Plan lotu
Moderator: RzEmYk
Witam,
ponieważ tytuł wątku jest dość ogólny, napiszę zatem tutaj.
Mam problem z utworzeniem planu LEPA (Palma de Mallorca)-LIMC (Milan).
Studiując mapy górnych dróg lotniczych FIRów przez które musiałbym lecieć, ułożyłem coś takiego:
a) MEROS UN853 LUMAS UM985 GEN (FL360)
b) MEROS UN853 LUMAS UQ206 NOSTA UM985 GEN (FL360)
c) MEROS UN853 LUMAS UQ206 NOSTA UM985 ABN/N0400F200 UY15 ANAKI
...ale żadna z tych opcji nie przechodzi weryfikacji w vRoute, a przyznam też szczerze, że nie zawsze rozumiem komunikatów, które wyrzuca program po nieudanej weryfikacji.
Ps. Przy każdej z opcji ustawiam zakres FL 290 - 400.
Mogę prosić Was o pomoc w ułożeniu właściwego planu?
ponieważ tytuł wątku jest dość ogólny, napiszę zatem tutaj.
Mam problem z utworzeniem planu LEPA (Palma de Mallorca)-LIMC (Milan).
Studiując mapy górnych dróg lotniczych FIRów przez które musiałbym lecieć, ułożyłem coś takiego:
a) MEROS UN853 LUMAS UM985 GEN (FL360)
b) MEROS UN853 LUMAS UQ206 NOSTA UM985 GEN (FL360)
c) MEROS UN853 LUMAS UQ206 NOSTA UM985 ABN/N0400F200 UY15 ANAKI
...ale żadna z tych opcji nie przechodzi weryfikacji w vRoute, a przyznam też szczerze, że nie zawsze rozumiem komunikatów, które wyrzuca program po nieudanej weryfikacji.
Ps. Przy każdej z opcji ustawiam zakres FL 290 - 400.
Mogę prosić Was o pomoc w ułożeniu właściwego planu?
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
FliteStar Jeppesena wymyślił swego czasu trasę taką:
Prędkość, wysokość:
Data wydruku jest sprzed roku, także nie musi to być zgodne ze światem realnym, ale na VATSIM powinno się nadać.
Kod: Zaznacz cały
MERO1L MEROS UN853 LUMAS UQ206 NOSTA UM985 GEN MEBU2K
Kod: Zaznacz cały
N474 F370
Czyli to samo, co w moim poście pkt. b).
Zatem nie wiem dlaczego vRoute tego nie "łyka".
Jednak nie rozumiem dlaczego FL370, skoro z AIP ENR wynika, że po tych drogach (i w tym konkretnym kierunku) powinno się lecieć na "parzystym" poziomie.
Tak czy inaczej dzięki tomcat.
Zatem nie wiem dlaczego vRoute tego nie "łyka".
Jednak nie rozumiem dlaczego FL370, skoro z AIP ENR wynika, że po tych drogach (i w tym konkretnym kierunku) powinno się lecieć na "parzystym" poziomie.
Tak czy inaczej dzięki tomcat.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Oba te plany przechodzą przez walidację Eurocontrol przy wpisanym poziomie lotu do F350. Powyżej F350 wyskakuje error.b) MEROS UN853 LUMAS UQ206 NOSTA UM985 GEN (FL360)
c) MEROS UN853 LUMAS UQ206 NOSTA UM985 ABN/N0400F200 UY15 ANAKI
Walidator Eurocontroli nie sprawdza poprawności poziomów lotu dla danego kierunku więc to sobie należy uzupełnić samodzielnie (gdzie F340 a gdzie F350).
Plan lotu sprzed roku można sobie z miejsca darować, bo czas nie stoi w miejscu zarówno w rzeczywistości, jak i na VATSIM.
Co ciekawe, to zapis uwzględniający zniżanie nad NOSTA "włącza" inne restrykcje.
Vroute jest o tyle fajny, że podaje od razu linki do RADów, w których jest to opisane. O ile dobrze pamiętam, to ograniczenie w locie z LEPA do LIM* po tej trasie, to nie wyżej niż FL245.
Wczoraj w nocy próbowałem ułożyć plan uwzględniając UQ206, jak i (chyba) UM985, nawet stosując inny punkt wylotowy i inną trasę - bardziej na południe - trafiamy na ograniczenie wysokości na granicy FIRu w locie do LIMC.
Jak wrócę do domu, to jeszcze zerknę na to.
Trochę to dziwne, bo walidator powinien wywalić ten sam błąd co vroute o restrykcji wysokości przed/po NOSTA. To jest powodem "niełykania" vroute i walidatora CFMU.wojtek_84 pisze:Oba te plany przechodzą przez walidację Eurocontrol
Co ciekawe, to zapis uwzględniający zniżanie nad NOSTA "włącza" inne restrykcje.
