Scenery Design - FSX

Problemy techniczne związane ze sceneriami (lotniska, mesh, landclass, tekstury) płatnymi i darmowymi.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Scenery Design - FSX

Post autor: WilkzPolski »

Witam.
Zalożeyłem ten temat, ponieważ zająłem sie w ostatnim czasie tworzeniem rożnego rodzaju scenerii do Flight Simulator-a X.
Tym razem planuję zrobić Fotoscenrię (czego, narazię nie zdradzę ;) ale coś z oklic południowych) i mam już gotową texturę letnią i jesienną o wysokiej rozdzielczości oraz resztę w fazie tworzenia.
Jednak mam problem z umieszczeniem tego tam gdzie potrzeba. Program, którym do tej pory się posługiwalem jakoś nie może się ze mną dogadać i liczę, że zdolni forumowicze, którzy mają tworzenie scenerii we krwi, podpowiedzą mi conieco jak i jaki programem mam to zrobić.

PS. Mam nadzieję rownież, że temat ten rozwinie się nie tylko za sprawa moich problemow twórczych, ale i inni forumowicze zechcą wejść w świat tworzenia scenerii do serii FS :)
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez WilkzPolski, łącznie zmieniany 2 razy.
Rosomak
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: ndz 22 lip, 2007 13:41
Skąd jesteś: Piaseczno

Post autor: Rosomak »

Może napisałbyś jakiś mini poradnik jak zacząć.
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

No właśnie liczę na to, że ktos mi to napisze, bo z fotoscenerią nie wiem jak mam sobie poradzić.
Landclass, owszem, ale bardzo chciałbym zrobić dobrą fotoscenerię, niekoniecznie z autogenem, bo rozumiem, że do tego trzeba by już więcej doświadczenia.

Pozdr.
Rosomak
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: ndz 22 lip, 2007 13:41
Skąd jesteś: Piaseczno

Post autor: Rosomak »

Akurat wczoraj siedząc i kombinując udało mi się zrobić pierwszą nieporadna foto scenerię za pomocą sbx i VirtualEarthSatellite.
Niestety nad polską nie warto próbować , ale już nasza zachodnia granica (sama Odra raczej od strony Niemiec) to juz zdjęcia w dużym zbliżeniu.
Wystarczy w SBX zaznaczyć opcję View-> show Background (wcześniej w Edit->preference wybrać satelitę)
i juz mamy obraz trzeba teraz wpisać współrzędne , max ustawić zbliżenie i zapisać do pliku BLG.


Mam nadzieję że każdy doda tutaj coś od siebie i powstanie poradnik.

Mam pytanie
-Jak ustawić podgląd obiektów w SBX tylko kilka jest widocznych jako obrazki
-jak ustawić aby SBX mógł korzystać ze wszystkich obiektów FSX , bo u mnie jest kilka grup ale reszta jest jako pliki TXT
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

SBX... znaczy zakladam, że chodzi ci o SBuliderX. I jeśli tak, to czy możesz to opisać troszkę dokładnie i czy da się tę mape wstawić z dysku i jak to dobrze przekonwertować do bgl.-a ??

EDIT:

Aha, i jeszcze jedno. Jak wykonać dobrą texturę nocną, bo pory roku to już rzecz nie trudna. Wystarczy pobawić się PSP 8.10, ale ciągle nie mogę osiągnąć dobrego efektu nocy...
Rosomak
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: ndz 22 lip, 2007 13:41
Skąd jesteś: Piaseczno

Post autor: Rosomak »

Jak mapę wkleić z dysku to nie wiem bo trzeba znać dokładne współrzędne punktów i nawet nie próbowałem tego .Natomiast korzystając z Googla to bajecznie łatwo bo programik sam wszystko oblicza.
Co do konwertowania to zaznaczasz obszar myszą i wciskasz klawisz BGL compile (zaznacz tylko opcję "copy BGL files to BGL folder"
Zapisze wtedy BGL do folderu któty podałeś tworząc nowy projekt.

Pisze trochę chaotycznie ale poruszam się po tym programie trochę po omacku .Podstawowe funkcje już kojarzę ale jest jeszcze dużo innych opcji

Udało mi się dzisiaj np utworzyć rzekę Bzurę pod Sochaczewem .

Zlikwidowałem autogen i ustawiłem trochę lasów w odpowiednich miejscach.

Jakby jeszcze odpowiednio ukształtować granice miast i dodać np kościoły jako punkty charakterystyczne lub obietkty wyróżniające w danych miastach to latanie VFR byłoby dużą frajdą
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Jak landclass tworzyć i go kompilować to wiem, nawet obiekty ustawiać co nieco potrafię, ale dobrej fotomapy zrobić to nie potrafię.
Rosomak
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: ndz 22 lip, 2007 13:41
Skąd jesteś: Piaseczno

Post autor: Rosomak »

spróbuj tak jak napisałem w 2 poście.
Tylko ucz się na obszarze Niemiec np 52N 10E



W sobotę jadę na urlop .Jak wrócę to pokombinujemy dalejtu jest instrukcja do SBX
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

No więc bawiłem się troszkę tymi fototexturami i oto co mi wyszło... problem mam taki, że to jest beta, a jż pół GB :? Ciężko będzie opublikować. Jak by ktoś nie wiedział, to to jest Kraków :)

Obrazek
Obrazek Obrazek
Tomasus
Cadet
Cadet
Posty: 45
Rejestracja: ndz 25 gru, 2005 12:29
Skąd jesteś: Kraków

Post autor: Tomasus »

Toż to jest genialne :D . Najlepsze jakie widziałem w Polsce, a w dodatku Moje Miasto ;) . Mam prośbę: Mógłbyś zrobić jeszcze skrina z podejścia nad błoniami ( oczywiście jeśli takie tam są)
Pozdrowienia. Super ;)
AMD Athlon x2 5000+, 2x512 MB RAM 667 MHz Kingston 667MHz, ASUS M2N4-SLI, Galaxy 7900GS 512MB, CH YOKE+CH Pro pedals
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Kraków robię ponieważ dysponuję odpowiednim zapleczem co do zdjęć (niestety tylko letnich), ale nie wiem dokładnie o jake lotnisko ci chodzi. Jeśli to ten Pas przecięty szosą to tak, mam go w scenerii :) Ale wykonam screena jutro lub dziś późnym wieczorkiem i wtedy go pokażę.
No i dzięki za motywację.

PS. Jeśli ktoś dysponuje możliwością umieszczenia duuuużego pliku na jakimś serwerze, niech pisze do mnie na PW. To bardzo ważne, bo od tego zależy, czy sceneria będzie dostępna.
Awatar użytkownika
empeck
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 96
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 19:22
Skąd jesteś: EPIN

Post autor: empeck »

Pięknie!

Planujesz dodanie autogenu?
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Tak, mam to w planach ale tego muszę się jeszcze nauczyć. Na początek chciałbym dodać do scenerii takie charakterystyczne obiekty, a potem zajmę się autogenem.
Awatar użytkownika
empeck
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 96
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 19:22
Skąd jesteś: EPIN

Post autor: empeck »

Niestety nie wiem na ten temat zbyt wiele, nauczyłem się jedynie wstawiać obiekty wbudowanym Object Placement Tool'em.

W portalu FSdeveloper jest support forum jakiegoś narzędzia do tworzenia autogenu, niestety nie potrafię nic więcej powiedzieć na ten temat, może Tobie się przyda jeśli nie znasz tego linka:

http://www.fsdeveloper.com/forum/forumdisplay.php?f=56
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

To może się Wam spodoba:
http://fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=FSX_KML
Możliwość łatwego (ponoc) konwertowania obrazów z Google Earth do scenerii FSX.
FSX KML is a freeware scenery design tool for Microsoft Flight Simulator X (FSX).
It converts KML (Keyhole Markup Language) files generated by Google Earth into FSX scenery.
Using Google Earth to draw polygons and polylines you can accurately and easily many types of scenery.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Czy wie ktoś może, gdzie w internecie dostać się do mapy lasów, tj. chodzi mi o informacje typu: Jaki typ lasu gdzie rośnie; czy jest to liściasty, iglasty, czy mieszany?
Razorblade1967
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: pt 20 lip, 2007 22:12
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: Razorblade1967 »

WilkzPolski pisze:Czy wie ktoś może, gdzie w internecie dostać się do mapy lasów, tj. chodzi mi o informacje typu: Jaki typ lasu gdzie rośnie; czy jest to liściasty, iglasty, czy mieszany?
W internecie nie wiem, ale takie informacje są na starych mapach topograficznych. Nie mam oczywiście całego terenu Polski, ale spory zestaw takich map uzbierałem przez lata.

Podaj jakieś konkrety to spiszę dane lub przeskanuje odpowiednie wycinki - o ile oczywiście będę miał interesujące Ciebie tereny.
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Podlasie, to to czego potrzebuję. :)
Razorblade1967
Cadet
Cadet
Posty: 23
Rejestracja: pt 20 lip, 2007 22:12
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: Razorblade1967 »

WilkzPolski pisze:Podlasie, to to czego potrzebuję. :)
No niestety ten rejon nie leżał w moich zainteresowaniach turystycznych.

Stare (sprzed NATO) mapy topograficzne w skali 1:200000 (które były wydawane też jako cywilne) dla tego rejonu mają godła:

N-34-XVII - Suwałki
N-34-XVIII - Sejny
N-34-XXIII - Ełk
N-34-XXIV - Grodno
N-34-XXIX - Łomża
N-34-XXX - Białystok

Może są dostępne w sprzedaży wysyłkowej?

Część skanów tych map znajdziesz tutaj: http://mapn34.narod.ru/map2/indext.html

Ja bym na Twoim miejscu "powęszył" na rosyjskojęzycznych stronach.

Tutaj jest spis godeł w skali 1:100000: http://info.fuw.edu.pl/aw2p2/literat/ma ... opls1.html

Niektóre stąd (1:100000) http://mapn34.narod.ru/map1/indext.html - zachodzą na teren Polski.
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Dzięki :)
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Takie pytanie ogólne: co oferuje FSX w kwestii tworzenia scenerii, czego nie było w FS2004? Chodzi mi to takie rzeczy jak np. pochylone/pofałdowane pasy, itp. Słowem wszystkie nowinki do potencjalnego zastosowania w sceneriach w FSX.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

No dobrze, a czy istnieje jakieś narzędzie dla FSX, dzięki któremu dałoby się przeglądać podstawowe dane scenerii dla FSXa bez włączania go??
Tj. Jak moja sceneria wyglądałaby nad scenerią defaultową??
np. Robię sobie rzeczkę Biała, która zawija sie przez Białystok. No ale by połączyć ją z rzeką defaultową muszę z 10 razy włączać Fs-a by sprawdzić zgodność, a potem zrobić poprawki.
A każdy wie ile potrafi ładować się FSX :?
I chodzi mi tu o podstawowe dane: drogi, kolej, linia brzegowa, wys. napięcia.
Awatar użytkownika
misio1958
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 135
Rejestracja: pn 29 sie, 2005 16:08
Skąd jesteś: EDDK

Post autor: misio1958 »

konraf pisze:Takie pytanie ogólne: co oferuje FSX w kwestii tworzenia scenerii, czego nie było w FS2004? Chodzi mi to takie rzeczy jak np. pochylone/pofałdowane pasy, itp. Słowem wszystkie nowinki do potencjalnego zastosowania w sceneriach w FSX.


Na Twoje pytania chyba jeszcze nikt nie jest w stanie odpowiedziec. Pierwsza i zasadnicza roznica, to swiat FS9 jest plaski, co powodowlalo niemoznosc wykonania krzywizny pasa. W FSX jest inaczej. Kula Ziemska jest okragla i dzieki grafice wektorowej uzyskanie krzywizny nie sprawia juz problemow.
WilkzPolski pisze:No dobrze, a czy istnieje jakieś narzędzie dla FSX, dzięki któremu dałoby się przeglądać podstawowe dane scenerii dla FSXa bez włączania go??
Niestety, takiego toolsa nie ma i pweenie nigdy nie bedzie, przynajmniej darmowego. Jedynym narzedziem, ktorym mozesz podjezec ukad poligonow i wektorow w defaultowym FS-ie jest TmfViewer, zawarty w SDK.
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

misio1958 pisze:
WilkzPolski pisze:No dobrze, a czy istnieje jakieś narzędzie dla FSX, dzięki któremu dałoby się przeglądać podstawowe dane scenerii dla FSXa bez włączania go??
Niestety, takiego toolsa nie ma i pweenie nigdy nie bedzie, przynajmniej darmowego. Jedynym narzedziem, ktorym mozesz podjezec ukad poligonow i wektorow w defaultowym FS-ie jest TmfViewer, zawarty w SDK.
Ale to tylko podgląd defaultu, czy będę widział też swoją scenerię??
Awatar użytkownika
misio1958
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 135
Rejestracja: pn 29 sie, 2005 16:08
Skąd jesteś: EDDK

Post autor: misio1958 »

Nie wiem, sprobuj...
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Dobra, znów ja. I teraz mam następujące pytanie:
jest jakiś sposób by do SBX dodać/zaimportować więcej rodzajów textur ziemi?? Defaultowo SBX ma ich całkiem pokaźny zasób, ale to nie są wszystkie możliwe. Chodzi o narzędzie LandClass tool.
Pozdr.
lucas
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 14 lip, 2007 03:45
Skąd jesteś: Łomża/Pruszków

Post autor: lucas »

Cześć,
obawiam się, że nie. FSX podobnie jak i kilka innych simów korzysta z tzw. skali Olsona, gdzie istnieje 256 typów landclassu i na tym liczba się zamyka. Do tego dochodzą podziały regionalne. Może to ostatnie ogranicza Sbuildera ?
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Na razie tyle mam zrobione. Białystok i Puszcza Knyszyńska.
Załączniki
ScreenShot001.jpg
ScreenShot001.jpg (86.6 KiB) Przejrzano 23238 razy
Przemek Tabisz
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 184
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Przemek Tabisz »

Mam pytanie czym "wypłaszczyć" teren lotniska bo mam góry i doliny.
Szukałem, próbowałem już ADE, FSX Planner i SBuilderX.
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Na pewno potrafi to AFX, ale pewnością są też inne sposoby - tutaj Misio1958 jest specjalistą ;)
Obrazek
Przemek Tabisz
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 184
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Przemek Tabisz »

Coś za free, a nie za całe 70zł. ;)
Awatar użytkownika
empeck
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 96
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 19:22
Skąd jesteś: EPIN

Post autor: empeck »

W SbuilderzeX narysuj polygon, kliknij w linię polygonu, w Set Altitude wpisz wysokość, potem w Properties daj AB_Flatten.

Sam tego nie sprawdzałem, bo lotnisko które robię jest płaskie, ale powinno to zadziałać.
Awatar użytkownika
misio1958
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 135
Rejestracja: pn 29 sie, 2005 16:08
Skąd jesteś: EDDK

Post autor: misio1958 »

SBuilderem X. Na teksturze na ktorej pracujesz, wyznacz polygon toolsem punkcik po punkciku obszar do wyplaszczenia. Kliknij na linie, az zrobi sie zielona. Podaj w opcjach wysokosc (poszukaj w scenerii ta, ktora Cie interesuje), w propertiees tak jak napisal Michal i eksport. Nazwe pliku potem mozesz zmienic, ale na poczatku musi miec rozszerzenie CVX_xxx.
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Pochwalę się :)

To jest okolica Białegostoku wykonana w "Polygonach". Kwadracik w lewym górnym rogu pokazuje umiejscowienie drugiego screena ukazującego rzekę Narew. Lasy w tejże części scenerii nie są jeszcze dokładnie zrobione (przebijanie się innej; płatnej = gorszej scenerii ;) )
Zrobiłem też podpisy pod większymi miejscowościami, jednak są całe dziesiątki mniejszych wioseczek, które już teraz są w scenerii.
Mały wycinek obszaru scenerii

A tutaj
screen znad Narwii.

