Problemy z teksturami oraz ze sterowaniem Posky B767-300ER
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Problemy z teksturami oraz ze sterowaniem Posky B767-300ER
Nie chciałem tworzyć nowego wątku więc piszę w tym:
Posiadam samolot B767 - 300ER Posky mam do tego teksturę Lot Star Alliance.
Problem polega na tym że jak włączę lot to texstura z prawej strony jest cała zamazana. jak przybliżę kamerę do samolotu tak że widzę na całym monitorze okno i odsunę kamerę to jest wszystko normalnie.
Czy istnieje jakaś możliwość żeby texstura była cały czas normalna.
PS: Próbowałem na innych samolotach B767-300ER Posky i jest tak samo.
FS2004
Z góry dziękuję za pomoc.
Posiadam samolot B767 - 300ER Posky mam do tego teksturę Lot Star Alliance.
Problem polega na tym że jak włączę lot to texstura z prawej strony jest cała zamazana. jak przybliżę kamerę do samolotu tak że widzę na całym monitorze okno i odsunę kamerę to jest wszystko normalnie.
Czy istnieje jakaś możliwość żeby texstura była cały czas normalna.
PS: Próbowałem na innych samolotach B767-300ER Posky i jest tak samo.
FS2004
Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony wt 23 lis, 2010 20:27 przez man567, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Dzięki Pomogło
Ale pojawił się inny problem:
samolot podczas kołowania w powietrzu i na płycie lotniska jest bardzo toporny. Chodzi o to że bardzo ciężko skręca nawet jak mam włączony AP, HDG, APP. Nie wiem co zrobić żeby skręcał lżej. Jak ktoś wię jak poprawić jego sterowność niech podzieli się więdzą.
Z góry dziękuję
Ale pojawił się inny problem:
samolot podczas kołowania w powietrzu i na płycie lotniska jest bardzo toporny. Chodzi o to że bardzo ciężko skręca nawet jak mam włączony AP, HDG, APP. Nie wiem co zrobić żeby skręcał lżej. Jak ktoś wię jak poprawić jego sterowność niech podzieli się więdzą.
Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez man567, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 115
- Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
- Skąd jesteś: Łomianki
Może mieć włączony tryb HDG, a uzbrojony tryb APP - oczywiście w płatnych samolotach. To co oferuje default FS samolot, to pic na wodę...stanislaw5b pisze:Jak możesz mieć włączone w tym samym czasie HDG i APP?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Chodzi mi o to że samolot stawia opór przy skrętach. (Przy trybach HDG i APP po zmianie kursu w HDG o 20 stopni trzeba odczekać jakieś 25 sekund żeby zaczął skręcać przy padzie jakąś minutę.
Ps: że on waży to ja bardzo dobrze wiem. Mam podobny model AI andravik czy jakoś tak i ona skręca jakoś normalnie.
Ps: że on waży to ja bardzo dobrze wiem. Mam podobny model AI andravik czy jakoś tak i ona skręca jakoś normalnie.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 115
- Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
- Skąd jesteś: Łomianki
Bo w ogóle nie ma odwzorowanej fizyki, to model AI - ma wyglądać a nie być "as real" w sterowaniu.man567 pisze:Mam podobny model AI andravik czy jakoś tak i ona skręca jakoś normalnie.
Powiedz jaki masz panel, może to pomoże w rozwiązaniu problemu, albo daj screena w czasie wykonywania tej feralnej operacji.
Ostatnio zmieniony pn 22 lis, 2010 21:05 przez stanislaw5b, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego, pisałeś że latasz 767 , a masz panel od 737 ?
to może byc problem...
osobiście pawiłem się POSKY 767-300F i reagował dobrze..
poszukaj/zainstaluj inny panel dedykowany 757/767 i sprawdź wtedy
np. , Ten
albo najlepiej sprawdź go na panelu np. od 777 (ale tym domyślnym)
to może byc problem...
osobiście pawiłem się POSKY 767-300F i reagował dobrze..
poszukaj/zainstaluj inny panel dedykowany 757/767 i sprawdź wtedy
np. , Ten
albo najlepiej sprawdź go na panelu np. od 777 (ale tym domyślnym)
Problem leży gdzieś w aircraft.cfg i pliku .air.
