Uwaga natury zasadniczej - ustawienia typu wszystko na maksimum (w zakładce Scenery), jakie widać na Twoich zrzutach ekranowych nie są zalecane nawet dla czterordzeniowych procesorów przetaktowanych powyżej 4GHz. Przy taktowaniu procesora na 2,2 GHz musisz trochę zredukować oczekiwania.kulka1981 pisze:Niestety to samo,ale zauwazylem,vze jak zwieksze LOD Radius do 8.5 to jakby bylo lepiej
Po drugie, nie stosuje się tweaków na nieskonfigurowanym FSXe. Tweaki służą do selektywnego poprawienia pewnych parametrów pracy programu. Nie są one magicznym panaceum na wszystkie problemy. Po trzecie, przed przystąpieniem do pracy wypadałoby poczytać to, co napisał PZL Belfegor w poradniku viewtopic.php?t=10441
A teraz do roboty:
Najpierw ustawiasz system dla zapewnienia maksimum mocy obliczeniowej dla FSX (odpowiedni plan zasilania, wyłączona indeksacja dysków, wyłączony program AV, nie zaszkodzi ustawić uruchamianie FSXa na prawach administratora. Warto sprawdzić za pomocą programu CPU-Z czy Intel Speedstep (inaczej EIST) nie zmniejsza Ci prędkości pracy procesora poniżej nominalnej przy niepełnym obciążeniu CPU). Zakładam, że w systemie nie ma niepotrzebnych rezydentnych programów.
Potem ustawiasz profil dla FSX w Nvidia Inspector (limitacja FPS, AA i filtrowanie tekstur).
Następnie ustawiasz parametry konfiguracyjne w FSX (koniecznie na czystym pliku fsx.cfg, zalecenia przedstawiam niżej). Testujesz w kilku lokalizacjach i typach scenerii.
Dopiero teraz możesz sięgnąć po tweaki pamiętając jednocześnie, że generator ze strony venetubo dostosowuje plik fsx.cfg w oparciu o tylko kilka parametrów, przez co efekt jego działania niekoniecznie jest optymalny dla danej konfiguracji.
-----------
Zalecenia do ustawień w FSX
-----------
Zakładka Graphics:
Target frame rate: unlimited (limit ustawiony na 25 FPS w Nvidia inspector)
Filtering: Trilinear (filtrowanie tekstur ustawić w Nvidia Inspector, wg linkowanego wcześniej materiału)
Anti-aliasing: wył (AA ustawić w w Nvidia Inspector, wg linkowanego wcześniej materiału)
Flary: wył.
Light bloom: wył.
Zakładka Aircraft:
Aircraft cast shadows on ground: wył.
Aircraft cast shadows on itself: wył.
Zakładka Scenery:
Level of detail: Large
Mesh complexity: 100 (standardowy mesh w FSX ma na tyle rzadką siatkę, że zmniejszanie jej rozdzielczości nie ma sensu na współczesnych komputerach)
Mesh resolution: 38m (jeśli nie kupiłeś mesha wysokiej rozdzielczości, to ustawianie czegokolwiek poniżej 38m nie ma sensu, siatka dostarczana z FSXem ma rozdzielczość 76m dla Europy i 38m dla USA)
Texture resolution: 2m (ustawienie zbyt wysokiej rozdzielczości może wykończyć, każdy komputer. Jeśli skonfigurujesz wszystko poprawnie i uzyskasz satysfakcjonującą pracę FSXa to dopiero wtedy możesz zmienić rozdzielczość na 1m i sprawdzić, czy procesor się z tym wyrobi.)
Water effect: Low 2.x (jak uzyskasz satysfakcjonującą pracę FSXa to możesz przetestować Mid 2.x)
Scenery complexity: Normal (potem możesz spróbować Dense)
Autogen density: Sparse lub Normal (za wysokie w stosunku do możliwości CPU ustawienia gęstości autogenu mogą wykończyć każdy komputer)
Zakładka Weather:
Thermal visualization: none
Uwaga natury ogólnej - generowanie chmur obciąża GPU, wpływ na CPU jest znikomy. Zainstaluj program GPU-Z i sprawdź stopień obciążenia GPU i pamięci karty. Dostosuj ustawienia pogody do wolnych mocy karty graficznej.
Zakładka Traffic:
Aviation traffic: wg potrzeb, ale nisko
Land and sea traffic: wszystko na 0 (Traffic zżera dużo zasobów, a jest tylko ozdóbką. Zabawką dla posiadaczy komputerów z nadmiarem mocy obliczeniowej)
Lod_radius=8.500000 to sporo za dużo, jak na Twój procesor. Powinieneś ograniczyć się do wartości z przedziału 4.500000 do 6.500000