[FSX] Problem z doczytywaniem tekstur w trakcie lotu

Jeśli masz problem sprzętowy i/lub programowy związany z FS, ten dział jest dla Ciebie. Proszę wybrać odpowiednią podkategorię tematyczną.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

kulka1981 pisze:Niestety to samo,ale zauwazylem,vze jak zwieksze LOD Radius do 8.5 to jakby bylo lepiej
Uwaga natury zasadniczej - ustawienia typu wszystko na maksimum (w zakładce Scenery), jakie widać na Twoich zrzutach ekranowych nie są zalecane nawet dla czterordzeniowych procesorów przetaktowanych powyżej 4GHz. Przy taktowaniu procesora na 2,2 GHz musisz trochę zredukować oczekiwania.

Po drugie, nie stosuje się tweaków na nieskonfigurowanym FSXe. Tweaki służą do selektywnego poprawienia pewnych parametrów pracy programu. Nie są one magicznym panaceum na wszystkie problemy. Po trzecie, przed przystąpieniem do pracy wypadałoby poczytać to, co napisał PZL Belfegor w poradniku viewtopic.php?t=10441

A teraz do roboty:
Najpierw ustawiasz system dla zapewnienia maksimum mocy obliczeniowej dla FSX (odpowiedni plan zasilania, wyłączona indeksacja dysków, wyłączony program AV, nie zaszkodzi ustawić uruchamianie FSXa na prawach administratora. Warto sprawdzić za pomocą programu CPU-Z czy Intel Speedstep (inaczej EIST) nie zmniejsza Ci prędkości pracy procesora poniżej nominalnej przy niepełnym obciążeniu CPU). Zakładam, że w systemie nie ma niepotrzebnych rezydentnych programów.

Potem ustawiasz profil dla FSX w Nvidia Inspector (limitacja FPS, AA i filtrowanie tekstur).
Następnie ustawiasz parametry konfiguracyjne w FSX (koniecznie na czystym pliku fsx.cfg, zalecenia przedstawiam niżej). Testujesz w kilku lokalizacjach i typach scenerii.

Dopiero teraz możesz sięgnąć po tweaki pamiętając jednocześnie, że generator ze strony venetubo dostosowuje plik fsx.cfg w oparciu o tylko kilka parametrów, przez co efekt jego działania niekoniecznie jest optymalny dla danej konfiguracji.

-----------
Zalecenia do ustawień w FSX
-----------

Zakładka Graphics:
Target frame rate: unlimited (limit ustawiony na 25 FPS w Nvidia inspector)
Filtering: Trilinear (filtrowanie tekstur ustawić w Nvidia Inspector, wg linkowanego wcześniej materiału)
Anti-aliasing: wył (AA ustawić w w Nvidia Inspector, wg linkowanego wcześniej materiału)
Flary: wył.
Light bloom: wył.

Zakładka Aircraft:
Aircraft cast shadows on ground: wył.
Aircraft cast shadows on itself: wył.

Zakładka Scenery:
Level of detail: Large
Mesh complexity: 100 (standardowy mesh w FSX ma na tyle rzadką siatkę, że zmniejszanie jej rozdzielczości nie ma sensu na współczesnych komputerach)
Mesh resolution: 38m (jeśli nie kupiłeś mesha wysokiej rozdzielczości, to ustawianie czegokolwiek poniżej 38m nie ma sensu, siatka dostarczana z FSXem ma rozdzielczość 76m dla Europy i 38m dla USA)
Texture resolution: 2m (ustawienie zbyt wysokiej rozdzielczości może wykończyć, każdy komputer. Jeśli skonfigurujesz wszystko poprawnie i uzyskasz satysfakcjonującą pracę FSXa to dopiero wtedy możesz zmienić rozdzielczość na 1m i sprawdzić, czy procesor się z tym wyrobi.)
Water effect: Low 2.x (jak uzyskasz satysfakcjonującą pracę FSXa to możesz przetestować Mid 2.x)

Scenery complexity: Normal (potem możesz spróbować Dense)
Autogen density: Sparse lub Normal (za wysokie w stosunku do możliwości CPU ustawienia gęstości autogenu mogą wykończyć każdy komputer)

Zakładka Weather:
Thermal visualization: none
Uwaga natury ogólnej - generowanie chmur obciąża GPU, wpływ na CPU jest znikomy. Zainstaluj program GPU-Z i sprawdź stopień obciążenia GPU i pamięci karty. Dostosuj ustawienia pogody do wolnych mocy karty graficznej.

