Wirtualny aeroklub + szkoła latania dla początkujących
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Wirtualny aeroklub + szkoła latania dla początkujących
Witam,
Co byście powiedzieli na utworzenie wirtualnego aeroklubu na jakimś mniejszym lotnisku w Polsce, np w Babicach, na Muchowcu, lub nawet w EPZR? Spotykalibyśmy się w ustalone dni, robili loty VFR, latali szybowcami ( łącznie z wyciąganiem przez inne samoloty). Chciałbym stworzyć coś na podobieństwo Emma club ( może ktoś słyszał). Poza tym działała by szkoła dla początkujących pilotów, gdzie bardziej doświadczeni udzielali by im cennych rad, wskazówek przez teamspeaka. Dzięki programowi Fs Radar Screen byłaby zapewniona kontrola na lotnisku.
Problem istnieje tylko ze znalezieniem dobrego servera, ale tym się niedługo zajmę, jeśli pomysł się spodoba.
Co byście powiedzieli na utworzenie wirtualnego aeroklubu na jakimś mniejszym lotnisku w Polsce, np w Babicach, na Muchowcu, lub nawet w EPZR? Spotykalibyśmy się w ustalone dni, robili loty VFR, latali szybowcami ( łącznie z wyciąganiem przez inne samoloty). Chciałbym stworzyć coś na podobieństwo Emma club ( może ktoś słyszał). Poza tym działała by szkoła dla początkujących pilotów, gdzie bardziej doświadczeni udzielali by im cennych rad, wskazówek przez teamspeaka. Dzięki programowi Fs Radar Screen byłaby zapewniona kontrola na lotnisku.
Problem istnieje tylko ze znalezieniem dobrego servera, ale tym się niedługo zajmę, jeśli pomysł się spodoba.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Barthez, łącznie zmieniany 1 raz.
hmmm... co mysle o projekcie...
Mysle, ze to dobry pomysl, baz mogloby byc kilka/kilkanascie w PL.
Pewnie jakas baza samolotow polecanych,zalecanych freeware i payware do VFR.
Pozatym na stronce by sie przydala garsc porzadnych zasad VFR jak latac na VATSIM bo z tego co ostatnio widze, to wiele osob nie ma pojecia o VFR... szczególnie kontrolerzy pl-vacc.
Generalnie da rade mysle, ze bez wiekszego problemu zalatwic serwer 24/7 do fs i teamspeak.
Tylko trzeba uwazac na pewne toksyczne osoby z forum pl-vacc co by nie zepsuly tego projektu przez swoje chore wypowiedzi. Stronka powinna byc w dosc zaawansowanym stopniu, mniej wiecej takim jak strona glowna aztec, nie powinna odstraszac wygladem i zbytnia prostota, zasady tez nie powinny byc typu "przyjmujemy od 300h na VS".
No i nie powinno byc tez zasady "ja lepszy, ty gorszy" - Komunizm ma byc
Tak na szybko napisalem tego posta, generalnie to jezeli beda chetni to mozna powolutku robic strone.
Aha, i narazie nie dawaj posta o tym projekcie na pl-vacc z wiadomych powodow.
Mysle, ze to dobry pomysl, baz mogloby byc kilka/kilkanascie w PL.
Pewnie jakas baza samolotow polecanych,zalecanych freeware i payware do VFR.
Pozatym na stronce by sie przydala garsc porzadnych zasad VFR jak latac na VATSIM bo z tego co ostatnio widze, to wiele osob nie ma pojecia o VFR... szczególnie kontrolerzy pl-vacc.
Generalnie da rade mysle, ze bez wiekszego problemu zalatwic serwer 24/7 do fs i teamspeak.
Tylko trzeba uwazac na pewne toksyczne osoby z forum pl-vacc co by nie zepsuly tego projektu przez swoje chore wypowiedzi. Stronka powinna byc w dosc zaawansowanym stopniu, mniej wiecej takim jak strona glowna aztec, nie powinna odstraszac wygladem i zbytnia prostota, zasady tez nie powinny byc typu "przyjmujemy od 300h na VS".
