Optymalizacja FSX

Problemy techniczne związane z programami do FS, sterownikami, ruchem AI, modyfikacjami plików konfiguracyjnych, optymalizacją FS'a.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Czy ma znaczenie, w którym miejscu w CFG wstawię BUFFERPOOLS? Wcześniej nie miałem tego parametru..
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Można na końcu, dodaj sekcję:
[BufferPools]
PoolSize=x
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

No, to w końcu i u mnie drgnęło ;)
Buffer... =0
FIBER... =0,15
+ narzędzie FPSLimiter
i mam ok 4 fps więcej, czyli jakieś 17-18 fps (w trybie okna, cały czas sprawdzam na standzie 37 na EPWA z widokiem na miasto). Jak dam fullscreen, mam ok. 22-24 fps. Niestety przy bloomie spada do 13-14 :( Jednak chyba sobie blooma daruję ;)
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
lucas
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 14 lip, 2007 03:45
Skąd jesteś: Łomża/Pruszków

Post autor: lucas »

Panowie, te artefakty i błyski na ziemi to jest jak najbardziej sprawa pool_size = 0. Konraf, u Ciebie na laptopie, ten tweak nie jest w ogóle potrzebny. To jest raczej dla tych nowszych pecetów, którym nie działa stabilnie FSX zainstalowany "z pudełka".

Skoro jesteśmy w temacie Optymalizacji, to ja jeszcze sobie pozwolę zasugerować jedną rzecz. Otóż w FSX można sobie tworzyć profile ustawień, co np. dla mnie szalenie się przydaje. Mam dwa profile: General Aviation i IFR, gdzie do drugiego ustawiłem sobie scenerię na poziomie średnio-wysokim, gdyż: latam wysoko i niższego autogenu i tak nie zobaczę, tekstury ziemi 2m/pix wyglądają z pułapu tak samo jak te 1m/pix. No i najważniejsze - podchodząc złożonym samolotem do jakiegoś dużego lotniska będę miał większą stabilność pracy. Przy pierwszym profilu mam wodę na 2x średni i autogen na "dense". Ale są to loty widokowe, powolnymi samolotami...
Czasami jeszcze wyłączam sobie UTX, zostawiając z niego jedynie landclass. Ale to też dla lotów IFR.

@Luko - daruj Sobie ten bloom, ponieważ w trybie dx9 on pożera prawie połowę klatek. Inna sprawa to jego użycie w dx10 preview - tutaj bloom praktycznie nie ma wpływu na wydajność, a i jego kolor jest generowany przez materiał obiektu (potrafi mieć różne odcienie)
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Tak, ale z drugiej strony w trybie 'DX10 Preview' wszysko jakoś tak gorzej wygląda i chyba mniej stabilnie działa (jakieś szarpanie obrazu, itp.) ..chyba, że u mnie jak zwykle coś jest nie tak :)
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: Rafal102 »

Czy odpowiednie ustawienia w nhancerze powodują znaczny przyrost FPS w FSX???
Warto go instalować???
Powoli zaczynam zniechęcać sie do FSX, czy w ogóle możliwe jest utrzymanie mniej lub więcej ale około 20 FPS na dużych lotniskach w virtual cockpit PMDG747 na jakiejś konfiguracji sprzętowej w FSX z dodatkami takimi jak my traffic, asx, fly tampa??? Proszę o opinie na ten temat.
Na lotnisku w Amsterdamie miałem tylko 8-13FPS, to moje ustawienia FSX co powinienem zmienić żeby komfortowo latać PMDG 747X???
http://yfrog.com/2saircraftp -aircraft
http://yfrog.com/2sgraphicsbp -graphics
http://yfrog.com/78sceneryp -scenery
http://yfrog.com/9etrafficp -traffic
http://yfrog.com/0oweatherrp -weather
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Rafal102, łącznie zmieniany 2 razy.
P43+Quad core q8300+9600GT
Awatar użytkownika
KilRoy
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 54
Rejestracja: pn 28 gru, 2009 20:59
Skąd jesteś: Sosnowiec, EPKT

Post autor: KilRoy »

Witam. Wtrące się do dyskusji. Polecam też jednej sztuczki. Możliwe, że ją znacie ale pozwolę sobie o niej tu napisać. Robimy tak:

C>Program Files>Microsoft Games>MS FlightSimX>Autogen

Odnajdujemy tam plik "default" i zmieniamy, a raczej dopisujemy do nazwy "old". Powinno wyglądać to tak- "defaultold"

Polecam później ustawić wysokie ustawienia scenerii. :D

U mnie na wys. 3000ft, w defaultowym A321, nad EPWA i z kokpitu mam 30-40fps.

