[FSX] Dziwny problem z FSX
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
[FSX] Dziwny problem z FSX
Witam. Od jakiegoś czasu z niewiadomych przyczyn w FSX-ie zaczęły się dziać dziwne rzeczy, a mianowicie wybieram sobie na przykład motolotnie na dowolnej scenerii i po załadowaniu się wszystkiego, z góry pojawiają takie jakby ''pręciki'' i momentalnie spadają klatki no ale sekundę później jak te ''pręciki znikną to klatki znowu są w przedziale 40-50. Taka sytuacja zawsze ma miejsce gdy wybiorę właśnie motolotnie, ale jak już wybiorę defaultowego 738 to coś takiego występuje rzadziej, raz na jakiś czas, natomiast przy 737PMDG takie zjawisko zaraz po załadowaniu się scenerii nie występuje wcale, tylko na zniżaniu i to też nie zawsze,tak co parę lotów. Zrobiłem reinstalla FSX-a ale niestety nawet na gołym FS-ie jest to samo. Wygląda mi to wszystko na wyciek pamięci no ale latam na niskich ustawieniach FSX-a i nie powinno takie coś się przydarzać. Aha, SP1 i SP2 oczywiście zainstalowane.
Ma ktoś na to jakieś rozwiązanie, może ktoś miał podobny problem? Bardzo proszę o pomoc, bo tak jak jest teraz to się zwyczajnie nie da latać :/
Dane komputera:
Wersja systemu: Windows 7
Procesor: Intel(R) Core(TM) 2 Duo CPU 2.4 GHz
RAM: 2GB
Typ systemu: 32 bitowy
Karta graficzna: NVIDIA GeForce 8600 GT
Dodatki używane w FSX:
FS Global 2010
PMDG 737
Polish Airports vol 1,2,3 demo od DD
Active Sky 2012
Ustawienia w FSX:
Target frame rate: Unlimited
Global texture resolution: Medium
Filtering: Anisotropic
Anti-aliasing: OFF
Level of detail radius: Medium
Mesh complexity: 40
Mesh resolution: 19m
Texture resolution 1m
Water effects: Low 1.x
Scenery complexity: Dense
Autogen density: Dense
Na koniec chciałbym jeszcze napisać, że próbowałem to zjawisko naprawić plikiem UIAutomationCore który pobrałem z internetu, ale nic się nie zmieniło...
Pozdrawiam Patryk
Ma ktoś na to jakieś rozwiązanie, może ktoś miał podobny problem? Bardzo proszę o pomoc, bo tak jak jest teraz to się zwyczajnie nie da latać :/
Dane komputera:
Wersja systemu: Windows 7
Procesor: Intel(R) Core(TM) 2 Duo CPU 2.4 GHz
RAM: 2GB
Typ systemu: 32 bitowy
Karta graficzna: NVIDIA GeForce 8600 GT
Dodatki używane w FSX:
FS Global 2010
PMDG 737
Polish Airports vol 1,2,3 demo od DD
Active Sky 2012
Ustawienia w FSX:
Target frame rate: Unlimited
Global texture resolution: Medium
Filtering: Anisotropic
Anti-aliasing: OFF
Level of detail radius: Medium
Mesh complexity: 40
Mesh resolution: 19m
Texture resolution 1m
Water effects: Low 1.x
Scenery complexity: Dense
Autogen density: Dense
Na koniec chciałbym jeszcze napisać, że próbowałem to zjawisko naprawić plikiem UIAutomationCore który pobrałem z internetu, ale nic się nie zmieniło...
Pozdrawiam Patryk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
To nie są zwyczajne kolce autogenu?
http://www.simforums.com/forums/artifac ... 34338.html
http://www.simforums.com/forums/artifac ... 34338.html
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Zwykle w takich sytuacjach pomagało zmniejszenie ustawień i dodanie wpisu highmemfix. Skoro niskie ustawienia nie rozwiązują problemu, a RAM-u jest tylko 2 GB, to zaproponuję sprawdzenie, czy zablokowanie klatek pomoże. Jeśli nie, można spróbować pobawić się z wartościami BufferPools albo RejectThresold. Hasło do dalszych poszukiwań to autogen spikes.
No więc tak... zrobiłem ten trik z HIGHMEMFIX=1 no ale nie pomogło więc chciałem jeszcze zrobić z tym BufferPools i na flightsim znalazłem coś takiego:
[BufferPools]
UsePools=0
[GRAPHICS]
HIGHMEMFIX=1
No i jest to BufferPools, no ale ja tego nie mam w fsx.cfg więc zapewne mam to dodać tylko, że nie wiem, w którym miejscu ; /
LINK http://www.flightsim.com/vbfs/showthrea ... gen-spikes
[BufferPools]
UsePools=0
[GRAPHICS]
HIGHMEMFIX=1
No i jest to BufferPools, no ale ja tego nie mam w fsx.cfg więc zapewne mam to dodać tylko, że nie wiem, w którym miejscu ; /
LINK http://www.flightsim.com/vbfs/showthrea ... gen-spikes
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Tutaj znalazłem co nie co o tym PoolSize -> http://airdailyx.blogspot.com/2013/02/f ... pools.html
I z tego co jest tam napisane najlepiej jest chyba ustawić Poolsize = 490000000 no ale wiem tylko tyle, że mam to wstawić do fsx.cfg ale w które dokładnie miejsce?
I z tego co jest tam napisane najlepiej jest chyba ustawić Poolsize = 490000000 no ale wiem tylko tyle, że mam to wstawić do fsx.cfg ale w które dokładnie miejsce?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
To nie ma znaczenia, byle nie w środek istniejącej sekcji. Wartości PoolSize które się sprawdzają zależą od sprzętu i ustawień, nie ma jednej uniwersalnie dobrej liczby. O 490000000 autor tekstu napisał, że wywołała u niego artefakty autogenu.
