Edycja scenerii

Problemy techniczne związane ze sceneriami (lotniska, mesh, landclass, tekstury) płatnymi i darmowymi.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

SP-LOB

Edycja scenerii

Post autor: SP-LOB »

Powiedzmy mam scenerie ale mi się nie podobają taxiway'e i wyciąłem sobie z prawdziwego zdjęcia i teraz w jakim formacie to zapisać żeby było to widoczne w fsie ? Bo jak narazie to zamiast taxiwayów mam białem paski.

I dwa. Jak zrobić budynek w GMAXie jak go skompilowac żebys szlo potem go dodać do scenerii za pomocą programu FSSC ?
JeV
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 447
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:33
Skąd jesteś: z vaccu

Re: sceneria

Post autor: JeV »

SP-LOB pisze:jak go skompilowac żebys szlo potem go dodać do scenerii za pomocą programu FSSC ?
do tego ja sie przylaczam... jak?
SP-LOB

Post autor: SP-LOB »

I następne pytnie sceneria i defalut się nakładają jak usunac defalut ??
Awatar użytkownika
kevin
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 85
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 15:04
Skąd jesteś: EPKB

Post autor: kevin »

dodajesz do jej wpisu w scenery.cfg linijke exclude=N43.3, W46.7, N32.5, W52.5. Gdzie te koordynaty co podalem sa oczywiscie przykladowe a bierzesz je podajac najmniejsza i najwieksza szerokosc do wyczyszczenia i najmniejsza i najwieksza dlugosc. Jesli umiesz myslec przestrzennie to jakos zrozumiesz co napisalem jak nie to dam jakis rysunek. :)
"Kiedy raz zaznasz lotu, bedziesz chodzil z oczami wpatrzonymi w niebo, pragnac tam powrocic"
SP-LOB

Post autor: SP-LOB »

Ale w którym scenery.cfg :?: Jak w tym nowym co go zrobiłem to ekhm...... czy w tym starym i możesz dac rysunek poogladm sobie chetnie ;)
JeV
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 447
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 17:33
Skąd jesteś: z vaccu

Post autor: JeV »

juz wszystko jasne ;)
thx
Awatar użytkownika
kevin
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 85
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 15:04
Skąd jesteś: EPKB

Post autor: kevin »

Przeciez ty zadnego scenery.cfg nie piszesz!! Do tego w glownym katalogu FS'a dodajesz. Rysunek zrobilem ale poki co nie moge sie polaczyc z ftp'em na republice wiec musiscie troche poczekac. :? Generalnie juz napisze ze dzieki takiemu a nie innemu zapisowi exclude (troche mi zajelo dojscie do tego skad sie takie koordynaty biora) podajecie 4 koordynaty a nie 8.
"Kiedy raz zaznasz lotu, bedziesz chodzil z oczami wpatrzonymi w niebo, pragnac tam powrocic"
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Dopisujesz to w tej sekcji Area, ktora dotyczy Twojej scenerii. Czyli jak Twoja dodana sceneria ma numer kolejny:

[Area.002]
Title=Default Scenery
Local=Scenery
Remote=
Layer=2
Active=TRUE
Required=FALSE

....to dodajesz ten wpis po Required=FALSE.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
kevin
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 85
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 15:04
Skąd jesteś: EPKB

Post autor: kevin »

Rysunek poszedl mailem do Jev'a i Kamila bo republika milczy... :?
"Kiedy raz zaznasz lotu, bedziesz chodzil z oczami wpatrzonymi w niebo, pragnac tam powrocic"
SP-LOB

Post autor: SP-LOB »

Mój wpis wygląda tak

[Area.129]
Title=EPGL
Active=TRUE
Layer=129
Local=f:\k

i co tam dopisać :?:

A link do tego rsyunku od Kevin'a to

http://splob.w.interia.pl/rys.JPG
Awatar użytkownika
kevin
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 85
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 15:04
Skąd jesteś: EPKB

Post autor: kevin »

Zabic?? Masz jak byk podane co tam dodac. Punkty szukasz wedlug rysunku ktory dalem i wpisujesz tak jak podalem wyzej do exclude.

[Area.129]
Title=EPGL
Active=TRUE
Layer=129
Local=f:\k
exclude=N43.3, W46.7, N32.5, W52.5

te koordynaty sa naturalnie wymyslone... Cos malo tych linijek masz- to sie pojawilo jak dodales scenerie czy sam dopisales??
"Kiedy raz zaznasz lotu, bedziesz chodzil z oczami wpatrzonymi w niebo, pragnac tam powrocic"
Awatar użytkownika
adams
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 99
Rejestracja: wt 10 lut, 2004 18:46
Skąd jesteś: Katowice

Post autor: adams »

Jeśli masz program do scenerii to otwórz nową scenerię, tam wpiszesz sobie współrzędne środka scenerii, a potem możesz sobie wyrysować obszar 'do wyrzucenia' funkcją exclude ( wyłącz ).
SP-LOB

Post autor: SP-LOB »

kevin pisze:Cos malo tych linijek masz- to sie pojawilo jak dodales scenerie czy sam dopisales??
Ja w programie dałem export i to mi się załączyła sama ta sceneria jak FSa odpalałem nawet nie musiałemjeje dodawać.
Awatar użytkownika
kevin
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 85
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 15:04
Skąd jesteś: EPKB

Post autor: kevin »

A to wiem juz. Dziki ten wpis ale wazne ze dziala. Teraz dopisz co Ci napisalismy i tam gdzie trzeba, zmien koordynaty i zobacz czy dziala.
"Kiedy raz zaznasz lotu, bedziesz chodzil z oczami wpatrzonymi w niebo, pragnac tam powrocic"
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Witajcie, nie chce zakładać nowego tematu, ściągnąłem scenerię lotniska w Agadirze GMAD, jest tam nota że potrzebuje czegoś takiego by korzystać ze scenerii: You must have RNW12 Object placer Library installed to use this scenery Czy ktoś wie o co chodzi?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Chodzi o bibliotekę obiektów programu RWY12.
Rwy12 Object Placer is an easy to use program, that enable you to enhance the world of FS2004. Just slew your aircraft to any place you wish and with a mouse click place a library object there. This version includes 39 object libraries, with over 1,000 objects.
ODPOWIEDZ