Zakładka Traffic:
Aviation traffic: wg potrzeb, ale nisko
Land and sea traffic: wszystko na 0 (Traffic zżera dużo zasobów, a jest tylko ozdóbką. Zabawką dla posiadaczy komputerów z nadmiarem mocy obliczeniowej)

Lod_radius=8.500000 to sporo za dużo, jak na Twój procesor. Powinieneś ograniczyć się do wartości z przedziału 4.500000 do 6.500000
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Problem z doczytywaniem tekstur

Post autor: kulka1981 »

Dzieki za odpowiedz

Z poradnikiem PZL Belfegora sie zapoznalem juz dawno, wiem ze ustawianie wszystkiego na maksa nie ma sensu,ale juz probuje wszystkiego co mi przyjdzie do glowy, jak widac nieskutecznie. W moim NI minimalny limit klatek to 29, jesli wpisze z reki na 20 fps to automatycznie mi wskakuje off:/. Oczywiscie, zastosuje rady ad_verbum, ale nie licze na jakas satysfakcjonujaca ostrosc tekstur, poniewaz west polecil mi podobne i nie zauwazylem poprawy jakosci. Moze faktycznie moj laptop nie podola tej grze(chociaz niby w porywach moze miec 3,1Mhz:)), albo mam zle ustawiony system. Opcje zasilania mam ustawione na wysoka wydajnosc, do reszty sie dostosuje i pochwale sie wynikami. THX
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Re: Problem z doczytywaniem tekstur

Post autor: ad_verbum »

kulka1981 pisze:nie licze na jakas satysfakcjonujaca ostrosc tekstur, poniewaz west polecil mi podobne i nie zauwazylem poprawy jakosci.
Cudów nie będzie. Jednak spróbuj określić swoje oczekiwania względem FSXa, to pomoże Ci znależć optymalne dla danej sytuacji ustawienia, bo na to, że w każdej sytuacji będziesz mógł skorzystać z wysokich ustawień dla wszystkich parametrów na raz, to bym nie liczył.

Jeśli chcesz latać wysoko, powiedźmy wyżej niż 5000 ft AGL to spokojnie możesz ustawić rozdzielczość tekstur na 2m, całkowicie wyłączyć autogen, wyłączyć traffic, ograniczyć widoczność do 40 - 50 mi (bardziej realistyczny widok), ustawić sobie ładne chmury (tu możesz zaszaleć, to obciąża zasadniczo GPU) i latać. Przy lataniu z VC, jeśli nie będziesz się specjalnie przyglądał nieostrościom tekstur na ziemi, wszystko powinno wyglądać względnie dobrze. Ładne chmury znacząco poprawiają wrażenia z latania.

Jeśli chcesz latać nisko nad gęsto ustawionymi drzewami i budynkami i nie mieć przy tym mocno rozmytych tekstur terenu to jedynym rozwiązaniem jest zmiana komputera na taki ze znacznie wydajniejszym procesorem. Niestety w FSXe wszystko co jest związane z generowaniem wyglądu terenu obciąża wyłącznie CPU.

PS. Niestety najniższy limit FPS w Nv insp. to 29. To nieco za dużo jak dla Ciebie, ale lepiej zostawić 29 w Nvi niż limitować FPS z poziomu FSX.
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Problemy z doczytywaniem tekstur

Post autor: kulka1981 »

Ponizej wynik CPU-Z :-/
Momentami jest 2792.23, a momentami 798.04 itd

Na YT widzialem filmiki ludzi,ktorzy mieli na lapkach Fsxa nawet w niezlym wykonaniu na takim procku jak moj.
Wiadomo, ze nie ma co sie porownywac do stacjonarek - chodzi mi jedynie o w miare plynna i cieszaca oko gre
Załączniki
CPU-Z (Kopiowanie).gif
CPU-Z (Kopiowanie).gif (32.87 KiB) Przejrzano 16566 razy
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś to wyłącz w biosie EIST.
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