Ściągnij raz jeszcze tego Benka, wyrzuć obecną zawartość i wrzuć tą "nową". Sprawdź, czy taka wersja też ma takie problemy ze sterowaniem.
Może ten "panel" podmieniał coś z .air...
Ściągnij raz jeszcze tego Benka, wyrzuć obecną zawartość i wrzuć tą "nową". Sprawdź, czy taka wersja też ma takie problemy ze sterowaniem.
Może ten "panel" podmieniał coś z .air...
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Zainstalowałem od nowa bez tamtego panelu i nadal to samo.
A może wiecie jak dodać otwieranie drzwi i luków bagażowych w samolotach AI Aardvark?
A może wiecie jak dodać otwieranie drzwi i luków bagażowych w samolotach AI Aardvark?
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez man567, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Light Planes Captain
- Posty: 115
- Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
- Skąd jesteś: Łomianki
To nie są samoloty do latania, tylko do AI Traffic.man567 pisze:A może wiecie jak dodać otwieranie drzwi i luków bagażowych w samolotach AI Aardvark?
A możesz podać nazwę pliku, a nie direct download?LINK do samolotu
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez RzEmYk, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Bez komentarza. Samoloty AI, to samoloty AI. Nimi się nie lata.
To samo tyczy problemu z samolotem. Może wcale nie jest "toporny" tylko tak ma być. To duży samolot i reaguje wolniej, niż taka Cessna 172.
To samo tyczy problemu z samolotem. Może wcale nie jest "toporny" tylko tak ma być. To duży samolot i reaguje wolniej, niż taka Cessna 172.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
-
- Light Planes Captain
- Posty: 115
- Rejestracja: ndz 03 paź, 2010 14:51
- Skąd jesteś: Łomianki
Śiągnij ze strony POSKY; http://www.projectopensky.com/index.php ... showcat=39 zainstaluj i powiedz czy jest normalnie.
Przetestowałem samolocik. Rzeczywiście krasula niesamowita, jak PMDG B747 albo i gorzej. Ktoś dobrze przekombinował z przechylaniem... Levelek przy nim, to baletnica
Nie chce się mi tuningować, spróbuj zmniejszyć roll_stability = 1.000 w aircraft.cfg, nie ręczę że to pomoże, nie orientuję się w tym. Zawsze jest "aircraft.cfg + fs 9 SDK" w google
Nie chce się mi tuningować, spróbuj zmniejszyć roll_stability = 1.000 w aircraft.cfg, nie ręczę że to pomoże, nie orientuję się w tym. Zawsze jest "aircraft.cfg + fs 9 SDK" w google
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Cytat z pliku aircraft:
[flight_tuning]
cruise_lift_scalar =1.000
parasite_drag_scalar =1.201
induced_drag_scalar =1.201
elevator_effectiveness =1.500
aileron_effectiveness =0.950
rudder_effectiveness =0.720
pitch_stability =1.000
roll_stability =1.000
yaw_stability =1.000
roll_stability było ustawione już na 1.000
waga pustego= 198443 pounds
[flight_tuning]
cruise_lift_scalar =1.000
parasite_drag_scalar =1.201
induced_drag_scalar =1.201
elevator_effectiveness =1.500
aileron_effectiveness =0.950
rudder_effectiveness =0.720
pitch_stability =1.000
roll_stability =1.000
yaw_stability =1.000
roll_stability było ustawione już na 1.000
waga pustego= 198443 pounds
Ten parametr akurat nie powinien wpłynąć na rozwiązanie problemu jaki jest opisany.
Rozwiązania szukać raczej należy w sekcji:
;Moments of Inertia
empty_weight_roll_MOI=A
empty_weight_pitch_MOI=B
empty_weight_yaw_MOI=C
empty_weight_coupled_MOI=D
i porównać kilka maszyn o różnej masie. Przykładowo w def maszynach jest tak:
B737-800:
;Moments of Inertia
empty_weight_pitch_MOI=1600655
empty_weight_roll_MOI=588050
empty_weight_yaw_MOI=2148751
empty_weight_coupled_MOI=0
dla Cessny 172:
;Moments of Inertia
empty_weight_pitch_MOI=1400.0
empty_weight_roll_MOI=1137.0
empty_weight_yaw_MOI=2360.0
empty_weight_coupled_MOI=0.0
Różnica jest oczywista. Więc jeżeli samolot zachowuje się jak tankowiec na morzu, a oczekujemy skutera wodnego to albo zwiększamy siły na powierzchniach sterowych (co wg mnie jest zbyt daleko idącą ingerencją w model lotu) albo zmniejszamy bezwładność całości czyli zmniejszamy momenty bezwładności w osiach które uważamy za "zbyt ociężałe". W końcu autorzy tych modeli nie przeliczają raczej bezwładności maszyn tylko wpisują wartości "na oko" i nie ma się co dziwić, że czasami trochę gorzej trafią.
Edit: A w tym miejscu masz podane jak w przybliżony sposób policzyć momenty bezwładności dla samolotu w FS. Oczywiście są to tylko szacunki co zresztą na pewno doczytasz jak przeczytasz przytoczony fragment.
Rozwiązania szukać raczej należy w sekcji:
;Moments of Inertia
empty_weight_roll_MOI=A
empty_weight_pitch_MOI=B
empty_weight_yaw_MOI=C
empty_weight_coupled_MOI=D
i porównać kilka maszyn o różnej masie. Przykładowo w def maszynach jest tak:
B737-800:
;Moments of Inertia
empty_weight_pitch_MOI=1600655
empty_weight_roll_MOI=588050
empty_weight_yaw_MOI=2148751
empty_weight_coupled_MOI=0
dla Cessny 172:
;Moments of Inertia
empty_weight_pitch_MOI=1400.0
empty_weight_roll_MOI=1137.0
empty_weight_yaw_MOI=2360.0
empty_weight_coupled_MOI=0.0
Różnica jest oczywista. Więc jeżeli samolot zachowuje się jak tankowiec na morzu, a oczekujemy skutera wodnego to albo zwiększamy siły na powierzchniach sterowych (co wg mnie jest zbyt daleko idącą ingerencją w model lotu) albo zmniejszamy bezwładność całości czyli zmniejszamy momenty bezwładności w osiach które uważamy za "zbyt ociężałe". W końcu autorzy tych modeli nie przeliczają raczej bezwładności maszyn tylko wpisują wartości "na oko" i nie ma się co dziwić, że czasami trochę gorzej trafią.
Edit: A w tym miejscu masz podane jak w przybliżony sposób policzyć momenty bezwładności dla samolotu w FS. Oczywiście są to tylko szacunki co zresztą na pewno doczytasz jak przeczytasz przytoczony fragment.
[flight_tuning]
cruise_lift_scalar =1.000
parasite_drag_scalar =1.201
induced_drag_scalar =1.201
elevator_effectiveness =1.500
aileron_effectiveness =0.950
rudder_effectiveness =0.720
pitch_stability =0.250
roll_stability =0.250
yaw_stability =0.250
tak to wygląda po zmianach!!
Został jeszcze 1 problem a mianowicie kołowanie nadal idzie to strasznie ciężko!!
cruise_lift_scalar =1.000
parasite_drag_scalar =1.201
induced_drag_scalar =1.201
elevator_effectiveness =1.500
aileron_effectiveness =0.950
rudder_effectiveness =0.720
pitch_stability =0.250
roll_stability =0.250
yaw_stability =0.250
tak to wygląda po zmianach!!
