jakiś czas temu pisałem o dylemacie związanym z zakupem karty grafiki, wybór padł na 9800GTX+ z 512MB pamięci na pokładzie. Wchodzi ona w skład komputera budowanego głownie pod kątem wirtualnego latania.
Obecna konfiguracja wygląda następująco:
procesor: Q6600 2.4@3.5
płyta główna: Gigabyte GA-P35-DS3 (rev.2.0)
RAM: 4x1GB
grafika: Twintech 9800GTX+ 512MB (seryjnie dość mocno podkręcona)
zasilacz: 500W Tagan
Problem polega na tym, że ustawiając parametry w zakładce "scenery" nawet na dość wyśrubowane, czyli:
autogen: very dense,
scenery complexity: exremely dense,
level of detail radius: large,
mesh complexity: 70,
mesh resolution: 19,
texture resolution: 30cm,
water effects: medium 2.x,
special effects detail: max,
light bloom: off,
flare lense: off,
traffic praktycznie na zero
program wpada w nieprzyjemna czkawkę stale utrzymując, że osiąga około 30-40FPS (przy blokadzie na 40FPS czasami tylko zejdzie poniżej, przy 30 niemal że przyklejony) natomiast zdjęcie blokady FPS powoduje poważne skoki w FPS, które da się odczuć i za sterami jak i w polu informacji o FPS - skoki od 10 do 100.
Czkawka ta przy blokadzie 30-40 FPS zachowuje się mniej więcej tak - grafika jest naprawdę płynna, 100% smooth, lecąc po prostej dość długo można uniknąć problemów (chociaż sporadycznie się przycina, to jednak zdecydowanie rzadziej), problem zawsze występuje przy zabawach widokiem SPOT oraz ciasnych nawrotach (SPOT i VC) gdzie sporo grafiki i scenerii wyświetla się w dość krótkim czasie, chociaż FSX wciąż utrzymuje wartość klatek bliską założonej w blokadzie. Dodam też, że wybranie któregoś z profili w zakładce scenery jak np "Very Low" też powoduje czkawkę, mimo, że FPS'y śrubują po 80-100. Natomiast wybranie jeszcze bardziej mocożernych parametrów scenerii nie powoduje zmniejszenia ilości klatek czy częściej występującej czkawki. Wszystko to testowane głównie nad samym Dublinem
Przerobiłem ogromną ilość rożnych "tweak'ów" znalezionych w sieci, łącznie z modyfikacją textur na DXT1c.
Wpisy typu:
Kod: Zaznacz cały
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=15
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=30(40)
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.33 (testowane od 0.10 po 0.60)
[BUFFERPOOLS]
PoolSize=5000000 (aż po 20000000)
AA jak i AF ustawione za pomocą nHancer'a (zgodnie z zaleceniami NickN) odpowiednio 8xS, 16x.
Czy coś jeszcze mogę zrobić, czy zostało się pogodzić z tematem? Byłbym naprawdę zadowolony mając czyste 25 FPS niezależnie od załączonego widoku, bedąc nad miastem czy "polem"
dzieki wielkie, pozdrawiam!
Anatol Orzęcki