No i nie powinno byc tez zasady "ja lepszy, ty gorszy" - Komunizm ma byc
Tak na szybko napisalem tego posta, generalnie to jezeli beda chetni to mozna powolutku robic strone.
Aha, i narazie nie dawaj posta o tym projekcie na pl-vacc z wiadomych powodow.
Dzisiaj proponowałbym spotkanie na serverze Alpha sim'u (IP 212.241.201.229 ) o godzinie 21.00. Chcę zobaczyć ile osób chciałoby wstąpić w nasze szeregi. Miejsce spotkania EPZR i jeszcze jedna uwaga...proszę jako callsign używać SP-XXX (gdzie XXX to dowolne litery bądż cyfry ) Więcej info na gg. Mile widziany TS. Proszę też o zaopatrzenie się w poland mesh i scenerię EPZR oraz Bielska (EPBA).
Z powodu dużego zainteresowania projektem, proszę pisać w sprawie rekrutacji do mojego kumpla, też zresztą Bartka. Jego gg 5313562
Pozdrawiam.
Z powodu dużego zainteresowania projektem, proszę pisać w sprawie rekrutacji do mojego kumpla, też zresztą Bartka. Jego gg 5313562
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Barthez, łącznie zmieniany 2 razy.
Pierwsze podejście i pierwszy falstart. Jak na szkółkę niedzielną, to wybór tych lotnisk był raczej pomysłem nieco chybionym. Dla tego moim zdaniem, jeśli chodzi o lądowiska trawiaste, eleganckim lotniskiem do tych celów był by Elbląg (EPEL).
Epel_2006.zip http://www.avsim.com/
Dla czego akurat to lotnisko? Płaski teren zapewnia łatwe dostrzeżenie dużego lądowiska. Elegancko wykonane osiedla Elbląga są łatwe do rozpoznania, co pozwala łatwo zlokalizować lądowisko. Do tego niech dojdzie od południa jezioro Druzno, przepływająca rzeka Elbląg która wpadając na północ od Elbląga do Zalewu Wiślanego ma swoją zatokę. Zresztą sami rzućcie okiem w atlasie samochodowym, gdzie to miejsce w tym atlasie jest bardziej czytelne niż w mojej mapie lotniczej. Na koniec mapki z http://www.ais.pata.pl/aip/ . To miejsce aż się prosi do lotów w VFR.
I jeszcze jedna istotna sprawa, która ma duże znaczenie dla szkółki niedzielnej, miejsce to nie pożera klatek, a i roślinność wokół lotniska nie jest przesadnie wysoka. Niby nic nie znaczące małe szczegóły, prawda?
Pozdrawiam.
Epel_2006.zip http://www.avsim.com/
Dla czego akurat to lotnisko? Płaski teren zapewnia łatwe dostrzeżenie dużego lądowiska. Elegancko wykonane osiedla Elbląga są łatwe do rozpoznania, co pozwala łatwo zlokalizować lądowisko. Do tego niech dojdzie od południa jezioro Druzno, przepływająca rzeka Elbląg która wpadając na północ od Elbląga do Zalewu Wiślanego ma swoją zatokę. Zresztą sami rzućcie okiem w atlasie samochodowym, gdzie to miejsce w tym atlasie jest bardziej czytelne niż w mojej mapie lotniczej. Na koniec mapki z http://www.ais.pata.pl/aip/ . To miejsce aż się prosi do lotów w VFR.
I jeszcze jedna istotna sprawa, która ma duże znaczenie dla szkółki niedzielnej, miejsce to nie pożera klatek, a i roślinność wokół lotniska nie jest przesadnie wysoka. Niby nic nie znaczące małe szczegóły, prawda?
Pozdrawiam.
