GEX+UTX lub FTX Vector+FTX Global

Dział dla początkujących pilotów. Uwaga - przed zadaniem pytania sprawdź (SZUKAJ) czy dany temat nie był już poruszany.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

arek022pl
Cadet
Cadet
Posty: 7
Rejestracja: wt 11 mar, 2014 11:45
Skąd jesteś: Dęblin

GEX+UTX lub FTX Vector+FTX Global

Post autor: arek022pl »

Witam,

proszę o poradę w jakie z poniższych dodatków się zaopatrzyć, zakładając że będę latać wyłącznie nad Europą, na dużych oraz niskich wysokościach. Nie interesuje mnie foto-sceneria, ważne aby miasta, rzeki, ulice były w możliwie jak najlepiej odwzorowane a przy ulicach stały domki/bloki. Przejrzałem już setki podobnych tematów i mimo wszystko nie mogę się na nic zdecydować. Wydaje mi się jednak (sadząc po screenach) że lepszym obecnie rozwiązaniem będzie FTX Vector + FTX Global ale czy te dwa dodatki wystarczą czy może potrzebne będzie coś jeszcze?

GEX+UTX
lub
FTX Vector+FTX Global

Dziękuję za pomoc
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Możliwe jest jeszcze odwrotne połączenie, GEX + FTX Vector oraz FTX Global + UTX. UTX zawiera landclass i waterclass, którego nie ma w FTX Vector - te pojawią się w kolejnym dodatku, FTX OpenLC.
Prócz obiektów wektorowych i landclassu oraz tekstur ziemi możesz wyposażyć się także w siatkę wysokościową terenu.
viewtopic.php?t=10332
arek022pl
Cadet
Cadet
Posty: 7
Rejestracja: wt 11 mar, 2014 11:45
Skąd jesteś: Dęblin

Post autor: arek022pl »

W takim razie rozumiem, że na chwilę obecną najlepszym rozwiązaniem będzie UTX + wg. uznania GEX/FTX Global + do tego siatka mesh?

Pochwalę się później zdjęciami znad Polski i okolic, mam już od paru dni IRIS F-15, uczę się jego obsługi i pilotażu, wcześniej trenowałem na L-19.
Ostatnio zmieniony wt 11 mar, 2014 16:22 przez arek022pl, łącznie zmieniany 2 razy.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Tekstury to raczej kwestia gustu, natomiast jeśli chodzi o landlclass i obiekty wektorowe obecnie więcej oferuje europejski UTX. Możesz poczekać z decyzją do premiery FTX OpenLC Europe, na pewno wtedy ukażą się porównania efektów różnych połączeń dodatków.
arek022pl
Cadet
Cadet
Posty: 7
Rejestracja: wt 11 mar, 2014 11:45
Skąd jesteś: Dęblin

Post autor: arek022pl »

Dzięki za rady, wobec tego decyduje się na UTX+FTX Global + darmowy mesh przynajmniej dla Polski. W dalszej perspektywie zajmę się pogodą.
Ostatnio zmieniony wt 11 mar, 2014 16:22 przez arek022pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Analizując demo Islandii, wydaje się że nadchodzący openLC, dedykowany pod FTX Global, sprawi że FTX Global nabierze zupełnie nowego blasku. Prognozuję zatem, że najlepszą kombinacją będzie:
FTX Global - tekstury
openLC- landclass oraz nowe tekstury
UTX Europe z wyłączonym landclassem - drogi i linie brzegowe
Ostatnio zmieniony śr 12 mar, 2014 19:03 przez Zgredd, łącznie zmieniany 1 raz.
arek022pl
Cadet
Cadet
Posty: 7
Rejestracja: wt 11 mar, 2014 11:45
Skąd jesteś: Dęblin

Post autor: arek022pl »

Mam już zainstalowany utx i ftx global, jest całkiem nieźle. Odwzorowanie dróg nie jest idealne, spotkałem dwa błędy - w okolicy lotniska EPDE są dwa mosty z czego jeden urywa się w połowie rzeki. Spotkałem także kilka domów wiszących kilkadziesiąt metrów nad ziemią. Muszę również rozwiązać problem zbyt wolno ładujących się tekstur i budynków - jak już wspomniałem wcześniej latam aktualnie IRIS f15 więc osiągam duże prędkości, tekstury i budynki doczytują się czasami bardzo późno. Wcześniej optymalizowałem plik cfg za pomocą strony venetubo. Domyślam się, że za szybkość/odległość ładowania się tekstur odpowiada jakiś wpis w cfg?
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Zależy od sprzętu, ale szybkie loty odrzutowcami na małej wysokości przeciążają praktycznie każdy komputer. Kwestia wyboru - albo szybko i nisko, albo ładnie.
arek022pl
Cadet
Cadet
Posty: 7
Rejestracja: wt 11 mar, 2014 11:45
Skąd jesteś: Dęblin

Post autor: arek022pl »

Windows 7 x64
AMD Phenom II X4 955 QuadCore 3.2 GHz
Vertex3D Radeon HD6870
4 GB RAM

Ogólnie na płynność gry nie narzekam, chciałbym tylko w jakimś stopniu zniwelować to doczytywanie się tekstur.
Ostatnio zmieniony śr 12 mar, 2014 13:18 przez arek022pl, łącznie zmieniany 1 raz.
a_fan
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: śr 05 sie, 2009 11:29
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: a_fan »

Zgredd pisze:Analizując demo Islandii, wydaje się że nadchodzący openLC, dedykowany pod FTX Global, sprawi że FTX Global nabierze zupełnie nowego blasku. Prognozuję zatem, że najlepszą kombinacją będzie:
FTX Global - tekstury
openLC- landclass oraz nowe tekstury
UTX Europe z wyłączonym landclassem - drogi i linie brzegowe
Odkopię temat sprzed ponad roku.
Co aktualnie jest najlepszą kombinacją dla lotów IFR wysoko i szybko?

FTX Global + FTX Vector czy może GEX = UTX?

A może kombinacja FTX Global + poszczególne serie UTX?
ODPOWIEDZ