EIST wylaczony, ale parametry z CPU-Z takie same.
Indeksacja dyskow - wyl, ustawienia wedlug ad-verbum, limit w NI 29 klatek itd wszystko wg porad i problem pozostaje szczegolnie, gdy zmieniam widok kamery, wtedy mam to doczytywanie. Z tweakow dodalem tylko Vsync, bo byla lekka czkawka.
Ostatnio zmieniony pt 13 kwie, 2012 20:31 przez kulka1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

kulka1981 pisze:EIST wylaczony, ale parametry z CPU-Z takie same
Aby na pewno? Przy wyłączonym SpeedStep (EIST) minimalna prędkość Twojego procesora ma wynosić 22x100MHz czyli 2,2 GHz. Sprawdź ustawienia w BIOSie raz jeszcze. Jeśli będziesz pewien, że wyłączyłeś EIST a taktowanie procesora będzie dalej spadać poniżej nominalnego, to skontaktuj się z producentem laptopa lub popytaj na jakimś dobrym forum komputerów przenośnych. Wahania prędkości w górę, powyżej 2,2 GHz, wynikają z działania innej technologii (Turbo Boost), nie mają związku z EIST i są OK.
kulka1981 pisze:Z tweakow dodalem tylko Vsync, bo byla lekka czkawka
Zapytam, czy wiesz jak działa "Vsync"? Nie do czego służy, tylko jak działa.
Nie stosuj rozwiązań, których mechanizmu działania nie znasz, bo poprawiając jedną rzecz, możesz zepsuć pięć innych. Dobrze, że przynajmniej o tym wspomniałeś. Działanie "Vsync" polega na wymuszeniu w programie generowania dokładnie takiej ilości klatek na sekundę jaka jest częstotliwość odświeżania monitora (dla większości współczesnych LCD jest to 60 Hz). Inaczej mówiąc próbujesz zmusić FSXa do generowania 60 FPS. To o wiele za dużo jak na możliwości Twojego procesora. Wyłącz "Vsync" koniecznie.
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Juz wywalam, a jak pozbyc sie tej lekkiej czkawki?
Mam rowniez problem z niestabilnym autogenem (wina procesora?).

[Pisownia! - Rz]
Ostatnio zmieniony pt 13 kwie, 2012 23:03 przez kulka1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Tak jak pisalem wczesniej Intel speedstep wylaczony , a CPU-Z pokazuje parametry, ktore wczesniej podawalem? core 0 raz ma ok 2197 a raz ok 798hz.

Wspominales rowiez wczesniej o ograniczeniu widocznosci do 40-50mi. Robimy to z poziomu FSXa czy innego programu?(Wole zapytac niz znow mam cos sam pokrecic)
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

Bardzo dziwna sprawa, że mimo wyłączenia EIST procesor nadal obniża taktowanie.
Trochę już brakuje mi pomysłów, może jest jeszcze jakaś funkcja która obniża taktowanie? (ja przynajmniej już nie mam pomysłu co jeszcze może obniżać zegar)
Zobacz jeszcze czy masz coś takiego w biosie jak C1E, jeżeli tak, to wyłącz to.

Vsync jak już ad_verbum napisał to żaden tweak, zapytaj przed dodaniem czegokolwiek do fsx.cfg bo później będziemy już w ogóle błądzić we mgle.

Wpis Vsync w fsx.cfg, ograniczenie klatek na 30 w wewnętrznym limiterze FSX i dodatkowo ustawienie Vertical Sync Tear Control na Standard i
Vertical Sync na 1/2 Refresh Rate w Nvidia Inspector przyniosło u mnie dobre efekty w postaci braku przycinek.

Jednak każdy komputer jest inny i u Ciebie to zestawienie może nie być dobre.
Na razie jednak musimy zająć się zbyt wolnym ładowaniem się tekstur, o mikroprzycinki będziemy się martwić później.
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