Vroute jest o tyle fajny, że podaje od razu linki do RADów, w których jest to opisane. O ile dobrze pamiętam, to ograniczenie w locie z LEPA do LIM* po tej trasie, to nie wyżej niż FL245.
Wczoraj w nocy próbowałem ułożyć plan uwzględniając UQ206, jak i (chyba) UM985, nawet stosując inny punkt wylotowy i inną trasę - bardziej na południe - trafiamy na ograniczenie wysokości na granicy FIRu w locie do LIMC.
Jak wrócę do domu, to jeszcze zerknę na to.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Witam,
Nie chciałem zakładać nowego tematu, a ten wydał mi się właściwy. Jako, iż latam już jakiś czas na Vatsimie, chcę polatać troszkę dalej. Cały czas latałem kręgi i zwiedzałem okolicę lotniska, ale ile można:D. Ułożyłem plan lotu w oparciu o pomoce VOR oraz NDB, zwracam się do Was z prośbą abyście ocenili mój plan lotu i skorygowali błędy jeśli takie są. Plan: EPSC-CHO-DAR-KRT-GRU i tu dolot kursem 043 do BDG i podejście z widocznością do pasa 26 w Bydgoszczy tyle.
Samolot: Bonanza F33A
Wysokość: 6500ft.
Prędkość: 160 kts.
IFR
Nie chciałem zakładać nowego tematu, a ten wydał mi się właściwy. Jako, iż latam już jakiś czas na Vatsimie, chcę polatać troszkę dalej. Cały czas latałem kręgi i zwiedzałem okolicę lotniska, ale ile można:D. Ułożyłem plan lotu w oparciu o pomoce VOR oraz NDB, zwracam się do Was z prośbą abyście ocenili mój plan lotu i skorygowali błędy jeśli takie są. Plan: EPSC-CHO-DAR-KRT-GRU i tu dolot kursem 043 do BDG i podejście z widocznością do pasa 26 w Bydgoszczy tyle.
Samolot: Bonanza F33A
Wysokość: 6500ft.
Prędkość: 160 kts.
IFR
Ostatnio zmieniony śr 15 maja, 2013 20:23 przez XxCloudy, łącznie zmieniany 1 raz.
W przypadku lotu IFR wysokość lotu / poziom lotu powinien wyrażać się całymi tysiącami stóp - w sensie - 5000 lub 6000 odpowiednio do kierunku.
Punktami dla przylotów na lotnisko w Bydgoszczy są GOBNI/INTUN/LUXUD.
Punkty łączące znajdziesz w tym dokumencie:
http://www.pl-vacc.org/files/maps/RAD_1305.pdf
Lub na stronie Eurocontroli:
http://www.cfmu.eurocontrol.int/RAD/130 ... P_5_en.pdf
Wysokość lotu - na wschód czyli nieparzyste. Więc raczej 5000, nie 6000.
GOBNI leży na radialu 223 GRU, więc zidentyfikujesz je bez problemu.
Lot kursem 043 nie będzie najszczęśliwszym pomysłem
Sugeruję łatwiejszą trasę. Wysokość w planie lotu - A050. Po starcie z EPSC: DCT CHO DCT GRU/N0160A060 DCT GOBNI DCT
Gdzie zapis po GRU oznacza zmianę wysokości na 6000 stóp (zmiana kierunku lotu + TMA w Bydgoszczy zaczyna się powyżej 5500 stóp).
Kombinowanie z tranzytem przez TMA zostawił bym sobie na później. Ewentualnie - żeby trasa była bardziej krajoznawcza można zahaczyć o DAR.
Przy obecności kontrolera pewnie dostaniesz skrót na BDG (zakładam, że masz lotnisko dodatkowe i ma ono tą radiolatarnię - w domyślnym FSX stoją w Bydgoszczy dwie radiolatarnie o innych częstotliwościach).
Lot nad morzem do Darłowa to sama przyjemność, jeśli zdecydujesz się na widokową trasę nad Trójmiastem to punkty VFR są przygotowane, a w okolicy jest sporo obiektów 3D do pobrania (http://www.pl-vacc.org/pol3/files.php?d=1 -> VFR Landmarks). Potem idealnie Cię prowadzi Wisła. Oczywiście - nikt nie broni korzystać z pomocy nawigacyjnych dla większej pewności.
Punktami dla przylotów na lotnisko w Bydgoszczy są GOBNI/INTUN/LUXUD.
Punkty łączące znajdziesz w tym dokumencie:
http://www.pl-vacc.org/files/maps/RAD_1305.pdf
Lub na stronie Eurocontroli:
http://www.cfmu.eurocontrol.int/RAD/130 ... P_5_en.pdf
Wysokość lotu - na wschód czyli nieparzyste. Więc raczej 5000, nie 6000.
Wykonujesz tranzyt przez TMA. Powinieneś określić miejsce wejścia i wyjścia z TMA. Dodatkowo skomplikuje Ci to komunikację z kontrolą. Może lepiej jednak na początek trasę omijającą inne TMA?DAR-KRT-GRU
GRU DCT GOBNI DCTtu dolot kursem 043 do BDG
GOBNI leży na radialu 223 GRU, więc zidentyfikujesz je bez problemu.
Lot kursem 043 nie będzie najszczęśliwszym pomysłem
Sugeruję łatwiejszą trasę. Wysokość w planie lotu - A050. Po starcie z EPSC: DCT CHO DCT GRU/N0160A060 DCT GOBNI DCT
Gdzie zapis po GRU oznacza zmianę wysokości na 6000 stóp (zmiana kierunku lotu + TMA w Bydgoszczy zaczyna się powyżej 5500 stóp).
Kombinowanie z tranzytem przez TMA zostawił bym sobie na później. Ewentualnie - żeby trasa była bardziej krajoznawcza można zahaczyć o DAR.
Przy obecności kontrolera pewnie dostaniesz skrót na BDG (zakładam, że masz lotnisko dodatkowe i ma ono tą radiolatarnię - w domyślnym FSX stoją w Bydgoszczy dwie radiolatarnie o innych częstotliwościach).
Pozostaje pytanie - czemu akurat IFR skoro zakładasz dobrą widoczność w locie? Może ciekawiej będzie (jeśli masz VFR Poland albo UTX Europe) spróbować ponawigować według dróg, rzek i miast. Posiłkując się (dla pewności) namiarami na co najmniej dwie radiolatarnie VOR, w których zasięgu cały czas będziesz, możesz przelecieć tą trasę bardzo komfortowo.podejście z widocznością
Lot nad morzem do Darłowa to sama przyjemność, jeśli zdecydujesz się na widokową trasę nad Trójmiastem to punkty VFR są przygotowane, a w okolicy jest sporo obiektów 3D do pobrania (http://www.pl-vacc.org/pol3/files.php?d=1 -> VFR Landmarks). Potem idealnie Cię prowadzi Wisła. Oczywiście - nikt nie broni korzystać z pomocy nawigacyjnych dla większej pewności.
Ostatnio zmieniony śr 15 maja, 2013 21:57 przez wojtek_84, łącznie zmieniany 1 raz.
Więc IFR zostawie na razie, na później . To tak, odlot z EPSC na NDB(CHO), następnie kierunek VOR(DAR) i lot wzdłuż wybrzeża, aż do jeziora Łebsko, dalej kurs do VOR(KRT) od KRT do VOR(GRU) i Wisłą do Bydgoszczy tam przechwycenie radiolatarni BDG i lądowanie na pasie 26 oczywiście z widocznością. To by było na tyle, nie mam VFR Poland, ani UTX choć to chyba nie problem, bo Wisła i Jezioro Łebsko są tam jakoś odwzorowane w FSX. Typ lotu VFR, prędkość 140-160 kts., no i nie wiem czy będzie dobrze uparłem się tak na to 6500ft.
To proponuję zapoznać się z dokumentem:To tak
http://www.pl-vacc.org/files/VFR_20120531.pdf
I obejrzeć mapki lotnisk dla VFRów.
Może dobrze było by poczytać coś o doborze wysokości do kierunku lotu.i nie wiem czy będzie dobrze uparłem się tak na to 6500ft
Poza tym - nie wiem w czym się tu upierać - trzeba po prostu zaplanować wysokość odpowiednio do potrzeb i warunków.
Poprzednie uwagi odnosiły się raczej do tego, że good nie jestWięc chyba good
Oskar, lecąc od J. Łebsko do KRT, nadal pchasz się w TMA (popatrz na MAPĘ ), natomiast sugestia Wojtka dotyczyła tego, abyś na początek TMA omijał.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Plan lotu tworze poprzez stronkę: www.lecimy.org, więc wymodziłem tak: EPSC-CHO-DAR-J.Łebsko-Bytów(omijając TMA Gdańsk), dalej na GRU-Wisłą do Bydgoszczy tam wejście w TMA Bydgoszcz, kierunek BDG i podejście do pasa 26.
- Miodek.lol
- Cadet
- Posty: 20
- Rejestracja: ndz 26 lis, 2006 14:54
- Skąd jesteś: Tychy
Jeżeli można, polecam od siebie tą stronę, elementy przestrzeni powietrznej, z możliwością zaznaczenia interesujących nas sektorów, stref, informacji jakie ich dotyczą etc., etc.. Nie wiem jak dla zainteresowanych, ale dla mnie jest o wiele bardziej czytelniejsze, niż ta szczegółowa z drogami RNAV.
http://www.amc.pansa.pl/
Po prawej stronie w menu, wybierz elementy przestrzeni/AUP i w noym oknie powinna Ci się otworzyć mapa.
http://www.amc.pansa.pl/
Po prawej stronie w menu, wybierz elementy przestrzeni/AUP i w noym oknie powinna Ci się otworzyć mapa.