Strona 3 z 4

: pn 29 mar, 2010 21:14
autor: luko
Czy ma znaczenie, w którym miejscu w CFG wstawię BUFFERPOOLS? Wcześniej nie miałem tego parametru..

: pn 29 mar, 2010 21:16
autor: PZL Belfegor
Można na końcu, dodaj sekcję:
[BufferPools]
PoolSize=x

: pn 29 mar, 2010 21:38
autor: luko
No, to w końcu i u mnie drgnęło ;)
Buffer... =0
FIBER... =0,15
+ narzędzie FPSLimiter
i mam ok 4 fps więcej, czyli jakieś 17-18 fps (w trybie okna, cały czas sprawdzam na standzie 37 na EPWA z widokiem na miasto). Jak dam fullscreen, mam ok. 22-24 fps. Niestety przy bloomie spada do 13-14 :( Jednak chyba sobie blooma daruję ;)

: wt 30 mar, 2010 03:36
autor: lucas
Panowie, te artefakty i błyski na ziemi to jest jak najbardziej sprawa pool_size = 0. Konraf, u Ciebie na laptopie, ten tweak nie jest w ogóle potrzebny. To jest raczej dla tych nowszych pecetów, którym nie działa stabilnie FSX zainstalowany "z pudełka".

Skoro jesteśmy w temacie Optymalizacji, to ja jeszcze sobie pozwolę zasugerować jedną rzecz. Otóż w FSX można sobie tworzyć profile ustawień, co np. dla mnie szalenie się przydaje. Mam dwa profile: General Aviation i IFR, gdzie do drugiego ustawiłem sobie scenerię na poziomie średnio-wysokim, gdyż: latam wysoko i niższego autogenu i tak nie zobaczę, tekstury ziemi 2m/pix wyglądają z pułapu tak samo jak te 1m/pix. No i najważniejsze - podchodząc złożonym samolotem do jakiegoś dużego lotniska będę miał większą stabilność pracy. Przy pierwszym profilu mam wodę na 2x średni i autogen na "dense". Ale są to loty widokowe, powolnymi samolotami...
Czasami jeszcze wyłączam sobie UTX, zostawiając z niego jedynie landclass. Ale to też dla lotów IFR.

@Luko - daruj Sobie ten bloom, ponieważ w trybie dx9 on pożera prawie połowę klatek. Inna sprawa to jego użycie w dx10 preview - tutaj bloom praktycznie nie ma wpływu na wydajność, a i jego kolor jest generowany przez materiał obiektu (potrafi mieć różne odcienie)

: wt 30 mar, 2010 09:01
autor: luko
Tak, ale z drugiej strony w trybie 'DX10 Preview' wszysko jakoś tak gorzej wygląda i chyba mniej stabilnie działa (jakieś szarpanie obrazu, itp.) ..chyba, że u mnie jak zwykle coś jest nie tak :)

: wt 30 mar, 2010 17:52
autor: Rafal102
Czy odpowiednie ustawienia w nhancerze powodują znaczny przyrost FPS w FSX???
Warto go instalować???
Powoli zaczynam zniechęcać sie do FSX, czy w ogóle możliwe jest utrzymanie mniej lub więcej ale około 20 FPS na dużych lotniskach w virtual cockpit PMDG747 na jakiejś konfiguracji sprzętowej w FSX z dodatkami takimi jak my traffic, asx, fly tampa??? Proszę o opinie na ten temat.
Na lotnisku w Amsterdamie miałem tylko 8-13FPS, to moje ustawienia FSX co powinienem zmienić żeby komfortowo latać PMDG 747X???
http://yfrog.com/2saircraftp -aircraft
http://yfrog.com/2sgraphicsbp -graphics
http://yfrog.com/78sceneryp -scenery
http://yfrog.com/9etrafficp -traffic
http://yfrog.com/0oweatherrp -weather

: wt 30 mar, 2010 20:29
autor: KilRoy
Witam. Wtrące się do dyskusji. Polecam też jednej sztuczki. Możliwe, że ją znacie ale pozwolę sobie o niej tu napisać. Robimy tak:

C>Program Files>Microsoft Games>MS FlightSimX>Autogen

Odnajdujemy tam plik "default" i zmieniamy, a raczej dopisujemy do nazwy "old". Powinno wyglądać to tak- "defaultold"

Polecam później ustawić wysokie ustawienia scenerii. :D

U mnie na wys. 3000ft, w defaultowym A321, nad EPWA i z kokpitu mam 30-40fps.