kulka1981 pisze:Tak jak pisalem wczesniej Intel speedstep wylaczony , a CPU-Z pokazuje parametry, ktore wczesniej podawalem? core 0 raz ma ok 2197 a raz ok 798hz.
W komputerach przenośnych producenci mogą stosować indywidualne rozwiązania kontroli użycia energii. Z poziomu sterownika ACPI możliwe jest zmodyfikowanie ustawień wykonanych na poziomie BIOSu. Odpowiada za to subspecyfikacja ACPI - "Processor Performance Control" inaczej "P-states". Sposób realizacji zależy od rozwiązań zastosowanych przez producenta danego notebooka. Co robić w takim przypadku napisałem Ci wcześniej. Musisz się z tym uporać, bo przy takich spadkach taktowania do 0,8GHz nie polatasz.
kulka1981 pisze:Wspominales rowiez wczesniej o ograniczeniu widocznosci do 40-50mi. Robimy to z poziomu FSXa czy innego programu?
Ustawienie to nie ma wpływu na wydajność, celem jest jedynie urealistycznienie widoku. Ustawia się to z poziomu FSXa > Current weather > change > user defined weather > customize > advanced weather > visibility tab > tops na 50000, base na 0, visibility wg uznania (z przedziału 10-50 mi, dla wartości poniżej 10 mi pojawia się nie najciekawiej wyglądająca mgła).
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Panowie powiem tak, do tego co mialem jest pieknie, teksturki sie troche jeszcze doczytuja, ale jak mowil ad_verbum trzeba zmniejszyc oczekiwania wzgledem sprzetu. :)
Oczywiscie zapytam prod. lapka co z tym fantem zrobic jesli chodzi o procesor.
Co byscie teraz swiezakowi polecili, jak moge jeszcze upiekszyc gre, zeby jej nie popsuc?
Mam zainstalowane 2 lub 3 scenerie i PMDG 737 NGX. FPSy na lotnisku ok. 13 - 19 - mozna jakos to troszke zwiekszyc? Jesli dobrze zrozumialem poprzednie posty za chmury odpowada karta graficzna, a nie CPU i moge w REXie pokombinowac?
Co z ta lekka czkawka oraz podczas ruchu kamery wyglada tak jakby gorna czesc obrazu nie zgrywala sie z dolna (jest to delikatne, ale widoczne)?
Jeszcze raz dziekuje Panowie za pomoc.
Ostatnio zmieniony sob 14 kwie, 2012 13:24 przez kulka1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

kulka1981 pisze: Co byscie teraz swiezakowi polecili,jak moge jeszcze upiekszyc gre, zeby jej nie popsuc.
Mam zainstalowane 2 lub 3 scenerie i PMDG 737NGX(fps`y na lotnisku ok 13-19-mozna jakos to troszke zwiekszyc??)
Jeżeli na płatnym lotnisku w 737 od PMDG masz 13-19 FPS na tym sprzęcie to uważam to za dobry wynik.
kulka1981 pisze:Jesli dobrze zrozumialem poprzednie posty za chmury odpowada karta graf,a nie CPU i moge w Rex`ie pokombinowac?
Jeżeli masz REXa i używasz jego silnika pogodowego to w REXie możesz ustawić wspomnianą wcześniej widoczność. Nie przesadzaj tylko z rozdzielczością tekstur chmur.
kulka1981 pisze:I co z ta lekka czkawka oraz podczas ruchu kamery wyglada tak jakby gorna czesc obrazu nie zgrywala sie z dolna?(jest to delikatne , ale widoczne)
Wejdź to tego tematu, powiedz czy chodzi Ci o efekt, który uwieczniłem na screenie, jeżeli tak to odpowiedź masz pod screenem. - viewtopic.php?p=108469&highlight=#108469
Ostatnio zmieniony sob 14 kwie, 2012 13:25 przez West, łącznie zmieniany 1 raz.
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Tak, to jest to i to ten wpis , ktory wywalilem?
Moge go bezpiecznie dodac?
Rowniez nie wgrywalem pliku na Ventubo. Boje sie , ze jak podmienie plik cfg na ten zmodyfikowany bedzie gorzej?
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

kulka1981 pisze:Tak, to jest to i to ten wpis, ktory wywalilem?
Prawdopodobnie to właśnie ten wpis wywaliłeś, jeżeli brzmiał on tak:
ForceFullScreenVSync=1 i był w sekcji [GRAPHICS] pliku fsx.cfg.

Jednak kazaliśmy go wywalić ponieważ nie wiedzieliśmy, że chodzi o tearing, myślałem, że chodzi o przycinanie scenerii pod samolotem.
Pamiętaj jednak, że brak takiego rozjeżdżania ekranu dzięki temu wpisowi zabierze parę FPS!
kulka1981 pisze:Moge go bezpiecznie dodac?
Możesz. Zlikwiduje to ten konkretny problem.
kulka1981 pisze:Rowniez nie wgrywalem pliku na Ventubo. Boje sie , ze jak podmienie plik CFG na ten zmodyfikowany bedzie gorzej?
Zanim wrzucisz plik na ventubo skopiuj swój fsx.cfg i wklej go do np. Moje Dokumenty.
Wtedy wejdź na ventubo, niech konfigurator doda tweaki, ściągnij ztweakowany plik na dysk i podmień go ze swoim. Jeżeli coś będzie nie tak jak powinno zawsze możesz wrócić do poprzedniego. Strona ventubo na wszelki wypadek też robi backup Twojego fsx.cfg.

