[Poradnik] Realizm graficzny i optymalizacja FSX by Georgio

Problemy techniczne związane z programami do FS, sterownikami, ruchem AI, modyfikacjami plików konfiguracyjnych, optymalizacją FS'a.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Georgio
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 12:05
Skąd jesteś: EPWA

[Poradnik] Realizm graficzny i optymalizacja FSX by Georgio

Post autor: Georgio »

Obrazek
Konfiguracja FSX i dodatków krok po kroku.
Nie skonfigurowany FSX wiele osób przyprawia o ból głowy. Mała ilość fps i częste CTD (crash to desktop) potrafią niektórych doprowadzić do nerwicy, tudzież depresji. Wielu z was zapewne uznało, iż jest to walka z wiatrakami i poddało się po kilku bezowocnych dniach, lub wydało 11€ na program FSPS - XTREME FSX PC V2, który zrobi za nas praktycznie wszystko automatycznie. Tylko czy jest sens wydawać pieniądze na cos, co przy pomocy tego poradnika możemy zrobić sami?
Ja do platformy FSX podchodziłem trzy razy, zanim zrezygnowałem z FS9. Microsoft wydał nam silnik, ale aby nasza pasja miała sens, wymaga on radykalnego tuningu. Na podstawie własnych doświadczeń i tysięcy godzin, które ludzie poświecili na zagłębianiu się w mózg tej platformy, przedstawię wam sposób instalacji, dobór dodatków , oraz ich konfiguracje począwszy od instalacji systemu. Po niżej opisanych zabiegach FSX będzie wyglądał pięknie i chodził płynnie nawet na wymagających sceneriach. Całość opiera się na dość popularnej już konfiguracji hardware, która pozwoli nam wykorzystać 85% potencjału graficznego Microsoft Flight Simulator X. Cel osiągnąć minimum 25 fps w VC B738 PMDG NGX, na wymagających sceneriach, lecąc w trybie okienkowym. Dla trybu fullscreen wydajność powinna sięgać 33fps.
W tym poradniku nie będę opisywał każdej dokonanej zmiany w cfg, oraz czemu one mają służyć. Dostaniecie prosty i gotowy przepis z którego sam korzystam. Nie gwarantuję 100% satysfakcji na słabszych sprzętowo komputerach. Zapewniam jednak, że fsx na pewno będzie działał o niebo lepiej, a bawiąc się suwaczkami fsx i rozmiarem tekstur w REXie będziecie w stanie uzyskać pożądany efekt....


Poradnik w formacie pdf do pobrania tutaj
Do archiwum dołączono pliki
fsx.cfg (dwie wersje)
UIAutomationCore.dll
stars.dat
paczkę efektów
4Gb patch dla pewności ;)
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Georgio, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Damian88888888
Cadet
Cadet
Posty: 37
Rejestracja: sob 25 cze, 2011 23:21
Skąd jesteś: Garwolin

Post autor: Damian88888888 »

Bardzo fajny poradnik, wszystko wyjaśnione krok po kroku. A co z dodatkami płatnymi? Jesteśmy do nich "zmuszeni"?
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci
Georgio
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 12:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Georgio »

Oczywiście można używać dodatków freeware, ale nie gwarantuje, że będą one równie dobrze zoptymalizowane pod katem fps i OOM. Większość "sekretu" tkwi w odpowiednio opracowanym fsx.cfg
Na pewno godne polecenia są tekstury Milesa.
Obrazek
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Witam

Dwa pytania/uwagi:
1. nie napisano, do czego służy ten "4GB patch"
2. radzę dopisać w poradniku, że należy zachować ostrożność z podmianą fsx.cfg. Jeśli ktoś niezorientowany wrzuci do siebie ten gotowy fsx.cfg, może sobie sporo namieszać. Sugerowałbym to jednak otwarcie obu plików cfg (swojego i tego od Ciebie) w dowolnym programie porównującym zawartość i prześledzenia/zastosowanie ręcznie stosownych zmian/różnic.

Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Omawiany 4 GB patch ustawia w dowolnym pliku .exe flagę largeaddressaware, dzięki czemu 32-bitowy program może skorzystać z 4 GB (wirtualnej) pamięci. Bez ustawienia tej flagi, program może skorzystać tylko z 2 GB pamięci.

