Landing lights
Moderator: PZL Belfegor
Landing lights
Witam
Panowie, jak to właściwie jest z tymi światłami. Myślałem zawsze że poniżej 10 000 feet trzeba włączyć landing lights. Ale tak się składa, że codziennie widzę z mojego okna kilkadziesiąt samolotów lądujących na pas 33 EPWA i jakieś 5 % z nich podchodząc do lądowania nie ma włączonych w/w świateł, np. dzisiaj około 22.35 benek lub arbuz BA leciał tylko na nav i strobe. Mieszkam koło lasu kabackiego tak więc do lotniska niedaleko i wysokość lotu w tym miejscu nie może byc wieksza niz 10 000.
Panowie, jak to właściwie jest z tymi światłami. Myślałem zawsze że poniżej 10 000 feet trzeba włączyć landing lights. Ale tak się składa, że codziennie widzę z mojego okna kilkadziesiąt samolotów lądujących na pas 33 EPWA i jakieś 5 % z nich podchodząc do lądowania nie ma włączonych w/w świateł, np. dzisiaj około 22.35 benek lub arbuz BA leciał tylko na nav i strobe. Mieszkam koło lasu kabackiego tak więc do lotniska niedaleko i wysokość lotu w tym miejscu nie może byc wieksza niz 10 000.
Andrzej
Wywołany do tablicy - odpowiadam
Zaczynajac od początku, na przykładzie ATRa, oczywiście. Przed uruchomieniem, w czasie przygotowania cockpitu świecimy światła pozycyjne - kolorowe na skrzydłach, oraz białe pozycyjne na ogonie i stateczniku poziomym (oświetlenie wokół samolotu - ma to duże znaczenie po zmroku).
Przed uruchomieniem silników palimy Beacon - mrugające czerwone na kadłubie. Przed kołowaniem Taxi i Wings - na boku kadłuba.
Zajmując pas Stroboskopy (jasno migające na skrzydłach) i Landing.
Po starcie wyłączamy po kolei: Taxi, Wings, Strobo i Landing (te dwa ostatnie przed osiągnięciem Trans. Level).
Beacon i pozycyjne Nav pozostają włączone.
Potem kolejność odwrotna. Strobo i Landigs, ponizej Trans Level, ale najpierw Strobo. Landigs zazwyczaj przy osiągnięciu pułapu Localizera. Na prostej zapalamy Taxi i wings (i to prawdopodobnie zauważacie, co powoduje, że samolot jest dobrze oświetlony).
Kołowanie na wszystkich światłach, po wyłączeniu silników pozostaje Beacon i Nav, do momentu podłączenia baterii GPU, kiedy wyłącza się Beacon, pozostając na Nav.
Wszelkie zauważone odstępstwa zależą od kolejności zczytania Checklist i innych mniej lub bardziej przypadkowych okoliczności.
Andrzej
Zaczynajac od początku, na przykładzie ATRa, oczywiście. Przed uruchomieniem, w czasie przygotowania cockpitu świecimy światła pozycyjne - kolorowe na skrzydłach, oraz białe pozycyjne na ogonie i stateczniku poziomym (oświetlenie wokół samolotu - ma to duże znaczenie po zmroku).
Przed uruchomieniem silników palimy Beacon - mrugające czerwone na kadłubie. Przed kołowaniem Taxi i Wings - na boku kadłuba.
Zajmując pas Stroboskopy (jasno migające na skrzydłach) i Landing.
Po starcie wyłączamy po kolei: Taxi, Wings, Strobo i Landing (te dwa ostatnie przed osiągnięciem Trans. Level).
Beacon i pozycyjne Nav pozostają włączone.
Potem kolejność odwrotna. Strobo i Landigs, ponizej Trans Level, ale najpierw Strobo. Landigs zazwyczaj przy osiągnięciu pułapu Localizera. Na prostej zapalamy Taxi i wings (i to prawdopodobnie zauważacie, co powoduje, że samolot jest dobrze oświetlony).
Kołowanie na wszystkich światłach, po wyłączeniu silników pozostaje Beacon i Nav, do momentu podłączenia baterii GPU, kiedy wyłącza się Beacon, pozostając na Nav.
Wszelkie zauważone odstępstwa zależą od kolejności zczytania Checklist i innych mniej lub bardziej przypadkowych okoliczności.
Andrzej
A mnie "uczyli" tak:
przed włączeniem silników: włączone beacon i nav
Kołowanie: włączone taxi i wing, beacon, nav
Zajęcie pasa: land, strobe, beacon, nav
Po starcie: wyłączone taxi
Powyżej 10000ft wyłączone land.
I potem odwrotnie.
przed włączeniem silników: włączone beacon i nav
Kołowanie: włączone taxi i wing, beacon, nav
Zajęcie pasa: land, strobe, beacon, nav
Po starcie: wyłączone taxi
Powyżej 10000ft wyłączone land.
I potem odwrotnie.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011