[FSX] PMDG 737NGX
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Bez przesady, nie musi się zgadzać do tylu miejsc po przecinku
Z ciekawostek - paliwo które zostanie podgrzane oczywiście zwiększy swoją objętość, dlatego 737 ma zawory pozwalające pozbyć się naddatku:
http://www.airliners.net/photo/Continen ... 987fb546f3
Z ciekawostek - paliwo które zostanie podgrzane oczywiście zwiększy swoją objętość, dlatego 737 ma zawory pozwalające pozbyć się naddatku:
http://www.airliners.net/photo/Continen ... 987fb546f3
No więc sprawdziłem w FSX i wygląda to tak:
- dla moich dotychczasowych ustawień dot. ładunku ZFW=60,2 t
- jeśli zatankowałem 1/3 zbiorników paliwa tj. 6,9 t paliwa to GWT=67,1 t
- wtedy po przylocie EPWA-EPGD masa do lądowania wg FSBuilda wyniesie 65,8 t
Natomiast maksymalna dopuszczalna masa startowa to 66,3 t a więc bardzo blisko! Tak wiec to dlatego Vref zostały ustawionie na około 150 kts.
Jednakże bawiąc się w planowanie paliwa przy pomocy FMS 737NGX okazuje się, że minimalna ilość paliwa jaką on akceptował na tej trasie wynosiła nie 1,3 t ale 2,5 t (przy ustawieniu rezerwy na 0,1 t aby ją móc pominąć) bo dla mniejszej ilości zaraz wyświetlał komunikat "Insufficient fuel load". Tak więc jeśli faktycznie pali on ponad tonę więcej niż wylicza to FSBuild to i tak masa przy lądowaniu wyniesie 64,6 t a więc i tak blisko maksymalnie dopuszczalnej i stąd duże Vref.
UZUPEŁNIENIE:
Właśnie przeleciałem trasę EPWA-EPGD i było tak: ZFG=60,2 t więc tutaj zostawiłem wszystko jak było ale "zatankowałem" tylko 3 t paliwa. Na trasie samolot spalił jakieś 1,9 t ale zaznaczam, ze użyłem ograniczenia na moc silnika podczas startu i wznoszenia "-1" w obu przypadkach. W rezultacie po wylądowaniu samolot ważył 61,3 t a więc 5 t mniej niż maksymalna i FMS określił mi Vref=144 kts dla klap ustawionych na 30*.
Na MCP ustawiłem dokładnie 144 kts nie dodając 5 kts jak to się powinno zwykle robić. I okazało się, że tym razem 737NGX wyhamował bardzo dobrze bo prędkość kołowania osiągnąłem dość daleko od zjazdu z pasa. Tak więc sądzę, że kluczowa jest tutaj masa samolotu przy lądowaniu a prędkość Vref podawana przez FMS jest prawidłowa nawet jeśli wynosi 140-150 kts bo samolot i tak spokojnie wyhamuje jak należy. Jeśli jednak masa przy lądowaniu jest tylko o 1-1,5 t mniejsza niż maksymalnie dopuszczalne 66,3 t to wtedy robi się nieciekawie i hamowanie zajmuje tak ze 2 km na oko.
- dla moich dotychczasowych ustawień dot. ładunku ZFW=60,2 t
- jeśli zatankowałem 1/3 zbiorników paliwa tj. 6,9 t paliwa to GWT=67,1 t
- wtedy po przylocie EPWA-EPGD masa do lądowania wg FSBuilda wyniesie 65,8 t
Natomiast maksymalna dopuszczalna masa startowa to 66,3 t a więc bardzo blisko! Tak wiec to dlatego Vref zostały ustawionie na około 150 kts.
Jednakże bawiąc się w planowanie paliwa przy pomocy FMS 737NGX okazuje się, że minimalna ilość paliwa jaką on akceptował na tej trasie wynosiła nie 1,3 t ale 2,5 t (przy ustawieniu rezerwy na 0,1 t aby ją móc pominąć) bo dla mniejszej ilości zaraz wyświetlał komunikat "Insufficient fuel load". Tak więc jeśli faktycznie pali on ponad tonę więcej niż wylicza to FSBuild to i tak masa przy lądowaniu wyniesie 64,6 t a więc i tak blisko maksymalnie dopuszczalnej i stąd duże Vref.