Został jeszcze 1 problem a mianowicie kołowanie nadal idzie to strasznie ciężko!!
Na pewno nie lepiej zmienić bezwładność maszyny tylko skalować mnożniki wpływu tej bezwładności na model lotu ? To bądź co bądź symulator, a wybrałeś drogę na skróty w kierunku arcade...
No ale to rzecz gustu.
Gdybyś jednak z jakiś powodów uznał, że warto zmienić bezwładność 767, a nie skalować jej wpływ na resztę to przeliczyłem te współczynniki dla modelu 767:
// Moments of Inertia
empty_weight_roll_MOI = 2589144 // 10945212.500
empty_weight_pitch_MOI= 7946542 // 11957602.500
empty_weight_yaw_MOI = 7286833 // 19319851.500
Oczywiście wtedy
pitch_stability = 1.000
roll_stability = 1.000
yaw_stability = 1.000
Jak sprawdziłem te wartości to poprawa zachowania podczas lotu jest ogromna, nie miałem wrażenia, że leci czołg na małych skrzydełkach tylko ciężki samolot, który ma problem z nagłą zmianą kierunku lotu. Ale tak w granicach rozsądku. A podczas kołowania nie przekraczałem 10-12 kt i nie było najmniejszych problemów z kołowaniem.
No ale to rzecz gustu.
Gdybyś jednak z jakiś powodów uznał, że warto zmienić bezwładność 767, a nie skalować jej wpływ na resztę to przeliczyłem te współczynniki dla modelu 767:
// Moments of Inertia
empty_weight_roll_MOI = 2589144 // 10945212.500
empty_weight_pitch_MOI= 7946542 // 11957602.500
empty_weight_yaw_MOI = 7286833 // 19319851.500
Oczywiście wtedy
pitch_stability = 1.000
roll_stability = 1.000
yaw_stability = 1.000
Jak sprawdziłem te wartości to poprawa zachowania podczas lotu jest ogromna, nie miałem wrażenia, że leci czołg na małych skrzydełkach tylko ciężki samolot, który ma problem z nagłą zmianą kierunku lotu. Ale tak w granicach rozsądku. A podczas kołowania nie przekraczałem 10-12 kt i nie było najmniejszych problemów z kołowaniem.
A więc tak wyglądają ustawienia:
// Moments of Inertia
empty_weight_roll_MOI = 2589144
empty_weight_pitch_MOI= 7946542
empty_weight_yaw_MOI = 7286833
empty_weight_coupled_MOI= 0.000
CG_forward_limit= 0.000
CG_aft_limit= 1.000
[flight_tuning]
cruise_lift_scalar =0.70
parasite_drag_scalar =0.550
induced_drag_scalar =0.550
elevator_effectiveness =1.000
aileron_effectiveness =0.650
rudder_effectiveness =1.000
pitch_stability =0.250
roll_stability =0.250
yaw_stability =0.250
elevator_trim_effectiveness =0.751
aileron_trim_effectiveness =0.501
rudder_trim_effectiveness =0.501
samolot poprawił sterowność o "200%"
Dzięki wszystkim za pomoc!!!!!
// Moments of Inertia
empty_weight_roll_MOI = 2589144
empty_weight_pitch_MOI= 7946542
empty_weight_yaw_MOI = 7286833
empty_weight_coupled_MOI= 0.000
CG_forward_limit= 0.000
CG_aft_limit= 1.000
[flight_tuning]
cruise_lift_scalar =0.70
parasite_drag_scalar =0.550
induced_drag_scalar =0.550
elevator_effectiveness =1.000
aileron_effectiveness =0.650
rudder_effectiveness =1.000
pitch_stability =0.250
roll_stability =0.250
yaw_stability =0.250
elevator_trim_effectiveness =0.751
aileron_trim_effectiveness =0.501
rudder_trim_effectiveness =0.501
samolot poprawił sterowność o "200%"
Dzięki wszystkim za pomoc!!!!!