Wylatywanie godzin na samolotach liniowych

Wydarzenia, spotkania, imprezy, szkolenia.

Moderator: PZL Belfegor

Awatar użytkownika
trendus
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 91
Rejestracja: wt 17 lip, 2007 19:50
Skąd jesteś: EPGD

Wylatywanie godzin na samolotach liniowych

Post autor: trendus »

Witam
Przeczytałem na stronie Wizzair, że by móc zostać ich pilotem trzeba wylatać 4000 godzin w tym 1000 na jetach i 500 na A320. Pytanie: gdzie, jak i za co ich piloci wylatali 500 godzin na Airbusie i drugie 500 na innych Jetach i to pozostałe 3000? Przecież nie kupili sobie A320 i nie latali na nim.

Link: http://tbe.taleo.net/NA6/ats/careers/re ... s=1&rid=20
Obrazek
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

W innych liniach, normalnie, za pieniądze.

PS. Jest coś takiego, jak wymagane doświadczenie zawodowe. Nie tylko w tym zawodzie.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
tomcat
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 300
Rejestracja: ndz 29 paź, 2006 12:07
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: tomcat »

A to dziwne, piloci wojskowi z 36.SPLT po dorobieniu licencji cywilnych i ogromnym nalocie na Tupolewach i Jakach szli do Wizzair'a a przecież nasz specpułk nie posiada Airbus'ów. W tym co napisałeś Kuba jest jakaś nieścisłość, wydaje mi się, że tyle należy nalatać aby zostać dowódcą statku powietrznego / kapitanem (z resztą tak to zrozumiałem z tej strony). Przecież na FO nikt nie siądzie z taką ilością godzin. Mimo wszystko dalej chyba to jest dość duża liczba godzin, bo niektórzy piloci po osiągnięciu takich statystyk myślą o tym jak dojść do emerytury. Trzeba by porównać to do innych linii lotniczych i ich wymagań.
Awatar użytkownika
Adam_Max
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 55
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 11:48
Skąd jesteś: Gliwice

Post autor: Adam_Max »

Oferta dotyczy lewego fotela więc wymagana liczba godzin jest spora. A co doświadczenia to wydaje mi się że chodzi o 1000 godzin (jet command) a więc przelatanych jako kapitan odrzutowca a nie ogólnie na jetach.
Przeglądając różne blogi kiedyś trafiłem na informacje o młodych pilotach którzy siadali na prawym fotelu zaraz po odbyciu ostatniego szkolenia.
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

BTW były i takie czasy, że starczało 250-300h nalotu i linie brały na prawy fotel. Dokładnie tak jak pisze Adam_Max. Ale od upadku Centrala liczba pilotów na rynku wzrosła gwałtownie i teraz już tak różowo nie jest.
Awatar użytkownika
Vesper
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 196
Rejestracja: czw 31 lip, 2008 10:22
Skąd jesteś: Kraśnik/EPLR

Post autor: Vesper »

Na stronie LOT-u http://www.lot.com/Info/PL/aspx/Content_3312.aspx pisze że trzeba mieć minimalny nalot 200 godzin jako pilot samolotowy.
Awatar użytkownika
trendus
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 91
Rejestracja: wt 17 lip, 2007 19:50
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: trendus »

Jest jeszcze coś takiego jak Direct Entry Captain Airbus 320 i nie czaje co to jest.

A dla FO wymagania nie są lepsze
A320 type-rated first officer
Minimum requirements

º Have a minimum of 1500 hours on type
Mówisz Rzemyk że za pieniądze. Przecież oni utoną w kredytach zanim wylatają to 4k h
Obrazek
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

To, że LOT wymaga min. 200h nalotu nie znaczy, że przyjmuje ludzi z takim doświadczeniem :] Ludzie zwalniani z Centrala nie znajdowali zatrudnienia w Locie, a co dopiero gość mający CPL+ME+MCC i 200h na koncie.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

trendus pisze:Mówisz Rzemyk że za pieniądze. Przecież oni utoną w kredytach zanim wylatają to 4k h
Przecież nie piloci płacą, tylko linie pilotom...
Lata się po prostu dla innej linii i nabija nalot, proste.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
trendus
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 91
Rejestracja: wt 17 lip, 2007 19:50
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: trendus »

No dobrze, ale by móc latać w jakiejś linii do każdej trzeba mieć jakiś nalot. I skąd oni go biorą. Wylatują w aeroklubach za wielkie pieniądze? Czy ktoś im funduje (np. jakaś linia lotnicza)
Ostatnio zmieniony ndz 14 cze, 2009 13:42 przez trendus, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
ciemny21
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 273
Rejestracja: wt 18 paź, 2005 17:57
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: ciemny21 »

trendus pisze:No dobrze, ale by móc latać w jakiejś linii do każdej trzeba mieć jakiś nalot. I skąd oni go biorą. Wylatują w aeroklubach za wielkie pieniądze? Czy ktoś im funduje (np. jakaś linia lotnicza)
Przecież nie idzie się od razu do Wizza. Kiedyś były czasy, że brali do ELotu to można było sobie w locie nalatać godzin i ewentualnie potem myśleć o lepszej robocie. Teraz... albo zaczynasz w w jakiś mini firmach i latasz na senekach itp ( takie air taxi powiedzmy ), albo robisz uprawnienie instruktorskie i szkolisz ludzi, albo laszujesz AN'a wyrzucasz skoczków, można też holować szybowce.
Ostatnio zmieniony ndz 14 cze, 2009 13:42 przez ciemny21, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin
Awatar użytkownika
brudzik
Cadet
Cadet
Posty: 12
Rejestracja: wt 04 sty, 2005 10:52
Skąd jesteś: Dęblin

Post autor: brudzik »

Witam! Rozmawiałem kiedyś z pilotem Wizzair'a który lata jako pierwszy oficer na Airbusach. Jego historia wyglądała tak, że był po Rzeszowie i ok.4 lat latał w Eurolocie jednocześnie składając papiery do Wizzair'a. Po 4 latach odezwali się z Wizzair'a , że otwierali połączenie z Gdańska. Zrobił przeszkolenie w Tuluzie we Francji na koszt Wizzair'a po czym podpisał kontrakt na 5 lat , z którego będą mu ściągać kase za to przelaszowanie.
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

Uzupełniając na temat direct entry captain - można przyjść do firmy i wskoczyć od razu na lewy fotel (i na tym właśnie polega direct entry).
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
mateo72

Post autor: mateo72 »

wegi pisze:direct entry
Tak jak holding :lol:
ciemny21
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 273
Rejestracja: wt 18 paź, 2005 17:57
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: ciemny21 »

mateo72 pisze:
wegi pisze:direct entry
Tak jak holding :lol:
Wyszło z mody... teraz w liniach modny jest 'teardrop' : )
Marcin
ODPOWIEDZ