Wybrałeś słabe źródło (zawiera błędy), lepiej poczytaj posty Bojote na Avsimie.
Wybrałeś słabe źródło (zawiera błędy), lepiej poczytaj posty Bojote na Avsimie.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
No raczej, że w formie tekstowej
Czyli samo Poolsize=390000000 wkleję na górze fsx.cfg i tyle wystarczy? Czy mam to zrobić w ten sposób:
[BUFFERPOOLS]
Poolsize=390000000
Czyli samo Poolsize=390000000 wkleję na górze fsx.cfg i tyle wystarczy? Czy mam to zrobić w ten sposób:
[BUFFERPOOLS]
Poolsize=390000000
Ostatnio zmieniony sob 15 lut, 2014 22:09 przez Patryk13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
problem z FSX
Chciałbym się przywitać ponieważ jestem tu nowym użytkownikiem chociaż wirtualnie latam od 2002 roku zaczynałem od FS2002 teraz jestem na etapie FSX ale ostatnio zmieniłem komputer i pojawił mi się problem który jest opisany powyżej tak jak to nazywacie kolce autogenu.
U mnie ten problem pojawia się jak schodzę z wysokości przelotowej i na ekranie jest coraz więcej obiektów, wtedy te kolce i zacinanie się komputera aż do wyłączenia FSX-a.
U mnie powyższe ustawienia nie pomagają
Pomóżcie proszę, z góry dziękuję i pozdrawiam.
U mnie ten problem pojawia się jak schodzę z wysokości przelotowej i na ekranie jest coraz więcej obiektów, wtedy te kolce i zacinanie się komputera aż do wyłączenia FSX-a.
U mnie powyższe ustawienia nie pomagają
Pomóżcie proszę, z góry dziękuję i pozdrawiam.
i5-6600
Gforce GTX 750Ti 2GB
H110M PLUS D3
8GB Ram
Windows 10 32bit
Gforce GTX 750Ti 2GB
H110M PLUS D3
8GB Ram
Windows 10 32bit
Jeżeli używasz Poolsize to spróbuj go stopniowo zmniejszać o jakąś konkretną wartość i sprawdź za każdym razem czy w końcu nie pojawiają się żadne graficzne "artefakty". Jeżeli przestaną to znaczy że jest to optymalna wartość którą możesz spokojnie używać. Ciężki mi jest podać Ci jakąkolwiek konkretną liczbę gdyż na każdym komputerze będzie ona inna.
Przy Poolsize FSX startuje przez 3 min a potem nie da się nic zrobić bo tak jakby każdą klatkę ładopwał 10 sek.
Wydaje mi się że z tym procesorem nie da się już nic więcej wyciągnąć, trzeba ustawić mniejsze detale i w tym kierunku muszę iść.
Wydaje mi się że z tym procesorem nie da się już nic więcej wyciągnąć, trzeba ustawić mniejsze detale i w tym kierunku muszę iść.
i5-6600
Gforce GTX 750Ti 2GB
H110M PLUS D3
8GB Ram
Windows 10 32bit
Gforce GTX 750Ti 2GB
H110M PLUS D3
8GB Ram
Windows 10 32bit
Musiałbym zobaczyć Twoje ustawienia i fsx.cfg żeby coś powiedzieć więcej ale fakt możesz mieć rację. Mam słabszy procesor niż Ty, Intela Q9550 podkręconego do 3.7 Ghz i
[BufferPools]
UsePools=1
Poolsize=990000000
RejectThreshold=524288
Odpowiednio modyfikując fsx.cfg można sporo osiągnąć ale oczywiście wszystko zależy od tego czym latasz, gdzie itp. Na defaultowych samolotach, mogę spokojnie większość detali ustawić na co najmniej wysokie i mieć stabilne 30fps. Natomiast z takim PMDG NGX to już inna bajka. Dlatego wróciłem póki co do FS2004.
[BufferPools]
UsePools=1
Poolsize=990000000
RejectThreshold=524288
Odpowiednio modyfikując fsx.cfg można sporo osiągnąć ale oczywiście wszystko zależy od tego czym latasz, gdzie itp. Na defaultowych samolotach, mogę spokojnie większość detali ustawić na co najmniej wysokie i mieć stabilne 30fps. Natomiast z takim PMDG NGX to już inna bajka. Dlatego wróciłem póki co do FS2004.
Pokombinowałem trochę i wyszło że jest ok.
Ustawienia mam na poziomie pomiędzy high a ultra high ze zmodyfikowanymi detalami wody, ruchu i pogody.
Narazie hula ok ale będę jeszcze kombinował stopniowo je zwiększać i zobaczę jak to wyjdzie.
Zauważyłem również że po odinstalowaniu Accelerationa komputer przycina na wysokich detalach ale nie pojawiają się kolce autogenu.
Ustawienia mam na poziomie pomiędzy high a ultra high ze zmodyfikowanymi detalami wody, ruchu i pogody.
Narazie hula ok ale będę jeszcze kombinował stopniowo je zwiększać i zobaczę jak to wyjdzie.
Zauważyłem również że po odinstalowaniu Accelerationa komputer przycina na wysokich detalach ale nie pojawiają się kolce autogenu.
i5-6600
Gforce GTX 750Ti 2GB
H110M PLUS D3
8GB Ram
Windows 10 32bit
Gforce GTX 750Ti 2GB
H110M PLUS D3
8GB Ram
Windows 10 32bit