U mnie dodanie tych tweaków pomogło niesamowicie. Spróbuj, może pomoże.
Ostatnio zmieniony sob 14 kwie, 2012 14:45 przez West, łącznie zmieniany 2 razy.
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Zerknijcie prosze na ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=4YSG5fuEC28.
Jednak na lapku o podobnych parametrach tez mozna polatac. :)
Ostatnio zmieniony sob 14 kwie, 2012 14:27 przez kulka1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

kulka1981 pisze:Zerknijcie prosze na ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=4YSG5fuEC28.
Jednak na lapku o podobnych parametrach tez mozna polatac. :)
Rozwiń zakładkę pod filmem:

Addons:

FSX
REX 2.0 [OD]
ENBseries
Ground Environment X Europe v2.0
UTX Europe
Aerosoft Airbus X v1.22
OZx_World - Liguria Photoreal & Genova VFR
Fsrecoder
Fraps
Sony Vegas Pro 11

Także w grze mógł mieć 5kl/s a w SVP11 zrobił z tego płynny filmik, nie daj się zwieść tego typu "bajkom". Live is brutal.

Wracając do tematu, żeby już nie rozpisywać się za dużo bo szkoda czasu.
Wydaje mi się, że z Twoim kompem jest wszystko ok, no może prawie ok, OK to będzie po dodaniu paru tweaków, rozsądnych ustawieniach w FSX i Nvidia Inspector albo po prostu oczekujesz, że FSX będzie wyglądał/działał jak w prawdziwym locie samolotem.

Rób krok za krokiem co mówimy bo ciężko wyczuć co już zrobiłeś a czego jeszcze nie.
Mogę Tobie przesłać screen po screenie co masz ustawić i gdzie, żeby było łatwiej i trwało to o 2 lata krócej :P.

Jedyny problem jaki musisz sam rozwiązać to downclocking Twojego procesora, z resztą damy radę.

Czy nowy plik fsx.cfg z ventubo już gotowy i wrzucony do folderu?
Jak wrażenia? Jest lepiej/gorzej/bez zmian?
Vsync dodany? Tearring ( rozjeżdżanie się góry ekranu z dołem ) ustąpił?
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

West pisze:Wpis Vsync w fsx.cfg, ograniczenie klatek na 30 w wewnętrznym limiterze FSX i dodatkowo ustawienie Vertical Sync Tear Control na Standard i Vertical Sync na 1/2 Refresh Rate w Nvidia Inspector przyniosło u mnie dobre efekty w postaci braku przycinek.
Wszystko OK za wyjątkiem zalecenia "Wpisz Vsync w fsx.cfg". Wpis ten (ForceFullScreenVSync=1) służy do zadeklarowania, że Vsync ma być domyślnym trybem pracy FSXa. Takiemu ustawieniu w FSXe powinien towarzyszyć wpis "Vertical Sync - Use the 3D application setting" w programie Nvidia Inspector.

West, jeśli polecasz ustawienie Vsync na 1/2 Refresh rate w Nvi, czyli ustawienie wymuszane przez Nvi, to nie dodawaj do tego wpisu w fsx.cfg, który ma sens tylko dla trybu "application (FSX) controlled".

Reasumując, jeśli Rafał chce ograniczyć tearaing poprzez uciekanie się do użycia Vsync i mu to działa, to niech pozostanie przy ustawieniach w Nvi "Vsync - 1/2 refresh rate" i limitacji FPS do połowy refresh rate z poziomu FSX oraz usunie wpis ForceFullScreenVSync=1 z fsx.cfg. Tak, jak jest to w Twoim poście: viewtopic.php?t=11948 oraz w linkowanym wątku na Avsim.
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Ustawienia scenery, weather, itd. wg wskazowek ad_verbum.
Plik z ventubo nie wniosl wg mnie nicoprocz tego, ze zjadal mi 2 klatki.
ForceFullScreenVSync=1 mialem, wywalilem, mialem, wywalilem, mam i mysle, ze jest ok. :D
Nic wiecej nie dodawalem sam oprocz scenerii do testowania i tak jak pisalem nie jest zle w porowaniu do tego co bylo, lekkie doczytywanie jest, ale jak sam West mowisz live is brutal. :p
Martwi mnie troche rowniez znikajacy autogen, ale do tego co mialem naprawde jest w miare ok.
Jesli byscie mogli powiedziec jak zrobic Vsync z poziomu Nvi i w FSx to wyprobujemy i zobaczymy czy bedzie lepiej.
A screeny jak najbardziej poprosze.
Ostatnio zmieniony sob 14 kwie, 2012 15:56 przez kulka1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

ad_verbum zwracam honor faktycznie masz rację, skoro wymuszamy Vsync z poziomu sterownika to bez sensu jest dodawać ForceVsync do FSX.CFG.

Wejdź do Nvidia Inspector, ustaw wszystko tak:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

+ wyłącz AntyAliasing w ustawieniach FSX i zablokuj ilość wyświetlanych klatek tylko w FSX do 30FPS.

Jak teraz?
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Troche zaczely mi FPSy wariowac, wydaje mi sie, ze jak byly zablokowane w Nvi bylo lepiej.
Obraz jakby zaczal delikatnie szarpac (delikatne doczytywanie :-)).
Moze cos sknocilem w Nvi??
Ostatnio zmieniony sob 14 kwie, 2012 17:25 przez kulka1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Witam

Panowie,po wlaczeniu u mnie w lapku intel speedstep i uruchomieniu turbo boost procek wyciaga ok. 2,9 do 3 GHz. Jest o niebo lepiej pod wzgledem doczytywania w porownaniu do wylaczonego spedsteepa, nawet mam ok. 20 fps w VC - 737 NGX na LOWI). Maly sukces. :)

http://imageshack.us/photo/my-images/52/madeirap.jpg/
Ostatnio zmieniony ndz 15 kwie, 2012 08:41 przez kulka1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

Bardzo dobrze, czyli wszystko załatwione?
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Powiem tak, jeśli chodzi o doczytywanie to myślę, że ok. Jeśli coś się popsuje dam znac.
Problem jest jeszcze z tym obrazem i Vsync, ale spróbuje ustawić to z poziomu Nvi - trochę się boję kombinować, bo u mnie FPSy są na wagę złota, a poprzednio spadło o 2-3.
Oraz niestabilnym autogenem - jeśli odlecę za daleko część autogenu zanika, chyba że tak FSX ma lub mój procek nie wyrabia.
Ostatnio zmieniony ndz 15 kwie, 2012 09:28 przez kulka1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

Jeżeli dobrze rozumiem to:

Odlatujesz od lotniska, im dalej od niego tym więcej drzew, budynków itp znika z jego okolic?
To raczej normalne, fakt, że dość sztucznie to wygląda, że nagle na jednej linii w określonej odległości od Ciebie "wychodzą" drzewa i domy. Jednak jeżeli przyjrzysz się dokładnie na filmach na YT to zauważysz na pewno, że to normalne. Inaczej GPU i CPU by się nie wyrobił w renderowaniu setek tysięcy drzew w odległości kilkudziesięciu kilometrów od Ciebie.

Myślę, że gdybyś zobaczył jak wygląda FSX na innych komputerach to byś się trochę upewnił w tym, że w Twoim przypadku (już) wszystko jest dobrze.
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Dzieki West za sprowadzenie na ziemie. :D
Mam jeszcze kilka innych pytan odnosnie pojawiajacych sie kwadracikow zamiast swiatel, odnosnie rexa (dziwna linia, a pod nia obraz scenerii lekko za mgla, zapewne cos w ustawieniach zrobilem nie tak) ,itd. :)
Ostatnio zmieniony ndz 15 kwie, 2012 20:23 przez kulka1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

kulka1981 pisze:po wlaczeniu u mnie w lapku intel speedstep
Cieszę się, że Twojemu FSXowi się poprawiło, ale czytając wątek czegoś nie rozumiem. Wcześniej skarżyłeś się na spadki prędkości z 2,2GHz do 0,8GHz, potem pisałeś, że nie możesz wyłączyć Enhanced Intel SpeedStep. Teraz piszesz, że po włączeniu SpeedStep (o którym wcześniej pisałeś, że nie możesz go wyłączyć) spadki zniknęły?! Postaraj się opisywać sytuację dokładniej, w ten sposób, by inni czytając wątek w poszukiwaniu rozwiązania podobnego problemu byli w stanie wyciągnąć z tego jakieś pomocne informacje dla siebie.
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Witam i juz wyjasniam

