Wirtualny aeroklub + szkoła latania dla początkujących

Dział dla początkujących pilotów. Uwaga - przed zadaniem pytania sprawdź (SZUKAJ) czy dany temat nie był już poruszany.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Barthez
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 18:11
Skąd jesteś: Radomsko

Wirtualny aeroklub + szkoła latania dla początkujących

Post autor: Barthez »

Witam,

Co byście powiedzieli na utworzenie wirtualnego aeroklubu na jakimś mniejszym lotnisku w Polsce, np w Babicach, na Muchowcu, lub nawet w EPZR? Spotykalibyśmy się w ustalone dni, robili loty VFR, latali szybowcami ( łącznie z wyciąganiem przez inne samoloty). Chciałbym stworzyć coś na podobieństwo Emma club ( może ktoś słyszał). Poza tym działała by szkoła dla początkujących pilotów, gdzie bardziej doświadczeni udzielali by im cennych rad, wskazówek przez teamspeaka. Dzięki programowi Fs Radar Screen byłaby zapewniona kontrola na lotnisku.
Problem istnieje tylko ze znalezieniem dobrego servera, ale tym się niedługo zajmę, jeśli pomysł się spodoba.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Barthez, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
payback
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 66
Rejestracja: ndz 25 wrz, 2005 11:03
Skąd jesteś: MEDUR

Post autor: payback »

hmmm... co mysle o projekcie...
Mysle, ze to dobry pomysl, baz mogloby byc kilka/kilkanascie w PL.
Pewnie jakas baza samolotow polecanych,zalecanych freeware i payware do VFR.
Pozatym na stronce by sie przydala garsc porzadnych zasad VFR jak latac na VATSIM bo z tego co ostatnio widze, to wiele osob nie ma pojecia o VFR... szczególnie kontrolerzy pl-vacc.
Generalnie da rade mysle, ze bez wiekszego problemu zalatwic serwer 24/7 do fs i teamspeak.
Tylko trzeba uwazac na pewne toksyczne osoby z forum pl-vacc co by nie zepsuly tego projektu przez swoje chore wypowiedzi. Stronka powinna byc w dosc zaawansowanym stopniu, mniej wiecej takim jak strona glowna aztec, nie powinna odstraszac wygladem i zbytnia prostota, zasady tez nie powinny byc typu "przyjmujemy od 300h na VS".
No i nie powinno byc tez zasady "ja lepszy, ty gorszy" :twisted: - Komunizm ma byc :P
Tak na szybko napisalem tego posta, generalnie to jezeli beda chetni to mozna powolutku robic strone.
Aha, i narazie nie dawaj posta o tym projekcie na pl-vacc z wiadomych powodow.
Obrazek
Satisfied FSINN1.2 user
52.287061, 20.939739 elev. 322ft
Obrazek
wojtasjj

Post autor: wojtasjj »

też uważam pomysł za bardzo dobry, wszyscy wiemy jak to jest czytać kilogramy stron instrukcji. Taki klub to coś w sam raz dla mnie i myśle że nie tylko...
Powodzenia w realizacji pomysłu
Barthez
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 18:11
Skąd jesteś: Radomsko

Post autor: Barthez »

Dzisiaj proponowałbym spotkanie na serverze Alpha sim'u (IP 212.241.201.229 ) o godzinie 21.00. Chcę zobaczyć ile osób chciałoby wstąpić w nasze szeregi. Miejsce spotkania EPZR i jeszcze jedna uwaga...proszę jako callsign używać SP-XXX (gdzie XXX to dowolne litery bądż cyfry 8-) ) Więcej info na gg. Mile widziany TS. Proszę też o zaopatrzenie się w poland mesh i scenerię EPZR oraz Bielska (EPBA).

Z powodu dużego zainteresowania projektem, proszę pisać w sprawie rekrutacji do mojego kumpla, też zresztą Bartka. 8-) Jego gg 5313562

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Barthez, łącznie zmieniany 2 razy.
kaekwit

Post autor: kaekwit »