Hmm...dlaczego pomysł nie wypalił? Po pierwsze było mało osób ( a swoje przyjście zadeklarowało sporo) ale tym się nie martwię, bo może chciałem zrobić wszystko za szybko.
Po drugie były problemy z połączeniem- nie wiem czemu, ale jeden z uczestników blokował możliwość połączenia się innych. Co do lotniska w Elblągu... Mam tą scenerię, ładna jest...tylko, skąd wziąć do niej termikę? Poza tym lotnisko w EPZR jest również dobrze ulokowane, jeśli chodzi o loty vfr. Jezioro Zywieckie, charakterystyczne wierzchołki gór, same drogi... Zapomiałem powiedzieć jeszcze o najważniejszej sprawie, a mianowicie o tym, że loty VFR zależą od tego, jakie textury posiadamy. Ja nie mam standardowych z fsa, więc to jest też swego rodzaju utrudnienie. Nie wiem jak to dalej będzie...nie chcę aby wszystko zależało ode mnie, dlatego proszę podsyłać pomysły, ewentualne propozycje zmiany lotniska itp. (piszcie też na forum, bo jestem zasypywany nowymi kontaktami na gg ) Do następnego spotkania przygotujemy się lepiej i kto wie, może będziemy mieli własny server...
Po drugie były problemy z połączeniem- nie wiem czemu, ale jeden z uczestników blokował możliwość połączenia się innych. Co do lotniska w Elblągu... Mam tą scenerię, ładna jest...tylko, skąd wziąć do niej termikę? Poza tym lotnisko w EPZR jest również dobrze ulokowane, jeśli chodzi o loty vfr. Jezioro Zywieckie, charakterystyczne wierzchołki gór, same drogi... Zapomiałem powiedzieć jeszcze o najważniejszej sprawie, a mianowicie o tym, że loty VFR zależą od tego, jakie textury posiadamy. Ja nie mam standardowych z fsa, więc to jest też swego rodzaju utrudnienie. Nie wiem jak to dalej będzie...nie chcę aby wszystko zależało ode mnie, dlatego proszę podsyłać pomysły, ewentualne propozycje zmiany lotniska itp. (piszcie też na forum, bo jestem zasypywany nowymi kontaktami na gg ) Do następnego spotkania przygotujemy się lepiej i kto wie, może będziemy mieli własny server...
Bartku, jednak mniej więcej względu na fakt, iż prawdopodobnie większość osób nie jest i nie będzie w posiadaniu płatnych dodatków. Przez to będą się rodzić pewne konflikty, bo jak ma ktoś coś widzieć, jeśli tego nie widzi, a z kolei Ty to widzisz. Co do miejsca, to niech pomysłodawca rządzi, czyli Ty.
Ja z kolei przyznaje się, iż popełniłem błąd co do EPEL, ponieważ o jeziorze Druzno w FS ani słychu, ani widu. Ale i tak dalej jestem za Elblągiem. A czy chociaż obejrzałeś lotnisko które proponuję? Co do termiki, to mam pewne wątpliwości. Czy FS tak odwzoruje tą termiką i czy to takie ważne? Sam już nie wiem, czy chcesz stworzyć szkółkę niedzielną, czy chodzi Tobie wyłącznie o latanie szybowcami.
Ja z kolei przyznaje się, iż popełniłem błąd co do EPEL, ponieważ o jeziorze Druzno w FS ani słychu, ani widu. Ale i tak dalej jestem za Elblągiem. A czy chociaż obejrzałeś lotnisko które proponuję? Co do termiki, to mam pewne wątpliwości. Czy FS tak odwzoruje tą termiką i czy to takie ważne? Sam już nie wiem, czy chcesz stworzyć szkółkę niedzielną, czy chodzi Tobie wyłącznie o latanie szybowcami.
A czy ja powiedziałem, że używam płatnych dodatków ? Zassałem kawał czasu temu ładniutkie textury z jakiejś słowackiej albo czeskiej stronki, nie pamiętam której. Jak tylko ją znajdę, podam linka.