Po wylaczeniu speedstepa z poziomu biosa nadal mialem spadki od 0,8ghz do ok 2,2ghz i fatalne wczytywanie tekstur, natomiast po wlaczeniu go spowrotem taktowanie CPU bylo od 0,8ghz w stanie spoczynku do nawet 3,0Ghz po wlaczeniu opcji turbo booster. Moze wydajnosc podnioslaby sie jeszcze bardziej, gdyby udalo mi sie nie schodzic po nizej 2,2ghz, ale niestety nie wiem jak to zrobic, poniewaz po wylaczeniu speedstepa nie mialem stalego taktowania CPU tylko od 0,8 do 2,2Ghz.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

Żeby zamknąć temat domysłów czy faktycznie taktowanie spada podczas gdy komputer powinien wywalać z siebie siódme poty przeprowadź proszę test.
W tym celu zainstaluj program prime95, cpu-z i CoreTemp (wszystkie freeware) i następnie:

- włącz CoreTemp - będziesz mógł na bieżąco monitorować temperaturę CPU
( możesz w settings ustawić temperaturę krytyczną dla CPU, jeżeli CPU się do niej zbliży komputer wyda ostrzeżenie lub/i zrestartuje się )
- włącz CPU-Z - będziesz mógł na bieżąco sprawdzać taktowanie CPU
- włącz PRIME95 i zacznij BLEND test na chociaż 5 minut

W tym czasie patrz na CPU-Z, jeżeli taktowanie będzie cały czas na max to dobrze, jeżeli będzie spadać w tym czasie do wartości 0.8GHz to już nie wiem sam.


[EDIT]

Tak w ogóle to swoją drogą przydała by Ci się jakaś stacja chłodząca, bo dla lapka kilkugodzinny lot z maksymalnym zegarem i podbitym napięciem może być lekko mówiąc mordercze.
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

West pisze:Żeby zamknąć temat domysłów czy faktycznie taktowanie spada podczas gdy komputer powinien wywalać z siebie siódme poty
W takiej sytuacji taktowanie nie spadnie. Taktowanie może zostać obniżone podczas chwilowego spadku obciążenia dwóch lub więcej rdzeni procesora. Np. w sytuacji gdy core0 jest obciążony "renderingiem" sceny na poziomie 50-70% a pozostałe rdzenie (core1, core2 i core3) akurat zakończyły pobieranie tekstur. Wraz z rozpoczęciem pobierania przez core1-core3 pobierania następnej porcji tekstur taktowanie wróci do wysokiego poziomu. Skutkiem ubocznym takiej pracy jest niewielkie opóźnienie w procesie pobierania tekstur, w skutek którego mogą powstawać mikro przycięcia.

W przypadku dłuższej pracy procesora mobilnego może wystąpić jeszcze inny problem związany z przekroczeniem temperatury Tcase. Procesory mobilne mają zdefiniowaną niższą temperaturę Tcase niż procesory desktop. Do tego producent laptopa, mając świadomość jaka jest wydajność układu chłodzenia w danym przypadku, może ten poziom jeszcze obniżyć.
Jaki jest tego skutek? Taktowanie procesora zostanie zmniejszone, najprawdopodobniej właśnie do 0,8 GHz, na czas potrzebny do obniżenia jego temperatury. W przypadku ciągłego, wysokiego obciążenia procesora cykl będzie się powtarzał.
Ostatnio zmieniony pn 16 kwie, 2012 16:08 przez ad_verbum, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
West
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 22:00
Skąd jesteś: Pruszcz Gdański

Post autor: West »

A teoretycznie czy może temu zapobiec ustawienie Autogenu i Scenery complexity na Max?
Chodzi o zwiększenie 'wysiłku' pracy procesora.

Ktoś, gdzieś, kiedyś pisał o tym na forum AVSIMu, że czasem lepiej ustawić te dwie opcje na max.