AMD Athlon 64x2 4600+ 2.6GHz
GeForce 9600GT 512MB DDR3
i pamięć 3GB DDR2
Windows XP Home Edition 32bit
Obrazek
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Rafal102 - jedyne co bym zrobił, to zmniejszył ilość chmur.
Poza tym, ustawienia jak na taki sprzęt masz niskie.

SP1 i 2 do FSX masz zainstalowany? Stosowałeś wyżej wymienione metody (BuferPool, Fiber, itp.)?
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: Rafal102 »

Tak mam zainstalowany SP1 i Acceleration.
W pliku fsx.cfg mam takie zmiany:
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=15
[Bufferpools]
poolsize=00000000
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.15
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=80

Czy to możliwe że my traffic2010 powoduje ten duży spadek FPS do 8-13FPS??
Jeśli go wyłacze mam 20FPS ale dziwnie tak jest latać samemu.
Czy te moje ustawienia w pliku cfg co wymieniłem są ok??
Wiem że niektórzy mają PMDG 747X i do tego 100% trafficu i latają w FSX i jest nieźle, ja mam nie najgorszy sprzęt i ustawienia dosyć nisko a mam tylko 10FPS w Amsterdamie.
Czy powinienem pokombinować z ustawieniami w nhancerze? może to pomóc?
Dodam jeszcze że mam tylko 2GB ramu wiem że to wystarczająco pamięci dla FSX ale ja mam pojedyńczą kość ma to znaczenie w FSX??
P43+Quad core q8300+9600GT
Awatar użytkownika
Gładki
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 102
Rejestracja: wt 12 paź, 2004 15:32
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Gładki »

2 GB może wystarczy dla FSX, ale dla Win + FSX to moim zdaniem za mało. A to czy jedna kość, czy dwie, to nie ma już znaczenia.
Intel Core i5-3570 + Asrock Z77 Extreme4-M + 8GB 1600MHz DDR3 + GTX 970 + 1000GB SATA3 & WIN8.1
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Ma znaczenie, bo dwie kości pamięci mogą działać w trybie dwukanałowym i można dzięki zyskać te kilka procent wydajności niemal za darmo.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
lucas
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 14 lip, 2007 03:45
Skąd jesteś: Łomża/Pruszków

Post autor: lucas »

Rafał,

to jest zupełnie normalna liczba klatek dla takiego sprzętu, lotniska i tak złożonego samolotu.

To co ja bym zrobił, to ustawił scenery complexity na normal. Możesz też podciągnąć mesh complexity na jakieś 70-75. Do tego o "oczko" zmniejsz zachmurzenie i najlepiej wyłącz ruch kołowy. Albo przynajmniej go zmniejsz do np. 10%.
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki
Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: Rafal102 »

W końcu odniosłem pierwsze sukcesy z FPS'em w FSX :D . Tak jak "Lucas" pisał zmniejszyłem ruch do 10% zmniejszyłem pokrycie chmur do HIGH, a dodatkowo zastosowałem sie do poradnika podanego przez "KilRoy" z tej strony: http://www.mileswebsolutions.com/FSXTextureConversion/# i na lotnisku Schiphol +PMDG747X +Rex+ASX podczas dużego zachmurzenia i silnej burzy w odcinku 1NM od pasa do samego przyziemienia miałem 17-20FPS.
Dzięki za pomoc chłopaki 8-)

I jeszcze jedno pytanie odnośnie płynność czy wyłączenie ruchu pojazdów naziemnych (samochodów i statków) przynosi znaczne korzyści FPS'owe?
Ostatnio zmieniony śr 31 mar, 2010 16:03 przez Rafal102, łącznie zmieniany 1 raz.
P43+Quad core q8300+9600GT
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Statków - niewielkie, bo i jednostek nawodnych zbyt dużo nie ma, samochodów - spore (ogólnie ustawienie tego suwaka powyżej 8%-10% to proszenie się o pokaz klatek).
lucas
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 14 lip, 2007 03:45
Skąd jesteś: Łomża/Pruszków

Post autor: lucas »

Wpływ na klatki mają też wszystkie pojazdy lotniskowe. Ich "zagęszczenie" ustawiasz w zakładce ruchu powietrznego.
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki
Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: Rafal102 »

Jak wyłączy się mesh complexity to dużo traci się na jakości fsx'a?
Jak bardzo ta funkcja obciąża kompa?
Przy lotach na dużych wysokościach będzie widać różnice między wyłączonym mesh complexity a ustawionym np: na 75%?
P43+Quad core q8300+9600GT
lucas
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 14 lip, 2007 03:45
Skąd jesteś: Łomża/Pruszków

