Catalina Aerosoftu problem z wyłączaniem silników

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
Bubi
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 63
Rejestracja: śr 26 maja, 2004 19:27
Skąd jesteś: EPKK/EPGD

Catalina Aerosoftu problem z wyłączaniem silników

Post autor: Bubi »

Witam

Może jest ktoś na forum kto także posiada to cudne latadło.Problem polega na tym że podczas lotu kot nagle traci moc. Czasem także gasną silniki. Bawiłem się dziś 6 godzin i na ten czas lotu 2 razy straciły moc i raz zgasły. Co jest nie tak? Oczywiście wgrany najnowszy update.

I jeszcze Pytanko
Jaki maksymalny pułap udało się osiągnąć ? U mnie maks 7000 na alimeterze. Bo jak wiadomo ona nie latała zbyt wysoko. Między 4000 a 6000.
pozdrawiam
Obrazek
Intel Core Duo 3,15 Ghz,4Gb Ram Geil Ultra, P5B Deluxe Asus,ATI HD6770,T-Fligt Hotas X
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Pewnie zła kontrola pracy silników:

"You need to monitor the cylinder head temperatures, open the cowl gills if temps get too high, and keep your oil temperature under 100C".
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
Bubi
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 63
Rejestracja: śr 26 maja, 2004 19:27
Skąd jesteś: EPKK/EPGD

Post autor: Bubi »

Negative
Silniki kontroluję cały czas. Nie ma mowy o przegrzaniu ani o nie otwieraniu cowlflap. To nie jest przyczyna. Być może robie gdzieś błąd ale to nie to.
Obrazek
Intel Core Duo 3,15 Ghz,4Gb Ram Geil Ultra, P5B Deluxe Asus,ATI HD6770,T-Fligt Hotas X
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Jaką miałeś pogodę?

Silniki w Cat gasną z dwóch przyczyn - przegrzania i oblodzenia. Jeśli latałeś w zimie, w warunkach, w których lubi się pojawić oblodzenie (duża wilgotność) to zapewne wystąpił właśnie ten problem. Pilnuj temperatury gaźnika (carburator temp) - powinna być w przedziale 32-50 stopni.
Awatar użytkownika
Bubi
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 63
Rejestracja: śr 26 maja, 2004 19:27
Skąd jesteś: EPKK/EPGD

Post autor: Bubi »

Wojtek, a posiadasz?
To może jeszcze powiesz jaki max pułap osiągnąłeś?

pozdro

[Interpunkcja! - Rz]
Ostatnio zmieniony pt 16 gru, 2011 22:48 przez Bubi, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Intel Core Duo 3,15 Ghz,4Gb Ram Geil Ultra, P5B Deluxe Asus,ATI HD6770,T-Fligt Hotas X
Awatar użytkownika
wojtek_84
Jet Captain
Jet Captain
Posty: 932
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 16:09
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: wojtek_84 »

Posiadam. :)

Szczerze mówiąc - nie pamiętam dokładnie, ale były to raczej wartości zgodne z instrukcją do PBY - czyli kilkanaście tysięcy ft. Z tym, że trwało to dość długo.
Ostatnio zmieniony pt 16 gru, 2011 23:05 przez wojtek_84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bubi
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 63
Rejestracja: śr 26 maja, 2004 19:27
Skąd jesteś: EPKK/EPGD

Post autor: Bubi »

Witam
Już chyba się połapałem. Problem był w tym, że nie uwzględniłem tego iż owy carburetor heat działa jak półautomat. Pierwsze kliknięcie nastawia temperaturę a drugie ją zatrzymuję.
pozdrawiam
Cris
Ostatnio zmieniony ndz 18 gru, 2011 08:40 przez Bubi, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Intel Core Duo 3,15 Ghz,4Gb Ram Geil Ultra, P5B Deluxe Asus,ATI HD6770,T-Fligt Hotas X
ODPOWIEDZ