Przypominam, że sceneria będzie zawierała dokładnie odwzorowany obszar CAŁEGO podlasia. Będą to: rzeki, rzeczki, kanały, jeziora (polygony), lasy (polygony) i landclass podlasia (landclass + elementy polygonowania). No i troszkę Białorusi. Ze względów estetycznych, rzeki nie będą się urywały za podlasiem. Poprowadzę je aż do Wisły.
Ambitnie? Nie, program jest łatwy w obsłudze, tylko roboty sporo wiec nakładam status premiery:
"WHEN IT'S DONE" ;)
Oczywiście będzie to FREE
lucas
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 14 lip, 2007 03:45
Skąd jesteś: Łomża/Pruszków

Post autor: lucas »

Świetna sprawa! Szczególnie jestem pełen uznania jeżeli chodzi o wektorowe rzeki, bo trzeba punkt po punkcie wpisywać wysokość. Osobiście czekam na Biebrzę, której brakuje w płatnych sceneriach (tzn. jest tylko tekstura strumyka). To świetnie, że ciągniesz Narew aż do Wisły.
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Sprawdzałem i jest to na tyle decha, że nie trzeba wpisywać wysokości. Możliwe, że po drodze znajdą się jakieś górki, ale to nie będzie stanowiło problemu.
lucas
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 14 lip, 2007 03:45
Skąd jesteś: Łomża/Pruszków

Post autor: lucas »

To całe szczęście! Podobnie było u mnie z robieniem ujścia Wisły i Odry. Przejechałem się dopiero na robieniu odcinka od Mielca w górę rzeki. Powstały straszne uskoki terenu, dlatego bez Google Earth nie ma co robić bardziej skomplikowanych rzeczy.
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki
Awatar użytkownika
AP69PL
Cadet
Cadet
Posty: 15
Rejestracja: pn 01 cze, 2009 20:15
Skąd jesteś: EPGY

Post autor: AP69PL »

Witam ktoś powie odgrzanie kotleta ale jest powód ponieważ powstało u nas lotnisko to znaczy przywrócono do życia EPGY i moja prośba ma ktoś może jego zdjęcia lotnicze lub coś więcej na temat umieszczenia jako dodatkowej scenerii do FSX. :roll:
Mamy swoje lotnisko EPGY założone w 03.09.2008r.
stanislaw5b
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
Skąd jesteś: Łomianki

Post autor: stanislaw5b »

Witam,

Umiem już tworzyć obiekty w Gmax i nakładać na nie tekstury, gdy próbuje weksportować jo do FS-a (za pomocą tego [http://www.simhangar.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=62] tutoriala) przy kompilowaniu do BGL-a wyskakują mi błędy:


C:\Program Files\SceneryDesign.org\Library Creator XML>bglcomp compile.xml

Parsing document: compile.xml

ERROR C2014: Failed to load model data in file: C:\Documents and Settings\Filipek\Pulpit\domek.MDL
ERROR C2149: Failed to load model data!
ERROR C2340: Failed to finalize MODEL_DATA!
ERROR C2032: XML Parse Error! Element tree follows:

ERROR: <FSData
ERROR: version = 9.0
ERROR: >
ERROR: <ModelData
ERROR: name = 5FF12E0C54D048FD8E360E5A71E664FB
ERROR: sourceFile = C:\Documents and Settings\Filipek\Pulpit\domek.MDL
ERROR: >
ERROR:
ERROR C2024: Failed to process closing element tag <ModelData> near line 2!


Parse complete!

Proszę o pomoc :)
stanislaw5b
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
Skąd jesteś: Łomianki

Post autor: stanislaw5b »

Problem już rozwiązałem okazło się że używałem starszej wersji programu :oops:
Teraz mam kolejną zagwostkę mianowicie po zapisaniu do formatu .mdl kwadratu 30x30x30 i wyeksportowaniu do BGL-a (bez problemów) w programie Whisplacer mam bryłę 0x30x0 :P
ODPOWIEDZ