W przypadku SP2/Acc, nie trzeba z tego korzystać, bo odpowiednia flaga została już ustawiona.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Georgio
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 12:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Georgio »

konraf pisze: 2. radzę dopisać w poradniku, że należy zachować ostrożność z podmianą fsx.cfg. Jeśli ktoś niezorientowany wrzuci do siebie ten gotowy fsx.cfg, może sobie sporo namieszać.
Ktoś, kto zabiera się za podmianę jakiegokolwiek pliku na swoim dysku, jest świadomy, a przynajmniej powinien być, że trzeba zrobić kopie bezpieczeństwa podmienianego pliku.
Dzięki za radę, dla mnie oczywiste, dla innych niekoniecznie. Notka o backupie będzie dopisana wraz z wydaniem wersji PL/EN
Obrazek
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Bardzo dobra robota! Poważnie zastanawiam się nad przesiadką na dobre na DX10.
Mam takie pytania:
1. Czy soft SteveFX rozwiązuje problem braku AA w trybie DX10?
2. Czy ktoś testował może produkty Drzewiecki Design w DX10? Czytałem gdzieś, że w VC znikają wszystkie światła na lotniskach.
3. Czy jest możliwość uzyskania jakoś tak głębokiej nocnej czerni tekstur ziemi, jaką można sobie ustawić dzięki ENB w trybie DX9?
Georgio
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 12:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Georgio »

1. dokładniej opisał to PZL Belfegor (post niżej)
2. Nic nie znika poza tym co już znikało (EPGD światła TWY raz sa raz ich nie ma w zależności od kata patrzenia) Światła na pasach i TWY mogą być lekko przygaszone, gdy zastosowano w nich 3d lights niekompatybilne z DX10.
3. Nie korzystałem na dłuższą metę z ENB wiec nie mogę potwierdzić.
Ostatnio zmieniony wt 05 lis, 2013 13:09 przez Georgio, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

1. Nie, SteveFX nic nie zmienia w kwestii AA. Ustawienia multisamplingu można wpisać do fsx.cfg nie posiadając tego narzędzia i efekt będzie ten sam.
http://stevesfsxanalysis.wordpress.com/ ... ialiasing/

W trybie DX10 nie ma problemu "braku antialiasingu" - problemem jest zastosowanie supersamplingu (z multisamlingiem i FXAA nie ma problemu, SMAA można wstrzyknąć choćby za pomocą SweetFX). Na kartach Nvidii można to osiągnąć wykorzystując bug w sterownikach, ustawienie SGSS elementów przezroczystych wykorzystywane jest dla całej sceny. Rezultat wygląda bardzo dobrze, jednak wiąże się to z wyraźnym spadkiem wydajności, gdy w pobliżu jest dużo elementów przezroczystych (drzewa, chmury).
tox740
Cadet
Cadet
Posty: 5
Rejestracja: wt 05 lis, 2013 15:29
Skąd jesteś: EPRZ

Post autor: tox740 »

Witam.
Nie bardzo rozumiem ustawienia dotyczące wielkości tekstur. W poradniku opisane jest że ustawienie w REX chmur 4096x4096 i jednocześnie w fsx.cfg ogranicznika 1024 (czyli domyślnego) umożliwi uzyskanie w fsx chmur o wysokiej rozdzielczości przy niewielkim wpływie na wydajność. Czy jedno nie wyklucza drugiego.
U siebie mam zarówno chmury jaki i wpis w fsx.cfg na 2048 (taki kompromis wydajności i wyglądu).
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Pisałem o wątpliwościach z teksturami na blogu http://calypteaviation.com/2013/11/fsx- ... a-polecam/
i w równoległym temacie na forum pl-vacc: http://forum.pl-vacc.org/viewtopic.php?p=359917#p359917
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Przedstawiony scenariusz nie ma sensu, lecz ustawienie nie jest takie oczywiste. Limit w fsx.cfg dotyczy jedynie tekstur z mipmapami. W przykładowej sytuacji, gdy parametr to 1024, a chmury i tekstury kokpitu mają rozdzielczość 4096^2, jednak te pierwsze mają mipmapy, a drugie nie, w mniejszej rozdzielczości narysowane zostaną chmury, podczas gdy kokpit zachowa ostrość.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Rozwiązanie podane przez Dymitra sprawdzi się na przykład w Cessnie 208 Carenado. Tekstury kokpitu mają 2048^2. Ale nie mają Mip Maps. Więc ustawiając limit Texture_max_load na 1024 lub mniej - dalej będziemy widzieć kokpit w najwyższej jakości, a odciążymy system na innych obszarach.