AMD Athlon 64x2 4600+ 2.6GHz
GeForce 9600GT 512MB DDR3
i pamięć 3GB DDR2
Windows XP Home Edition 32bit

: wt 30 mar, 2010 20:55
autor: konraf
Rafal102 - jedyne co bym zrobił, to zmniejszył ilość chmur.
Poza tym, ustawienia jak na taki sprzęt masz niskie.

SP1 i 2 do FSX masz zainstalowany? Stosowałeś wyżej wymienione metody (BuferPool, Fiber, itp.)?

: wt 30 mar, 2010 21:31
autor: Rafal102
Tak mam zainstalowany SP1 i Acceleration.
W pliku fsx.cfg mam takie zmiany:
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=15
[Bufferpools]
poolsize=00000000
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.15
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=80

Czy to możliwe że my traffic2010 powoduje ten duży spadek FPS do 8-13FPS??
Jeśli go wyłacze mam 20FPS ale dziwnie tak jest latać samemu.
Czy te moje ustawienia w pliku cfg co wymieniłem są ok??
Wiem że niektórzy mają PMDG 747X i do tego 100% trafficu i latają w FSX i jest nieźle, ja mam nie najgorszy sprzęt i ustawienia dosyć nisko a mam tylko 10FPS w Amsterdamie.
Czy powinienem pokombinować z ustawieniami w nhancerze? może to pomóc?
Dodam jeszcze że mam tylko 2GB ramu wiem że to wystarczająco pamięci dla FSX ale ja mam pojedyńczą kość ma to znaczenie w FSX??

: wt 30 mar, 2010 23:24
autor: Gładki
2 GB może wystarczy dla FSX, ale dla Win + FSX to moim zdaniem za mało. A to czy jedna kość, czy dwie, to nie ma już znaczenia.

: śr 31 mar, 2010 07:37
autor: RzEmYk
Ma znaczenie, bo dwie kości pamięci mogą działać w trybie dwukanałowym i można dzięki zyskać te kilka procent wydajności niemal za darmo.

: śr 31 mar, 2010 11:33
autor: lucas
Rafał,

to jest zupełnie normalna liczba klatek dla takiego sprzętu, lotniska i tak złożonego samolotu.

To co ja bym zrobił, to ustawił scenery complexity na normal. Możesz też podciągnąć mesh complexity na jakieś 70-75. Do tego o "oczko" zmniejsz zachmurzenie i najlepiej wyłącz ruch kołowy. Albo przynajmniej go zmniejsz do np. 10%.

: śr 31 mar, 2010 14:13
autor: Rafal102
W końcu odniosłem pierwsze sukcesy z FPS'em w FSX :D . Tak jak "Lucas" pisał zmniejszyłem ruch do 10% zmniejszyłem pokrycie chmur do HIGH, a dodatkowo zastosowałem sie do poradnika podanego przez "KilRoy" z tej strony: http://www.mileswebsolutions.com/FSXTextureConversion/# i na lotnisku Schiphol +PMDG747X +Rex+ASX podczas dużego zachmurzenia i silnej burzy w odcinku 1NM od pasa do samego przyziemienia miałem 17-20FPS.
Dzięki za pomoc chłopaki 8-)

I jeszcze jedno pytanie odnośnie płynność czy wyłączenie ruchu pojazdów naziemnych (samochodów i statków) przynosi znaczne korzyści FPS'owe?

: śr 31 mar, 2010 16:04
autor: PZL Belfegor
Statków - niewielkie, bo i jednostek nawodnych zbyt dużo nie ma, samochodów - spore (ogólnie ustawienie tego suwaka powyżej 8%-10% to proszenie się o pokaz klatek).

: śr 31 mar, 2010 19:37
autor: lucas
Wpływ na klatki mają też wszystkie pojazdy lotniskowe. Ich "zagęszczenie" ustawiasz w zakładce ruchu powietrznego.

: czw 01 kwie, 2010 17:52
autor: Rafal102
Jak wyłączy się mesh complexity to dużo traci się na jakości fsx'a?
Jak bardzo ta funkcja obciąża kompa?
Przy lotach na dużych wysokościach będzie widać różnice między wyłączonym mesh complexity a ustawionym np: na 75%?

: pt 02 kwie, 2010 02:23
autor: lucas
To są zaokrąglenia terenu.
Weź samolot, leć nad Alpy, ustaw tryb slew i pooglądaj jak się zmienia krajobraz po przestawieniu z 50 na 75, czy nawet więcej. Ustaw tak jak Ci będzie pasować najbardziej. Każdy ma swoje preferencje :) Generalnie, poniżej 70 nie warto IMHO schodzić.

: czw 08 kwie, 2010 19:35
autor: PZL Belfegor
Pojawiło się podsumowanie różnych tweaków, wyjaśniające ich działanie i wzajemny wpływ na siebie: http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=281538

: czw 08 kwie, 2010 19:55
autor: Rafal102
Według mnie świetne to podsumowanie :D .

: wt 14 wrz, 2010 12:15
autor: Sereno
Nie wiem czy wypada odświeżać tak temat ;P Niestety cierpię bardzo, gdyż po wydaniu na nowy sprzęt ponad 1300 zł nadal nie mogę uzyskać płynności w wyższych detalach... Nie wiem czym jest to spowodowane. Chciałbym też, abyście powiedzieli, czy to normalne, że uzyskuję tyle FPS na moim sprzęcie.

Sprzęt:
Core 2 Quad Q8300 2.5Ghz
GIGABYTE GTX 460 1 GB GDDR5 OC
4x1GB RAM
płyta gł. GIGABYTE 965P-DS3

Specyfikacja FSX:
Sp1+Sp2
UTX Europe
REX2
MyTraffic 2010
EZCA camera

Modyfikacje FSX.CFG
[DISPLAY]
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.15
HideInfoText=1
DisablePreload=1
[BufferPools]
PoolSize=0

Ustawiania FSX:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy tych ustawieniach Nad Balicami uzyskuję 20-25 FPS, co nie jest dla mnie wystarczającym wynikiem bo nie gwarantuje płynności obrazu. Dopiero jak przesunę suwak Scenery Complexity na Very Sparse, uzyskuję powyżej 30 FPS i można komfortowo grać, jednak lotnisko wtedy jest płaskie jak stół... Poniżej dodatkowo zamieszczam cały mój plik fsx.cfg. Czy uzyskuję odpowiednią liczbę fps jak na mój sprzęt? Czy da się cos z tym zrobić? Myślałem, że mając jedną z najnowocześniejszych kart graficznych i 4 rdzenie, będe w stanie wycisnąć na max ustawieniach 40-50 fps a tu...