Nie chodzi mi o zmienianę lotniska w sensie jego infrastruktury, tylko zmianę na inne lotnisko.
Pozdrawiam.
Nie chodzi mi o zmienianę lotniska w sensie jego infrastruktury, tylko zmianę na inne lotnisko.
Pozdrawiam.
Czyzby http://www.palander.szm.sk/index.html ?Barthez pisze:A czy ja powiedziałem, że używam płatnych dodatków ? Zassałem kawał czasu temu ładniutkie textury z jakiejś słowackiej albo czeskiej stronki, nie pamiętam której. Jak tylko ją znajdę, podam linka.
Otóż to:D Dzięki Marcin, bo nie mogłem do licha nigdzie ich znależć Proponuje więc używania tych textur. Jak dla mnie są świetne.
Mam pytania do uczestników "projektu". Na ostatnim spotkaniu wyniknął problem z komunikacją i dostaniem się na server. Jedni wolą teamspeak'a, inni skype'a. Proszę pisać co wprowadzić do powszechnego użytku. Teraz o problemie z połączeniem...Jedna osoba blokowała innym wejście na server...czym było to spowodowane i w razie możliwości, jak można temu zapobiec?
Pozdrawiam.
Mam pytania do uczestników "projektu". Na ostatnim spotkaniu wyniknął problem z komunikacją i dostaniem się na server. Jedni wolą teamspeak'a, inni skype'a. Proszę pisać co wprowadzić do powszechnego użytku. Teraz o problemie z połączeniem...Jedna osoba blokowała innym wejście na server...czym było to spowodowane i w razie możliwości, jak można temu zapobiec?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Barthez, łącznie zmieniany 1 raz.
Blokowała... nie wiem jak, bo o to pytam się Was, drodzy użytkownicy forum. Dopiero jak poprosiłem ją o chwilowe wyjście z servera, inni mogli się połączyć. Ten post spadł mi chyba prosto z nieba: viewtopic.php?p=40067&sid=6118cb03277a8 ... 5ff9#40067
Dostępna jest nowa, przepiękna sceneria Żaru z charakterystycznymi budynkami. Wielkie uznanie dla autora Proszę o zmianę starej scenerii of course. Autor stworzył "plan" lotu VFR który bardzo mi się podoba...oto on:
Proponuję rozpocząć na lotnisku aeroklubowym Aleksandrowice w Bielsku Białej (EPBA). Nota bene scenerię Aleksandrowic można pobrać ze strony Polskiego VATSIM (http://www.pl-vacc.org/pol3/).
Ustaw więc swoją Cessnę lub inny lekki samolot na pasie i wystartuj. Zalecam ustawienie autogenu i scenerii na maksimum, co spotęguje doznania estetyczne z latania VFR. Po starcie kieruj się kursem 130 w stronę Żywca. Utrzymuj niewielką wysokość, rzędu 2500-3000 stóp. Wkrótce zauważysz w oddali wysoki komin ciepłowni Ekoterm. Gdy po kilku minutach dolecisz do niego, okrąż ciepłownię i skieruj się za zachód w stronę góry Grojec. Sprawdź swoje nawigacyjne oko i wypatruj metalowego krzyża Na Czarnym Grojcu. Gdy go znajdziesz, zatocz wokół niego krąg i skieruj się na północ w kierunku jeziora (360). Rozpocznij nabieranie wysokości. Będziesz widział już Żar i widoczny z daleka maszt transmisyjny na jego szczycie, a może także zbiornik. Wyrównaj na wysokości 5000 stóp. Nadleć nad szczyt nieco od zachodu, znad grzbietu Magurki. Mając szczyt Żaru na prawym skrzydle rozpocznij prawy zakręt i szerokim łukiem nadleć nad zbiornik. Przelatując dość wysoko nad nim będziesz mógł docenić jego potęgę. Wykonaj ponownie nawrót na północ i po ostrym zwrocie kieruj się pomiędzy zbiornik a widniejący na szczycie przkaźnik. Zdejmij nieco gazu i zacznij zniżanie. Przelatując nad zachodnią częścią zbiornika na wysokości około 2500-2600 stóp przechyl się lekko na prawe skrzydło i pozdrów turystów popijających kawkę w Meteo. Uważaj na maszt przekaźnika! Następnie