UZUPEŁNIENIE:
Właśnie przeleciałem trasę EPWA-EPGD i było tak: ZFG=60,2 t więc tutaj zostawiłem wszystko jak było ale "zatankowałem" tylko 3 t paliwa. Na trasie samolot spalił jakieś 1,9 t ale zaznaczam, ze użyłem ograniczenia na moc silnika podczas startu i wznoszenia "-1" w obu przypadkach. W rezultacie po wylądowaniu samolot ważył 61,3 t a więc 5 t mniej niż maksymalna i FMS określił mi Vref=144 kts dla klap ustawionych na 30*.
Na MCP ustawiłem dokładnie 144 kts nie dodając 5 kts jak to się powinno zwykle robić. I okazało się, że tym razem 737NGX wyhamował bardzo dobrze bo prędkość kołowania osiągnąłem dość daleko od zjazdu z pasa. Tak więc sądzę, że kluczowa jest tutaj masa samolotu przy lądowaniu a prędkość Vref podawana przez FMS jest prawidłowa nawet jeśli wynosi 140-150 kts bo samolot i tak spokojnie wyhamuje jak należy. Jeśli jednak masa przy lądowaniu jest tylko o 1-1,5 t mniejsza niż maksymalnie dopuszczalne 66,3 t to wtedy robi się nieciekawie i hamowanie zajmuje tak ze 2 km na oko.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Pojawił się paintkit: http://www.precisionmanuals.com/pages/d ... tkits.html
-
- Cadet
- Posty: 6
- Rejestracja: czw 27 maja, 2010 15:32
- Skąd jesteś: EPWA
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Już jest takie malowanie, szukaj przed pisaniem.
http://library.avsim.net/search.php?Sea ... &Go=Search
http://library.avsim.net/search.php?Sea ... &Go=Search
Na 23 września 2011 planują wydanie SP1. Zastrzegają jednak, że data może ulec zmianie.
Więcej na http://forum.avsim.net/topic/347416-03s ... ngx-items/
Więcej na http://forum.avsim.net/topic/347416-03s ... ngx-items/
Stałem się się nieszczęśliwym posiadaczem 737 NGX i jaka już tradycja muszę mieć z tym jakiś problem - instalacja przebiegła bardzo sprawnie, czytam tutorial no i trzeba uruchomić fsx. Pyta się czy uruchomić HUD od tego PMDG 737 NGX, klikam uruchom, a tu wyskakuje okienko o tym, czy uruchomić ponownie symulator. Tutaj szczegóły:
edit: a mój system to Win XP 32-bit
Próbowałem usuwać fsx.cfg i scenery.cfg, ale nic nie pomogło.C:\Documents and Settings\Michał\Dane aplikacji\Microsoft\FSX\fsx.CFG.txt
C:\Documents and Settings\Michał\Dane aplikacji\Microsoft\FSX\dxdiag.txt
C:\Documents and Settings\Michał\Dane aplikacji\Microsoft\FSX\scenery.cfg
C:\Documents and Settings\Michał\Dane aplikacji\Microsoft\FSX\fdr.dat
C:\Documents and Settings\Michał\Dane aplikacji\Microsoft\FSX\DLL.xml
edit: a mój system to Win XP 32-bit
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Po pierwsze symulator się w ogóle nie włącza, a po drugie to wygląda tak: Zainstalowanie NGX, włączanie fsx, pytanie o uruchomienie PMDG_HUD_interface.dll, naciśnięcie Uruchom, pytanie o to, czy uruchamiać to przy każdej sesji - Tak, jakieś 20 sek., A fatal error occurred -> What data does this error report contain? -> View the contents of error report i jest tam to co w moim poście wyżej.
No i właśnie chodzi o to żebyś to okienko fatal error rozszerzył żeby zobaczyć szczegółowe informacje o błędzie, kliknął taki guzik na klawiaturze "prtscsysrq" by zrobić printscreena i tego printscreena nam wysłał. Będzie przynajmniej wiadomo co wywala.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Jeśli to 800 z wingletami, to raczej nic dziwnego.