Ile w tym prawdy?
i5-4670K + Thermalright HR-02 Macho, Asrock Fata1ty Performance, MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr OC 2GB, Kingston HyperX Black 4GB, Western Digital Blue 1 TB, XFX Pro 550W, Zalman Z3
ad_verbum
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 417
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 22:36
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: ad_verbum »

West pisze:A teoretycznie czy może temu zapobiec ustawienie Autogenu i Scenery complexity na Max? Chodzi o zwiększenie 'wysiłku' pracy procesora.
Ktoś, gdzieś, kiedyś pisał o tym na forum AVSIMu, że czasem lepiej ustawić te dwie opcje na max. Ile w tym prawdy?
Maksymalne ustawienia, zwłaszcza w przypadku średnio wydajnych procesorów, oznaczają nieoptymalną pracę FSXa i całą masę różnorakich problemów. W praktyce wygląda to tak, że jest jeden rdzeń (core0) zajmujący się syntezą/renderingiem sceny i trzy rdzenie (core1, core2, core3) pobierające i wstępnie przetwarzające dane o siatce terenu (DEM), teksturach terenu i obiektach autogenu. Nadmiar podaży danych jest przyczyną "zatykania się" głównego procesu, tego na core0 i powstawania nieostrości, zacięć i tym podobnych nieciekawych efektów.
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

West pisze: Odlatujesz od lotniska, im dalej od niego tym więcej drzew, budynków itp znika z jego okolic?
Witam ponownie.

Mam kolejny problem odnośnie tekstur samolotu i wyświetlania świateł.
Również jeśli odlecę od lotniska i zmienię kamerę z VC na zewnetrzną to widzę jak dorysowuje się lotnisko.
Poniżej przedstawiam zdjęcia mojego problemu.
Załączniki
aaaa (Kopiowanie).jpg
aaaa (Kopiowanie).jpg (94.35 KiB) Przejrzano 16549 razy
Bez tytułu (Kopiowanie).jpg
Bez tytułu (Kopiowanie).jpg (69.38 KiB) Przejrzano 16549 razy
ccc (Kopiowanie).jpg
ccc (Kopiowanie).jpg (99.89 KiB) Przejrzano 16549 razy
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Masz HIGHMEMFIX=1 w FSX.cfg?
Ostatnio zmieniony czw 06 wrz, 2012 20:18 przez Kirow, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Kirow pisze:Masz HIGHMEMFIX=1 w FSX.cfg?
Tak mam, używam programu Xtreme FSX V2 i nie grzebałem w pliku FSX.cfg.
Usunę go i dam znać.

PS Usunięcie HIGHMEMFIX nie pomogło.
Ostatnio zmieniony czw 06 wrz, 2012 20:58 przez kulka1981, łącznie zmieniany 2 razy.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Awatar użytkownika
Adam73
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pt 11 lip, 2008 21:18
Skąd jesteś: POZnan*

Post autor: Adam73 »

Skoro nie modyfikowałeś pliku cfg. tzn. że go nie masz. A ten wpis musi być.
Windows 10 HE 64Bit, Gigabyte Z390 Gaming X, Intel I7-9700K, Ram: 16GB, GeForce RTX270, 2xSSD, 1xM2
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Adam73 pisze:Skoro nie modyfikowałeś pliku cfg. tzn. że go nie masz. A ten wpis musi być.
Mam ten wpis ponownie, ponieważ program mi go wprowadził.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

I powinieneś go mieć.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
kulka1981
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 80
Rejestracja: pn 09 kwie, 2012 10:59
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: kulka1981 »

Kirow pisze:I powinieneś go mieć.
Ale problem nadal pozostał.
Intel i7 2700K 3,5GHz@4,4GHz, ASRock Z77 Extreme 4, Samsung SSD 840 PRO 256Gb, Samsung 3TB+1TB(FSX), Kingston HyperX 2x8GB 2133MHz, EVGA GTX 980Ti SC 6GB, XFX Core PRO 650W, Win7/64
Awatar użytkownika
Adam73
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pt 11 lip, 2008 21:18
Skąd jesteś: POZnan*

Post autor: Adam73 »

Bawiłeś się optamalizacją zarówno windowsa jak i samego FSX-a?. Poczytaj sobie ten poradnik http://szkola.calypteaviation.com/2012/ ... adnik.html może coś pomoże.
Windows 10 HE 64Bit, Gigabyte Z390 Gaming X, Intel I7-9700K, Ram: 16GB, GeForce RTX270, 2xSSD, 1xM2
ODPOWIEDZ