Jeśli jednak tekstury będą miały Mip Maps to zostajemy z tym co sobie ustawiliśmy w fsx.cfg.
tox740
Cadet
Cadet
Posty: 5
Rejestracja: wt 05 lis, 2013 15:29
Skąd jesteś: EPRZ

Post autor: tox740 »

Dzięki, wszystko jasne.
Jaką rozdzielczość mają tekstury kokpitów PMDG (NGX, 777)?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

W NGX największa ma 4096x1024 (w opcji tekstur VC niższej rozdzielczości 2048x512), w 777 chyba żadna nie przekracza 1024x1024.
Georgio
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 12:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Georgio »

Przy okazji sam się czegoś dowiedziałem. W 3.2 będą naniesione poprawki, aby nie siać fanaberii. Dzięki za informacje.
Obrazek
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Georgio pisze: 2. Nic nie znika poza tym co już znikało (EPGD światła TWY raz sa raz ich nie ma w zależności od kata patrzenia) Światła na pasach i TWY mogą być lekko przygaszone, gdy zastosowano w nich 3d lights niekompatybilne z DX10.
Niestety u mnie np. w EPPO momentami znikają wszystkie światła.
Czy wrzucałeś może plik EPPO_LightField.bgl do folderu Scenery lotniska?
Ja póki co wrzuciłem ten gotowy autora, ale niestety nie wyeliminowało to problemu.

Na LOWW w ogóle nie mam oświetlenia, niezależnie od kąta patrzenia.

Dodam tylko, że DX10 Compatible Lights mam włączone.
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Mam pytanie co do trybu w jakim się gra. Od dawna nie grałem na full screen tylko zawsze na okienkowym. Z tego co tutaj widzę to przy full screen jest więcej fps. Czy to prawda? Spróbowałem zagrać na full ekranie i mam problem. Obraz na full ekran nie jest wyskalowany na 100% (są czarne pasy po bokach, na górze i na dole). Do tego rozdzielczość drastycznie spada. Na starym, mniejszym monitorze tego problemu nie było. Mam możliwość grania w Full HD, ale gram w 1280x720, aby fps były większe.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Uruchomiłeś lot czy obserwowałeś tylko menu?
Georgio
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 12:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Georgio »

Niestety u mnie np. w EPPO momentami znikają wszystkie światła.
Czy wrzucałeś może plik EPPO_LightField.bgl do folderu Scenery lotniska?
Ja póki co wrzuciłem ten gotowy autora, ale niestety nie wyeliminowało to problemu.
Poznania nie sprawdzałem, natomiast LOWW v2 flytampy nielicząc trawy wokół pasów, nie sprawia problemów. Oświetlenie pasa jest kompletne, nie znika, nie miga. Tak samo TWY, z tą różnicą, że światła są "przygaszone", ale nadal widoczne. Wygląda to na pewno bardziej realistycznie od lotniska świecącego jak choinka na 24 grudnia.
Z tego co tutaj widzę to przy full screen jest więcej fps. Czy to prawda?
U niektórych na fullscreen jest więcej fps. U mnie też tak było gdy używałem Radeona HD6850. Obecnie na GTX760 w oknie i na full screenie wartości są identyczne.
Obrazek
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

PZL Belfegor pisze:Uruchomiłeś lot czy obserwowałeś tylko menu?
Uruchomiłem lot.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