kontynuuj zniżanie za jałowych obrotach i rzuć okiem na układ lotniska z góry. Wleć w dolinkę z kursem 210 i minąwszy drogę wykonaj ciasny zakręt w prawo ku stokom Magurki. Nie zapomnuj o obrotach silnika i prędkości - góry nie wybaczają! Miej cały czas skupioną uwagę. Lądowanie pod Żarem do łatwych nie należy. Pamiętaj aby podchodzić nisko i na jak najmnijeszej predkości (ale nie przecągnij maszyny). Kieruj sie na pas 05. Przed sobą będziesz widział pas trawiasty, hangary i majaczący za nimi na zboczu budynek Szkoły i hotelu. Siadaj na początku pasa, jeśli chcesz się zatrzymać przed jego końcem. Zakołuj w prawo i mijjąc stolik Kierownika Lotów (znowu poszedł wysikać żywca) podjedź na płytę pod pierwszy (prawy) hangar (nie parkuj obok samochodów). Pora wyłączyć silnik i otworzyć drzwi. Witamy w Międzybrodziu Żywieckim!
Jednym słowem BOMBA
Dostępna jest nowa, przepiękna sceneria Żaru z charakterystycznymi budynkami. Wielkie uznanie dla autora Proszę o zmianę starej scenerii of course. Autor stworzył "plan" lotu VFR który bardzo mi się podoba...oto on:
Proponuję rozpocząć na lotnisku aeroklubowym Aleksandrowice w Bielsku Białej (EPBA). Nota bene scenerię Aleksandrowic można pobrać ze strony Polskiego VATSIM (http://www.pl-vacc.org/pol3/).
Ustaw więc swoją Cessnę lub inny lekki samolot na pasie i wystartuj. Zalecam ustawienie autogenu i scenerii na maksimum, co spotęguje doznania estetyczne z latania VFR. Po starcie kieruj się kursem 130 w stronę Żywca. Utrzymuj niewielką wysokość, rzędu 2500-3000 stóp. Wkrótce zauważysz w oddali wysoki komin ciepłowni Ekoterm. Gdy po kilku minutach dolecisz do niego, okrąż ciepłownię i skieruj się za zachód w stronę góry Grojec. Sprawdź swoje nawigacyjne oko i wypatruj metalowego krzyża Na Czarnym Grojcu. Gdy go znajdziesz, zatocz wokół niego krąg i skieruj się na północ w kierunku jeziora (360). Rozpocznij nabieranie wysokości. Będziesz widział już Żar i widoczny z daleka maszt transmisyjny na jego szczycie, a może także zbiornik. Wyrównaj na wysokości 5000 stóp. Nadleć nad szczyt nieco od zachodu, znad grzbietu Magurki. Mając szczyt Żaru na prawym skrzydle rozpocznij prawy zakręt i szerokim łukiem nadleć nad zbiornik. Przelatując dość wysoko nad nim będziesz mógł docenić jego potęgę. Wykonaj ponownie nawrót na północ i po ostrym zwrocie kieruj się pomiędzy zbiornik a widniejący na szczycie przkaźnik. Zdejmij nieco gazu i zacznij zniżanie. Przelatując nad zachodnią częścią zbiornika na wysokości około 2500-2600 stóp przechyl się lekko na prawe skrzydło i pozdrów turystów popijających kawkę w Meteo. Uważaj na maszt przekaźnika! Następnie kontynuuj zniżanie za jałowych obrotach i rzuć okiem na układ lotniska z góry. Wleć w dolinkę z kursem 210 i minąwszy drogę wykonaj ciasny zakręt w prawo ku stokom Magurki. Nie zapomnuj o obrotach silnika i prędkości - góry nie wybaczają! Miej cały czas skupioną uwagę. Lądowanie pod Żarem do łatwych nie należy. Pamiętaj aby podchodzić nisko i na jak najmnijeszej predkości (ale nie przecągnij maszyny). Kieruj sie na pas 05. Przed sobą będziesz widział pas trawiasty, hangary i majaczący za nimi na zboczu budynek Szkoły i hotelu. Siadaj na początku pasa, jeśli chcesz się zatrzymać przed jego końcem. Zakołuj w prawo i mijjąc stolik Kierownika Lotów (znowu poszedł wysikać żywca) podjedź na płytę pod pierwszy (prawy) hangar (nie parkuj obok samochodów). Pora wyłączyć silnik i otworzyć drzwi. Witamy w Międzybrodziu Żywieckim!