[GRAPHICS]
SHADER_CACHE_PRIMED_10=1693458432
SHADER_CACHE_PRIMED=1693458432
TEXTURE_MAX_LOAD=1024
NUM_LIGHTS=8
AIRCRAFT_SHADOWS=1
AIRCRAFT_REFLECTIONS=1
COCKPIT_HIGH_LOD=1
LANDING_LIGHTS=1
AC_SELF_SHADOW=0
EFFECTS_QUALITY=2
GROUND_SHADOWS=0
TEXTURE_QUALITY=3
IMAGE_QUALITY=0
See_Self=1
Text_Scroll=1
D3D10=0
[SOUND]
AmbientUIMusicVolume=-6.000000
PrimaryDevice={00000000-0000-0000-0000-000000000000}
VoiceDevice={00000000-0000-0000-0000-000000000000}
SOUND=1
SOUND_QUALITY=2
SOUND_LOD=0
UISound=1
AmbientUI=0
SOUND_FADER1=1.000000
SOUND_FADER2=0.680000
SOUND_FADER3=0.690000
SOUND_FADER4=0.500000
AmbientUIMusic=FSX01
[Display]
ChangeTime=4.000000
TransitionTime=4.000000
ActiveWindowTitleTextColor=255,255,255
ActiveWindowTitleBackGroundColor=0,28,140,64
NonActiveWindowTitleTextColor=255,255,255
NonActiveWindowTitleBackGroundColor=24,33,87,64
InfoUpperRightTextColor=255,0,0
InfoUpperRightBackGroundColor=0,0,0,0
InfoLowerLeftTextColor=255,255,255
InfoLowerLeftBackGroundColor=255,0,0,128
InfoLowerRightTextColor=255,255,255
InfoLowerRightBackGroundColor=255,0,0,128
InfoBrakesEnable=True
InfoParkingBrakesEnable=True
InfoPauseEnable=True
InfoSlewEnable=True
InfoStallEnable=True
InfoOverspeedEnable=True
BLOOM_EFFECTS=0
SKINNED_ANIMATIONS=1
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=40
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=31
WideViewAspect=False
[Main]
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.15
HideInfoText=1
DisablePreload=1
User Objects=Airplane, Helicopter
SimObjectPaths.0=SimObjects\Airplanes
SimObjectPaths.1=SimObjects\Rotorcraft
SimObjectPaths.2=SimObjects\GroundVehicles
SimObjectPaths.3=SimObjects\Boats
SimObjectPaths.4=SimObjects\Animals
SimObjectPaths.5=SimObjects\Misc
SimObjectPaths.6=MyTraffic\Aircraft
ProcSpeed=7115
PerfBucket=7
Location=120,102,1160,880,\\.\DISPLAY1
HideMenuNormal=0
HideMenuFullscreen=1
Maximized=1
[PANELS]
IMAGE_QUALITY=1
QUICKTIPS=0
PANEL_OPACITY=100
PANEL_MASKING=1
PANEL_STRETCHING=1
UNITS_OF_MEASURE=0
DEFAULT_VIEW=0
[Weather]
WindshieldPrecipitationEffects=1
MinGustTime=10
MaxGustTime=500
MinGustRampSpeed=1
MaxGustRampSpeed=200
MinVarTime=5
MaxVarTime=50
MinVarRampSpeed=10
MaxVarRampSpeed=75
TurbulenceScale=1.000000
WeatherServerAddress=fs2k.zone.com
WeatherServerPort=80
WeatherGraphDataInDialog=0
AdjustForMagVarInDialog=1
DynamicWeather=2
DownloadWindsAloft=0
DisableTurbulence=0
CLOUD_DRAW_DISTANCE=6
DETAILED_CLOUDS=1
CLOUD_COVERAGE_DENSITY=8
THERMAL_VISUALS=1
[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce GTX 460.0]
Mode=1280x1024x16
AntiAlias=1
[CONTROLS]
Controls_Default=Standard
Controls_Current=Standard
JOYSTICKS=1
KBDAIL=64
KBDELEV=64
KBDRUD=64
[TextInfo.1]
Latitude=1,1
Longitude=1,2
Altitude=1,3
Heading=1,4
AirSpeed=1,5
WindDirectionAndSpeed=1,6
[TextInfo.2]
FrameRate=1,1
LockedFrameRate=1,2
GForce=1,3
FuelPercentage=1,4
[TextInfo.3]
Latitude=1,1
Longitude=1,2
Altitude=1,3
Heading=1,4
AirSpeed=1,5
WindDirectionAndSpeed=1,6
FrameRate=2,1
LockedFrameRate=2,2
GForce=2,3
FuelPercentage=2,4
[SlewTextInfo.1]
Latitude=1,1
Longitude=1,2
Altitude=1,3
Heading=1,4
AirSpeed=1,5
[SlewTextInfo.2]
FrameRate=1,1
LockedFrameRate=1,2
[SlewTextInfo.3]
Latitude=1,1
Longitude=1,2
Altitude=1,3
