Programowanie podejscia w airbusie a320 extended

Dział dla początkujących pilotów. Uwaga - przed zadaniem pytania sprawdź (SZUKAJ) czy dany temat nie był już poruszany.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

kopyrda
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 106
Rejestracja: czw 19 sty, 2012 13:33
Skąd jesteś: kraków

Programowanie podejscia w airbusie a320 extended

Post autor: kopyrda »

Mam pytanie. Czy w airbusie a320 extended podczas podejscia do ladowania po przejsciu z trybu NAV na HDG i lekkim zboczeniu z wytyczonej trasy lotu , możliwa jest taka operacja na MCDU jaka w 4:44 w zalaczonym filmiku zaczyna wykonywac kapitan?(na ND panel pokazuje sie przerywana linia oznaczajaca oś pasa przydatna kiedy wylecimy poza zieloną linie zakrętu). Zaznaczam że jestem samoukiem i jesli ktos ma wiedze na ten temat prosze o odpowiedź.
kopyrda
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Obawiam się, że zapomniałeś o filmiku.
kopyrda
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 106
Rejestracja: czw 19 sty, 2012 13:33
Skąd jesteś: kraków

Post autor: kopyrda »

No tak hehe zapomniałem z rozpędu. Oto link http://m.youtube.com/watch?v=MdK1Q8gdgmo
kopyrda
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Nie widać dokładnie co się dzieje z CDU i ND, więc trudno stwierdzić.
kopyrda
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 106
Rejestracja: czw 19 sty, 2012 13:33
Skąd jesteś: kraków

Post autor: kopyrda »

Pilot dostaje kurs od kontroli , przechodzi z nav na hdg i skreca lekko w prawo z planowanej trasy zeby miec dluzsza prosta do pasa. Gdy zbliza sie do osi pasa naciska kilka guzikow na mcdu i w miejscu w ktorym na nd nie bylo nic pojawia sie przerywana linia oznaczajaca os pasa albo ścieżka podejscia. Znalazlem metoda prob i bledow na mcdu taka funkcje ktora pokazuje droge do wybranych punktow po zejsciu z trasy ale nie moge zaprogramowac tak aby pokazala mi sie przerywana linia idaca od pasa startowego taka jak wystepuje w boeingach na nd panel.

Mbucholski wlasnie problem w tym ze nie widac mcdu , gdybym widzial co naciska zrobil bym to samo na swoim airbusie. Podejrzewam ze wciska guzik dir na mcdu a potem wybiera jedna z opcji.

Pisz poprawnie.
Ostatnio zmieniony pt 09 sie, 2013 11:46 przez kopyrda, łącznie zmieniany 2 razy.
kopyrda
Achilles12
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: czw 01 sie, 2013 11:44
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: Achilles12 »

O ile dobrze się orientuję, Airbus X nie symuluje owej linii. Widziałem dziesiątki lądowań swoich i paru innych osób, i u nikogo nie ukazywała się linia osi pasa
Tomek1158
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 292
Rejestracja: wt 26 kwie, 2011 11:02
Skąd jesteś: EGCN

Post autor: Tomek1158 »

Oczywiście, że naciska "DIR" bo "DIR" to skrót od "direct".
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
kopyrda
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 106
Rejestracja: czw 19 sty, 2012 13:33
Skąd jesteś: kraków

Post autor: kopyrda »

Z tego co wiem airbus jest aktualizowany i ulepszany wiec miejmy nadzieje, ze doczekamy sie tej funkcji bo wg mnie jest ona dosc istotna, zwlaszcza, ze mamy do czynienia z dosc ciekawie wykonaną maszyna.
Ostatnio zmieniony pt 09 sie, 2013 11:46 przez kopyrda, łącznie zmieniany 1 raz.
kopyrda
ODPOWIEDZ