Jaki wybrać squawk przy braku ATC?

Dział przeznaczony głównie dla pilotów, latających w sieci VATSIM (zawiera również informacje przydatne wszystkim wirtualnym pilotom, takie jak, np. czytanie map, opis procedur SID/STAR).

Moderator: RzEmYk

Jack00
Cadet
Cadet
Posty: 9
Rejestracja: sob 05 wrz, 2009 14:49
Skąd jesteś: EPKT

Jaki wybrać squawk przy braku ATC?

Post autor: Jack00 »

Załóżmy, że startuję z EPWR i lecę do EPKK, gdzie jest obecny kontroler APP . Startuję z EPWR i lecę na unicomie do momentu, aż wejdę w zasięg EPKK_APP. Jaki squawk mam ustawić przed startem z WRO, jeżeli nie nadał mi go kontroler?
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Jack00, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

IFR 2200, VFR 7000
Bodzio W.
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 197
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 18:09
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Bodzio W. »

IFR 2000.
"Bo final był za krótki..." - stop wirtualnej przemocy
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Hm, pojawiły się dwie sprzeczne opinie. Zatem 2000 czy 2200? W innym miejscu przeczytałem, że 2000, natomiast ktregoś dnia podczas obs. na Vatsimie widziałem pilota, który miał 2200.
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Awatar użytkownika
Harry
Cadet
Cadet
Posty: 19
Rejestracja: czw 18 mar, 2010 18:26
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Harry »

Przecież SB sam przestawia sq 2200, więc skąd opinie, że trzeba samemu ustawić na 2000? Możecie to czymś poprzeć?
Obrazek
Artur S.
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 287
Rejestracja: wt 17 lut, 2004 14:13
Skąd jesteś: WAW

Post autor: Artur S. »

sww pisze:IFR 2200, VFR 7000
Bodzio W. pisze:IFR 2000
Pytam bez podtekstów i zwykłej ciekawości: na jakiej podstawie? W PRC chyba (bo głowy nie dam) nic na ten temat nie ma.
Do luko: ja od zawsze ustawiam 2200 (no chyba że zapomnę). Dla innych graczy nie ma kompletnie znaczenia co ustawisz, a jak wpadniesz pod kontrolę to Ci przydzieli właściwy kod i po sprawie.
pzdr - Artur S.
AZT017 (WAW)

Core i7 6700K, ASUS MAXIMUS VIII RANGER, 16GB/2666MHz, MSI GTX970, OS Win7/64bit, SSD Crucial 250GB, FS2004
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

Jeśli chodzi o VFR to podpieram się aviation.home.pl. A co do IFR to nie znam źródła. Może faktycznie przyzwyczajenie z sbox.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Awatar użytkownika
pawel-d
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 181
Rejestracja: czw 08 lut, 2007 13:24
Skąd jesteś: Gdańsk

Post autor: pawel-d »

Co do IFR na Vatsim, w warunkach unicom, to wydaje mi się, że koledzy z atc prosili kiedyś, aby używać dowolnego z zakresu dla danego firu - czyli w Polsce 45xx. Takie postępowanie pomaga później przy rozpoczęciu dyżuru - nie muszą wszystkim poustawiać kodów, ew. poprawią zdublowane.
Paweł Dragan
Gdańsk
Awatar użytkownika
b00gie
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 119
Rejestracja: pt 23 cze, 2006 13:15
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: b00gie »

Artur S. pisze: nie ma kompletnie znaczenia co ustawisz, a jak wpadniesz pod kontrolę to Ci przydzieli właściwy kod i po sprawie.
pzdr - Artur S.
AMEN :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

pawel-d pisze:Co do IFR na Vatsim, w warunkach unicom, to wydaje mi się, że koledzy z atc prosili kiedyś, aby używać dowolnego z zakresu dla danego firu - czyli w Polsce 45xx. Takie postępowanie pomaga później przy rozpoczęciu dyżuru - nie muszą wszystkim poustawiać kodów, ew. poprawią zdublowane.
Nie polecam, już lepiej 2200.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
Awatar użytkownika
b00gie
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 119
Rejestracja: pt 23 cze, 2006 13:15
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: b00gie »

Aaben pisze:
Nie polecam, już lepiej 2200.

Czemu? Oczywiście, że 45** nie ma wplywu na SQ nadawany przez przejmujące Cie z UNI kontro bo zazwyczaj jest stosowany button Assign SQ, ale (oprocz specjalnych kodów 7600, 7700, a już w mega szczegolności 7500) latając na UNI kto broni Ci wpisać SQ jaki chcesz i komu to przeszkadza? Moim zdaniem stosowanie różnych kodów transpondera na UNI jest bardziej "as real..." i ma mniejsze prawdopodobieństwo powtórzenia sie w dwóch róznych maszynach niż jak 90% lata na defaultowo przyznawanym przez SBX i jak widać uznawanym za standard przez wielu 2200.
Ostatnio zmieniony wt 30 mar, 2010 23:20 przez b00gie, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Z prostej przyczyny, ustawiając 45coś i będąc na UNI, może się okazać że kontroler w TMA poniżej ma ten SQ w swojej puli, więc mu go odbieramy zupełnie bez sensu.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
Bodzio W.
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 197
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 18:09
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Bodzio W. »

2000
"Bo final był za krótki..." - stop wirtualnej przemocy
Awatar użytkownika
Harry
Cadet
Cadet
Posty: 19
Rejestracja: czw 18 mar, 2010 18:26
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Harry »

Bodzio W. pisze:2000
Powtarzasz się. Zadałem Ci pytanie, czy potrafisz poprzeć swoją wersję czymś "naukowym"?
Po co SB ustawia przy starcie 2200? Żeby tak było...
Obrazek
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Odkąd SB czy FSInn są wyroczniami stosowanych kodów transpondera? ;)
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
Harry
Cadet
Cadet
Posty: 19
Rejestracja: czw 18 mar, 2010 18:26
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Harry »

RzEmYk pisze:Odkąd SB czy FSInn są wyroczniami stosowanych kodów transpondera? ;)
Tego nie powiedziałem :P
Generalnie, [chyba] nigdzie nie jest powiedziane, na jakim sq lata się kiedy nie ma troli ;)
Obrazek
Bodzio W.
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 197
Rejestracja: czw 08 gru, 2005 18:09
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Bodzio W. »

Jest powiedziane w przepisach. W USA maja 2200, wiec amerykanski autor SB dal 2200. W Polsce przepisy mowia 2000. I zreszta nigdy mi SB ani FSINN z 2000 na 2200 nie przestawily.
"Bo final był za krótki..." - stop wirtualnej przemocy
Artur Grabski
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 127
Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
Skąd jesteś: Bielsko-Biała

Post autor: Artur Grabski »

Jeżeli nie ruszałes sq w ogłle, to SB po osiągnieciu bodaj 80 kts, przestawia z automatu 2200, jeżeli co kolwiek majstroeałeś przy sq, top pewno SB uznaje to że taki sq przydzielił Ci kontro i dlatego nie ingeruje.
PK

Post autor: PK »

SB ustawia standardowo sq na 1200. Przełączenie w mod C przy takim sq powoduje zmianę na 2200. Taki standardowy kod był sugerowany w PRC i w podobnych kwitach dla początkujących.

Piotr
Ja tam lubię jak Bodzio się powtarza.
ODPOWIEDZ