na FIXy, zwłaszcza te wymagające nawigacji obszarowej.
Normalny lot polega na "wklepaniu" do FMC wszystkich danych i lot z zapiętymi modami LNAV i VNAV.
Da się latać bez wpisania trasy, ale nijak się to ma do rzeczywistości. A nie wiem jak chcesz nawigować na FIXy, zwłaszcza te wymagające nawigacji obszarowej.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Dzięki za odpowiedź.RzEmYk pisze:Offline ATC jest głupie jak but, nie ma się co nim sugerować.
Normalny lot polega na "wklepaniu" do FMC wszystkich danych i lot z zapiętymi modami LNAV i VNAV.
Da się latać bez wpisania trasy, ale nijak się to ma do rzeczywistości. A nie wiem jak chcesz nawigować na FIXy, zwłaszcza te wymagające nawigacji obszarowej.
W takim razie zapytam inaczej: Czy samolotem B737NG nie jest możliwe wykonanie prawidłowego lotu bez korzystania z FMC i trybów VNAV i LNAV? A jesli jest niemożliwe to dlaczego? Trochę dociekliwy jestem, ale to już taki charakter. Dzięki za ewentualne odpowiedzi. Pozdrawiam
737 można "prawidłowo" polecieć nie włączając autopilota nawet na chwilę.
Symulując realne operacje "prawidłowo" powinieneś wykonać zaplanowaną trasę i utrzymać bezpieczne parametry lotu. Jeśli umiesz bez FMC - ok. Jeśli tryb LNAV i VNAV jest Ci niepotrzebny - świetnie.
Ale nawiązując do tego co napisałeś... Tych ludków drzewiej było w kokpicie 3 lub 4 i bardzo ciężko pracowali na to, żeby zrobić choć część tego, co teraz komputer wykonuje dużo lepiej. Pytanie czy umiesz ich wszystkich zastąpić
Symulując realne operacje "prawidłowo" powinieneś wykonać zaplanowaną trasę i utrzymać bezpieczne parametry lotu. Jeśli umiesz bez FMC - ok. Jeśli tryb LNAV i VNAV jest Ci niepotrzebny - świetnie.
Ale nawiązując do tego co napisałeś... Tych ludków drzewiej było w kokpicie 3 lub 4 i bardzo ciężko pracowali na to, żeby zrobić choć część tego, co teraz komputer wykonuje dużo lepiej. Pytanie czy umiesz ich wszystkich zastąpić
Na czym polega nawigacja, którą prowadzisz?Zawsze ustalam lot IFR high altitude i spisuję wszystkie punkty nawigacyjne
Dzięki za zainteresowanie moim pytaniem:). Nawigację prowadzę wten sposób, że z flight plannera spisuję wszystkie punkty nawigacyjne, czyli VOR, NDB, intersection itd. i lecę dokładnie wg. nich, kontroler prowadzi mnie co do wysokości. Dodatkowo ściągam sobie procedury SID/ STAR dla danych lotnisk i to tyle. Jeśli robię coś nie teges to proszę o korektę mych poczynań.wojtek_84 pisze: Na czym polega nawigacja, którą prowadzisz?
Chodzi mi o to aby nie latał za mnie komputerek, bo to nudne okrutnie jest, a chciałbym nauczyć się latać a nie zostać programistą FMC
Zapytam przewrotnie - to po co Ci 737?Chodzi mi o to aby nie latał za mnie komputerek, bo to nudne okrutnie jest, a chciałbym nauczyć się latać a nie zostać programistą FMC
Nie ma oczywiście nic złego w zabawie w 737, ale skoro pytasz tu jak "powinno" być (cokolwiek "powinno" oznacza) to akurat RzEmYk Ci odpowiedział - latając 737 programujesz FMC, a potem używasz go świadomie w locie.
Jeśli chcesz się nauczyć podstaw czy bawisz się lepiej korzystając z mniej zautomatyzowanych sposobów prowadzenia samolotu to przecież nikt Ci nie zabrania, ale ja bym sugerował wybranie odpowiedniego samolotu.
No właśnie chodzi o tą naukę latania. Nie jest problemem wklepać FMC, jakoś wystartować i zrobić autoland. A że wybrałem sobie do tego 737 - taki już mój kaprys - można sobie wszystkim poklikać w kokpicie i dowiedzieć się jak faktycznie działa samolot( pewnie nie wszystko, ale zawsze coś ). Wcześniej na Cessnie się uczyłem.wojtek_84 pisze:
Jeśli chcesz się nauczyć podstaw czy bawisz się lepiej korzystając z mniej zautomatyzowanych sposobów prowadzenia samolotu to przecież nikt Ci nie zabrania, ale ja bym sugerował wybranie odpowiedniego samolotu.
Skąd te wskazanie prędkościomierza, czy jestem blisko przeciągnięcia, programując trasę, miałem komunikat max alt 366, lecę na 370, wznosząc się coraz wyżej prędkość maksymalna zeszła się z minimalną, czy samolot jest za ciężki na tę wysokość?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl