Scenery Design - FSX

Problemy techniczne związane ze sceneriami (lotniska, mesh, landclass, tekstury) płatnymi i darmowymi.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Przemek Tabisz
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 184
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Przemek Tabisz »

stanislaw5b pisze:Problem już rozwiązałem okazło się że używałem starszej wersji programu :oops:
Teraz mam kolejną zagwostkę mianowicie po zapisaniu do formatu .mdl kwadratu 30x30x30 i wyeksportowaniu do BGL-a (bez problemów) w programie Whisplacer mam bryłę 0x30x0 :P

Od kiedy to figurę płaską (KWADRAT) opisują 3 wymiary (30x30x30)?
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Bo to Przemku taki trójwymiarowy kwadrat. :twisted:
Obrazek
Przemek Tabisz
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 184
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 20:19
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Przemek Tabisz »

A czemu nie wstawiasz od razu do fs'a tego bgl?
stanislaw5b
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
Skąd jesteś: Łomianki

Post autor: stanislaw5b »

Ponieważ muszę określić gdzie będzie się on znajdował (długość i szerokość geograficzna), a właśnie Whisplacer to umożliwia w bardzo prosty sposób :) Samo skompilowanie BGL'a i wrzucenie go do folderu Scenery nie rozwiąże tego problemu ;)
stanislaw5b
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
Skąd jesteś: Łomianki

Post autor: stanislaw5b »

Problem rozwiązany! :D
Po prostu trzeba było w Panelu Sterowania -> Opcje Regionalne zmienić z formatu Polskiego na Angielski (USA) :)
jacentycool
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: pt 15 paź, 2010 13:26
Skąd jesteś: Gdańsk

Foto scenery EPGD

Post autor: jacentycool »

Witam, jest to mój pierwszy raz na tym forum.
Ja również chciałem się pochwalić swoim dziełem FOTO SCENERY od Pruszcza gdańskiego do Gdyni, obecnie same tekstury.

http://www.youtube.com/user/jacentycool ... CQbZg1z6DA

to filmik z tego co jest częścią tego co zrobiłem(zrobię)
na razie zajmuje 600mb

Bardzo bym był wdzięczny za komentarze uwagi itp. napiszcie czy warto kontynuować, do 1gb można będzie ściągnąć z mojej stronki, podam ją po ukończeniu seneri.
ulepszyć FSX
gregee123
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 79
Rejestracja: czw 07 paź, 2010 21:11
Skąd jesteś: z Polski

Post autor: gregee123 »

Jacenty, dlaczego to jest wszystko takie łaciate ? Raz zielone raz brązowe ? Czyżby zdjęcia były z czegoś w stylu googe maps / google earth ?
jacentycool
Cadet
Cadet
Posty: 2
Rejestracja: pt 15 paź, 2010 13:26
Skąd jesteś: Gdańsk

łaciate zdjęcia

Post autor: jacentycool »

no dokładnie zdjęcia są z Virtual Earth, Yahoo satelite, na te kolory na razie nic nie poradzę, ponieważ są zdjęcia robione o różnych porach roku, jak i są starsze zdjęcia i młodsze. Też mnie to boli bo lubię jak jest idealnie, ale sobie odpuściłem bo tą scenerie chyba bym robił ze 3 lata. Wybaczcie te łaty, ale chyba mieć na scenerii takie łaty niż deflaud scen. W fsx wygląda to ciut ładniej niż na youtube. Dopiero zaczynam można powiedzieć przygodę z tworzeniem, moze kiedys wpadnę jak to poprawić w miarę szybko tymczasem tylko zdjęcia.
ulepszyć FSX
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Wygląda, jakbyś zdjęcia wziął bezpośrednio z jakiegoś serwisu mapowego, bez korekty kolorów, tworzenia maski wody, dopracowania przejść między fotoscenerią a teksturami FSa i precyzyjnego także spasowania z landclassem i obiektami wektorowymi (widoczne w 5:15). Nie żebym chciał przesadnie krytykować, ale podobny efekt można osiągnąć z TileProxy, a jeszcze lepszy z FSEarthTiles.
Awatar użytkownika
roan2004
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: śr 12 sie, 2009 16:53
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: roan2004 »

Pytań kilka:

1.600Mb masz już w DDS-ach?
2.z jakim zoomem wykonano fotencje?
3.Planujesz dodać sezonówki?

Doskonale zdaję sobie sprawę z masy pracy, która pozostała.
Jeżeli oczywiście chcesz aby projekt wyglądał dobrze, to do tego Autogen Annotator, rozrysowanie maski wody, wygładzenie krawędzi, no i ew sezonówki.

Jeżeli będziesz miał jakiś pytania związane ze scenerią i jej tworzeniem chętnie podzielę się z Tobą swoimi spostrzeżeniami.

Pozdrawiam,
ROAN
Awatar użytkownika
adampilot737
Cadet
Cadet
Posty: 5
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010 14:28
Skąd jesteś: Tarnowskie Góry

Post autor: adampilot737 »

Ja mam może mało oryginalne pytanie, ale czy tym sposobem (tzn. za pomocą tych programów i tych wskazówek) można zrobić fotoscenerię do FS2004?
stanislaw5b
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
Skąd jesteś: Łomianki

Post autor: stanislaw5b »

Do fs9 najprosztszym programem jest PhotoScenery Maker - znajdziesz mnóstwo tutków w sieci. Niestety jakość będzie 4.5m/pix (fsx średnio 1m/pix) więc nie zdziw się jeżeli będziesz miał dobry widok dopiero na 4500-5000ft ;) Innym programem jest Maps2Bgl.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
adampilot737
Cadet
Cadet
Posty: 5
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010 14:28
Skąd jesteś: Tarnowskie Góry

Post autor: adampilot737 »

OK, dzięki :) Tak nawiasem, to próbowałem już na PSM, ale jakoś nie chciał działać, może źle konfigurowałem położenie geograficzne i przez to, ale wątpię. Po prostu po zapisaniu jako .blg nie wyświetlał tego terenu. Może po prostu, źle go obsługuje.

A, jeszcze jedno (wiem, że tu pisze się o FSX, ale tylko o to zapytam) czemu mi wywala przy uruchamianiu Maps2Blg że usługa jest źle skonfigurowana?
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez adampilot737, łącznie zmieniany 1 raz.
alwi1977
Cadet
Cadet
Posty: 16
Rejestracja: czw 25 lis, 2010 15:11
Skąd jesteś: Sosnowiec

Jak usunąć pasy startowe nakładane na fotoscenerie

Post autor: alwi1977 »

Witam kolegów! Mam prośbę... Mam zrobioną fotoscenerie programem FS EarthTiles. Zależy mi na samej fotoscenerii bez dodatkowego terenu generowanego przez FS X. FS dodaje [nakłada] mi pasy betonowe na fotoscenerię, np. lotnisko Muchowiec, nawet gdy moja fotosceneria jest jako [ma] priorytet 0. Pomaga odznaczenie scenerii o numerze 68 odpowiadajacej zapewne za ten teren, ale tracę wtedy ukształtowanie terenu np. w okolicach Bielska. Proszę o poradę jak zrobić, aby FS nie nanosił pasów na moją scenerię. Dodam jeszcze, że zależy mi, aby były wyświetlane obiekty typu kominy, fabryki, maszty itp., które obecnie są wyświetlane.

[Za następny taki niechlujny post poleci ostrzeżenie - Rz]
Ostatnio zmieniony sob 29 sty, 2011 17:46 przez alwi1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
misio1958
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 135
Rejestracja: pn 29 sie, 2005 16:08
Skąd jesteś: EDDK

Post autor: misio1958 »

Zrob nowy afcad za pomoca Airport Design Editor 9x.
alwi1977
Cadet
Cadet
Posty: 16
Rejestracja: czw 25 lis, 2010 15:11
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: alwi1977 »

A czy jest możliwość np. usunięcia jakiś plików odpowiadających za wyświetlanie pasów startowych ewentualnie zmodyfikowania pliku konfiguracyjnego? Byłoby prościej.
Ostatnio zmieniony ndz 30 sty, 2011 15:00 przez alwi1977, łącznie zmieniany 1 raz.
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Trochę głupia sprawa, otóż nie działa mi radiolatarnia VOR/DME. Pomijam czy ta radiolatarnia faktycznie istnieje w realnym świecie, w scenerii jest ona umiejscowiona, jednak nie działa.
Możliwe, ze jest to kwestia zdublowania vorów w na niedużym obszarze. Babie doły i Malbork mają te samą częstotliwość do VOR'a Chciałbym też lekko wyedytować częstotliwości NDB na lotnisku - z obu stron pasa są te same częstotliwości.

Jakiś konkretniejszy program jest do tego ?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

viewtopic.php?t=10332 - sekcja AFCADów.
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

No właśnie odwiedziłem google i juz wyedytowałem wszystko co chciałem w ADE. Ale chyba czegoś w komputerze nie mam, bo nie mogę skompilować lotniska.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Po wybraniu file>compile airport nie jest tworzony bgl? Pojawia się jakiś komunikat błędu? Masz BglCompa w Airport Design Editor 9x\FS9?
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

No właśnie jest error tego BglComp.exe - mówiący że ścieżka jest niepoprawna.
Gdzie mogę takowy zdobyć ?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

W SDK do FSa.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

hideto pisze:Chciałbym też lekko wyedytować częstotliwości NDB na lotnisku - z obu stron pasa są te same częstotliwości.
Tego nie rozumiem, co ma strona pasa do NDB?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

RzEmYk pisze:
hideto pisze:Chciałbym też lekko wyedytować częstotliwości NDB na lotnisku - z obu stron pasa są te same częstotliwości.
Tego nie rozumiem, co ma strona pasa do NDB?
Mamy lotnisko i Pas o kierunkach 14/32 Na obu kierunkach mamy po dwa NDB.
Na kierunku 14 mamy dwie radiolatarnie o częstotliwości 290 i 494.
Na kierunku 32 również mamy dwie radiolatarnie o tych samych częstotliwościach.
Ostatnio zmieniony pt 08 lip, 2011 19:53 przez hideto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

To w ADE lub dowolnym programie do AFCADa powstawiaj sobie cztery oddzielne NDB z czterema oddzielnymi nazwami i częstotliwościami.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Nie musisz mnie zawsze traktować jak idioty. ;-)

Dokładnie to zrobiłem. Zmieniłem częstotliwości NDB i dodałem VOR/DME okazuje się, że w grze VOR/DME występował na mapce, ale po otworzeniu bgl'a lotniska takowej stacji nie ma.
Ostatnio zmieniony pt 08 lip, 2011 20:01 przez hideto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Ok, to będę czasem. Obrazek

1. Jak zapisujesz tego AFCADa?
2. W jakim miejscu umieszczasz tego AFCADa?
3. Jak otwierasz później tego, czy innego AFCADa?
4. Jeśli w ADE otwierasz "lotnisko", a nie konkretny AFCAD, to co się pokazuje (screen z menu wyboru lotniska w ADE mile widziany)?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

1. Compile to BgL (wtedy wyskakuje bład SDK - muszę wersję FSXa podnieść - doczytałem, że dopiero od wersji Deluxe występuje, czy też można pobrać)
2. Nadpisuje bezpośrednio plik który otwierałem do edycji - w tym przypadku EPOK_GAFBOP_X.bgl
3. Nie zrozumiałem pytania
4. Otwieram konkretny plik bgl (to chyba one nazywane są AFCADami).