Pierwsze podejście i pierwszy falstart. Jak na szkółkę niedzielną, to wybór tych lotnisk był raczej pomysłem nieco chybionym. Dla tego moim zdaniem, jeśli chodzi o lądowiska trawiaste, eleganckim lotniskiem do tych celów był by Elbląg (EPEL).
Epel_2006.zip http://www.avsim.com/
Dla czego akurat to lotnisko? Płaski teren zapewnia łatwe dostrzeżenie dużego lądowiska. Elegancko wykonane osiedla Elbląga są łatwe do rozpoznania, co pozwala łatwo zlokalizować lądowisko. Do tego niech dojdzie od południa jezioro Druzno, przepływająca rzeka Elbląg która wpadając na północ od Elbląga do Zalewu Wiślanego ma swoją zatokę. Zresztą sami rzućcie okiem w atlasie samochodowym, gdzie to miejsce w tym atlasie jest bardziej czytelne niż w mojej mapie lotniczej. Na koniec mapki z http://www.ais.pata.pl/aip/ . To miejsce aż się prosi do lotów w VFR.
I jeszcze jedna istotna sprawa, która ma duże znaczenie dla szkółki niedzielnej, miejsce to nie pożera klatek, a i roślinność wokół lotniska nie jest przesadnie wysoka. Niby nic nie znaczące małe szczegóły, prawda?

Pozdrawiam.
Barthez
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 18:11
Skąd jesteś: Radomsko

Post autor: Barthez »

Hmm...dlaczego pomysł nie wypalił? Po pierwsze było mało osób ( a swoje przyjście zadeklarowało sporo) ale tym się nie martwię, bo może chciałem zrobić wszystko za szybko.
Po drugie były problemy z połączeniem- nie wiem czemu, ale jeden z uczestników blokował możliwość połączenia się innych. Co do lotniska w Elblągu... Mam tą scenerię, ładna jest...tylko, skąd wziąć do niej termikę? Poza tym lotnisko w EPZR jest również dobrze ulokowane, jeśli chodzi o loty vfr. Jezioro Zywieckie, charakterystyczne wierzchołki gór, same drogi... Zapomiałem powiedzieć jeszcze o najważniejszej sprawie, a mianowicie o tym, że loty VFR zależą od tego, jakie textury posiadamy. Ja nie mam standardowych z fsa, więc to jest też swego rodzaju utrudnienie. Nie wiem jak to dalej będzie...nie chcę aby wszystko zależało ode mnie, dlatego proszę podsyłać pomysły, ewentualne propozycje zmiany lotniska itp. (piszcie też na forum, bo jestem zasypywany nowymi kontaktami na gg :P ) Do następnego spotkania przygotujemy się lepiej i kto wie, może będziemy mieli własny server...
robak

Post autor: robak »

Jak chcesz zmieniać lotnisko?
kaekwit

Post autor: kaekwit »

Bartku, jednak mniej więcej względu na fakt, iż prawdopodobnie większość osób nie jest i nie będzie w posiadaniu płatnych dodatków. Przez to będą się rodzić pewne konflikty, bo jak ma ktoś coś widzieć, jeśli tego nie widzi, a z kolei Ty to widzisz. Co do miejsca, to niech pomysłodawca rządzi, czyli Ty.
Ja z kolei przyznaje się, iż popełniłem błąd co do EPEL, ponieważ o jeziorze Druzno w FS ani słychu, ani widu. Ale i tak dalej jestem za Elblągiem. A czy chociaż obejrzałeś lotnisko które proponuję? Co do termiki, to mam pewne wątpliwości. Czy FS tak odwzoruje tą termiką i czy to takie ważne? Sam już nie wiem, czy chcesz stworzyć szkółkę niedzielną, czy chodzi Tobie wyłącznie o latanie szybowcami.
Barthez
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 18:11
Skąd jesteś: Radomsko

Post autor: Barthez »

A czy ja powiedziałem, że używam płatnych dodatków 8-) ? Zassałem kawał czasu temu ładniutkie textury z jakiejś słowackiej albo czeskiej stronki, nie pamiętam której. Jak tylko ją znajdę, podam linka.

Nie chodzi mi o zmienianę lotniska w sensie jego infrastruktury, tylko zmianę na inne lotnisko. :D

Pozdrawiam.
cicki

Post autor: cicki »

Barthez pisze:A czy ja powiedziałem, że używam płatnych dodatków 8-) ? Zassałem kawał czasu temu ładniutkie textury z jakiejś słowackiej albo czeskiej stronki, nie pamiętam której. Jak tylko ją znajdę, podam linka.
Czyzby http://www.palander.szm.sk/index.html ?
Barthez
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 18:11
Skąd jesteś: Radomsko

Post autor: Barthez »

Otóż to:D Dzięki Marcin, bo nie mogłem do licha nigdzie ich znależć 8-) Proponuje więc używania tych textur. Jak dla mnie są świetne.