Post autor: lucas »

To są zaokrąglenia terenu.
Weź samolot, leć nad Alpy, ustaw tryb slew i pooglądaj jak się zmienia krajobraz po przestawieniu z 50 na 75, czy nawet więcej. Ustaw tak jak Ci będzie pasować najbardziej. Każdy ma swoje preferencje :) Generalnie, poniżej 70 nie warto IMHO schodzić.
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Pojawiło się podsumowanie różnych tweaków, wyjaśniające ich działanie i wzajemny wpływ na siebie: http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=281538
Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: Rafal102 »

Według mnie świetne to podsumowanie :D .
P43+Quad core q8300+9600GT
Sereno
Cadet
Cadet
Posty: 40
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Sereno »

Nie wiem czy wypada odświeżać tak temat ;P Niestety cierpię bardzo, gdyż po wydaniu na nowy sprzęt ponad 1300 zł nadal nie mogę uzyskać płynności w wyższych detalach... Nie wiem czym jest to spowodowane. Chciałbym też, abyście powiedzieli, czy to normalne, że uzyskuję tyle FPS na moim sprzęcie.

Sprzęt:
Core 2 Quad Q8300 2.5Ghz
GIGABYTE GTX 460 1 GB GDDR5 OC
4x1GB RAM
płyta gł. GIGABYTE 965P-DS3

Specyfikacja FSX:
Sp1+Sp2
UTX Europe
REX2
MyTraffic 2010
EZCA camera

Modyfikacje FSX.CFG
[DISPLAY]
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.15
HideInfoText=1
DisablePreload=1
[BufferPools]
PoolSize=0

Ustawiania FSX:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy tych ustawieniach Nad Balicami uzyskuję 20-25 FPS, co nie jest dla mnie wystarczającym wynikiem bo nie gwarantuje płynności obrazu. Dopiero jak przesunę suwak Scenery Complexity na Very Sparse, uzyskuję powyżej 30 FPS i można komfortowo grać, jednak lotnisko wtedy jest płaskie jak stół... Poniżej dodatkowo zamieszczam cały mój plik fsx.cfg. Czy uzyskuję odpowiednią liczbę fps jak na mój sprzęt? Czy da się cos z tym zrobić? Myślałem, że mając jedną z najnowocześniejszych kart graficznych i 4 rdzenie, będe w stanie wycisnąć na max ustawieniach 40-50 fps a tu...