Heading=1,4
AirSpeed=1,5
FrameRate=2,1
LockedFrameRate=2,2
[Trusted]
D:\Gry\FSX\REX\rexwxengine2.exe.tqbncczwelrcekqbhwlwznhwzoqklchblqrzohne=1
C:\Program Files (x86)\EZCA\EZCA.exe.iibtubzehentalonbtlztizbrwccozbtieilnlcn=1
D:\Gry\FSX\FsPassengers\bin\fspassengersx.dll.eqhnlrbitcqlohubketoctweatilqhkehlhbatic=1
D:\Gry\FSX\GAUGES\Bendix_King_Radio.DLL.auiirucbotkrehcnzcwtbhntkwrhkbltnztchhou=2
D:\Gry\FSX\GAUGES\Magnetic_Compass.DLL.htokeczzoknchlthhbakqzlhebnkkuwkuwlluttc=2
[DynamicHeadMovement]
LonAccelOnHeadLon=-0.020000
LonAccelOnHeadPitch=-0.010000
RollAccelOnHeadLat=0.010000
YawAccelOnHeadLat=-0.100000
RollAccelOnHeadRoll=0.100000
MaxHeadAngle=5.000000
MaxHeadOffset=0.300000
HeadMoveTimeConstant=1.000000
[VirtualCopilot]
VirtualCopilotActive=0
[USERINTERFACE]
PageID=1
SHOW_MISSION_CAPTIONS=0
PAUSE_ON_LOST_FOCUS=0
PROMPT_ON_EXIT=1
SITUATION=C:\Users\Sereno\Documents\Flight Simulator X Files\epkk epkt
Map_Orientation=2
OpenATCOnCreate=0
ShowAllACPaintSchemes=0
SelectAircraftManufacturer=All
SelectAircraftPublisher=All
SelectAircraftType=All
[ATC]
ShowATCText=1
COMM_MSG_NONE_COLOR=FFFFFFFF
COMM_MSG_ATC_USER_COLOR=FFB6FFB6
COMM_MSG_USER_ATC_COLOR=FFFFD21B
COMM_MSG_ATC_AI_COLOR=FF00FF00
COMM_MSG_AI_ATC_COLOR=FFFF7840
AutoOpenAirTrafficWindow=0
UsePilotVoice=1
PilotVoice=458752
[PointOfInterestSystem]
CycleSetting=0
[SCENERY]
LENSFLARE=1
DAWN_DUSK_SMOOTHING=1
IMAGE_COMPLEXITY=2
[TrafficManager]
AirlineDensity=29
GADensity=19
FreewayDensity=0
ShipsAndFerriesDensity=17
LeisureBoatsDensity=22
IFROnly=0
AIRPORT_SCENERY_DENSITY=3
[TERRAIN]
LOD_RADIUS=4.500000
MESH_COMPLEXITY=100
MESH_RESOLUTION=22
TEXTURE_RESOLUTION=29
AUTOGEN_DENSITY=3
DETAIL_TEXTURE=1
WATER_EFFECTS=7
[AContain]
ShowLabels=0
ShowUserLabel=0
ShowLabelManufacturer=1
ShowLabelModel=1
ShowLabelTailNumber=0
ShowLabelDistance=1
ShowLabelAltitude=1
ShowLabelAirline=0
ShowLabelAirlineAndFlightNumber=0
ShowLabelFlightPlan=0
ShowLabelContainerId=0
ShowLabelAirspeed=0
ShowLabelHeading=0
LabelDelay=1000
LabelColor=FFFF0000
[INTERNATIONAL]
ASLAT=2
ASLON=0
MEASURE=0
[REALISM]
PFactor=1.000000
Torque=1.000000
GyroEffect=1.000000
CrashTolerance=1.000000
General=1.000000
UnlimitedFuel=False
TrueAirspeed=False
AutoCoord=False
RealMixture=True
StressDamage=True
GEffect=True
ManualLights=True
GyroDrift=True
CrashWithDyn=True
CrashDetection=True
AutoTrim=False
[SIM]
SYSCLOCK=1
[STARTUP]
DEMO=0
SHOW_OPENING_SCREEN=1
STARTUP_DEMO=
LoadWindow=1
[FACILITIES]
COUNTRY=
STATE=
CITY=
GTL_BUTTON=1567
[Misc]
Com_Rate=7
[FlightPlanMap]
LineWidth=2
SHOW_AIRPORTS=1
SHOW_VORS=1
SHOW_NDBS=1
SHOW_APPROACHES=1
SHOW_INTERSECTIONS=1
SHOW_VICTOR=0
SHOW_JET=0
SHOW_AIRSPACE=1
SHOW_FLIGHTPLAN=1
SHOW_WEATHERSTATIONS=1
SHOW_WEATHERSYSTEMS=1
SHOW_DATATAGS=1
SHOW_TERRAIN=1
show_waypoints=1
show_airways=1
show_markers=1
show_volume_boundaries=1
show_ac_twr=1
[MAPVIEW_MAP]
SHOW_AIRPORTS=1
SHOW_VORS=1
SHOW_NDBS=1
SHOW_APPROACHES=1
SHOW_INTERSECTIONS=0
SHOW_VICTOR=0
SHOW_JET=0
SHOW_AIRSPACE=1
SHOW_FLIGHTPLAN=1
SHOW_WEATHERSTATIONS=1
SHOW_WEATHERSYSTEMS=1
SHOW_DATATAGS=1
SHOW_TERRAIN=1
show_flight_history=1
[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce GTX 460.0.0]
Mode=1280x1024x32
AntiAlias=1
Anisotropic=1
[BufferPools]
PoolSize=0

