Szczerze mówiąc nie jestem zachwycony tym modelem. Owszem - wykonanie przyzwoite jak to u Carenado. Wczoraj w niespełna godzinnym locie VFR stwierdziłem dziwne zachowanie się samolotu. Lecąc na wysokości 6500 ft miałem problem z utrzymaniem prędkości IAS w granicach 80-90 kts, rpm max przez cały lot . Przykładowo po załadowaniu się aktualnego metar'u mając wiatr z kierunku 202/12 kts lot z kursem 171 [Zilina-Turcianske Teplice] samolot w locie poziomym zwalniał do 60-63 kts (!), zachowując się jakoby blisko przeciągnięcia. Nie zauważyłem żadnych anomalii w pogodzie [np. porywów wiatru]. Po kilku minutach kiedy "dusił się" jak w czołowym wietrze przynajmniej 40 kts prędkość nagle zaczynała rosnąć z 60 do 90-95 kts i dalej leciało się OK. Podobne zachowanie się samolotu zauważyłem 4-5 razy w ciągu naprawdę niedługiej trasy [0.82 h/ 146 km]. Ponadto w tym modelu wskazania ciśnienia i temperatury oleju są martwe - po uruchomieniu rosną do pewnych wartości i pozostają niezmienne niezależnie od warunków pracy silnika. Jeśli o ciężar/masę samolotu chodzi - miałem 5 % paliwa i dwie osoby na pokładzie - przeciążony nie był.luko pisze:...Ew. Cessna 152 II.
Rozpisałem się za bardzo - sorki.
Jeśli do lotów VFR to chyba wskazany górnopłat, lepiej prowadzi się nawigację nie patrząc "w skrzydło" poniżej. Ze swej strony skromnie rekomenduję Carenado Cessna 172N [z darmowych rewelacyjną C150L - FRANCOIS-DENIS GUIDEE & YVES FRANCKART]