[GRAPHICS]
SHADER_CACHE_PRIMED_10=1693458432
SHADER_CACHE_PRIMED=1693458432
TEXTURE_MAX_LOAD=1024
NUM_LIGHTS=8
AIRCRAFT_SHADOWS=1
AIRCRAFT_REFLECTIONS=1
COCKPIT_HIGH_LOD=1
LANDING_LIGHTS=1
AC_SELF_SHADOW=0
EFFECTS_QUALITY=2
GROUND_SHADOWS=0
TEXTURE_QUALITY=3
IMAGE_QUALITY=0
See_Self=1
Text_Scroll=1
D3D10=0
[SOUND]
AmbientUIMusicVolume=-6.000000
PrimaryDevice={00000000-0000-0000-0000-000000000000}
VoiceDevice={00000000-0000-0000-0000-000000000000}
SOUND=1
SOUND_QUALITY=2
SOUND_LOD=0
UISound=1
AmbientUI=0
SOUND_FADER1=1.000000
SOUND_FADER2=0.680000
SOUND_FADER3=0.690000
SOUND_FADER4=0.500000
AmbientUIMusic=FSX01
[Display]
ChangeTime=4.000000
TransitionTime=4.000000
ActiveWindowTitleTextColor=255,255,255
ActiveWindowTitleBackGroundColor=0,28,140,64
NonActiveWindowTitleTextColor=255,255,255
NonActiveWindowTitleBackGroundColor=24,33,87,64
InfoUpperRightTextColor=255,0,0
InfoUpperRightBackGroundColor=0,0,0,0
InfoLowerLeftTextColor=255,255,255
InfoLowerLeftBackGroundColor=255,0,0,128
InfoLowerRightTextColor=255,255,255
InfoLowerRightBackGroundColor=255,0,0,128
InfoBrakesEnable=True
InfoParkingBrakesEnable=True
InfoPauseEnable=True
InfoSlewEnable=True
InfoStallEnable=True
InfoOverspeedEnable=True
BLOOM_EFFECTS=0
SKINNED_ANIMATIONS=1
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=40
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=31
WideViewAspect=False
[Main]
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.15
HideInfoText=1
DisablePreload=1
User Objects=Airplane, Helicopter
SimObjectPaths.0=SimObjects\Airplanes
SimObjectPaths.1=SimObjects\Rotorcraft
SimObjectPaths.2=SimObjects\GroundVehicles
SimObjectPaths.3=SimObjects\Boats
SimObjectPaths.4=SimObjects\Animals
SimObjectPaths.5=SimObjects\Misc
SimObjectPaths.6=MyTraffic\Aircraft
ProcSpeed=7115
PerfBucket=7
Location=120,102,1160,880,\\.\DISPLAY1
HideMenuNormal=0
HideMenuFullscreen=1
Maximized=1
[PANELS]
IMAGE_QUALITY=1
QUICKTIPS=0
PANEL_OPACITY=100
PANEL_MASKING=1
PANEL_STRETCHING=1
UNITS_OF_MEASURE=0
DEFAULT_VIEW=0
[Weather]
WindshieldPrecipitationEffects=1
MinGustTime=10
MaxGustTime=500
MinGustRampSpeed=1
MaxGustRampSpeed=200
MinVarTime=5
MaxVarTime=50
MinVarRampSpeed=10
MaxVarRampSpeed=75
TurbulenceScale=1.000000
WeatherServerAddress=fs2k.zone.com
WeatherServerPort=80
WeatherGraphDataInDialog=0
AdjustForMagVarInDialog=1
DynamicWeather=2
DownloadWindsAloft=0
DisableTurbulence=0
CLOUD_DRAW_DISTANCE=6
DETAILED_CLOUDS=1
CLOUD_COVERAGE_DENSITY=8
THERMAL_VISUALS=1
[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce GTX 460.0]
Mode=1280x1024x16
AntiAlias=1
[CONTROLS]
Controls_Default=Standard
Controls_Current=Standard
JOYSTICKS=1
KBDAIL=64
KBDELEV=64
KBDRUD=64
[TextInfo.1]
Latitude=1,1
Longitude=1,2
Altitude=1,3
Heading=1,4
AirSpeed=1,5
WindDirectionAndSpeed=1,6
[TextInfo.2]
FrameRate=1,1
LockedFrameRate=1,2
GForce=1,3
FuelPercentage=1,4
[TextInfo.3]
Latitude=1,1
Longitude=1,2
Altitude=1,3
Heading=1,4
AirSpeed=1,5
WindDirectionAndSpeed=1,6
FrameRate=2,1
LockedFrameRate=2,2
GForce=2,3
FuelPercentage=2,4
[SlewTextInfo.1]
Latitude=1,1
Longitude=1,2
Altitude=1,3
Heading=1,4
AirSpeed=1,5
[SlewTextInfo.2]
FrameRate=1,1
LockedFrameRate=1,2
[SlewTextInfo.3]
Latitude=1,1
Longitude=1,2
Altitude=1,3
Heading=1,4
AirSpeed=1,5
FrameRate=2,1
LockedFrameRate=2,2
[Trusted]
D:\Gry\FSX\REX\rexwxengine2.exe.tqbncczwelrcekqbhwlwznhwzoqklchblqrzohne=1
C:\Program Files (x86)\EZCA\EZCA.exe.iibtubzehentalonbtlztizbrwccozbtieilnlcn=1