http://forum.avsim.net/topic/344291-whi ... d-you-more
http://forum.avsim.net/topic/344639-slo ... n-approach
http://forum.avsim.net/topic/347622-the-slipery-800wl
http://forum.avsim.net/topic/342462-vid ... -approach/
http://forum.avsim.net/topic/347947-can ... r-landing/
http://forum.avsim.net/topic/344291-whi ... d-you-more
http://forum.avsim.net/topic/344639-slo ... n-approach
http://forum.avsim.net/topic/347622-the-slipery-800wl
http://forum.avsim.net/topic/342462-vid ... -approach/
http://forum.avsim.net/topic/347947-can ... r-landing/
OK - Z powyższych linków wynika, że NGX ma właściwy model lotu i trzeba się nauczyć myśleć bardziej do przodu przy zniżaniu. Jeżeli zatem ktoś z kontrolerów VATSIM (przynajmniej PL) czyta te posty to uprzejmie Was proszę o uwzględnienie charakterystyki (autentycznej - przynajmniej tak piszą) NGX 800 WL
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Jeśli możesz zniżać szybciej niż 500 stóp na minutę, to nie musisz informować ATC - po prostu planuj zniżanie tak, by nie musieć jednocześnie wytracać prędkości i wysokości.
Trochę na ten temat w 737:
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-283935.html
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-334868.html
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-344570.html
Trochę na ten temat w 737:
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-283935.html
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-334868.html
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-344570.html
To pilot ma wiedzieć jak zniża jego maszyna. To pilot ma przewidywać sytuację. To pilot ma usta i mikrofon, żeby poprosić o wcześniejsze zniżanie.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Przecież kontroler nie ma za zadanie znać charakterystyk wszystkich samolotów łącznie z ich odmianami.
To obowiązek pilota żeby zgłosić gotowość do zniżania.
Wymagasz żeby policjant stojący na skrzyżowaniu uważał na Ciebie i mówił Ci kiedy masz zacząć hamować abyś nie wjechał na środek skrzyżowania.
To obowiązek pilota żeby zgłosić gotowość do zniżania.
Wymagasz żeby policjant stojący na skrzyżowaniu uważał na Ciebie i mówił Ci kiedy masz zacząć hamować abyś nie wjechał na środek skrzyżowania.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Ja niczego nie wymagam, chodzi mi tylko o współpracę. Oczywiście, że pilot kontroluje sytuację na pokładzie i może odmówić wykonania zniżania, którego wykonać się nie da. Policjant na skrzyżowaniu nie ma za zadanie naciskać na mój pedał hamulca, ale także musi obserwować ruch samochodów i dawać sensowne instrukcje kierowcom. I kontroler także nie musi znać charakterystyk, odmian itd itp, ale przecież dając instrukcje jakimiś kryteriami się kieruje. Kooperacja!
-
- Light Planes Captain
- Posty: 127
- Rejestracja: pn 26 maja, 2008 17:40
- Skąd jesteś: Bielsko-Biała
Ok. Będę ćwiczył zejścia NGX w/g wzoru 3 mile na poziom, chociaż już nie mam pomysłu co można więcej zrobić niż:
1. przepustnica idle
2. speedbrake na full
3. znaczne wytracanie prędkości z małym zniżaniem (np 300-500 ft/min), a potem gwałtowne zniżanie z rozpędzaniem (4000 ft/min)
1. przepustnica idle
2. speedbrake na full
3. znaczne wytracanie prędkości z małym zniżaniem (np 300-500 ft/min), a potem gwałtowne zniżanie z rozpędzaniem (4000 ft/min)
Ostatnio zmieniony śr 14 wrz, 2011 19:30 przez lukastur, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
0. Sensownie zaplanować zniżanie...
Kontroler nie będzie wiedział, jaki to FSowy model, co użytkownik z nim zrobił i czy umie się nim posługiwać.To kontroler ma wiedzieć czy pilot leci na miotle czy wahadłowcem, bo chyba po coś w planie lotu się wpisuje "markę" samolotu. Czy zupełnie niepotrzebnie???
Nie wiem dlaczego ale po przylocie na lotnisko docelowe po chwili zawiesza się FSX z PMDG NGX-em. Pokazuje okienko fatal error i wyrzuca z FSa po czym załącza na nowo FSX :/
Co to może być?
Zainstalowane mam Active Sky Evo, PMDG NGX, Aerosoft Vienna i German Airports 3 X
łącznie z service packami do FSX-a.
Win 7 64 bity
Co to może być?
Zainstalowane mam Active Sky Evo, PMDG NGX, Aerosoft Vienna i German Airports 3 X
łącznie z service packami do FSX-a.
