[FSX] Własne malowanie - pytanie o paintkit

Problemy techniczne (panele, dźwięki, malowania, itp.) związane z samolotami płatnymi i darmowymi.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
Graphic
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: czw 16 sie, 2007 12:32
Skąd jesteś: Marki

[FSX] Własne malowanie - pytanie o paintkit

Post autor: Graphic »

No chyba, że to inaczej sie nazywa niż w temacie... ale tłumaczę o co chodzi. Ściągnąłem z POSKY Paintkit do Bombardier CRJ700 ( w plikach psd)... zrobiłem własne malowanie w photoshopie i... wrzuciłem do katalogu z samolotem jako kolejna tekstura (pliki bmp)... niestety przy próbie uruchomienia okazało się, że wyrzuca mnie do Windowsa...
Chwilka spokoju... :-) i okazało się, że wszystko jest ok, ale tylko jak dołączę teksturę pod samolot POSKY. Wtedy piknie to wygląda i śmiga...
Niestety do moich posiadanych samolotów nie da się podpiąć tej tekstury... (albo ja cos zle robie) Wszystkie obecne tekstury to pliki dds... No i tu powstał problem.
Czytałem różne posty jak robić malowanie. Otworzyć plik dds przez DXTBmp zapisać jako bmp i no właśnie. To tylko bmp bez warst... czylli jak jest jakieś malowanie to co kasowac i nakładać inne ? Czy może są jakieś paintkity do Bombardiera (ale nie te z POSKY)...
Graphic
<b>Bombardier CRJ 700</b>
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Nie kapuję o co chodzi. Malowanie jest pod POSKY tak? Dajesz je po samolot POSKY i działa tak?
I co chcesz zrobić dalej? Chcesz je podpiąc pod inny model CRJ700 (nie od POSKY)? Jak tak, to nie zadziała. Chyba jasna sprawa, że malowanie jest pod konkretny model samolotu. Masz CRJ wydanego przez firmę X, musisz mieć paintkit do tego CRJ. Masz CRJ od firmy Y, musisz miec paintkit do tego CRJ.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
Graphic
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: czw 16 sie, 2007 12:32
Skąd jesteś: Marki

Post autor: Graphic »

Sorry czasami piszę chaotycznie... Ale zgadza się zrozumiałeś :-))) tylko teraz jest w tym wszystkim jedno pytanie. Gdzie mogę znaleźć coś takiego jak w POSKY, czyli Paintkit (pliki m.in. psd na warstwach), żebym mógł sobie zrobić własne malowanie do deflautowego Bombardiera CRJ700. Bo jak z pliku dds zapiszę sobie dane malowanie do pliku bmp to nie ma przecież warst... i musiałbym najpierw kasować to co jest namalowane a potem nakładać swoje malowanie... Niewiem czy jasno się wyraziłem....

Do tej pory ściągnąłem sobie kilka malowań z Avsim i znich korzystałem, one pasują do deflautowego Bombardiera... no i teraz szukam takiego painkita :-), żebym mógł też sam sobie zrobić takie malowanie (tak jak jest to w przypadku Posky)
Graphic
<b>Bombardier CRJ 700</b>
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Paweł, a najsmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że zamiast tych wszystkich długi tekstów wystarczyło napisać "szukam paintkitu do defaultowego Bombardiera".
[edit] Prawie każdy samolot w FSX zawiera białe teksturki, które mają służyć ako paintkit. Producent nie wydał paintkitów z warstwami.
Ostatnio zmieniony pt 17 kwie, 2009 09:35 przez D. Design, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Graphic
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: czw 16 sie, 2007 12:32
Skąd jesteś: Marki

[FSX]

Post autor: Graphic »

D. Design pisze:Paweł, a najsmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że zamiast tych wszystkich długi tekstów wystarczyło napisać "szukam paintkitu do deflautowego Bombardiera".
tia.... :oops: :oops: :oops: :oops: "zboczenie marketingowe" długo gadać, a na końcu fakty... masz racje. Czyli szukam :// ... może mi ktoś pomóc gdzie znaleźć ?
Graphic
<b>Bombardier CRJ 700</b>
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Zobacz co Stanisław dopisał przy EDIT.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
Graphic
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: czw 16 sie, 2007 12:32
Skąd jesteś: Marki

Post autor: Graphic »

konraf pisze:Zobacz co Stanisław dopisał przy EDIT.
tia... już widzę... no to czeka mnie dłuuuga praca... zobaczymy co wyjdzie... szkoda, szkoda, szkoda... że nie ma na warstwach... ale w każdym bądź razie dziekuje wszystkim za info :-)
Graphic
<b>Bombardier CRJ 700</b>
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

Zrób sposobem. Weź paint kit z POSKY i złóż cały kadłub w jeden kawałek w programie graficznym. W ten sposób zrób swoje całe malowanie. Mając już je w całości gotowe, dopiero wtedy podziel to na kawałki tak, jak jest to w innych teksturkach dowolnego samolotu tego typu zrobione (w każdym będzie trochę inaczej). Dzięki temu możesz swoje malowanie dopasować i do POSKY, i do default i do innych modeli. TAK, dla każdego będzie to inne malownie i nie da się wyeksportować warstw do FSa... bo po co?
Obrazek
Awatar użytkownika
Graphic
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: czw 16 sie, 2007 12:32
Skąd jesteś: Marki

