holding i racetrack
Moderator: RzEmYk
holding i racetrack
Czy racetrack różni się czymś od holdngu poza znizaniem....? Czy potrafi mi to ktoś w miare jasno wyjaśnić....?
Jesli masz dostep do forum PL-VACC, to polecam tego linka:
http://www.forum.vatsim.pl/viewtopic.php?t=6376
Jakis czas temu byla tam obszerna debata na ten temat.
Powołam sie tu na cytat Leszka Pacyny (lataco) z w/w forum:
http://www.forum.vatsim.pl/viewtopic.php?t=6376
Jakis czas temu byla tam obszerna debata na ten temat.
Powołam sie tu na cytat Leszka Pacyny (lataco) z w/w forum:
PozdrawiamHolding pattern nie zawsze jest związany z kierunkiem lądowania w odróżnieniu od racetrack'a i nie musi być oparty o pomoc nawigacyjną. Może być ustanowiony przez kontrolera w dowolnym miejscu, jeśli tego wymaga sytuacja ruchowa.
Holding pattern sluży głównie do utrzymywania poziomu/wysokości; w tym samym czasie, na tym samym torze lotu może znajdować się kilka maszyn.
Racetrack służy do równoczesnych manewrów i pionie i w poziomie.Na tym samym torze lotu może znajdować sie tylko jeden delikwent.
Ostatnio zmieniony pt 30 lip, 2004 07:28 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Ze szkoły pilotow PL-VACC:Lotny pisze:troche zbyt ogólnie moze ,ale dodam że racetrack trwa 1 minute, a holding 1.5 min
Poza tym kierunek racetrack jest zawsze związany z kierunkiem pasa. Kierunek holdingu niekoniecznie.W warunkach bezwietrznych czas odcinka "LEG" (odcinka odlotu) nie powinien przekraczać:
- 1 minuty na wysokości 14000ft (Fl140) lub niżej
- 1,5 minuty na wysokości powyżej 14000ft (FL140)
Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Holding nie trwa 45 min tylko w obliczeniach paliwowych trzeba uwzględnić minimum 45 min holdingu nad lotniskiem na wysokości... niestety nie pamiętam jakiej... 1500 m ? Kontroler też wie, że samolot nie może stać w holdingu cały dzień, więc takie sytuacje raczej się nie zdarzają, jak nie da się wylądować to leci się na zapasowe.
Marcin
Wejść w holding o 1000ft wyżej niż jest poprzednik. Kiedy samolot wykonujący podejście zamelduje że wylądował można płynnie przejść do racetracka (nawet na downwindzie holdingu można zniżyć tak żeby w drugi zakręt racetracka wejść na wysokości zgodnej z mapą podejścia). A dlaczego dopiero jak poprzednik wyląduje? Ano dlatego że jak zdarzy mu się go around to znowu wróci nad KRW, ponowi wejście w racetrack i całą procedurę.szymok pisze:Szybkie pytanie odnośnie racetracku. Kontroli nie ma, EPKK ILS RWY 25, jestem jakieś 5 mil od NDB na którym wykonuje się racetrack. Na unicom czytam, że ktoś już na nim jest. Co robić? Wchodzić w tor wyścigowy, czy zrobić holding na tej radiolatarni?
pozdrawiam, MarcinSz
Ale nie niżej niż Minimum Holding AltitudeMarcinSz pisze:Wejść w holding o 1000ft wyżej niż jest poprzednik.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Nie chciałbym palnąć czegoś głupiego w moim pierwszym poście (Witam wszystkich tak w ogóle ) Ale tak na logikę, nie wydaje mi się to sytuacja specjalnie nietypowa, załóżmy że na lotnisku panują warunki które chwilowo uniemożliwiają wylądowanie. Holding na takiej wysokości w wypadku braku poprawy warunków umożliwia w ostateczności odlot na lotnisko zapasowe bez zbędnej utraty paliwa na lot na niższej wysokości lub kolejne wznoszenie.
Jeśli palnąłem coś głupiego to proszę mnie poprawić bez bicia
Pozdrawiam
Jeśli palnąłem coś głupiego to proszę mnie poprawić bez bicia
Pozdrawiam
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht