Podejście na EGGP - pytanie do starych wyjadaczy

Dział przeznaczony głównie dla pilotów, latających w sieci VATSIM (zawiera również informacje przydatne wszystkim wirtualnym pilotom, takie jak, np. czytanie map, opis procedur SID/STAR).

Moderator: RzEmYk

Awatar użytkownika
skalarki
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 54
Rejestracja: sob 05 sty, 2008 21:11
Skąd jesteś: EGBB

Podejście na EGGP - pytanie do starych wyjadaczy

Post autor: skalarki »

Ostatnoi trochę sbie polatałem online, najpierw dla wprawy bez kontroli a następnie z kontrolą. Jak zwykle początki były trudne i bez wpadek się nie obeszło ale po kilku lotach było lepiej. Zresztą co dzień jest trochę lepiej. Natomiast mam pytanie dotyczące lądowania na EGGP (lot z Luxemburga). Tutaj są mapki mapka1 i mapka2.
Od CTR dostałem polecenie zniżania przez TNT, potem polecenie kontaktu a EGGP_APP, co też zrobiłem. Wcześniej sprawdziłem ATIS dla EGGP w którym podany był pas 27 dla przylotów i odlotów (wiedziałem że tak będzie bo sprawdziłem ATIS na wszelki wypadek zanim jeszcze wystartowałem :D żeby nie było niespodzianek). Mapki ze STAR-ami przygotowane. No i wszystko idzie gładko: dostaję zniżanie przez NANTI i STAR KEGUN, no to sobie mijam NANTI na przydzielonej wysokości no i lecę dalej w kierunku KEGUN i wtedy gdzieś w połowie drogi pomiędzy NANTI i KEGUN dostaję skręt w prawo o 90 stopni i potem kolejny ustawiający mnie równolegle do pasa - patrz mapka2. Generalnie to kontroler zwektorował moje podejście do samego końca, chociaż bardzo ciasny ostatni zakręt spowodował że nie mogłem się ustabilizować na LOC przed minięciem G/S no i nie wylądowałem niestety. GO AROUND i kolejne podejście w sumie w ten sam sposób czyli po odlocie od pasa skręt w lewo i rówolegle do pasa itd - tym razem już było ok.

Długi ten wywód - ale moje pytanie brzmi: dlaczego kontroler zmienił mi procedurę i pokierował mnie ręcznie zamiast dać mi podejść wg. wyznaczonego STARA-a? Tym bardziej że w procedurach dla tego lotniska nie ma takiego podejścia jakie mi zafundował kontroler. Czy to dlatego że jestem NEWBE i zapobiegawczo mnie poprowadził, czy istnieją jakieś inne zasady przepisy? Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Bardzo często jest tak, że jak jest kontrola na danym lotnisku, to daje wektory do podejścia. Rzadko się zdaża, że trzeba kręcić całą procedurę STAR. Moim zdaniem nie ma to nic wspólnego z tym czy jesteś newbie czy nie.
Awatar użytkownika
hroom
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 82
Rejestracja: czw 05 cze, 2008 07:18
Skąd jesteś: EPLL

Post autor: hroom »

skalarki pisze:Długi ten wywód - ale moje pytanie brzmi: dlaczego kontroler zmienił mi procedurę i pokierował mnie ręcznie zamiast dać mi podejść wg. wyznaczonego STARA-a? .

Co to znaczy nie dał ci podejść wg STAR'a? Dostałeś zgodę na STAR czyli po osiągnięciu KEGUN musiałbyś wejść w holding tak jak masz opisane na mapce i czekać aż cię kontroler powektoruje do przechwycenia LOC albo poda dct LPL stanowiący IAF dla podejścia ils do 27. Ciesz się, że dostałeś skrót :)

Dodatkowo cytując wytyczne podejścia zawarte w tym dokumencie http://www.nats-uk.ead-it.com/aip/current/ad/EGGP/EG_AD_2_EGGP_en.pdf

Kod: Zaznacz cały

e) Approach Procedures under Radar Control

i When inbound traffic is being sequenced by Radar, the approach procedure will be flown under directions from the Radar Controller. Aircraft
will be given a track to take up according to the runway-in-use and will be allocated a level. Changes of heading or level will be made only
on instructions from the Radar Controller except in the case of radio communication failure in the aircraft or at the Radar Unit. When cleared
to descend, aircraft should descend at a rate of at least 500 ft per minute.
ii In the event of radar failure, new instructions will be issued to each aircraft under radar control and the procedures as defined for approach
without radar control put into effect. If radio communication fails at the Radar Unit, pilots on approach will revert to Approach Control for
new instructions.

f) Approach Procedures Without Radar Control
When Liverpool inbound traffic is not being sequenced by Approach Radar, aircraft will be cleared direct from the holding facility to carry out
an Approach Procedure. When cleared, descend in the NDB(L) LPL holding pattern to 2500 ft ALT, then carry out the required procedure in
accordance with the Instrument Approach charts
Czyli jeśli jest obsadzone zbliżanie to będziesz wektorowany a jeśli nie to masz wykonywać procedurę jak na mapce.
Ostatnio zmieniony czw 15 sty, 2009 12:04 przez hroom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
skalarki
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 54
Rejestracja: sob 05 sty, 2008 21:11
Skąd jesteś: EGBB

Post autor: skalarki »

Rzadko się zdaża, że trzeba kręcić całą procedurę STAR. Moim zdaniem nie ma to nic wspólnego z tym czy jesteś newbie czy nie.
Dzięki - to właśnie chciałem wiedzieć.
Dostałeś zgodę na STAR czyli po osiągnięciu KEGUN musiałbyś wejść w holding tak jak masz opisane na mapce i czekać aż cię kontroler powektoruje do przechwycenia LOC albo poda dct LPL stanowiący IAF dla podejścia ils do 27.
Na KEGUN wcale nie ma holdingu, tam jest tylko taki śmieszny nawrót w lewo 270 stopni i wyjście na prostą w kierunku WAL potem w odległości 6.3nm od WAL skręt w prawo z kierunkiem 089 na LPL i holding na LPL. Tego właśnie oczekiwałem, że tak sobie polecę. :D
Ciesz się, że dostałeś skrót
Jasne że się cieszę, nie narzekam wcale - chciałem tylko wiedzieć dlaczego tak było a nie inaczej. W każdym razie mam jaśniej teraz. Dzięki Panowie
JeV
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 447
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:33
Skąd jesteś: z vaccu

Post autor: JeV »

skalarki pisze: Na KEGUN wcale nie ma holdingu, tam jest tylko taki śmieszny nawrót w lewo 270 stopni i wyjście na prostą w kierunku WAL potem w odległości 6.3nm od WAL skręt w prawo z kierunkiem 089 na LPL i holding na LPL. Tego właśnie oczekiwałem, że tak sobie polecę. :D
Wcale jest. Nawrót poza wyjściem na WAL jest wyjściem prosto na wejście w holding.
Co więcej jest wyraźnie napisane:

WARNING: DO NOT proceed beyond KEGUN without ATC clearance.
Każdy STAR opisany słownie również kończy się na KEGUN.

Oczywiście rzadko się zdarzy ten holding, ale tak to wygląda formalnie. (tylko na polecenie kontrolera!)
Awatar użytkownika
skalarki
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 54
Rejestracja: sob 05 sty, 2008 21:11
Skąd jesteś: EGBB

Post autor: skalarki »

Marcin - dzięki za rozjaśnienie. Teraz wiem już, że dokładniej trzeba czytać nie tylko mapki ale również opisy procedur dla danego lotniska.
ODPOWIEDZ