Jednym słowem BOMBA
Programik do robienia termik w FS:Barthez pisze:...tylko, skąd wziąć do niej termikę?
http://www.fszwever.com/
pzdr
bober
W7 Home,ASUS P5KC,Intel Core2 Quad Q9450 2,66 GHz,6 GB RAM,AMD R7 200 Series,
narodowy-socjalizm? Nie , dzięki
narodowy-socjalizm? Nie , dzięki
Ładnie, doszły eleganckie punkty orientacyjne i powinno być fajnie. Ale jak przed pasem 05/23 były piękne, dorodne drzewa, tak są dalej. Nawet na mapce AD 2 EPZR 1-1-1 jest przedstawiony teren lotniska, gdzie nie powinno ich być (przynajmniej tych wysokich). Jak się tego pozbyć w prosty sposób? Jakiś plik .bgl?
Co do blokowania łączności (tej pisanej bo innej i tak nie było), to wątpię czy coś takiego zaistniało. Osobiście połączyłem się przez Skype (dla próby) z Pawłem i mam mieszane względem takiego rozwiązania, właściwie to żadne rozwiązanie.
„Nie no, skype kompletnie nie nadaje sie do tego typu komunikacji. Skype to zupelnie inna bajka.”
Janku, zapewne gdzieś popełniłeś błąd, tylko napisz gdzie, o co Tobie chodzi z tą łącznością, może masz jakiś pomysł.
Pozdrawiam.
A tak nawiasem mówiąc, to czy w Żarach szybowce nie startują przypadkiem przy pomocy wyciągarki?
Co do blokowania łączności (tej pisanej bo innej i tak nie było), to wątpię czy coś takiego zaistniało. Osobiście połączyłem się przez Skype (dla próby) z Pawłem i mam mieszane względem takiego rozwiązania, właściwie to żadne rozwiązanie.
„Nie no, skype kompletnie nie nadaje sie do tego typu komunikacji. Skype to zupelnie inna bajka.”
Janku, zapewne gdzieś popełniłeś błąd, tylko napisz gdzie, o co Tobie chodzi z tą łącznością, może masz jakiś pomysł.
Pozdrawiam.
A tak nawiasem mówiąc, to czy w Żarach szybowce nie startują przypadkiem przy pomocy wyciągarki?
Nie wiem, ja widziałem tam wilgę pełniącą rolę holownika.A tak nawiasem mówiąc, to czy w Żarach szybowce nie startują przypadkiem przy pomocy wyciągarki?
A co do drzewek...ja ich nie mam
Jak ktoś chce się zaznajomić z prawdziwym Żarem, oto stronka z ładnymi zdjęciami http://www.gliderservice.pl/index.php
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Barthez, łącznie zmieniany 1 raz.
Uprzejmie informuję, iż Wirtualny Aeroklub doczekał się własnej strony internetowej. Dostępna jest ona pod adresem: www.wirtualnyaeroklub.glt.pl .
