Wydarzenia, spotkania, imprezy, szkolenia.
Moderator: PZL Belfegor
E-Jet
Light Planes Captain
Posty: 114 Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl
Post
autor: E-Jet » sob 07 sie, 2010 21:22
Witam!
Tytuł trochę dziwny, przyznacie
ale mam pewien problem.
Przeglądając zasoby airliners.net natrafiłem na to zdjęcie :
http://www.airliners.net/photo/LOT---Po ... 0705276/L/
I zdziwiła mnie jedna rzecz. Gdzie jest gałka autobrake?! Powinna być na szarej płytce między MFD a EICASem. Jest to samolot E-170 SP-LDE - do kokpitu tego samego samolotu wchodziłem dwa lata temu w r. 2008 (to zdjęcie jest z 2004, starsze) i autobrake był. Czy ktoś może mi powiedzieć, "co się z nim stało" ?
Nawet nie widać, żeby był wyrwany czy coś w tym stylu, lecz jakby go od początku nie było ...
Pozdrawiam
E-Jet
Aaben
Turboprop Captain
Posty: 236 Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC
Post
autor: Aaben » ndz 08 sie, 2010 13:36
Zamontowali może, co?
Galimex pisze: w moim mniemaniu mam 100% racji.
Rafał
Cadet
Posty: 22 Rejestracja: czw 05 sie, 2010 14:04
Skąd jesteś: Warszawa
Post
autor: Rafał » pn 09 sie, 2010 09:22
Słuchaj przeszukam internet i popatrzę na zdjęcia E-170 SP-LDE, bo może jak byłeś w kokpicie to coś Ci się przewidziało.
jackal.pl
Cadet
Posty: 14 Rejestracja: sob 27 gru, 2008 13:46
Skąd jesteś: Wawa
Post
autor: jackal.pl » pn 09 sie, 2010 15:16
KaEn
Turboprop Captain
Posty: 217 Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA
Post
autor: KaEn » wt 10 sie, 2010 13:14
Kilkadziesiąt pierwszych egzemplarzy nie było wcale wyposażonych w system autobrake, podobnie jak ERJ-145, które nigdy go nie otrzymały. Później samoloty były doposażane w ten system.
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
E-Jet
Light Planes Captain
Posty: 114 Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl
Post
autor: E-Jet » sob 13 lis, 2010 14:43
Pozwólcie że odświeżę temat. Skoro wcześniej autobrake'a nie było, to jak wyglądało hamowanie samolotu? Przyciskiem jakimś czy co?
RzEmYk
Moderator
Posty: 2742 Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA
Post
autor: RzEmYk » sob 13 lis, 2010 14:48
Hamulcami
Zapraszam do opcji Szukaj !
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
E-Jet
Light Planes Captain
Posty: 114 Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl
Post
autor: E-Jet » sob 13 lis, 2010 14:49
RzEmYk pisze: Hamulcami
No co Ty!
Tylko gdzie te hamulce - a raczej coś, co odpowiada za ich uruchomienie
gregee123
Light Planes Captain
Posty: 79 Rejestracja: czw 07 paź, 2010 21:11
Skąd jesteś: z Polski
Post
autor: gregee123 » sob 13 lis, 2010 14:51
E-Jet pisze: Tylko gdzie te hamulce
E-Jet pisze: EMB-170 PILOT
E-Jet
Light Planes Captain
Posty: 114 Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl
Post
autor: E-Jet » sob 13 lis, 2010 14:54
gregee123 pisze: E-Jet pisze: Tylko gdzie te hamulce
E-Jet pisze: EMB-170 PILOT
Jesteś na forum WIRTUALNYCH PILOTÓW xD Chociaż zmieniłem już, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości
RzEmYk
Moderator
Posty: 2742 Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA
Post
autor: RzEmYk » sob 13 lis, 2010 14:59
E-Jet pisze: Jesteś na forum WIRTUALNYCH PILOTÓW xD Chociaż zmieniłem już, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości
Pytasz w Prawdziwym...
No i facepalm dla Ciebie
Takie rzeczy są nawet w podręcznikach od Roda, ale cóż...
Otwórz sobie
http://www.airliners.net/photo/Embraer- ... 1656519/L/
Jak myślisz, co to mogą być za "kratki" z okolicach stóp pilotów (za wolantami)?
Zapraszam do opcji Szukaj !
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
gregee123
Light Planes Captain
Posty: 79 Rejestracja: czw 07 paź, 2010 21:11
Skąd jesteś: z Polski
Post
autor: gregee123 » sob 13 lis, 2010 15:00
Toż nie zakładałem, że jesteś realnym pilotem.
Jednak zanim przykleisz sobie etykietke pilota nawet wirtualnego, to warto byłoby poznać maszynę którą chce się latać choćby wirtualnie.
E-Jet
Light Planes Captain
Posty: 114 Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl
Post
autor: E-Jet » sob 13 lis, 2010 15:03
RzEmYk pisze: Jak myślisz, co to mogą być za "kratki" z okolicach stóp pilotów (za wolantami)?
Przecie to pedały steru kierunku?
gregee123 pisze: warto byłoby poznać maszynę którą chce się latać choćby wirtualnie.
Ależ ja ją znam i to doskonale, ale mam wersję z autobrakiem i to dlatego nie jestem w tym temacie zorientowany
mbucholski
Jet 1st Officer
Posty: 283 Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht
Post
autor: mbucholski » sob 13 lis, 2010 15:05
One się dają nacisnąć. Mało tego, dają się niezależnie nacisnąć.
E-Jet
Light Planes Captain
Posty: 114 Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl
Post
autor: E-Jet » sob 13 lis, 2010 15:06
mbucholski pisze: One się dają nacisnąć. Mało tego, dają się niezależnie nacisnąć.
Zatem naciskanie obu naraz to hamowanie?
mbucholski
Jet 1st Officer
Posty: 283 Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht
Post
autor: mbucholski » sob 13 lis, 2010 15:07
Nie. Naciśnięcie prawego załącza prawą goleń i vice versa. Wciskasz oba naraz i masz wypas.
PS: Rozróżnij naciskanie czubków tych pedałów od przesuwania ich w osi względem siebie - dwie różne rzeczy.
E-Jet
Light Planes Captain
Posty: 114 Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl
Post
autor: E-Jet » sob 13 lis, 2010 15:08
mbucholski pisze: Nie. Naciśnięcie prawego załącza prawą goleń i vice versa. Wciskasz oba naraz i masz wypas.
Noooo, to teraz ja rozumieć
W awionetkach jest podobnie? Np. C150
mbucholski
Jet 1st Officer
Posty: 283 Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht
Post
autor: mbucholski » sob 13 lis, 2010 15:09
Tak.
E-Jet
Light Planes Captain
Posty: 114 Rejestracja: wt 09 mar, 2010 18:11
Skąd jesteś: pl
Post
autor: E-Jet » sob 13 lis, 2010 15:09
mbucholski pisze: Tak.
No to kapuję
Dzięki wielkie i pozdrawiam