: wt 14 wrz, 2010 12:26
autor: PZL Belfegor
Tymczasem, jeden temat niżej... Prawdopodobnie zbyt wysokie ustawienia na taki sprzęt (AI, chmury, scenerie), być może zaśmiecony komputer albo coś obciążającego działającego w tle.

: wt 14 wrz, 2010 12:32
autor: Sereno
Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że max co może z tego być to płaskie lotniska?

: wt 14 wrz, 2010 12:36
autor: PZL Belfegor
Chcę raczej powiedzieć, że lotniska mogą być "wypukłe" jak to rozsądnie ustawisz - coś za coś.

: wt 14 wrz, 2010 14:13
autor: wojtek_84
Przy tych ustawieniach Nad Balicami uzyskuję 20-25 FPS
Ty narzekasz czy się chwalisz? ;)

To jak na te parametry niezły wynik przy tych ustawieniach (zakładając defaultowy samolot).
Dopiero jak przesunę suwak Scenery Complexity na Very Sparse, uzyskuję powyżej 30 FPS
Zdecydowanie lepsze efekty osiągniesz jeśli zmniejszysz texture resolution i water effects. Zmniejszenie obu o dwa stopnie nie spowoduje jakiejś radykalnej różnicy (chyba, że latasz motolotnią albo helikopterem 10 metrów nad ziemią ;) ). Efekt będzie zauważalny.

Level of detail radius na "medium" też ma duży wpływ.

Proponuję byś wziął sobie do serca to co napisał PZL Belfegor w innym temacie:
"Jeśli kolega/rodzic/kochanka/proboszcz/zwierzątko domowe twierdzą, że FSX śmiga im w maksymalnych ustawieniach na tosterze – kłamią albo nie mają pojęcia o czym mówią".
Myślałem, że mając jedną z najnowocześniejszych kart graficznych i 4 rdzenie, będe w stanie wycisnąć na max ustawieniach 40-50 fps a tu...
To samo w sobie nie musi dać sukcesu. Możesz mieć 4 rdzenie, ale możesz mieć jakiś indeksator pamięci działający w tle, który skutecznie będzie przeszkadzał. Przy 4 rdzeniach nie przeskoczysz zapychania pamięci (a REX w towarzystwie UTX potrafią to zrobić - szczególnie do spółki z dobrym samolotem) - jaki masz system - jeśli 32bit to czy rozszerzyłeś RAM dla gry? Jest jeszcze mnóstwo czynników, które wpływają na płynność gry, a wyśrubowanie ustawień zdecydowanie pogarsza parametry. Proponuję być na własną rękę policzył różnicę między rozdzielczością 7cm a 60cm - jest siedemdziesięciokrotna!

To samo dotyczy wody. Water 2.x Max będzie odbijała wszystko - potrzebne Ci to? Water 2.x High odbija tylko teren - moim zdaniem też w większości przypadków wątpliwa korzyść (w rzeczywistości takie odbicia na wodzie występują znacznie rzadziej niż w FSX).

: wt 14 wrz, 2010 14:20
autor: Sereno
Hehe dziękuję bardzo za obszerną odpowiedź, ale udało mi się samemu wyczaić co jest grane :) otóż po włączeniu preview DX10 i zmniejszeniu Water detail na 2.x (nic innego nie zmieniałem) nad balicami wzrosło do 50 FPS :D teraz nawet przy dense chodzi płynnie :)

ten parametr water detail to niezła kaszana. Tym bardziej, w okolicy Balic zbiorników wodnych jest jak kot napłakał + wisła.

: wt 04 sty, 2011 14:12
autor: Rafal102
Czy ktoś z Was ma procesor qx9650 z FSX i PMDG 747-400X.
Czy mogli byście opisać jak radzi sobie ten procesor z dobrymi sceneriami i dużym ruchem na lotniskach?