To pewnie wybrałeś rozdzielczość inną niż natywna, a w ustawieniach sterowników lub monitora masz wyłączone skalowanie.
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Georgio pisze:
Niestety u mnie np. w EPPO momentami znikają wszystkie światła.
Czy wrzucałeś może plik EPPO_LightField.bgl do folderu Scenery lotniska?
Ja póki co wrzuciłem ten gotowy autora, ale niestety nie wyeliminowało to problemu.
Poznania nie sprawdzałem, natomiast LOWW v2 flytampy nielicząc trawy wokół pasów, nie sprawia problemów. Oświetlenie pasa jest kompletne, nie znika, nie miga. Tak samo TWY, z tą różnicą, że światła są "przygaszone", ale nadal widoczne. Wygląda to na pewno bardziej realistycznie od lotniska świecącego jak choinka na 24 grudnia.
Też posiadam LOWW v2. Faktycznie oświetlenie TWY jest - bardzo subtelne. Natomiast RWY jest całkowicie pozbawiony świateł u mnie. Nie mam pojęcia co może być powodem.
Jakieś pomysły?
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Rozdzielczość monitora w systemie mam ustawioną na natywną (full hd), a w opcjach sterowników skalowanie na 100%, bo inaczej obraz byłby nieostry. A w fsx gra w hd i na trybie okienkowym jest wszystko dobrze.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Systemowa rozdzielczość ma znaczenie tylko przy używaniu FS-a w trybie okienkowym (wtedy FS-owe ustawienie rozdzielczości jest ignorowane).
w opcjach sterowników skalowanie na 100%, bo inaczej obraz byłby nieostry
Nie chodzi o windowsowe skalowanie DPI, tylko wyświetlanego obrazu - pewnie z poziomu monitora, skoro przy innym nie było tego problemu.
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Już jest dobrze. Ale mam problem z configami od Georgio. Gdy go używam podczas startowania samolot nie utrzymuje osi pasa, tylko skręca w lewo. Jeden i drugi config tak ma.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Jaki samolot, jak nim sterujesz, jaka jest pogoda? W fsx.cfg zapisane są ustawienia realizmu - to może być pożądane działanie, a nie bug.
viewtopic.php?p=97234
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Deafultowa cessna, pogoda fair. Steruję myszką. Sprawdzę ustawienia.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Czyli jednosilnikowy tłokowiec - ściągać powinien, choć domyślna C172 robi to chyba nieco mocniej niż w rzeczywistości. Jeśli nie używasz autoruddera, możesz kontrować klawiszami.
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Zaznaczyłem opcję autorudder i już jest ok.
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Georgio w poradniku pisze o Adobe Ai traffic pack, ale w internecie nie mogę znaleźć pełnego packa. Znalazłem tylko 60MB, po wypakowaniu ważyło więcej, ale po dodaniu na lotniskach jedynie ATR-y były i dash-q8-400. Nic więcej ;/ Skąd mogę poprać cały pack? Może Ty mógłbyś udostępnić?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Pakiet Adobe AI zawiera plany lotów oraz samoloty zebrane i udostępniane bez zgody twórców, dlatego nie znajduje się w żadnych oficjalnych kanałach dystrybucji. To ta szara strefa, gdzie dozwolone jest udostępnianie znajomym, więc nagle wszyscy stają się znajomymi.
viewtopic.php?t=6977
viewtopic.php?t=8055
viewtopic.php?t=9406
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Chciałem skorzystać z Adobe AI, bo podobno bardzo mało klatek zabiera. SKAI Traffic v2.3 podobno dużo przy dużych lotniskach.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Żaden z tych pakietów nie zawiera natywnych samolotów, więc prócz spowodowanego tym spadku wydajności mogą pojawić się błędy z wyświetlaniem elementów przezroczystych i cieni samolotów. O względnych różnicach w wydajności między nimi nie potrafię nic napisać, bo żadnego nie używałem.
Georgio
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 12:05
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Georgio »

PZL Belfegor pisze:(...)prócz spowodowanego tym spadku wydajności mogą pojawić się błędy z wyświetlaniem elementów przezroczystych i cieni samolotów.
Spadku wydajności nie zauważyłem, natomiast zdążają sie błędy w wyświetlaniu elementów przezroczystych, ale pakiet zdecydowanie warty polecenia, choćby ze względu na ruch military. Kwestie licencyjne pominę. Ktoś to wydał, a że w internecie nic nie ginie ;)
Obrazek
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Na tym forum argument "ktoś to wydał" nie zadziała, bo tak samo "ktoś" mógłby "wydać" kompilację płatnych samolotów. Autor darmowego dodatku też może sobie zastrzec, że jego dzieło nie może być przepakowywane, udostępniane bez jego zgody i tak dalej. Pominięcie kwestii licencyjnych, choć jakże wygodne, jest w stosunku do niego nie fair - niech rozważający pobranie zna proweniencję dodatku i związane z tym problemy, z którymi nawet największe serwisy mają zgryz.
http://forum.avsim.net/topic/270107-skai-traffic/
http://forum.avsim.net/topic/251082-ska ... it-kosher/
http://forum.avsim.net/topic/5875-i-pro ... ffic-pack/
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Czy dzięki DX10 z dodatkiem do niego SteveFX rzeczywiście będzie więcej fps? Zależy mi bardziej na fps niż nad którymś z dx. Który będzie lepszy pod słabszy pc?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Włączy tryb DX10 i sprawdź, SteveFX nie ma znaczącego wpływu na wydajność. Przeważnie FPS nie przybywa, ale wzrasta płynność.
Ardisek
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: ndz 23 wrz, 2012 13:24
Skąd jesteś: Łódź

Post autor: Ardisek »

Właśnie ja nie odczuwam różnicy. A wygląd dla mnie taki sam.
Zgredd
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 188
Rejestracja: pn 21 kwie, 2008 23:00
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: Zgredd »

Proponuję zrobić test na jakimś mocno obciążającym lotnisku. Np. stojąc na pasie 08 na LOWI, jeśli posiadasz scenerię Aerosoftu. Większej ilości FPS także nie odnotowałem, ale wyraźnie i odczuwalnie zwiększyła się płynność.
Drugą kolejną korzyścią to brak zacinania się na moment symulatora, a działo się to często w trybie DX9 np. w momencie przyziemienia na skomplikowanym lotnisku.
Ja dzięki takim korzyściom przeszedłem na tryb DX10 bezpowrotnie i przecierpię nawet znikające światełka (!!! mimo fixera SteeveFX !!!)
ENB zastąpiłem SweetFX co także przyniosło korzyści ;)
ODPOWIEDZ