Nie mam problemy ani z otworzeniem lotniska ani jego edycją. Problemem jest zbyt 'niska' wersja FSX :) Zakupię wyższą wersję FSX, chyba że jest możliwość updatowania tak jak np z Windowsami.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

1. Trzeba było napisać, że to FSX - w profilu masz FS9. W instrukcji do ADE konieczność instalacji SDK jest podkreślona. SDK jest dołączone do wersji Deluxe i Gold, nie można pobrać go osobno - za to można kupić wraz z Acceleration.
http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.p ... _%28FSX%29
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

No nic, płyta z odpowiednią wersją gry już pocztą przyszła ale problemy nie zniknęły ;-)

Zainstalowałem SDK jak Pan Bóg przykazał i robię następujące czynności.
Zmieniam częstotliwość 2 NDB, dodaję sobie VOR+DME oraz na samym końcu usuwam podejście ILS.

Efekt jest taki:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Błąd taki sam, niezależnie czy używam FSX Plannar czy ADE.
stanislaw5b
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
Skąd jesteś: Łomianki

Post autor: stanislaw5b »

W tym "Scenery data" zmień Altitude na taki sam jak w "Airport data" i nie powinno być już tego błędu.
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Efekt jest taki sam :)
stanislaw5b
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
Skąd jesteś: Łomianki

Post autor: stanislaw5b »

Rozumiem, że chodzi ci o to, żeby wyeliminować ten błąd, który Ci się pojawia na screenie? Spróbuj w ADE zaznaczyć lotnisko za pomocą "Add Polygon" Flatten i wybierz wysokość lotniska, zmień też wysokości w Airport Properties i w tych NDB.
Może to coś pomoże :)
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

No cóż nadal są problemy, z tym błedem wysokości sobie poradziłęm, ale kompilacja i tak się nie udaje...

Poniżej to, co wypluwa kompilator...

http://www27.zippyshare.com/v/5215306/file.html

Chyba jestem zbyt głupi na tak drobną edycję lotniska...

W sumie dziwne, bo error finder w FSX Planner nic nie wypluwał (problem z tą wysokością polegał na tym, że lotnisko było 20 cm nad poziomem ziemi, więc wklepałem tam wysokość lotniska nad poziom morza i dodałem AGL False.

W ADE mam inne błędy (pojawiające się w czysto otwartym pliku BGL) kilka niepołączonych dróg kołowania i inne dla mnie nie znaczące rzeczy - usuwałem elementy które powodowały błędy bo z punktu widzenia samolotu, kawałek drogi po której jeżdżą tylko samochody jest raczej mało istotny. 4 stanowiska postojowe które powodowały problem, również nie były dla mnie istotne.

Może ktoś bardziej obeznany wyświadczy mi tę drobną przysługę i wy-edytuje mi te drobiazgi na lotnisku ? (zmiana częstotliwości 2 ndb, usunięcie jednego VOR'a i wstawienie innego, usunięcie podejścia ILS)
stanislaw5b
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
Skąd jesteś: Łomianki

Post autor: stanislaw5b »

Na pewno masz w opcjach poustawiane wszystkie ścieżki do potrzebnych plików? Np. do głównego folderu FSX, BGL Comp... Spróbuj zapisać to lotnisko gdzieś indziej, np. na pulpicie.
Jeżeli nic nie pomożemy, to zarejestruj się na SimHangar i poproś tam o pomoc - zasiadają tam sami weterani polskich darmowych dodatków do FS-a i na pewno zdziałają coś więcej niż my, amatorzy ;)

EDIT:
Gdzie pobrałeś tą scenerię? U mnie w Oksywiu (defoultowym) żadnych ILS-ów nie ma...
hideto
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 121
Rejestracja: czw 10 lut, 2011 16:02
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: hideto »

Tak mam podaną ścieżkę do głównego folderu FSX i do folderu o nazwie BGL Compiler SDK zawierającym bglcomp.exe

Zapisanie pliku gdziekolwiek daje dokładnie ten sam efekt.