D:\Gry\FSX\FsPassengers\bin\fspassengersx.dll.eqhnlrbitcqlohubketoctweatilqhkehlhbatic=1
D:\Gry\FSX\GAUGES\Bendix_King_Radio.DLL.auiirucbotkrehcnzcwtbhntkwrhkbltnztchhou=2
D:\Gry\FSX\GAUGES\Magnetic_Compass.DLL.htokeczzoknchlthhbakqzlhebnkkuwkuwlluttc=2
[DynamicHeadMovement]
LonAccelOnHeadLon=-0.020000
LonAccelOnHeadPitch=-0.010000
RollAccelOnHeadLat=0.010000
YawAccelOnHeadLat=-0.100000
RollAccelOnHeadRoll=0.100000
MaxHeadAngle=5.000000
MaxHeadOffset=0.300000
HeadMoveTimeConstant=1.000000
[VirtualCopilot]
VirtualCopilotActive=0
[USERINTERFACE]
PageID=1
SHOW_MISSION_CAPTIONS=0
PAUSE_ON_LOST_FOCUS=0
PROMPT_ON_EXIT=1
SITUATION=C:\Users\Sereno\Documents\Flight Simulator X Files\epkk epkt
Map_Orientation=2
OpenATCOnCreate=0
ShowAllACPaintSchemes=0
SelectAircraftManufacturer=All
SelectAircraftPublisher=All
SelectAircraftType=All
[ATC]
ShowATCText=1
COMM_MSG_NONE_COLOR=FFFFFFFF
COMM_MSG_ATC_USER_COLOR=FFB6FFB6
COMM_MSG_USER_ATC_COLOR=FFFFD21B
COMM_MSG_ATC_AI_COLOR=FF00FF00
COMM_MSG_AI_ATC_COLOR=FFFF7840
AutoOpenAirTrafficWindow=0
UsePilotVoice=1
PilotVoice=458752
[PointOfInterestSystem]
CycleSetting=0
[SCENERY]
LENSFLARE=1
DAWN_DUSK_SMOOTHING=1
IMAGE_COMPLEXITY=2
[TrafficManager]
AirlineDensity=29
GADensity=19
FreewayDensity=0
ShipsAndFerriesDensity=17
LeisureBoatsDensity=22
IFROnly=0
AIRPORT_SCENERY_DENSITY=3
[TERRAIN]
LOD_RADIUS=4.500000
MESH_COMPLEXITY=100
MESH_RESOLUTION=22
TEXTURE_RESOLUTION=29
AUTOGEN_DENSITY=3
DETAIL_TEXTURE=1
WATER_EFFECTS=7
[AContain]
ShowLabels=0
ShowUserLabel=0
ShowLabelManufacturer=1
ShowLabelModel=1
ShowLabelTailNumber=0
ShowLabelDistance=1
ShowLabelAltitude=1
ShowLabelAirline=0
ShowLabelAirlineAndFlightNumber=0
ShowLabelFlightPlan=0
ShowLabelContainerId=0
ShowLabelAirspeed=0
ShowLabelHeading=0
LabelDelay=1000
LabelColor=FFFF0000
[INTERNATIONAL]
ASLAT=2
ASLON=0
MEASURE=0
[REALISM]
PFactor=1.000000
Torque=1.000000
GyroEffect=1.000000
CrashTolerance=1.000000
General=1.000000
UnlimitedFuel=False
TrueAirspeed=False
AutoCoord=False
RealMixture=True
StressDamage=True
GEffect=True
ManualLights=True
GyroDrift=True
CrashWithDyn=True
CrashDetection=True
AutoTrim=False
[SIM]
SYSCLOCK=1
[STARTUP]
DEMO=0
SHOW_OPENING_SCREEN=1
STARTUP_DEMO=
LoadWindow=1
[FACILITIES]
COUNTRY=
STATE=
CITY=
GTL_BUTTON=1567
[Misc]
Com_Rate=7
[FlightPlanMap]
LineWidth=2
SHOW_AIRPORTS=1
SHOW_VORS=1
SHOW_NDBS=1
SHOW_APPROACHES=1
SHOW_INTERSECTIONS=1
SHOW_VICTOR=0
SHOW_JET=0
SHOW_AIRSPACE=1
SHOW_FLIGHTPLAN=1
SHOW_WEATHERSTATIONS=1
SHOW_WEATHERSYSTEMS=1
SHOW_DATATAGS=1
SHOW_TERRAIN=1
show_waypoints=1
show_airways=1
show_markers=1
show_volume_boundaries=1
show_ac_twr=1
[MAPVIEW_MAP]
SHOW_AIRPORTS=1
SHOW_VORS=1
SHOW_NDBS=1
SHOW_APPROACHES=1
SHOW_INTERSECTIONS=0
SHOW_VICTOR=0
SHOW_JET=0
SHOW_AIRSPACE=1
SHOW_FLIGHTPLAN=1
SHOW_WEATHERSTATIONS=1
SHOW_WEATHERSYSTEMS=1
SHOW_DATATAGS=1
SHOW_TERRAIN=1
show_flight_history=1
[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce GTX 460.0.0]
Mode=1280x1024x32
AntiAlias=1
Anisotropic=1
[BufferPools]
PoolSize=0
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Tymczasem, jeden temat niżej... Prawdopodobnie zbyt wysokie ustawienia na taki sprzęt (AI, chmury, scenerie), być może zaśmiecony komputer albo coś obciążającego działającego w tle.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez PZL Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
Sereno
Cadet
Cadet
Posty: 40
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Sereno »

Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że max co może z tego być to płaskie lotniska?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Chcę raczej powiedzieć, że lotniska mogą być "wypukłe" jak to rozsądnie ustawisz - coś za coś.
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Przy tych ustawieniach Nad Balicami uzyskuję 20-25 FPS
Ty narzekasz czy się chwalisz? ;)

To jak na te parametry niezły wynik przy tych ustawieniach (zakładając defaultowy samolot).
Dopiero jak przesunę suwak Scenery Complexity na Very Sparse, uzyskuję powyżej 30 FPS
Zdecydowanie lepsze efekty osiągniesz jeśli zmniejszysz texture resolution i water effects. Zmniejszenie obu o dwa stopnie nie spowoduje jakiejś radykalnej różnicy (chyba, że latasz motolotnią albo helikopterem 10 metrów nad ziemią ;) ). Efekt będzie zauważalny.

Level of detail radius na "medium" też ma duży wpływ.

Proponuję byś wziął sobie do serca to co napisał PZL Belfegor w innym temacie:
"Jeśli kolega/rodzic/kochanka/proboszcz/zwierzątko domowe twierdzą, że FSX śmiga im w maksymalnych ustawieniach na tosterze – kłamią albo nie mają pojęcia o czym mówią".
Myślałem, że mając jedną z najnowocześniejszych kart graficznych i 4 rdzenie, będe w stanie wycisnąć na max ustawieniach 40-50 fps a tu...
To samo w sobie nie musi dać sukcesu. Możesz mieć 4 rdzenie, ale możesz mieć jakiś indeksator pamięci działający w tle, który skutecznie będzie przeszkadzał. Przy 4 rdzeniach nie przeskoczysz zapychania pamięci (a REX w towarzystwie UTX potrafią to zrobić - szczególnie do spółki z dobrym samolotem) - jaki masz system - jeśli 32bit to czy rozszerzyłeś RAM dla gry? Jest jeszcze mnóstwo czynników, które wpływają na płynność gry, a wyśrubowanie ustawień zdecydowanie pogarsza parametry. Proponuję być na własną rękę policzył różnicę między rozdzielczością 7cm a 60cm - jest siedemdziesięciokrotna!

To samo dotyczy wody. Water 2.x Max będzie odbijała wszystko - potrzebne Ci to? Water 2.x High odbija tylko teren - moim zdaniem też w większości przypadków wątpliwa korzyść (w rzeczywistości takie odbicia na wodzie występują znacznie rzadziej niż w FSX).
Sereno
Cadet
Cadet
Posty: 40
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:21
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Sereno »

Hehe dziękuję bardzo za obszerną odpowiedź, ale udało mi się samemu wyczaić co jest grane :) otóż po włączeniu preview DX10 i zmniejszeniu Water detail na 2.x (nic innego nie zmieniałem) nad balicami wzrosło do 50 FPS :D teraz nawet przy dense chodzi płynnie :)

ten parametr water detail to niezła kaszana. Tym bardziej, w okolicy Balic zbiorników wodnych jest jak kot napłakał + wisła.
Awatar użytkownika
Rafal102
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: śr 24 lut, 2010 20:46
Skąd jesteś: Włocławek

Post autor: Rafal102 »

Czy ktoś z Was ma procesor qx9650 z FSX i PMDG 747-400X.
Czy mogli byście opisać jak radzi sobie ten procesor z dobrymi sceneriami i dużym ruchem na lotniskach?
P43+Quad core q8300+9600GT
DawidOlie
Cadet
Cadet
Posty: 12
Rejestracja: pn 07 maja, 2007 18:19
Skąd jesteś: Speyer

Post autor: DawidOlie »

A wiec kupiłem sobie taki sprzet:
Intel core i7 podkrecony na 3,8 ghz
8 gb ramu 1600mhz
chłodzenie na procesor
karta graficzna gtx480
700watt zasilacz
wydalem 5 tys na kompa... czytalem o tych ustawieniach i optymalizacji i probowalem na rozne sposoby uzyskac plynny obraz. Mam Windowsa 7 64 bit. Nie ustawialem na maxa wszystkiego, zmniejszalem suwaki ale nie udalo mi sie uzyskac dobrej plynnosci. Co prawda stoje na ziemi mam 50, 60 fps a wystartuje obracam kamera albo robie krag i drastycznie spadaja nawet ponizej 10... a zadnych dodatkow nie instalowalem. Niech ktos pomoze mi jak ustawic fsx pod ta moja konfiguracje sprzetową zeby to plynnie chodzilo. Jakies programy moze zainstalować ktore zwiekszaja wydajnośc? no nie mam pojecia.... zmieniac cos w fsx.cfg? duzo to daje? fajnie by bylo jakby mi ktos screeny wyslal z najlepszymi ustawieniami pod moj sprzet... nie wiem w czym tu tkwi problem u mnie. myslalem ze na tym kompie to bedzie smigac:( Na youtube widzielem jak dla ludzi chodzi fsx na podobnych sprzetach...
lucas
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 14 lip, 2007 03:45
Skąd jesteś: Łomża/Pruszków

Post autor: lucas »

Teoretycznie, wszystko powinno pracować płynnie po instalacji gry.
Zakładam, że masz najnowsze sterowniki do karty, itd ?