Mam pytania do uczestników "projektu". Na ostatnim spotkaniu wyniknął problem z komunikacją i dostaniem się na server. Jedni wolą teamspeak'a, inni skype'a. Proszę pisać co wprowadzić do powszechnego użytku. Teraz o problemie z połączeniem...Jedna osoba blokowała innym wejście na server...czym było to spowodowane i w razie możliwości, jak można temu zapobiec?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Barthez, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
payback
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 66
Rejestracja: ndz 25 wrz, 2005 11:03
Skąd jesteś: MEDUR

Post autor: payback »

Nie no, skype kompletnie nie nadaje sie do tego typu komunikacji. Skype to zupelnie inna bajka. Generalnie to pasuje kazdy program posiadajacy funkcje "PTT".
Pozatym jak mogla jedna osoba blokowac serwer bo nie pojmuje tego ?
Obrazek
Satisfied FSINN1.2 user
52.287061, 20.939739 elev. 322ft
Obrazek
Barthez
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 18:11
Skąd jesteś: Radomsko

Post autor: Barthez »

Blokowała... nie wiem jak, bo o to pytam się Was, drodzy użytkownicy forum. Dopiero jak poprosiłem ją o chwilowe wyjście z servera, inni mogli się połączyć. Ten post spadł mi chyba prosto z nieba: viewtopic.php?p=40067&sid=6118cb03277a8 ... 5ff9#40067
Dostępna jest nowa, przepiękna sceneria Żaru z charakterystycznymi budynkami. Wielkie uznanie dla autora 8-) Proszę o zmianę starej scenerii of course. Autor stworzył "plan" lotu VFR który bardzo mi się podoba...oto on:

Proponuję rozpocząć na lotnisku aeroklubowym Aleksandrowice w Bielsku Białej (EPBA). Nota bene scenerię Aleksandrowic można pobrać ze strony Polskiego VATSIM (http://www.pl-vacc.org/pol3/).
Ustaw więc swoją Cessnę lub inny lekki samolot na pasie i wystartuj. Zalecam ustawienie autogenu i scenerii na maksimum, co spotęguje doznania estetyczne z latania VFR. Po starcie kieruj się kursem 130 w stronę Żywca. Utrzymuj niewielką wysokość, rzędu 2500-3000 stóp. Wkrótce zauważysz w oddali wysoki komin ciepłowni Ekoterm. Gdy po kilku minutach dolecisz do niego, okrąż ciepłownię i skieruj się za zachód w stronę góry Grojec. Sprawdź swoje nawigacyjne oko i wypatruj metalowego krzyża Na Czarnym Grojcu. Gdy go znajdziesz, zatocz wokół niego krąg i skieruj się na północ w kierunku jeziora (360). Rozpocznij nabieranie wysokości. Będziesz widział już Żar i widoczny z daleka maszt transmisyjny na jego szczycie, a może także zbiornik. Wyrównaj na wysokości 5000 stóp. Nadleć nad szczyt nieco od zachodu, znad grzbietu Magurki. Mając szczyt Żaru na prawym skrzydle rozpocznij prawy zakręt i szerokim łukiem nadleć nad zbiornik. Przelatując dość wysoko nad nim będziesz mógł docenić jego potęgę. Wykonaj ponownie nawrót na północ i po ostrym zwrocie kieruj się pomiędzy zbiornik a widniejący na szczycie przkaźnik. Zdejmij nieco gazu i zacznij zniżanie. Przelatując nad zachodnią częścią zbiornika na wysokości około 2500-2600 stóp przechyl się lekko na prawe skrzydło i pozdrów turystów popijających kawkę w Meteo. Uważaj na maszt przekaźnika! Następnie kontynuuj zniżanie za jałowych obrotach i rzuć okiem na układ lotniska z góry. Wleć w dolinkę z kursem 210 i minąwszy drogę wykonaj ciasny zakręt w prawo ku stokom Magurki. Nie zapomnuj o obrotach silnika i prędkości - góry nie wybaczają! Miej cały czas skupioną uwagę. Lądowanie pod Żarem do łatwych nie należy. Pamiętaj aby podchodzić nisko i na jak najmnijeszej predkości (ale nie przecągnij maszyny). Kieruj sie na pas 05. Przed sobą będziesz widział pas trawiasty, hangary i majaczący za nimi na zboczu budynek Szkoły i hotelu. Siadaj na początku pasa, jeśli chcesz się zatrzymać przed jego końcem. Zakołuj w prawo i mijjąc stolik Kierownika Lotów (znowu poszedł wysikać żywca) podjedź na płytę pod pierwszy (prawy) hangar (nie parkuj obok samochodów). Pora wyłączyć silnik i otworzyć drzwi. Witamy w Międzybrodziu Żywieckim! :)