Post autor: Graphic »

D. Design pisze:Zrób sposobem. Weź paint kit z POSKY i złóż cały kadłub w jeden kawałek w programie graficznym. W ten sposób zrób swoje całe malowanie. Mając już je w całości gotowe, dopiero wtedy podziel to na kawałki tak, jak jest to w innych teksturkach dowolnego samolotu tego typu zrobione (w każdym będzie trochę inaczej). Dzięki temu możesz swoje malowanie dopasować i do POSKY, i do default i do innych modeli. TAK, dla każdego będzie to inne malownie i nie da się wyeksportować warstw do FSa... bo po co?
Pokombinuję choć widziałem, że "model" jednak trochę sie różni szczególnie w elementach kadłuba przy skrzydle itd... poniżej przykład mojego malowania pod posky (TUIFLY) i wyciągnietego malowania z avsim...

Moje malowanie pod Posky
Obrazek

Malowanie standard
Obrazek
Graphic
<b>Bombardier CRJ 700</b>
Awatar użytkownika
D. Design
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 1297
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 07:42
Skąd jesteś: Warszawa EPGO

Post autor: D. Design »

No i super. Połącz kadłub swojego TUI w jeden kawałek a następnie potnij go od nowa tak, żeby zgadzal się z tym zielonym. Metodą prób i błędów dojdziesz do dokładnego ustawienia, ale z grubsza można od razu ustawić.
Ostatnio zmieniony pt 17 kwie, 2009 14:28 przez D. Design, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Graphic
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: czw 16 sie, 2007 12:32
Skąd jesteś: Marki

Post autor: Graphic »

D. Design pisze:No i super. Połącz kadłub swojego TUI w jeden kawałek a następnie potnij go od nowa tak, żeby zgadzal się z tym zielonym. Metodą prób i błędów dojdziesz do dokładnego ustawienia, ale z grubsza można od razu ustawić.
no niestety z tym pasowaniem niezbyt to wychodzi :-)... ale przy okazji mam jeszcze jedno pytanie do tych co zajmują się malowaniem ;) .

Poniżej jest Bombardier z malowaniem standardowym i zdjęcie oryginału. Chciałbym sobie zrobić malowanie bardziej zbliżone do oryginału, czyli ciemniejszy niebieski... I teraz tak - pytanie - jak to jest zrobione w wersji pomarańczowej, że ten pomarańczowy jest taki "soczysty" a jednak widać co jest pod nim. Ja jak rozjaśniam warstwę z kolorem, to ten kolor robi się "mdły"... Może mi ktoś pomóc ?

Malowanie z avsim do deflautowego CRJ700
Obrazek

Oryginał samolotu
Obrazek

No i malowanie do deflautowego wraz z moją próbą osiągnięcia koloru
tak, żeby było widać "części" kadłuba... za chiny nie mogę osiągnąć koloru
Obrazek
Obrazek
Graphic
<b>Bombardier CRJ 700</b>
mateo72

Post autor: mateo72 »

Wiesz co to sa "Warstwy"?
Bardzo ułatwia życie ;)
Awatar użytkownika
Graphic
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: czw 16 sie, 2007 12:32
Skąd jesteś: Marki

Post autor: Graphic »

mateo72 pisze:Wiesz co to sa "Warstwy"?
Bardzo ułatwia życie ;)
Wiem co to są warstwy. ;) A powiedz mi czy znasz Painkita do Bombardier crj700 (deflautowego) który jest na warstwach ? :P Bo jeżeli tak to nie ma problemu 10 min i jest malowanie. Ale niestety takiego nie znalazłem po za modelem Posky, ale to nie deflaut.

Więc mogę tylko nałożyć kolor na całość, nie mogę wrzucić go pod "śrubki, nity itp". mogę korzystać tylko z bmp (wyodrębnionej z dds, który jak wiemy nie jest na warstwach) z białego Bombardiera z FSX. I dlatego mam drobny problem z "soczystością" koloru, kiedy zmieniam krycie/wypełnienie koloru. :|
Graphic
<b>Bombardier CRJ 700</b>
Matt
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 124
Rejestracja: pn 25 sie, 2008 02:58
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Matt »

Właściwości warstwy - mnożenie. Najlepiej sobie jeszcze okienka pozaznaczać, drzwi, oraz inne elementy i utworzyć z nich jedną warstwę (CTRL + J). Potem Save -> *.PSD i paintkit gotowy. ;)
Awatar użytkownika
Graphic
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: czw 16 sie, 2007 12:32
Skąd jesteś: Marki

Post autor: Graphic »

Matt pisze:Właściwości warstwy - mnożenie. Najlepiej sobie jeszcze okienka pozaznaczać, drzwi, oraz inne elementy i utworzyć z nich jedną warstwę (CTRL + J). Potem Save -> *.PSD i paintkit gotowy. ;)
Matt dzięki. No wstyd się przyznać, ale z tym mnożeniem to zapomniałem :oops: . Teraz gra i buczy :lol:
Graphic
<b>Bombardier CRJ 700</b>
ODPOWIEDZ