: sob 08 sty, 2011 16:12
autor: DawidOlie
A wiec kupiłem sobie taki sprzet:
Intel core i7 podkrecony na 3,8 ghz
8 gb ramu 1600mhz
chłodzenie na procesor
karta graficzna gtx480
700watt zasilacz
wydalem 5 tys na kompa... czytalem o tych ustawieniach i optymalizacji i probowalem na rozne sposoby uzyskac plynny obraz. Mam Windowsa 7 64 bit. Nie ustawialem na maxa wszystkiego, zmniejszalem suwaki ale nie udalo mi sie uzyskac dobrej plynnosci. Co prawda stoje na ziemi mam 50, 60 fps a wystartuje obracam kamera albo robie krag i drastycznie spadaja nawet ponizej 10... a zadnych dodatkow nie instalowalem. Niech ktos pomoze mi jak ustawic fsx pod ta moja konfiguracje sprzetową zeby to plynnie chodzilo. Jakies programy moze zainstalować ktore zwiekszaja wydajnośc? no nie mam pojecia.... zmieniac cos w fsx.cfg? duzo to daje? fajnie by bylo jakby mi ktos screeny wyslal z najlepszymi ustawieniami pod moj sprzet... nie wiem w czym tu tkwi problem u mnie. myslalem ze na tym kompie to bedzie smigac:( Na youtube widzielem jak dla ludzi chodzi fsx na podobnych sprzetach...

: sob 08 sty, 2011 16:25
autor: lucas
Teoretycznie, wszystko powinno pracować płynnie po instalacji gry.
Zakładam, że masz najnowsze sterowniki do karty, itd ?

Czy możesz opisać szerzej Twój problem ? Czy występuje szarpanie obrazu, nagłe spadki FPS ? Czy przy wyłączonym autogenie również masz jakieś anomalie i skaczące fps ? Czy występują "kolce" wystające z ziemi - takie artefakty graficzne ?

Pytam się, bo miałem przez rok również olbrzymi problem z FSX. Też wydałem ponad 4k na komputer a efekt był wprost fatalny.
Wszystko zaczęło działać dopiero gdy moja płyta główna padła na początku grudnia, a ja zafundowałem sobie nową (miałem Asus P55D, nabyłem Gigabyte P55 UD3). Problem zniknął od razu.

: sob 08 sty, 2011 17:05
autor: RzEmYk
SP1 i SP2 zainstalowane? Wątek przeglądnięty, tweaki popróbowane?

: sob 08 sty, 2011 17:46
autor: DawidOlie
Płyta główna Gigabyte GA-P55A-UD4
Procesor Intel i7 875K
Chłodzenie procesora Noctua NH-U12P SE2
Pamięć 8GB (4 kości) Corsair Dominator XMS3 DDR3 DHX+ 1600MHz CL8
Karta grafiki Gigabyte GeForce GTX 480
Zasilacz Cooler Master Silent Pro 700W
Obudowa Chieftec CH-05B-B


To jest dokładna specyfikacja kompa. Obraz mi poprostu scina i fps skacze. Nie moge np płynnie obracac kamera wokol samolotu, jak lece i wykonuje zakret to mi scina obraz. Nie instalowalem SP1 SP2, myslalem ze na windows 7 tego sie nie instaluje:) sprobuje. Jak stoje na lotnisku to fps rzedu 60 mam a jak wystartuje to spada no i zcina... Sterowniki instalowalem do karty dzisiaj najnowsze... bede dalej walczył

: sob 08 sty, 2011 18:18
autor: Drakus
Wydaje mi się że jak na takiego kompa to masz dość słaby zasilacz. Nie jestem tego tego pewny, ale wydaje mi się to najbardziej prawdopodobna przyczyna.

: sob 08 sty, 2011 19:06
autor: lucas
Absolutnie nie. Powinien wystarczyć.
Zainstaluj service Pack 1 i 2 do FSX, no chyba że masz dodatek Acceleration, wtedy nie musisz, bo Acceleration posiada wbudowany SP-2.
Ale jeżeli posadziłeś czysty FSX to tak może być, bo ten sim "z pudełka" jest strasznie źle zoptymalizowany.

: ndz 09 sty, 2011 13:51
autor: DawidOlie
Już chodzi pieknie.:) Tweaki powprowadzalem i jest super.:) Dziekuje za pomoc!

: sob 29 sty, 2011 12:07
autor: percio
DawidOlie pisze:Już chodzi pieknie:) tweaki powprowadzalem i jest super:) dziekuje za pomoc!
Napisz co zmieniłeś lub wrzuć fsx.cfg, niech będzie podkładką dla innych. Poza tym opisz jak wpłynęło na jakość, fps, itd.