Jednym słowem BOMBA :D
Awatar użytkownika
Bober
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 289
Rejestracja: śr 03 lis, 2004 18:36
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Bober »

Barthez pisze:...tylko, skąd wziąć do niej termikę?
Programik do robienia termik w FS:
http://www.fszwever.com/
pzdr
bober
W7 Home,ASUS P5KC,Intel Core2 Quad Q9450 2,66 GHz,6 GB RAM,AMD R7 200 Series,
narodowy-socjalizm? Nie , dzięki
kaekwit

Post autor: kaekwit »

Ładnie, doszły eleganckie punkty orientacyjne i powinno być fajnie. Ale jak przed pasem 05/23 były piękne, dorodne drzewa, tak są dalej. Nawet na mapce AD 2 EPZR 1-1-1 jest przedstawiony teren lotniska, gdzie nie powinno ich być (przynajmniej tych wysokich). Jak się tego pozbyć w prosty sposób? Jakiś plik .bgl?
Co do blokowania łączności (tej pisanej bo innej i tak nie było), to wątpię czy coś takiego zaistniało. Osobiście połączyłem się przez Skype (dla próby) z Pawłem i mam mieszane względem takiego rozwiązania, właściwie to żadne rozwiązanie.
„Nie no, skype kompletnie nie nadaje sie do tego typu komunikacji. Skype to zupelnie inna bajka.”
Janku, zapewne gdzieś popełniłeś błąd, tylko napisz gdzie, o co Tobie chodzi z tą łącznością, może masz jakiś pomysł.

Pozdrawiam.

A tak nawiasem mówiąc, to czy w Żarach szybowce nie startują przypadkiem przy pomocy wyciągarki?
Barthez
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 18:11
Skąd jesteś: Radomsko

Post autor: Barthez »

A tak nawiasem mówiąc, to czy w Żarach szybowce nie startują przypadkiem przy pomocy wyciągarki?
Nie wiem, ja widziałem tam wilgę pełniącą rolę holownika.
A co do drzewek...ja ich nie mam :P

Jak ktoś chce się zaznajomić z prawdziwym Żarem, oto stronka z ładnymi zdjęciami http://www.gliderservice.pl/index.php
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Barthez, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
matt3usz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 57
Rejestracja: pn 08 sie, 2005 17:49
Skąd jesteś: EPGL

Post autor: matt3usz »

Uprzejmie informuję, iż Wirtualny Aeroklub doczekał się własnej strony internetowej. Dostępna jest ona pod adresem: www.wirtualnyaeroklub.glt.pl .

Serdecznie zapraszamy.
Awatar użytkownika
Kamil Nawrocki
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: ndz 14 lis, 2004 14:46
Skąd jesteś: Golina

Post autor: Kamil Nawrocki »

Ja generalnie nie mam nic przeciwko, ale czy ktoś prosił mnie o pozwolenie na podlinkowanie moich termik?
Obrazek
kaekwit

Post autor: kaekwit »

A to ciekawa sprawa. To od kogo była ta termika? Chodzi mi o lotnisko Żar.
Barthez
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 18:11
Skąd jesteś: Radomsko

Post autor: Barthez »

Tak jest. Bardzo przepraszam w imieniu swoim jak i kolegów. Wystartowaliśmy za szybko i pomineliśmy jedną z najważniejszych spraw :oops: . Wprowadzimy zmiany tak szybko, jak tylko będziemy mogli. Chcieliśmy stworzyć stowarzyszenie, które będzie dawało radość z lotów VFR i pomagało w nauce nowym pilotom...start nie warto nawet komentować. Jeszcze raz przepraszam i ubolewam z tego powodu.
Barthez
Cadet
Cadet
Posty: 31
Rejestracja: sob 21 sty, 2006 18:11
Skąd jesteś: Radomsko

Post autor: Barthez »

Osoby chętne do współpracy proszę o rejestrowanie się na nowym forum. Stare zamykam :P
Dla przypomnienia podaję stronę jeszcze raz: http://www.wirtualnyaeroklub.glt.pl/
RocKropa
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: śr 07 sty, 2009 23:29
Skąd jesteś: Biały Dunajec