Serdecznie zapraszamy.
Serdecznie zapraszamy.
- Kamil Nawrocki
- Cadet
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz 14 lis, 2004 14:46
- Skąd jesteś: Golina
Tak jest. Bardzo przepraszam w imieniu swoim jak i kolegów. Wystartowaliśmy za szybko i pomineliśmy jedną z najważniejszych spraw . Wprowadzimy zmiany tak szybko, jak tylko będziemy mogli. Chcieliśmy stworzyć stowarzyszenie, które będzie dawało radość z lotów VFR i pomagało w nauce nowym pilotom...start nie warto nawet komentować. Jeszcze raz przepraszam i ubolewam z tego powodu.
Osoby chętne do współpracy proszę o rejestrowanie się na nowym forum. Stare zamykam
Dla przypomnienia podaję stronę jeszcze raz: http://www.wirtualnyaeroklub.glt.pl/
Dla przypomnienia podaję stronę jeszcze raz: http://www.wirtualnyaeroklub.glt.pl/
Panowie, tak długo jak nie będziecie latali po przestrzeni kontrolowanej nikt za bardzo nie będzie się Was czepiał. Musicie tylko obejrzeć kilka map, ale są one łatwo dostępne i pomogą w lataniu. Jeżeli lecicie w zwartej grupie, to komunikację z kontrolerem może prowadzić tylko jeden pilot, prowadzący, a reszta się uczy.
Chętnie bym Wam pomógł, ale zależy to od tego, kiedy chcecie takie loty przeprowadzać. Polecam zwłaszcza stronę
http://aviation.home.pl/ , do VFR jest tylko kilka stron, ale dobrze opisują podstawy,
http://www.ais.pata.pl/aip/ , gdzie znajdziecie większość map,
Przepisy pl-vacc:
http://aaben.vel.pl/VFR23APR2005.pdf , mogą być trochę przeterminowane, ale to wciąż vademecum VFR-owca na VS.
http://www.pl-vacc.org/pol3/gliding.php , jeżeli chodzi o szybownictwo.
Chętnie bym Wam pomógł, ale zależy to od tego, kiedy chcecie takie loty przeprowadzać. Polecam zwłaszcza stronę
http://aviation.home.pl/ , do VFR jest tylko kilka stron, ale dobrze opisują podstawy,
http://www.ais.pata.pl/aip/ , gdzie znajdziecie większość map,
Przepisy pl-vacc:
http://aaben.vel.pl/VFR23APR2005.pdf , mogą być trochę przeterminowane, ale to wciąż vademecum VFR-owca na VS.
http://www.pl-vacc.org/pol3/gliding.php , jeżeli chodzi o szybownictwo.
Ostatnio zmieniony wt 14 kwie, 2009 10:13 przez Aaben, łącznie zmieniany 1 raz.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
link ci sie źle wpisał http://aaben.vel.pl/VFR23APR2005.pdf ten działa przecinek dałeś na końcu .
Czyli wlatując w strefę klasy C zgłaszamy sie do kontrolera jeżeli jest ?
Czyli wlatując w strefę klasy C zgłaszamy sie do kontrolera jeżeli jest ?
Czytam tak temat i myślę że pomysł naprawdę nie jest zły, jak się orientuję było by to pierwsza taka szkoła, choć jeżeli się nie mylę kiedyś w googlach znalazłem taką szkołę, tylko ona działała troszkę inaczej bo oni mieli swoją placówkę gdzieś nie pamiętam wyglądało to jak kafejka internetowa i tam prowadzili lekcje latania. A co do tego pomysłu, to nie narzucając nikomu obowiązków ale myślę że takie przedsięwzięci powinno być prowadzone przez doświadczonych już pilotów. Może ktoś z Aztec Airlines miał by czas albo niech się dogadają w kilka osób i niech prowadzą takie lekcje. Wiem też że chłopaki z XliveVA coś kiedyś nagrywali i jest to na ich stronie
http://xlineva.org/index.php?&site=school&id=11a (to nie jest pseudo reklama ) więc może porozmawiać z nimi i stworzyć coś wspólnie jakieś wykłady na początek ewentualnie materiały filmowe tak ja w/w to zrobili a później wspólne loty.
