Ostre - nieostre (problem z teksturami)

Problemy techniczne związane ze sceneriami (lotniska, mesh, landclass, tekstury) płatnymi i darmowymi.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Ostre - nieostre (problem z teksturami)

Post autor: konraf »

Witam

Ostatnio cos dziwnego dzieje sie z moim FS2004. Otoz najpierw screeny a potem opis problemu:

Obrazek

Obrazek

Jak widac na pierwszym screen bardzo nieostre sa tekstury ziemii. Co prawda liczba dot. numery stanowiska jest ok ale ten srodek jest zamazany.

Na screenie drugim ewidentnie nieostre sa numery stanowisk.
A całosc wyglada tak, ze tekstury sa ok, przełaczam sie na widok zewnetrzny nadal jest ok. Ale po chwili bum...robi sie nieostre. Moge wtedy czekac i czekac i czekac a tekstura nie robi sie ostra (poczatkowo myslałem, ze tak długo sie te tekstury ładuja). Wczoraj ladowałem na pewnym lotnisku i nawet numery taxiway były nieostre, kołowałem na pamiec.
Sprawdzałem juz rozne ustawienia grafiki w samym FS, sterowniki (karta ATI) Catalyst 4.6 oraz 4.7. Roznie ustawiałem opcje D3D we wlasciwosciach ekranu. Na nic sie to zdało.
Nie usmiecha mi sie reinstalacja FS wiec pytam, czy ktos z Was spotkał sie z takim problemem lub ewentualnie co tu mozna jeszcze sprawdzic? Problem nieostrosci pojawił sie w zasadzie nagle...nie przypominam sobie, abym cos instalował nowego.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt 07 sty, 2005 18:43 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
ToTom
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 364
Rejestracja: pn 05 kwie, 2004 17:35
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: ToTom »

U mnie dokładnie tak samo.
Czasem znika po chwili, czasem nieostrość pozostaje.
Taka rada: Zrób sobie rachunek sumienia co ostatnio zmieniłeś. Nawet nieistotna z pozoru rzecz może być przyczyną... może pamięć wirualna? Coś pamiętam, że zmieniałeś...
PS. Też mam ATI, ale stery od Omegi. Nie są najnowsze, ale nie eksperymentuję i działam na tych, na których mam przyzwoite osiągi ;)
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Ano przestawiałem ostatnio swapa z 1 GB na 512 MB....hmm...zaraz sprawdze czy to przez to.

P.S.
Hmm...ano jakby ciut lepiej...tez czasami tekstury traca ostrosc ale nie tak czesto. Potestuje kilka dni i zobaczymy.

Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
ToTom
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 364
Rejestracja: pn 05 kwie, 2004 17:35
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: ToTom »

Przypomniało mi się jeszcze, że podobny efekt miałem w takich przypadkach:
1. Ustawienie "Tarrain texture size" na niższy niż high (u mnie powoduje to wzrst fps)
2. Zabawa z Global max texture size (zabawa, bo nie do końca kumam co to jest. Maksymalny rozmiar textur? Mam teraz na massive i jest ok).
3. Po przyspieszeniu i potem zwolnieniu upływu czasu - czasem nie ładuje dokładniejszych tekstur bardzo długo, albo wcale.
misio1958

Post autor: misio1958 »

sprobujcie w FS9.cfg w
[TERRAIN]
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS 0.000000 zmienic na 4.000000

Bartek, wlacz Fusi Fix, CF9.cfg, poszukaj u gory "Texturen" i podaj komende "Übernemen".
FlusiFix zrobi to automatycznie. Jesli nie pomoze, przez zaznaczenie "Standardzustand herstellen" bedziesz mogl wrocic do ustwien poczatkowych.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

ToTom pisze:Przypomniało mi się jeszcze, że podobny efekt miałem w takich przypadkach:
1. Ustawienie "Tarrain texture size" na niższy niż high (u mnie powoduje to wzrst fps)
2. Zabawa z Global max texture size (zabawa, bo nie do końca kumam co to jest. Maksymalny rozmiar textur? Mam teraz na massive i jest ok).
3. Po przyspieszeniu i potem zwolnieniu upływu czasu - czasem nie ładuje dokładniejszych tekstur bardzo długo, albo wcale.
1. mam na High
2. tez mam na Massive
misio1958 pisze: sprobujcie w FS9.cfg w
[TERRAIN]
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS 0.000000 zmienic na 4.000000
A to za parametr? Mozna gdzies poczytac co on daje i na co ma wpływ?

Cholerka, nie miałem nigdy problemów z tymi teksturami. Zauwazyłem takie jaja po instalacji Scandinavian Airports 1 (wlasnie to recenzuje). Poczatkowo myslałem, ze to wina pakietu (jakies nieodpracowanie) ale potem te nieostre tekstury zuwazyłem rowniez na innych lotniskach.
Dzisiaj jeszcze zmienie stery z 4.7 na 4.6.

Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
misio1958

Post autor: misio1958 »

Einer der besten Tipps um die verwaschenen und unscharfen Texturen am Boden zu zu beseitigen wurde von 'tommyeddt' (Thommy) auf Taxiway.de veröffentlicht. Dazu wird in der FS9.cfg im Abschnitt [TERRAIN] der Wert der Zeile TERRAIN_EXTENDED_RADIUS von
0.000000 auf 4.000000 geändert. Auf meinem System hat die Änderung Wunder bewirkt. Also, einfach ausprobieren und staunen!
Cytat i tlumaczenie z FlusiFix w polu Texture:

"Jeden z najlepszych tippow jak zwalczyc rozmyte i nieostre tekstury na podlozu zostal przedstawiony na Taxiway.de przez "tommyeddt" (Thommy). W tym celu nalezy w FS9.cfg w przedziale [TERRAIN] zmienic wartosc w lini TERRAIN_EXTENDED_RADIUS z 0.000000 na 4.000000. Na moim systemie zdzialalo to cuda. A wiec wyprobowac i porownac."

Moge potwierdzic. Textury sa niezwykle ostre. Mam zainstalowany Catalyst 4.7 i nie mam takich problemow.
Gwidon
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 149
Rejestracja: pn 19 lip, 2004 12:32
Skąd jesteś: Adamów

Mip Mapping

Post autor: Gwidon »

Bartku,
pewnikiem nie w tym tkwi Twój problem (a raczej probelm ostrości tekstur :lol: ) ale popróbuj w ustawieniach MIP MAPPING (MM).
Zrobiłem taki krótki test (mam 9700 PRO) i przy wartości MM 2 i poniżej mam efekty identyczny jak Ty, rosnące wartości MM powodują "ostrzenie" się tekstur.

Pozdrawiam
Gwidon
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Mip Mapping mam na 5. Przy wyzszej wartosci pojawia sie znany efekt falowania/migania horyzontu.
Jednak skłaniam sie ku tezie, ze cos mi schrzaniło FS'a, cos co ostatnio instalowałem, tylko nie wiem co to mogło byc :( Kilka tych dodatków zamontowałem (ostatnio wymieniony wyzej Scandinavian Airports 1, to wlasnie na nim zauwazyłem te problemy z teksturami).

Nic to, na dzisiaj plan działan mam juz ustalony :) Potestuje porady Marka. Powalcze ze sterami i zobaczymy. Jak nadal bedzie zle to wywale SA1 i zobacze wtedy jak sie ma sprawa.

Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Wiesci z placu boju. Stery nadal 4.7
Oto co zrobiłem...i jak na razie (odpukac) jest ok.