Post autor: RocKropa »

Z tego co czytałem na forum tego aeroklubu to praktycznie przestał on istnieć...
Jest ktoś chętny do reaktywowania takiego to wirtualnego aeroklubu ?
Awatar użytkownika
ummagumma
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: pt 05 wrz, 2008 16:47
Skąd jesteś: EGAA

Post autor: ummagumma »

Uwazam, ze to byl znakomity pomysl. Niedawno tutaj dolaczylem wiec napewno fajnie by bylo znow to zreaktywowac...
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Panowie, tak długo jak nie będziecie latali po przestrzeni kontrolowanej nikt za bardzo nie będzie się Was czepiał. Musicie tylko obejrzeć kilka map, ale są one łatwo dostępne i pomogą w lataniu. Jeżeli lecicie w zwartej grupie, to komunikację z kontrolerem może prowadzić tylko jeden pilot, prowadzący, a reszta się uczy.
Chętnie bym Wam pomógł, ale zależy to od tego, kiedy chcecie takie loty przeprowadzać. Polecam zwłaszcza stronę

http://aviation.home.pl/ , do VFR jest tylko kilka stron, ale dobrze opisują podstawy,
http://www.ais.pata.pl/aip/ , gdzie znajdziecie większość map,

Przepisy pl-vacc:
http://aaben.vel.pl/VFR23APR2005.pdf , mogą być trochę przeterminowane, ale to wciąż vademecum VFR-owca na VS.
http://www.pl-vacc.org/pol3/gliding.php , jeżeli chodzi o szybownictwo.
Ostatnio zmieniony wt 14 kwie, 2009 10:13 przez Aaben, łącznie zmieniany 1 raz.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
Olbi
Cadet
Cadet
Posty: 24
Rejestracja: czw 08 maja, 2008 23:32
Skąd jesteś: Perth Uk

Post autor: Olbi »

link ci sie źle wpisał http://aaben.vel.pl/VFR23APR2005.pdf ten działa przecinek dałeś na końcu . ;)

Czyli wlatując w strefę klasy C zgłaszamy sie do kontrolera jeżeli jest ?
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Przeczytaj najpierw to, co podałem, tam jest odpowiedź.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
Awatar użytkownika
Ivoo
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 123
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 20:26
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: Ivoo »

Czytam tak temat i myślę że pomysł naprawdę nie jest zły, jak się orientuję było by to pierwsza taka szkoła, choć jeżeli się nie mylę kiedyś w googlach znalazłem taką szkołę, tylko ona działała troszkę inaczej bo oni mieli swoją placówkę gdzieś nie pamiętam wyglądało to jak kafejka internetowa i tam prowadzili lekcje latania. A co do tego pomysłu, to nie narzucając nikomu obowiązków ale myślę że takie przedsięwzięci powinno być prowadzone przez doświadczonych już pilotów. Może ktoś z Aztec Airlines miał by czas albo niech się dogadają w kilka osób i niech prowadzą takie lekcje. Wiem też że chłopaki z XliveVA coś kiedyś nagrywali i jest to na ich stronie
http://xlineva.org/index.php?&site=school&id=11a (to nie jest pseudo reklama :P) więc może porozmawiać z nimi i stworzyć coś wspólnie jakieś wykłady na początek ewentualnie materiały filmowe tak ja w/w to zrobili a później wspólne loty.
"Prędzej złodziej przyzna się, że ukradł, niż profesor, że głupstwo powiedział."
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Patryk78 pisze:(...)bardzo bym chciał zacząć latać na Vatsim podkreślam że ja już latam i mam opanowaną całą awionikę(...)
Awionika to za mało, musisz umieć latać samolotem, umieć podchodzić do pasa, wylądować, itd...
PS. http://www.forum.vatsim.pl/viewtopic.php?f=25&t=21767
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
Awatar użytkownika
trendus
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 91
Rejestracja: wt 17 lip, 2007 19:50
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: trendus »