Win 7 64 bity
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
-
- Cadet
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz 16 maja, 2010 11:39
- Skąd jesteś: EPWA
Podczepiam się pod Posta:
log:
Faulting application name: fsx.exe, version: 10.0.61637.0, time stamp: 0x46fadb14
Faulting module name: MSVCR90.dll, version: 9.0.30729.4926, time stamp: 0x4a1743c1
Exception code: 0xc0000417
Fault offset: 0x0006c955
Faulting process id: 0x574
Faulting application start time: 0x01cc7234e08638a2
Faulting application path: C:\Microsoft Flight Simulator X\fsx.exe
Faulting module path: C:\Windows\WinSxS\x86_microsoft.vc90.crt_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.30729.4926_none_508ed732bcbc0e5a\MSVCR90.dll
Report Id: 44425ce0-de28-11e0-a9e1-f46d040a117
Lub:
Log Name: Application
Source: Application Error
Date: 9/12/2011 11:00:57 PM
Event ID: 1000
Task Category: (100)
Level: Error
Keywords: Classic
User: N/A
Computer:
Description:
Faulting application name: fsx.exe, version: 10.0.61637.0, time stamp: 0x46fadb14
Faulting module name: PMDG_737NGX.DLL, version: 1.0.0.0, time stamp: 0x4e4a3aef
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00057412
Faulting process id: 0xca4
Faulting application start time: 0x01cc71c1519df77e
Faulting application path: C:\FSX\fsx.exe
Faulting module path: C:\FSX\GAUGES\PMDG_737NGX.DLL
Report Id: 99d87237-ddb4-11e0-a8cc-f46d0497c09f
Win 7 64 Bit
Obie biblioteki zainstalowane
Versions of C + + 2008:
9.0.30729.4148 x64
9.0.30729.4148 x86
log:
Faulting application name: fsx.exe, version: 10.0.61637.0, time stamp: 0x46fadb14
Faulting module name: MSVCR90.dll, version: 9.0.30729.4926, time stamp: 0x4a1743c1
Exception code: 0xc0000417
Fault offset: 0x0006c955
Faulting process id: 0x574
Faulting application start time: 0x01cc7234e08638a2
Faulting application path: C:\Microsoft Flight Simulator X\fsx.exe
Faulting module path: C:\Windows\WinSxS\x86_microsoft.vc90.crt_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.30729.4926_none_508ed732bcbc0e5a\MSVCR90.dll
Report Id: 44425ce0-de28-11e0-a9e1-f46d040a117
Lub:
Log Name: Application
Source: Application Error
Date: 9/12/2011 11:00:57 PM
Event ID: 1000
Task Category: (100)
Level: Error
Keywords: Classic
User: N/A
Computer:
Description:
Faulting application name: fsx.exe, version: 10.0.61637.0, time stamp: 0x46fadb14
Faulting module name: PMDG_737NGX.DLL, version: 1.0.0.0, time stamp: 0x4e4a3aef
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00057412
Faulting process id: 0xca4
Faulting application start time: 0x01cc71c1519df77e
Faulting application path: C:\FSX\fsx.exe
Faulting module path: C:\FSX\GAUGES\PMDG_737NGX.DLL
Report Id: 99d87237-ddb4-11e0-a8cc-f46d0497c09f
Win 7 64 Bit
Obie biblioteki zainstalowane
Versions of C + + 2008:
9.0.30729.4148 x64
9.0.30729.4148 x86
Witam, powie mi ktoś jak uzbroić spoilery w pmdg 737 ngx? Chodzi o to, że jak ląduje wg ILS to przed przyziemieniem wyłączam a/t albo się automatycznie samo wyłącza, i jak koła dotkną pasa to żeby automatycznie włączył się ciąg wsteczny?... Zawsze wykonuje to ręcznie dlatego moje pytanie jest takie czy da się zrobić to automatycznie? Za odpowiedź dziękuję...
Ostatnio zmieniony wt 11 paź, 2011 18:25 przez lotnik555, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Sprawa wygląda tak, że kiedy dotknę kołami pasa to wciskam F2 - ciąg wsteczny... niestety często bywa tak, że nie chce on się włączyć... tzn.. na filmikach jak oglądam przy lądowaniu tylko lekko kołami dotknie samolot pasa i od razu spoilery i ciąg wsteczny się włącza... Dlatego nie wiem czy ja coś źle robię?