W fs9.cfg sa linie:
[DISPLAY]
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=24
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=80
[TERRAIN]
TERRAIN_ERROR_FACTOR=85.000000
TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000
TERRAIN_MAX_DEM_AREA=200.000000
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=20
TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=4
TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=9.900000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=8.000000
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=4
Nie patrzcie na razie na wartosci.
Otóz....według zródel do ktorych dotarłem, ustawienia defaultowe dla niektórcyh z tych opcji sa takie:
[DISPLAY]
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=24
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=40
[TERRAIN]
TERRAIN_ERROR_FACTOR=100.000000
TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000
TERRAIN_MAX_DEM_AREA=200.000000
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19
TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=4
TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=2.500000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=4.000000
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=1
O dziwo, ja miałem np. takie wartosci ostatnich linii:
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=0.000000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=0.000000
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=0
Po modyfikacjach, linie te wygladają u mnie tak:
[DISPLAY]
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=25
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=120
[TERRAIN]
TERRAIN_ERROR_FACTOR=100.000000
TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000
TERRAIN_MAX_DEM_AREA=100.000000
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19
TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=4
TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=2.500000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=4.000000
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=1
Pogrubiona czcionką zaznaczone sa linie, ktore modyfikowałem.

Polecam tego linka:

http://forums.avsim.net/dcboard.php?az= ... pic_id=230

Ale to nie wszystko. W powyzszym linku, znalazłem link do dokumentu txt (optymalizacja ustawien FS2004 i XP), z zebranymi wszystkimi poradami ( http://home.comcast.net/~linuxrh/FS2004 ... ide_V2.zip ). W jednej z nich pisało co nastepuje:
Make sure Memory Usage is optimized for ‘Programs’ and not ‘System Cache’ in Windows XP. Right-click ‘My Computer’ --> Properties --> Advanced Tab --> Performance Settings button --> Advanced Tab --> Memory Usage --> Ensure that the ‘Programs’ bullet is checked. I only include this as a 'recommendation' because I have had a major problem with it set on 'System Cache' once before. I believe this was actually due to an older version of ATI drivers, but I am not positive.
A ja miałem tą opcje ustawiona na wlasnie System Cache a nie Programy (ustawiłem tak zgodnie z jednym z poradników na temat optymalizacji win XP).

Powyzsze działania jak na razie sie sprawdzają. Nie miałem jeszcze czasu dokładnie potestowac ale na pierwszy rzut oka jest ok.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob 30 paź, 2004 17:27 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
misio1958

Post autor: misio1958 »

brukar pisze:
misio1958 pisze:
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=4.000000
A jednak!
Hmm.. a ja u siebie nie dostrzeglem roznicy.
Wszystko dalej rozmyte? Za duzo siedzisz przed komputerem...moze trzeba by sie pokusic o wizyte u okulisty? Obrazek
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

brukar pisze:
misio1958 pisze:
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=4.000000
A jednak!
Hmm.. a ja u siebie nie dostrzeglem roznicy.
A jakie miałes wartosci domyslne? Tak jak pisałem, u mnie były same zera....wiec albo taka jest wartosc domyslna albo jakis dodatek zmodyfikował mi te linie.
Wczoraj chwile potestowałem i wszystko jak na razie wyglada ok. Ale dodam jeszcze, ze według mnie najwiekszy udział w poprawie tekstur miała zmiana Uzycia Pamieci, przestawienie z System Cache na Programy.
Poczatkowo bawiłem sie tylko w/w wpisami Terrein_Radius i były jaja jak berety, np. tekstury samolotów migały, były jakies dziwne pasy, z pasów przebijała trawa, itp.
Obecne ustawienia wymagaja dłuzszych testów, zeby sprawdzic, czy problem jest definitywnie rozwiazany.

Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
ToTom
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 364
Rejestracja: pn 05 kwie, 2004 17:35
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: ToTom »

U mnie także były same zera.
Pozmieniałem jak w .doc stoi, ale ciężko wyczuć, czy jest coś lepiej.
Wg mnie każdy sprzęt ma swoje możliwości, i choćby nie wiem jak się starać, to cudów nie da się osiągnąć. Po prostu brak wydajności.
(to tak troche OT, ale zmieniałem już w czym się da. I w zasadzie w czasie przelotów zawsze mam zadeklarowane 20fps. Problem z fps jet ze sceneriami, ale to chyba normalny problem.)
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

ToTom pisze:U mnie także były same zera.
Pozmieniałem jak w .doc stoi, ale ciężko wyczuć, czy jest coś lepiej.
Ja po 2-3 godzinach testów zauwazyłem od razu jedna rzecz. Mianowicie, gdy miałem same zera i gdy przełaczałem sie na widok zewnetrzny, miałem bardzo długo nieostre tekstury terenu. Czasami wyostrzały sie w kilka sekund a czasami nawet po minucie czy dwóch nie robiły sie ostre.
Po zmianie na te niby defaultowe ustawienia, teren po przełaczeniu na widok zewnetrzny od razu jest ostry.
Dzisiaj jak czas pozwoli zrobie dłuzszy locik i wyjdzie w praniu czy wszystko jest juz ok.

Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Conrad

Post autor: Conrad »

konraf pisze:Ale dodam jeszcze, ze według mnie najwiekszy udział w poprawie tekstur miała zmiana Uzycia Pamieci, przestawienie z System Cache na Programy.
gdzie to dokladnie jest w XP-ku?
Awatar użytkownika
Yoda
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 144
Rejestracja: wt 13 kwie, 2004 17:39
Skąd jesteś: Zabrze

Post autor: Yoda »

Wlasciwosci "Moj komputer" => Zakladka "Zaawansowane" => W dziale "Wydajnosc" klikasz "Ustawienia" => znowu zakladka "zaawansowane" i juz jestesmy w domu :)
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

The ‘Mipmap quality’ slider should be set at 4, or 5 at the most. Too high of a setting can visually cause ‘shimmering’.
Testy pokazały, ze wymienione przez mnie modyfikacje 4 linii w fs9.cfg oraz zmiana parametru uzycia pamieci z system cache na programy dało dobre efekty. Czy problem definitywnie został rozwiązany wyjdze w praniu podczas lotów.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr 23 lis, 2005 20:48 przez konraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Cerata
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 104
Rejestracja: śr 25 lut, 2004 23:00
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Cerata »

No i niestety problem opisany przez Konrafa dopad i mnie. .
Konraf coś pisał, że problemy pojawiły się po instalce jakieś scenerii (scandinavian airp.), a ja to zauważyłem po instalacji scenerii Rzymu (lago).
Wszystkie pomysły jakie pojawiły się w tym wątku przetestowałem, ale nic się nie zmienia, czyli tekstury bywają nieostre. Odinstalowanie scenerii też problemu nie rozwiązuje.
Mam więc pytanie (głównie do Konrafa) czy po wprowadzonych zmianach (od ostatniego postu minęły 2 miesiące) jest wszystko ok, czy może jest jeszcze jakiś sposób radzenia sobie z rozmytymi teksturami.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Witam

Coz....prawde mowiac nie wiem co u mnie pomogło. Na 99,9% stawiam na nowe sterowniki karty graficznej (ATI). Jesli masz ATI instaluj najnowsze stery.

Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Sigil

Post autor: Sigil »

U mnie problem z nieostrymi teksturami likwiduje podkrecenie parametru SMOOTHVISION w ustawieniach karty(ATI RADEON 9200).Poprawa jest juz przy watrosci parametru x3,nietety przy wiekszych wartosciach bardzo leca klatki.
br10
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 19 paź, 2004 23:33
Skąd jesteś: EPWA

Nieostre tekstury

Post autor: br10 »

Witam

Jak w temacie, problem w Szwajcaria Pro, FS9.cfg zmodyfikowany, Setting - display tak jak u Konraf. Karta opisana poniżej, podkręcona do 520/490. Ostre tekstury sa wyświetlane tylko w ograniczonym kwadracie. Reszta jest rozmazana. Jak lecę powinny się chyba ładować i wyświetlać super. Niestety tak nie jest. Zostaje tylko kwadrat, który wczytał się na początku. Można coś z tym zrobić ? Jeszcze jakieś modyfikacje ?
Andrzej
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Ta sceneria to sceneria foto real i z tego co wiem, wymaga nieco innych ustawien. Sciągnij sobie FS Manager

http://www.ranainside.com/software_flig ... nager.html

Program mam opcje do ustawiania konfigu pod konkretne typy scenerii, w tym wlasnie foto. Byc moze coś tym zdziałasz. Zrób tylko wczesniej kopie fs9.cfg
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
br10
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 19 paź, 2004 23:33
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: br10 »

No dzięki wielkie za podpowiedź. Pobrałem, zainstalowałem i pogrzebałem w ustawieniach i jest dużo lepiej. To jeszcze nie ideał, ale teksturki juz ładują sie ostre i prawie cały teren jest o.k. Wielkie dzieki jeszcze raz.

Pozdrawiam
Andrzej
Cyberbol
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: sob 22 lip, 2006 14:58
Skąd jesteś: UK - Newark

Post autor: Cyberbol »

Witam
Mam ten sam problem. Odpalam grę, lecę, zmieniam widok na zewnętrzny i po jakimś czasie jak się rozglądam jest jak by taki przeskok, chwilowe zatrzymanie gry i tektury zmieniają się na rozmyte. (Niżej zamieszczam fotki) Zastosowałem porady które znalazłem w tym wątku i nic mi nie pomaga. Wywaliłem VFR, zmieniałem plik cfg (kilkanaście różnych konfiguracji), nadal NIC. Kartę grafiki mam 7900GT.

Poprawne textury:
Obrazek

Rozmyte textury:
Obrazek
ASUS P5B Deluxe WiFi / E6600@3200 / GEIL 4 GB DDR2 800 4-4-4-12 + / XFX Geforce 7900GT 256 OC
Latam na FS2004 oraz FSX Deluxe PL
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Powiem tylko, ze FS2004 juz mnie niczym nie zaskoczy.
Kompa masz mocnego.
U mnie czasami tez sie takie cos zdarza ale nieostrość sie szybko likwiduje. Natomiast gdy bawie sie np. zmianami pór roku podczas jakiegos lotu testowego, to mam dokładnie tak jak Ty. Czasami pomaga wejscie do menu FS, czyli po prostu naciśniecie Alt (kursor wchodzi w pola menu). Za 1-2 sekundki dajesz Alt po raz drugi, zeby z tego menu wyszło i czasami (tak w 60 % ) to pomaga. Czasami, jesli lecisz na fullscreen pomaga przełączenie Alt + Enter na tryb okna.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Cyberbol
Cadet
Cadet
Posty: 8
Rejestracja: sob 22 lip, 2006 14:58
Skąd jesteś: UK - Newark

Post autor: Cyberbol »

Jest dokładnie jak piszesz Bartek. Jak naciskam ALT i po chwili ponownie (czasami!) się naprawia, ale - niestety - częściej NIE. Naprawdę nie wiem czego to wina. Próbowałem już 4 różnych sterowników graficznych. Różne konfiguracje pliku CFG, różne ustawienia karty graficznej i samej gry i NIC. Szkoda mi robić instalkę ponowna gry bo ta zajmuje mi ok 30GB. Zleciał by mi cały dzień na postawienie tego od nowa - boję się tego :-). Poszukam jeszcze w necie, może coś znajdę.
ASUS P5B Deluxe WiFi / E6600@3200 / GEIL 4 GB DDR2 800 4-4-4-12 + / XFX Geforce 7900GT 256 OC
Latam na FS2004 oraz FSX Deluxe PL
Awatar użytkownika
tidit
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 744
Rejestracja: czw 16 gru, 2004 17:05
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: tidit »

Zauważyłem u siebie takie samo zjawisko. Pojawia się ono w różnym czasie latania bez wyraźnej przyczyny. Niestety również nie wiem jak z tym walczyć.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Powodem rozmycia tekstur może być stara wersja punktów VFR.
http://www.vatsim.net.pl/forum/showthread.php?t=2567
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Kuba Mędrzycki
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 65
Rejestracja: pt 24 lis, 2006 01:33
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Kuba Mędrzycki »

No właśnie. Ja mam tak zawsze na przykład, kiedy zbliżam się do EPLL. Nieistotne, czy tam ląduje, czy przelatuje nad Lublinkiem na FL200. Oczywiście, scenerię mam dodaną.
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Muszę przyznać, że po zastosowanych powyższych zmianach textury poprawiły się zdecydowanie. Za to symulacja co sekundę zaczęła "skakać", jakby co chwila ładowany był jakiś obszar scenerii. Ale już coś mamy. ;)
Obrazek
Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

Mam dokładnie ten sam problem. "Reset grafiki" występuje u mnie nad EPWA (dokładnie spoglądając na Centrum bądź EPWA ok 3000ft), mam zainstalowane UT Europe, VFR POLAND, oraz WPS. Zmieniłem kompa i problem występuje nadal. Winnym tego jest najprawdopodobniej VFR POLAND. PUNKTY VFR z Vatsim nigdy nie nagrywałem. Pytanie do forumowiczów: czy majacie VFR POLAND + WPS i wam nie "resetuje grafy" nad EPWA?

EDIT: oczywiście VFR POLAND chodziło mi o VFR LANDMARKS od Simdesign.
Awatar użytkownika
ToTom
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 364
Rejestracja: pn 05 kwie, 2004 17:35
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: ToTom »

Macie EPWA1.9 + dodatek "budowa"?
Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

Ja posiadam
Awatar użytkownika
ToTom
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 364
Rejestracja: pn 05 kwie, 2004 17:35
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: ToTom »

Usuń. Zapewne problem zniknie, a przyczyną jest zapis tekstur budowy bez mipmapingu czy jak to zwał...
Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

Mam winowajcę! ! U mnie "resetowała grafę" sceneria WARSZAWA (dodatek do EPWA1.9d) w momencie spoglądania na nią w locie :shock:. Po zainstalowaniu tylko 1.9d wszystko działa elegancko. Ktoś ma jakiś pomysł co dalej z tym zrobić, szkoda tak ciekawej scenerii. Jak u Was to wygląda? Czy ma ktoś WPS+EPWA 1.9d+ dodatek WARSZAWA z dźwiagami, appronami, itp. i nie ma tych problemów?
Cerata
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 104
Rejestracja: śr 25 lut, 2004 23:00
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Cerata »

Ja
fs9: Gigabyte K8NS Ultra939; AMD64 3800+; GF6800GS256/256 (AGP) ;RAM-DualDDR400-2GB (2x512+2X512); nr GG 4431973
Awatar użytkownika
ToTom
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 364
Rejestracja: pn 05 kwie, 2004 17:35
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: ToTom »

Cerata pisze:Ja
Przy "zwykłym" lataniu to nie jest problem. Startujesz, EPWA jest za Tobą. Więc scenerii nie widać. Po chwili "wyjdź" z samolotu tak, żeby sceneria pojawiła się nagle. Wszystko się rozmaże. Na szczęście raczej siedzimy w kokpitach ;) i dzięki temu problem zauważają nieliczni.
Węgorz
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 50
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 15:43
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Węgorz »

Fajnie, ale jak jesteś na zbliżaniu to problem występuje w 100% przypadków, ładuje się sceneria i bum. No nic, odinstalowałem tę nakładkę, innej rady nie ma :?
Cerata
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 104
Rejestracja: śr 25 lut, 2004 23:00
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Cerata »

Czy może coś drgnęło w tym temacie, bo póki co tekstury rozmazują mi się przy EPWA (tu można ponoć wywalić "budowę"), jak również w okolicach EPLL (pisał o tym Kuba). ???
fs9: Gigabyte K8NS Ultra939; AMD64 3800+; GF6800GS256/256 (AGP) ;RAM-DualDDR400-2GB (2x512+2X512); nr GG 4431973
Cerata
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 104
Rejestracja: śr 25 lut, 2004 23:00
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: Cerata »

Ostrość Łodzi przywraca usunięcie pliku 2.bmp z texture (chodzi o Projekt Łódź 2006 Piotra Pajora).

[Pozwoliłem sobie wytłuścić, ze względu na ważną treść - Rz]
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Cerata, łącznie zmieniany 1 raz.
fs9: Gigabyte K8NS Ultra939; AMD64 3800+; GF6800GS256/256 (AGP) ;RAM-DualDDR400-2GB (2x512+2X512); nr GG 4431973
ODPOWIEDZ