EMB-170... i "znikający" autobrake

Wydarzenia, spotkania, imprezy, szkolenia.

Moderator: PZL Belfegor

E-Jet
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 114
Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl

EMB-170... i "znikający" autobrake

Post autor: E-Jet »

Witam!
Tytuł trochę dziwny, przyznacie ;) ale mam pewien problem.

Przeglądając zasoby airliners.net natrafiłem na to zdjęcie :

http://www.airliners.net/photo/LOT---Po ... 0705276/L/

I zdziwiła mnie jedna rzecz. Gdzie jest gałka autobrake?! Powinna być na szarej płytce między MFD a EICASem. Jest to samolot E-170 SP-LDE - do kokpitu tego samego samolotu wchodziłem dwa lata temu w r. 2008 (to zdjęcie jest z 2004, starsze) i autobrake był. Czy ktoś może mi powiedzieć, "co się z nim stało" ? ;) Nawet nie widać, żeby był wyrwany czy coś w tym stylu, lecz jakby go od początku nie było ...

Pozdrawiam
E-Jet
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Zamontowali może, co?
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
Rafał
Cadet
Cadet
Posty: 22
Rejestracja: czw 05 sie, 2010 14:04
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Rafał »

Słuchaj przeszukam internet i popatrzę na zdjęcia E-170 SP-LDE, bo może jak byłeś w kokpicie to coś Ci się przewidziało.
jackal.pl
Cadet
Cadet
Posty: 14
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 13:46
Skąd jesteś: Wawa

Post autor: jackal.pl »

KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: KaEn »

Kilkadziesiąt pierwszych egzemplarzy nie było wcale wyposażonych w system autobrake, podobnie jak ERJ-145, które nigdy go nie otrzymały. Później samoloty były doposażane w ten system.
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
E-Jet
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 114
Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl

Post autor: E-Jet »

Pozwólcie że odświeżę temat. Skoro wcześniej autobrake'a nie było, to jak wyglądało hamowanie samolotu? Przyciskiem jakimś czy co? ;)
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Hamulcami :)
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
E-Jet
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 114
Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl

Post autor: E-Jet »

RzEmYk pisze:Hamulcami :)
No co Ty! :P

Tylko gdzie te hamulce - a raczej coś, co odpowiada za ich uruchomienie
gregee123
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 79
Rejestracja: czw 07 paź, 2010 21:11
Skąd jesteś: z Polski

Post autor: gregee123 »

E-Jet pisze:Tylko gdzie te hamulce
E-Jet pisze:EMB-170 PILOT
:shock:
E-Jet
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 114
Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl

Post autor: E-Jet »

gregee123 pisze:
E-Jet pisze:Tylko gdzie te hamulce
E-Jet pisze:EMB-170 PILOT
:shock:
Jesteś na forum WIRTUALNYCH PILOTÓW xD Chociaż zmieniłem już, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości ;)
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

E-Jet pisze:Jesteś na forum WIRTUALNYCH PILOTÓW xD Chociaż zmieniłem już, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości ;)
Pytasz w Prawdziwym...
No i facepalm dla Ciebie :twisted:

Takie rzeczy są nawet w podręcznikach od Roda, ale cóż...
Otwórz sobie http://www.airliners.net/photo/Embraer- ... 1656519/L/
Jak myślisz, co to mogą być za "kratki" z okolicach stóp pilotów (za wolantami)?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
gregee123
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 79
Rejestracja: czw 07 paź, 2010 21:11
Skąd jesteś: z Polski

Post autor: gregee123 »

Toż nie zakładałem, że jesteś realnym pilotem. ://
Jednak zanim przykleisz sobie etykietke pilota nawet wirtualnego, to warto byłoby poznać maszynę którą chce się latać choćby wirtualnie.
E-Jet
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 114
Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl

Post autor: E-Jet »

RzEmYk pisze:Jak myślisz, co to mogą być za "kratki" z okolicach stóp pilotów (za wolantami)?
Przecie to pedały steru kierunku?
gregee123 pisze:warto byłoby poznać maszynę którą chce się latać choćby wirtualnie.
Ależ ja ją znam i to doskonale, ale mam wersję z autobrakiem i to dlatego nie jestem w tym temacie zorientowany ;)
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

One się dają nacisnąć. Mało tego, dają się niezależnie nacisnąć. :)
E-Jet
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 114
Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl

Post autor: E-Jet »

mbucholski pisze:One się dają nacisnąć. Mało tego, dają się niezależnie nacisnąć. :)
Zatem naciskanie obu naraz to hamowanie?
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Nie. Naciśnięcie prawego załącza prawą goleń i vice versa. Wciskasz oba naraz i masz wypas.

PS: Rozróżnij naciskanie czubków tych pedałów od przesuwania ich w osi względem siebie - dwie różne rzeczy.
E-Jet
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 114
Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl

Post autor: E-Jet »

mbucholski pisze:Nie. Naciśnięcie prawego załącza prawą goleń i vice versa. Wciskasz oba naraz i masz wypas.
Noooo, to teraz ja rozumieć :) W awionetkach jest podobnie? Np. C150
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Tak.
E-Jet
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 114
Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl

Post autor: E-Jet »

mbucholski pisze:Tak.
No to kapuję :) Dzięki wielkie i pozdrawiam
ODPOWIEDZ