holding i racetrack

Dział przeznaczony głównie dla pilotów, latających w sieci VATSIM (zawiera również informacje przydatne wszystkim wirtualnym pilotom, takie jak, np. czytanie map, opis procedur SID/STAR).

Moderator: RzEmYk

JeV
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 447
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:33
Skąd jesteś: z vaccu

holding i racetrack

Post autor: JeV »

Czy racetrack różni się czymś od holdngu poza znizaniem....? Czy potrafi mi to ktoś w miare jasno wyjaśnić....?
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Jesli masz dostep do forum PL-VACC, to polecam tego linka:

http://www.forum.vatsim.pl/viewtopic.php?t=6376

Jakis czas temu byla tam obszerna debata na ten temat.
Powołam sie tu na cytat Leszka Pacyny (lataco) z w/w forum:
Holding pattern nie zawsze jest związany z kierunkiem lądowania w odróżnieniu od racetrack'a i nie musi być oparty o pomoc nawigacyjną. Może być ustanowiony przez kontrolera w dowolnym miejscu, jeśli tego wymaga sytuacja ruchowa.
Holding pattern sluży głównie do utrzymywania poziomu/wysokości; w tym samym czasie, na tym samym torze lotu może znajdować się kilka maszyn.
Racetrack służy do równoczesnych manewrów i pionie i w poziomie.Na tym samym torze lotu może znajdować sie tylko jeden delikwent.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt 30 lip, 2004 07:28 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Lotny

Post autor: Lotny »

troche zbyt ogólnie moze ,ale dodam że racetrack trwa 1 minute, a holding 1.5 min

warto o tym wspomnieć bo na jendej mapce podejscia są czesto oba te TORY oparte na tej samej NDB
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Lotny pisze:troche zbyt ogólnie moze ,ale dodam że racetrack trwa 1 minute, a holding 1.5 min
Ze szkoły pilotow PL-VACC:
W warunkach bezwietrznych czas odcinka "LEG" (odcinka odlotu) nie powinien przekraczać:
- 1 minuty na wysokości 14000ft (Fl140) lub niżej
- 1,5 minuty na wysokości powyżej 14000ft (FL140)
Poza tym kierunek racetrack jest zawsze związany z kierunkiem pasa. Kierunek holdingu niekoniecznie.

Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: Rafal102 »

Ogólnie zakłada się, że holding na zatłoczonych lotniskach trwa około 45 min.
Jaki jest maksymalny czas takiego krążenia?
Czy może trwać tak długo, aż pilot nie zgłosi min. paliwa w zbiornikach?
P43+Quad core q8300+9600GT
ciemny21
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 273
Rejestracja: wt 18 paź, 2005 17:57
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: ciemny21 »

Holding nie trwa 45 min tylko w obliczeniach paliwowych trzeba uwzględnić minimum 45 min holdingu nad lotniskiem na wysokości... niestety nie pamiętam jakiej... 1500 m ? Kontroler też wie, że samolot nie może stać w holdingu cały dzień, więc takie sytuacje raczej się nie zdarzają, jak nie da się wylądować to leci się na zapasowe.
Marcin
szymok
Cadet
Cadet
Posty: 5
Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 21:12
Skąd jesteś: Jastrzębie

Post autor: szymok »

Szybkie pytanie odnośnie racetracku. Kontroli nie ma, EPKK ILS RWY 25, jestem jakieś 5 mil od NDB na którym wykonuje się racetrack. Na unicom czytam, że ktoś już na nim jest. Co robić? Wchodzić w tor wyścigowy, czy zrobić holding na tej radiolatarni?
Awatar użytkownika
hroom
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 82
Rejestracja: czw 05 cze, 2008 07:18
Skąd jesteś: EPLL

Post autor: hroom »

szymok pisze:Co robić?
Dogadać się z kolegą na racetrack'u.
MarcinSz
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: wt 08 wrz, 2009 08:18
Skąd jesteś: EPRZ

Post autor: MarcinSz »

szymok pisze:Szybkie pytanie odnośnie racetracku. Kontroli nie ma, EPKK ILS RWY 25, jestem jakieś 5 mil od NDB na którym wykonuje się racetrack. Na unicom czytam, że ktoś już na nim jest. Co robić? Wchodzić w tor wyścigowy, czy zrobić holding na tej radiolatarni?
Wejść w holding o 1000ft wyżej niż jest poprzednik. Kiedy samolot wykonujący podejście zamelduje że wylądował można płynnie przejść do racetracka (nawet na downwindzie holdingu można zniżyć tak żeby w drugi zakręt racetracka wejść na wysokości zgodnej z mapą podejścia). A dlaczego dopiero jak poprzednik wyląduje? Ano dlatego że jak zdarzy mu się go around to znowu wróci nad KRW, ponowi wejście w racetrack i całą procedurę.
pozdrawiam, MarcinSz
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

MarcinSz pisze:Wejść w holding o 1000ft wyżej niż jest poprzednik.
Ale nie niżej niż Minimum Holding Altitude ;)
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: Rafal102 »

A czy możliwe jest w rzeczywistości dostać holding od kontrolera na wysokości 24000ft nad lotniskiem?
Pytam, bo ostatnio zdarzyła mi się taka sytuacja w RC4, że kazali mi kołować na VOR SFO na FL240, dokładnie nad lotniskiem na którym miałem lądować.
P43+Quad core q8300+9600GT
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Zależy od konkretnego przypadku. A kołować można po ziemi. :)
matturban
Cadet
Cadet
Posty: 1
Rejestracja: pn 16 sie, 2010 19:11
Skąd jesteś: EPTO

Post autor: matturban »

Nie chciałbym palnąć czegoś głupiego w moim pierwszym poście (Witam wszystkich tak w ogóle :) ) Ale tak na logikę, nie wydaje mi się to sytuacja specjalnie nietypowa, załóżmy że na lotnisku panują warunki które chwilowo uniemożliwiają wylądowanie. Holding na takiej wysokości w wypadku braku poprawy warunków umożliwia w ostateczności odlot na lotnisko zapasowe bez zbędnej utraty paliwa na lot na niższej wysokości lub kolejne wznoszenie.

Jeśli palnąłem coś głupiego to proszę mnie poprawić bez bicia :)

Pozdrawiam
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Nie widzę niczego głupiego. :) Jest coś takiego, jak MHA (minimalna wys. holdingu) i teraz nie wiem, czy coś takiego obowiązuje w drugą stronę.
Yeroon
Cadet
Cadet
Posty: 30
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 19:36
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Yeroon »

Znaczy się "Maksymalna wysokość holdingu"? Wydaje mi się, że ta granica pewnie gdzieś tam wysoko jest ustalona ale raczej nie stosuje się holdingów na bardzo dużych wysokościach. Bynajmniej ja się z czymś takim nie spotkałem.
Już nie taki początkujący pasjonat lotnictwa.
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Minimalna. W MDH też jest 'minimum' (punkt odniesienia na ziemi, a nie w powietrzu). "Bardzo duże wysokości" to pojęcie względne. Jeżeli pogoda jest kiepska i brak nadziei na poprawę, to zniżanie i ponowne wznoszenie jest marnotrawstwem paliwa i czasu.
Bodzio W.
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 197
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 18:09
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Bodzio W. »

Dla pojedynczego holdingu maksymalnej wysokosci sie nie ustala, natomiast dla dwoch sasiednich ustala sie zazwyczaj maksymalna wysokosc, ktora zapewnia separacje miedzy nimi.
"Bo final był za krótki..." - stop wirtualnej przemocy
ODPOWIEDZ