Czy możesz opisać szerzej Twój problem ? Czy występuje szarpanie obrazu, nagłe spadki FPS ? Czy przy wyłączonym autogenie również masz jakieś anomalie i skaczące fps ? Czy występują "kolce" wystające z ziemi - takie artefakty graficzne ?

Pytam się, bo miałem przez rok również olbrzymi problem z FSX. Też wydałem ponad 4k na komputer a efekt był wprost fatalny.
Wszystko zaczęło działać dopiero gdy moja płyta główna padła na początku grudnia, a ja zafundowałem sobie nową (miałem Asus P55D, nabyłem Gigabyte P55 UD3). Problem zniknął od razu.
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

SP1 i SP2 zainstalowane? Wątek przeglądnięty, tweaki popróbowane?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
DawidOlie
Cadet
Cadet
Posty: 12
Rejestracja: pn 07 maja, 2007 18:19
Skąd jesteś: Speyer

Post autor: DawidOlie »

Płyta główna Gigabyte GA-P55A-UD4
Procesor Intel i7 875K
Chłodzenie procesora Noctua NH-U12P SE2
Pamięć 8GB (4 kości) Corsair Dominator XMS3 DDR3 DHX+ 1600MHz CL8
Karta grafiki Gigabyte GeForce GTX 480
Zasilacz Cooler Master Silent Pro 700W
Obudowa Chieftec CH-05B-B


To jest dokładna specyfikacja kompa. Obraz mi poprostu scina i fps skacze. Nie moge np płynnie obracac kamera wokol samolotu, jak lece i wykonuje zakret to mi scina obraz. Nie instalowalem SP1 SP2, myslalem ze na windows 7 tego sie nie instaluje:) sprobuje. Jak stoje na lotnisku to fps rzedu 60 mam a jak wystartuje to spada no i zcina... Sterowniki instalowalem do karty dzisiaj najnowsze... bede dalej walczył
Drakus
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: ndz 28 lis, 2010 19:15
Skąd jesteś: Bydgoszcz

Post autor: Drakus »

Wydaje mi się że jak na takiego kompa to masz dość słaby zasilacz. Nie jestem tego tego pewny, ale wydaje mi się to najbardziej prawdopodobna przyczyna.
lucas
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 151
Rejestracja: sob 14 lip, 2007 03:45
Skąd jesteś: Łomża/Pruszków

Post autor: lucas »

Absolutnie nie. Powinien wystarczyć.
Zainstaluj service Pack 1 i 2 do FSX, no chyba że masz dodatek Acceleration, wtedy nie musisz, bo Acceleration posiada wbudowany SP-2.
Ale jeżeli posadziłeś czysty FSX to tak może być, bo ten sim "z pudełka" jest strasznie źle zoptymalizowany.
Pozdrawiam,
Łukasz Kubacki
DawidOlie
Cadet
Cadet
Posty: 12
Rejestracja: pn 07 maja, 2007 18:19
Skąd jesteś: Speyer

Post autor: DawidOlie »

Już chodzi pieknie.:) Tweaki powprowadzalem i jest super.:) Dziekuje za pomoc!
Ostatnio zmieniony sob 29 sty, 2011 12:35 przez DawidOlie, łącznie zmieniany 1 raz.
percio
Cadet
Cadet
Posty: 25
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:54
Skąd jesteś: EPWR/EIDW

Post autor: percio »

DawidOlie pisze:Już chodzi pieknie:) tweaki powprowadzalem i jest super:) dziekuje za pomoc!
Napisz co zmieniłeś lub wrzuć fsx.cfg, niech będzie podkładką dla innych. Poza tym opisz jak wpłynęło na jakość, fps, itd.
Ostatnio zmieniony sob 29 sty, 2011 12:36 przez percio, łącznie zmieniany 1 raz.
W7/x64 GA-X58A-UD3R i7 975 6Gb 3Ch
HD 5900
Awatar użytkownika
zitee744
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: wt 18 maja, 2010 20:34
Skąd jesteś: B-stok

FSX- karta graficzna

Post autor: zitee744 »