FSX- karta graficzna

: wt 08 lut, 2011 16:58
autor: zitee744
Witam.
Może odbiegam trochę od tematu ale mierzi mnie jedna kwestia odnośnie FSX, a mianowicie karta graficzna. Otóż mam kartę ATI Radeon HD 5470 1GB (pozostałe podzespoły: procesor Intel core I3 2.27 Ghz, pamięć Ram 4 GB DDR3), z pozoru wydaje się, że gra nie powinna się przycinać i funkcjonować w miarę czysto nawet na nienagannych ustawieniach. Tyle, że w moim przypadku jest odwrotnie :( Gra chodzi płynnie tylko na najniższych ustawieniach co mnie w ogóle nie satysfakcjonuje. Więc moje pytanie brzmi: czy ma ktoś jakieś pomysły na polepszenie jakości symulatora czy może po prostu FSX nie trawi kart graficznych ATI, bądź innych wymienionych przeze mnie powyżej części. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły i chciałby pomóc bardzo proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam. A i jeszcze zapomniałem dodać, system Windows XP Sp3.

: wt 08 lut, 2011 17:06
autor: mirage9
Podkrec procka i po problemie.Te 2.27GHZ dla FSX to za malo.Reszta jest ok.

: wt 08 lut, 2011 17:10
autor: zitee744
Nie bardzo wiem jak się podkręca procesor ale czy naprawdę reszta tych lepszych podzespołów nie może zredukować słabości procesora?

: wt 08 lut, 2011 17:11
autor: PZL Belfegor
viewtopic.php?t=10441 - fragment o wąskim gardle.

: czw 17 lut, 2011 11:35
autor: luko
Witam,

A ja powiem Wam, że nie wiem co mam zrobić, żeby tekstury szybciej się wyostrzały.. pisałem już kilka razy o tym na forum, Belfegor pomagał mi również na PW.. ale mimo wymiany sprzętu, doboru ustawień w FSX oraz tweaków w pliku CFG nadal z tym wyostrzaniem tekstur jest nie do końca dobrze. Samo klatkowanie nie jest najgorsze (jak na mój sprzęt, zainstalowane dodatki i FSX), to zmorą pozostała "szybkość" wyostrzania tekstur ziemi (kilkanaście, -dziesiąt sekund, głównie przy widoku zewnętrznym). Nie wiem, może ja nadal coś mam nie tak poustawiane..
Przyszło mi do głowy, że może to być wina sterowników karty graficznej.. może macie jakieś doświadczenia, które sterowniki będą optymalne do FSX'a? (moja konfiguracja w stopce; dodam, że obecnie mam Catalysty v10.3).
Z dodatków: XClass, UTX (z wyłączonym w opcjach landclassem na rzecz XClass), FScene4X, ASE, REX; "latadła": Wilco PIC737 lub PMDG JS4100
Ustawienia graficzne w FS: nie mam możliwości teraz dokładnego sprawdzenia (zrobię edycję później i podam szczegóły), ale generalnie suwaki ustawione bliżej prawego krańca..
(z tego co pamiętam: woda - 2.x high, promień szczegółów - max, scenery complex. oraz Autogen - pozycja przed Extremaly dense, cienie scenerii na ziemi wyłączone)

Jeżeli macie w zanadrzu jakieś jeszcze "pomocne" słowo w powyżej kwestii ..zawsze chętnie poczytam ;)

Łukasz

: sob 26 mar, 2011 12:43
autor: siwobrody.
Witam wszystkich,

po dobrych kilku latach przerwy postanowiłem wrócić do latania. Jednak od tego czasu nie dosyć że wszystko wyładniało a i to czego się kiedyś nauczyłem wyparowało z mojej głowy. Dlatego proszę was bo wiem, że się znacie o pomoc w zebraniu materiału do przypomnienia sobie wszystkiego jak i optymalizacji FSX i zmian w cfg.

podaje sprzęt jakiego będę używał do latania:

Phenom II X4 955 Black Edition
Gigabyte GA-MA-770-UD3
8GB Kingston HyperX 1600 C9
Radeon 5750 HIS 1GB DVI&HDMI&DP (PCI-E) IceQ+
Zasilacz 550W

będę wdzięczny za pomoc.