Przeczytałem to co zapodał Aaben i mam jedno pytanko. Jeśli robię Traffic Pattern na EPGO to nikt mnie nie kontroluje nawet jeśli były by wszystkie pozycje na wszystkich lotniskach w Polsce?
Obrazek
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Nie jest wtedy prowadzona służba kontroli ruchu lotniczego w ścisłym słowa tego znaczeniu. Jednak jeżeli jest EPWA_N_APP lub odpowiedni EPWW_CTR, to prowadzi służbę informacji powietrznej (FIS). Powinieneś się doń zgłosić, że wykonujesz lot, dostaniesz niezbędne informacje i zostaniesz poinformowany o ruchu. Tym bardziej że z EPGO na EPWA jest rzut beretem.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
Awatar użytkownika
trendus
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 91
Rejestracja: wt 17 lip, 2007 19:50
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: trendus »

Aha. Czyli źle coś zrozumiałem. Przed chwilą robiłem sobie krąg na EPGO i na downwind kontroler mi pisze priva żebym się do niego zgłosił. Domyśliłem się że powinienem się do niego zgłosić na ziemi a ja byłem już w powietrzu więc zdecydowałem się na Disconnect.
Obrazek
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Eh, panowie, kontrolerzy nie gryzą, jak gdzieśtam będziecie latali po krzakach, to nie jest to żaden problem dla nas, że sobie wystartujecie i się zgłosicie już w powietrzu. Jest to nawet bardziej realistyczne, bo do FIS-u też z reguły zgłasza się dopiero w powietrzu. Jesteśmy po to, żeby wam ułatwiać, a nie stresować czy zmuszać do wykonywania wg. naszego widzimisię. Po prostu zasada jest taka, że jak wykonujesz pod przestrzenią kontrolowaną na VS, to zgłaszasz zamiary do kontroli przed rozpoczęciem wykonywania.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
Awatar użytkownika
AP69PL
Cadet
Cadet
Posty: 15
Rejestracja: pn 01 cze, 2009 20:15
Skąd jesteś: EPGY

Post autor: AP69PL »

To jak będzie z tą szkołą latania panowie, bo temat zaczął się z tego co pamiętam w 2006 roku a mamy 2009 :// i nic, czy może coś mnie ominęło? Jeśli chodzi o stronkę to służę pomocą, tak samo jak oprawa graficzna i wszystko co dotyczy grafiki.
Ostatnio zmieniony pt 18 wrz, 2009 19:11 przez AP69PL, łącznie zmieniany 1 raz.
Mamy swoje lotnisko EPGY założone w 03.09.2008r.
Awatar użytkownika
noker
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 175
Rejestracja: pt 30 mar, 2007 07:31
Skąd jesteś: Puławy City

Post autor: noker »

#Z390#i5 9600#64GB@3200MHz#MSI GTX1660 OC#Win10#MSFS#
polandcargo.pl
SP-ART
Cadet
Cadet
Posty: 5
Rejestracja: ndz 29 maja, 2011 15:21
Skąd jesteś: Olsztyn

Post autor: SP-ART »

Obrazek
DOŁĄCZ DO NAS I LATAJ RAZEM Z NAMI! FS2004/FSX
Awatar użytkownika
chudypl21
Cadet
Cadet
Posty: 18
Rejestracja: ndz 13 lut, 2011 11:23
Skąd jesteś: Rudnik

Post autor: chudypl21 »

Jak się do was dostać?
---> http://www.spitfire.tnb.pl/photogallery.php <---
POLECAM!!! SUPER STRONA LOTNICZA
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Pewnie trzeba wcisnąć taki duży przycisk/banner na głównej stronie, coś w tym stylu:
Obrazek
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
AP69PL
Cadet
Cadet
Posty: 15
Rejestracja: pn 01 cze, 2009 20:15
Skąd jesteś: EPGY

Post autor: AP69PL »

Tak tak zapraszamy :? Poza tym mamy także wirtualne linie lotnicze WMFLY, używamy systemu serwera do lotów w liniach lotniczych przez Skysimflight , który prowadzi ewidencję lotów i wszystko co jest z tym związane. Wszelkie informacje po zalogowaniu się na stronie:
http://wirtualnyaeroklubwm.tnb.pl
Ostatnio zmieniony sob 05 lis, 2011 12:43 przez AP69PL, łącznie zmieniany 2 razy.
Mamy swoje lotnisko EPGY założone w 03.09.2008r.
Awatar użytkownika
chudypl21
Cadet
Cadet
Posty: 18
Rejestracja: ndz 13 lut, 2011 11:23
Skąd jesteś: Rudnik

Post autor: chudypl21 »

Kurde nie zauważyłem go xD
---> http://www.spitfire.tnb.pl/photogallery.php <---
POLECAM!!! SUPER STRONA LOTNICZA
ODPOWIEDZ