Witam.
Może odbiegam trochę od tematu ale mierzi mnie jedna kwestia odnośnie FSX, a mianowicie karta graficzna. Otóż mam kartę ATI Radeon HD 5470 1GB (pozostałe podzespoły: procesor Intel core I3 2.27 Ghz, pamięć Ram 4 GB DDR3), z pozoru wydaje się, że gra nie powinna się przycinać i funkcjonować w miarę czysto nawet na nienagannych ustawieniach. Tyle, że w moim przypadku jest odwrotnie :( Gra chodzi płynnie tylko na najniższych ustawieniach co mnie w ogóle nie satysfakcjonuje. Więc moje pytanie brzmi: czy ma ktoś jakieś pomysły na polepszenie jakości symulatora czy może po prostu FSX nie trawi kart graficznych ATI, bądź innych wymienionych przeze mnie powyżej części. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły i chciałby pomóc bardzo proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam. A i jeszcze zapomniałem dodać, system Windows XP Sp3.
Ostatnio zmieniony wt 08 lut, 2011 17:09 przez zitee744, łącznie zmieniany 1 raz.
mirage9
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 170
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 16:56
Skąd jesteś: Irlandia

Post autor: mirage9 »

Podkrec procka i po problemie.Te 2.27GHZ dla FSX to za malo.Reszta jest ok.
Obrazek
Awatar użytkownika
zitee744
Cadet
Cadet
Posty: 34
Rejestracja: wt 18 maja, 2010 20:34
Skąd jesteś: B-stok

Post autor: zitee744 »

Nie bardzo wiem jak się podkręca procesor ale czy naprawdę reszta tych lepszych podzespołów nie może zredukować słabości procesora?
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

viewtopic.php?t=10441 - fragment o wąskim gardle.
luko
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 371
Rejestracja: ndz 20 sty, 2008 20:44
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: luko »

Witam,

A ja powiem Wam, że nie wiem co mam zrobić, żeby tekstury szybciej się wyostrzały.. pisałem już kilka razy o tym na forum, Belfegor pomagał mi również na PW.. ale mimo wymiany sprzętu, doboru ustawień w FSX oraz tweaków w pliku CFG nadal z tym wyostrzaniem tekstur jest nie do końca dobrze. Samo klatkowanie nie jest najgorsze (jak na mój sprzęt, zainstalowane dodatki i FSX), to zmorą pozostała "szybkość" wyostrzania tekstur ziemi (kilkanaście, -dziesiąt sekund, głównie przy widoku zewnętrznym). Nie wiem, może ja nadal coś mam nie tak poustawiane..
Przyszło mi do głowy, że może to być wina sterowników karty graficznej.. może macie jakieś doświadczenia, które sterowniki będą optymalne do FSX'a? (moja konfiguracja w stopce; dodam, że obecnie mam Catalysty v10.3).
Z dodatków: XClass, UTX (z wyłączonym w opcjach landclassem na rzecz XClass), FScene4X, ASE, REX; "latadła": Wilco PIC737 lub PMDG JS4100
Ustawienia graficzne w FS: nie mam możliwości teraz dokładnego sprawdzenia (zrobię edycję później i podam szczegóły), ale generalnie suwaki ustawione bliżej prawego krańca..
(z tego co pamiętam: woda - 2.x high, promień szczegółów - max, scenery complex. oraz Autogen - pozycja przed Extremaly dense, cienie scenerii na ziemi wyłączone)

Jeżeli macie w zanadrzu jakieś jeszcze "pomocne" słowo w powyżej kwestii ..zawsze chętnie poczytam ;)

Łukasz
OS: Vista 64
Sprzęt: AsRock P67 Pro3, i5 2500K, nVidia GTX560 1GB/256, 4x2GB/1600MHz
siwobrody.
Cadet
Cadet
Posty: 1
Rejestracja: pt 25 mar, 2011 11:22
Skąd jesteś: ZST

Post autor: siwobrody. »

Witam wszystkich,

po dobrych kilku latach przerwy postanowiłem wrócić do latania. Jednak od tego czasu nie dosyć że wszystko wyładniało a i to czego się kiedyś nauczyłem wyparowało z mojej głowy. Dlatego proszę was bo wiem, że się znacie o pomoc w zebraniu materiału do przypomnienia sobie wszystkiego jak i optymalizacji FSX i zmian w cfg.

podaje sprzęt jakiego będę używał do latania:

Phenom II X4 955 Black Edition
Gigabyte GA-MA-770-UD3
8GB Kingston HyperX 1600 C9
Radeon 5750 HIS 1GB DVI&HDMI&DP (PCI-E) IceQ+
Zasilacz 550W

będę wdzięczny za pomoc.
ODPOWIEDZ