http://xlineva.org/index.php?&site=school&id=11a (to nie jest pseudo reklama ) więc może porozmawiać z nimi i stworzyć coś wspólnie jakieś wykłady na początek ewentualnie materiały filmowe tak ja w/w to zrobili a później wspólne loty.
"Prędzej złodziej przyzna się, że ukradł, niż profesor, że głupstwo powiedział."
Awionika to za mało, musisz umieć latać samolotem, umieć podchodzić do pasa, wylądować, itd...Patryk78 pisze:(...)bardzo bym chciał zacząć latać na Vatsim podkreślam że ja już latam i mam opanowaną całą awionikę(...)
PS. http://www.forum.vatsim.pl/viewtopic.php?f=25&t=21767
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Nie jest wtedy prowadzona służba kontroli ruchu lotniczego w ścisłym słowa tego znaczeniu. Jednak jeżeli jest EPWA_N_APP lub odpowiedni EPWW_CTR, to prowadzi służbę informacji powietrznej (FIS). Powinieneś się doń zgłosić, że wykonujesz lot, dostaniesz niezbędne informacje i zostaniesz poinformowany o ruchu. Tym bardziej że z EPGO na EPWA jest rzut beretem.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
Eh, panowie, kontrolerzy nie gryzą, jak gdzieśtam będziecie latali po krzakach, to nie jest to żaden problem dla nas, że sobie wystartujecie i się zgłosicie już w powietrzu. Jest to nawet bardziej realistyczne, bo do FIS-u też z reguły zgłasza się dopiero w powietrzu. Jesteśmy po to, żeby wam ułatwiać, a nie stresować czy zmuszać do wykonywania wg. naszego widzimisię. Po prostu zasada jest taka, że jak wykonujesz pod przestrzenią kontrolowaną na VS, to zgłaszasz zamiary do kontroli przed rozpoczęciem wykonywania.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
To jak będzie z tą szkołą latania panowie, bo temat zaczął się z tego co pamiętam w 2006 roku a mamy 2009 i nic, czy może coś mnie ominęło? Jeśli chodzi o stronkę to służę pomocą, tak samo jak oprawa graficzna i wszystko co dotyczy grafiki.
Ostatnio zmieniony pt 18 wrz, 2009 19:11 przez AP69PL, łącznie zmieniany 1 raz.
Mamy swoje lotnisko EPGY założone w 03.09.2008r.
Jak się do was dostać?
---> http://www.spitfire.tnb.pl/photogallery.php <---
POLECAM!!! SUPER STRONA LOTNICZA
POLECAM!!! SUPER STRONA LOTNICZA
Pewnie trzeba wcisnąć taki duży przycisk/banner na głównej stronie, coś w tym stylu:
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Tak tak zapraszamy Poza tym mamy także wirtualne linie lotnicze WMFLY, używamy systemu serwera do lotów w liniach lotniczych przez Skysimflight , który prowadzi ewidencję lotów i wszystko co jest z tym związane. Wszelkie informacje po zalogowaniu się na stronie:
http://wirtualnyaeroklubwm.tnb.pl
http://wirtualnyaeroklubwm.tnb.pl
Ostatnio zmieniony sob 05 lis, 2011 12:43 przez AP69PL, łącznie zmieniany 2 razy.
Mamy swoje lotnisko EPGY założone w 03.09.2008r.
Kurde nie zauważyłem go xD
---> http://www.spitfire.tnb.pl/photogallery.php <---
POLECAM!!! SUPER STRONA LOTNICZA
POLECAM!!! SUPER STRONA LOTNICZA