Żuraw znika z barw LOT-u

Wydarzenia, spotkania, imprezy, szkolenia.

Moderator: PZL Belfegor

Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Chodzi o zdawanie przez niektórych ICAO lvl 4 w Monachium, zamiast RELTY w ULCu. ULC podważył niektórym egzamin monachijski i odmówił dokonania wpisu do licencji. Generalnie problem nie jest aż tak duży jak to wygląda w mediach.
Awatar użytkownika
Versacz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 62
Rejestracja: pn 27 paź, 2008 19:42
Skąd jesteś: Tarnów

Post autor: Versacz »

Bo media zawsze robią z ludzi tumanów i wyolbrzymiają problemy. Później dziwota, że albo ludzie boją się latać albo wybierają konkurencje.
Szukam sponsora na PPL ;p
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Na jakiej podstawie podważył? Wiadomo coś więcej? Chory kraj, Anglikowi też by kazali zdawać jakieś wymysły.
Awatar użytkownika
REALcarlsberg
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 75
Rejestracja: wt 20 kwie, 2010 11:09
Skąd jesteś: MORĄG

Post autor: REALcarlsberg »

Koledze chodziło pewnie o to, że pozwalanie na takie kompromitujące przecieki nie nagoni LOT-owi klientów.
Dokładnie o to.
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

mbucholski pisze:Na jakiej podstawie podważył?
Z tego co wiem to poszło głównie o to, że grupa pilotów mająca problemy ze zdaniem ULCowskiej RELTY bez problemu zdała w Monachium i to wzbudziło podejrzenia. IMHO szukanie dziury w całym. Gdyby ULC miał jasne kryteria oceny i nie śrubował aż tak wymagań ludzie nie jeździli by do Monachium.

BTW znajomy, który robił PPL(A) w Irlandii dostał z automatu ICAO lvl 6 ;)
gregee123
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 79
Rejestracja: czw 07 paź, 2010 21:11
Skąd jesteś: z Polski

Post autor: gregee123 »

Zapraszam do wysłuchania fragmentu audycji EKG z wczoraj (01.12.2010). Proszę przewinąć do 33:00. Poruszono dokładnie ten temat.

http://www.tok.fm/TOKFM/0,88795.html
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Coś mi się nie chce wierzyć w takie rewelacje, że pilot z ATPL nie zna angielskiego. To jak się komunikował ze służbami? Wyciągał notesik i kalkował formułki? No bez jaj.
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Tu nie chodzi o to, że nie potrafią stosować frazeologii. Testy ICAOwskie kładą większy nacisk na sytuacje nietypowe, awaryjne, opisy jakiś sytuacji czy zdarzeń itp.

BTW http://www.aaib.gov.uk/cms_resources.cf ... 006-08.pdf

Opis incydentu SP-LKA na EGLL, polecam przeczytać zwłaszcza transkrypcję rozmów załogi z kontrolerami.
pawel111
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 77
Rejestracja: śr 27 kwie, 2011 16:41
Skąd jesteś: Ludwikowice

Post autor: pawel111 »

Gdybym miał projektować malowanie LOT-u to bym użył jedengo z moich repaintów, w których jest żuraw. Fajne?? :)

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Średnio fajne.
TytusPZL
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
Skąd jesteś: Tarnów, D. T.

Post autor: TytusPZL »

British Airways, Air France i American Airlines to linie, które od wielu lat nie zmieniały malowań i jakoś nic się złego nie dzieje. Nie szata zdobi człowieka. Łatwo jest pobawić się Paintem, napisać parę "raportów i analiz", wychwalić "pozytywne aspekty zmiany malowania" i wziąć za to ogromną premię. Niech nie kombinują, tylko polepszą ofertę (siatka i ceny) z portów regionalnych, a nie tylko z EPWA, a będzie lepiej.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

British Airways, Air France i American Airlines to linie, które od wielu lat nie zmieniały malowań
Od kiedy 3 lata uważa się za wiele?
TytusPZL
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
Skąd jesteś: Tarnów, D. T.

Post autor: TytusPZL »

??? Nie zauważyłem zmian w Air France. Porównując ostatnie zdjęcia Concorde'a z A380 nie widać różnicy, chyba, że akurat trafiłem na egzemplarz SuperJubmo w starym malowaniu.... Na planespotters zdjęcia A321 z lat 2006-2011 nie ukazują różnicy, a od Airbusa A300 z 1986r. różnią się tylko obecnością gwiazdek UE na ogonie, co chyba można pominąć, jako kosmetykę... To już nie wiem kiedy i co zmieniali....
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

TytusPZL
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
Skąd jesteś: Tarnów, D. T.

Post autor: TytusPZL »

Czcionkę trochę zmienili... Taka sama zmiana jaką przeprowadza teraz PKO BP. Kosmetyka, choć rzeczywiście, zauważalna. A to, co proponował LOT, to już poważniejsze "chlapnięcie farbą".
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

Aeroflotu LOT raczej i tak nie przebije ;)
janita
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 52
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 16:08
Skąd jesteś: Jarocin

Post autor: janita »

IC i5-6400 2,7 GHz, Windows 10, RAM 16 GB, nVidia GTX1060 6 GB, MSFS-20, Logitech Extreme 3D Pro, Behringer XTouch Mini
stanislaw5b
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
Skąd jesteś: Łomianki

Post autor: stanislaw5b »

Moim zdaniem ta wersja lepsza od poprzednich, rzeczywiście taka "odświeżona". Chyba widziałem dawno temu podobny projekt robiony przez użytkowników lotnictwo.net.pl
TytusPZL
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: pn 06 kwie, 2009 14:48
Skąd jesteś: Tarnów, D. T.

Post autor: TytusPZL »

To rozumiem! Wyraźna zmiana, ale bez całkowitego odrzucenia tradycyjnych motywów. Elegancko, z nutką nowoczesnego wzornictwa ( to o ogonie). I najważniejsze: Ptaszysko nigdzie się z ogona nie rusza! Wywalili go z litery O w słowie LOT - i dobrze, bo ginął on pośród grubej czcionki. Ale na ogonie ma siedzieć i już!
ODPOWIEDZ