Scenerię pobrałem z tego miejsca: http://www.digitalairforce.com.pl/

EDIT. Czysto otwarta sceneria, również nie daje się zapisać mimo braku błędów. Może najpierw przeinstaluję grę i cała resztę (póki co tylko zainstalowałem samo SDK z nowej wersji płyty) i dopiero wtedy będę zawracał gitarę.
Awatar użytkownika
WilkzPolski
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 wrz, 2005 20:27
Skąd jesteś: EPBK

Post autor: WilkzPolski »

Witam.

Ostatnio szukam, szukam i bezskutecznie - tutorial do SDK Annonator.
Była tam sekcja ze spisem większości budynków i drzew zawartych w plikach xml.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

lewko2
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: ndz 07 cze, 2015 15:15
Skąd jesteś: Darłowo

Edycja istniejacej scenerii w FSX - tworzenie autogenu

Post autor: lewko2 »

Mam, pytanie z pozoru prozaiczne.
W jaki sposób i jakim programem mogę przeedytować istniejącą scenerię w FSX (wyciągniętą z programu).

Zrobiłem lotnisko EPDA Darłowo, wyszło całkiem nieźle (linki filmów poniżej) tylko gdy nałożyłem na istniejącą scenerię to ręce mi opadły. Drogi przechodzą prawie przez pas, budynki na drodze kołowania, nawet budynki poustawiane bezładnie na rzece Wieprza no i duży budynek w ujściu rzeki do morza stojący praktycznie na plaży no i o kilkunastopiętrowych wieżowcach i biurowcach w Darłowie nie wspomnę.W darłówku nawet śladu portu nie widać (charakterystyczne główki portu - latarnię dodałem)

Dużo by cytować i śmiać się przy tym ale mnie nie do śmiechu. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jak do tej pory było przykrycie lotniska gruntem lotniska (program ADE) - no ale otoczenie chciałbym zmienić i chociaż poprzestawiać stojące bezładnie budynki a może zrobić rzeźbę terenu, jeziora pozbawić kantów, itp.

Próbowałem różnych programów: Gmax, FSX Planer, Model Converter, FS Scenery Creator, Airtport Facilitator, Whisplacer 0.9 no i Airport Design Editor ADE (pod którym zrobiłem EPDA). To programy głownie do obiektów 3D i tworzenia lotnisk, tak mniemam.

Ostatnio słyszałem o SBuilderX, próbowałem nim ale nie umiem zaimportować i edytować terenu "wyciągniętego" z programu FSX - jeżeli istnieje taka możliwość proszę o poradę.

Uprzedzam - nie interesują mnie fotoscenerie - zrobiłem i zaraz je wywaliłem, fajnie na dużej wysokości ale w pobliżu lotniska na podejściu do lądowania - bez komentarza - pusto trzeba stawiać budynki od nowa a połączenie lądu z wodą w FSX - tragedia. Nie wspominam już o dokładności pozycji zdjęć satelitarnych z Google czy Bing (to już inna bajka, tutaj sprawa rozbija się o celowy błąd w pozycji map satelitarnych wprowadzony w serwerach niekomercyjnych tzw. SA - Selective Avability, aby nie wykorzystywać ich do celów komercyjnych (to tylko lub aż kilkanaście do kilkudziesięciu metrów).

Wracając do tematu:
- jakim programem można edytować istniejący teren z FSX
- jak zaimportować i gdzie
- czy da się skompilować istniejące czy tworzy się addon.

proszę o pomoc - sfrustrowany i pełen zapału

Mirosław

- zapraszam w wolnej chwili obejrzeć efekt mojej jeszcze nie skończonej pracy (już dodałem nowe obiekty: CPN i tzw. małe lotnisko - płyty)

https://www.youtube.com/watch?v=3FOZpXuB4r4
https://www.youtube.com/watch?v=_Xpvl2cnDIw

P.S. Proszę nie podsyłać mi linków do lekcji Drzewieckego, prawie wszystkie znam, to stare materiały nie mam wprawy w recznej edycji plików XML
ODPOWIEDZ