[FSX] Dash-8 Q400 Majestic Software
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
[FSX] Dash-8 Q400 Majestic Software
Majestic Software, firma mająca na koncie Dasha-8 Q300 dla FS2004, wydała pierwszą z trzech edycji wersji Q400 dla FSX.
http://majesticsoftware.com/mjc8q400/
Recenzji jeszcze nie ma, ale opinie są w dużej części pozytywne.
http://majesticsoftware.com/mjc8q400/
Recenzji jeszcze nie ma, ale opinie są w dużej części pozytywne.
Tutaj Można zobaczyć kanał na Youtubie, z kilkoma filmami zmontowanymi przez pilota Eurolotu, z Majesticiem w roli głównej. Przewidziana jest seria TypeRating.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Źródło powyższego: http://forum.pl-vacc.org/viewtopic.php?f=5&t=33987
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Informacyjne: Zapewne nabywcy tego dodatku spotkali się z "problemem" skrętu samolotu w lewo tuż po starcie. Na forum Pl-Vacc użytkownik egp23p (Tomek) pisał, że nie jest to żaden bug dodatku ani też problem z joysticem. Okazuje się że chodzi o moment od śmigła. Jednakże jeżeli ktoś nie chce za każdym razem po starcie walczyć ze sterami to można to zmienić w pliku mjc84.ini. W tym celu należy w wierszu YAW_DUE_TO_PROPWASH =1,0 zmienić na 0. Plik znajduje się w FSX-SIMOBJECTS-AIRPALNES-mjc8q400-ini-mjc84. Pozdrawiam
Windows 10 HE 64Bit, Gigabyte Z390 Gaming X, Intel I7-9700K, Ram: 16GB, GeForce RTX270, 2xSSD, 1xM2
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Cześć.
Od wydania PMDG 737NGX raczej nastała posucha w kategorii nowych zaawansowanych airlinerów pod FSX. Ten turbprop wydaje się być niczego sobie ale wolę się spytać jego posiadaczy jak jest z poziomem jego realizmu w porównaniu do produktów PMDG.
Ten Dash-8 rozważam bowiem jako jedną z opcji zakupu nowego airlinera wraz z LSH Maddog-2010 Pro, Aerosoft Airbus A320 Extended i Feelthere E-Jets v2 175/195.
Od wydania PMDG 737NGX raczej nastała posucha w kategorii nowych zaawansowanych airlinerów pod FSX. Ten turbprop wydaje się być niczego sobie ale wolę się spytać jego posiadaczy jak jest z poziomem jego realizmu w porównaniu do produktów PMDG.
Ten Dash-8 rozważam bowiem jako jedną z opcji zakupu nowego airlinera wraz z LSH Maddog-2010 Pro, Aerosoft Airbus A320 Extended i Feelthere E-Jets v2 175/195.
Przede wszystkim obejrzyj sobie filmy Type Rating (linki w wątku ich autora na forum Vatsim, w szkole latania), dużo tego jest, ale szczegółowo opisują systemy samolotu i ew. rozbieżności z rzeczywistością.
Ogólnie można powiedzieć, że to zaawansowany dodatek. W porównaniu do PMDG NGX jest uboższy o pewne funkcje, ale raczej nie w kwestii symulacji poszczególnych systemów. Bardziej mowa o rzeczach takich jak awarie, gorszy pushback, symulowane wyposażenie (nie ma w standardzie HGS-a, itp. Sam samolot też jest raczej prostszy od 737NG.
Co do maszyn o których piszesz jako alternatywy do zakupów, to znam tylko feelthere, i to w wersji 1 (170 i 190). Wg. mnie dash jest lepszy.
Warto jeszcze wspomnieć, że dash jest bardzo lekki dla sprzętu, praktycznie nie obciąża symulatora i klatkuje podobnie jak default-owe maszynki FSX.
Ogólnie można powiedzieć, że to zaawansowany dodatek. W porównaniu do PMDG NGX jest uboższy o pewne funkcje, ale raczej nie w kwestii symulacji poszczególnych systemów. Bardziej mowa o rzeczach takich jak awarie, gorszy pushback, symulowane wyposażenie (nie ma w standardzie HGS-a, itp. Sam samolot też jest raczej prostszy od 737NG.
Co do maszyn o których piszesz jako alternatywy do zakupów, to znam tylko feelthere, i to w wersji 1 (170 i 190). Wg. mnie dash jest lepszy.
Warto jeszcze wspomnieć, że dash jest bardzo lekki dla sprzętu, praktycznie nie obciąża symulatora i klatkuje podobnie jak default-owe maszynki FSX.
Paweł Dragan
Gdańsk
Gdańsk
Dzięki za informacje.
Sam też poszukałem trochę informacji o Dash-8 i generalnie sądzę, że w stosunku do tego co on oferuje w porównaniu do 737NGX jest zbyt drogi. Do rzeczy, które wymieniłeś, można dodać fakt, że bardziej zaawansowane funkcje spotykane w 737NGX i Maddogu Pro dojdą dopiero w wersji Dash-8 Pro, która kosztować będzie, bagatela, 75 EUR. A przecież ogólnie jest to samolot prostszy w budowie od Boeinga 737NG.
Na razie więc bardziej skłaniam się w kierunku Maddoga-2010 Pro, choć z drugiej strony jest on już dość leciwy. Niestety, Aerosoft AXE pomimo usprawnień to jednak wciąż nie ta półka pod względem zaawansowania co NGX i Maddog (swoją droga szkoda, że wciąż nie ma takiego Airbusa pod FSX!). Z kolei Feelthere E-175/195 są ogólnie niezłe ale i prostsze niż wspomniane topowe samoloty.
Sam też poszukałem trochę informacji o Dash-8 i generalnie sądzę, że w stosunku do tego co on oferuje w porównaniu do 737NGX jest zbyt drogi. Do rzeczy, które wymieniłeś, można dodać fakt, że bardziej zaawansowane funkcje spotykane w 737NGX i Maddogu Pro dojdą dopiero w wersji Dash-8 Pro, która kosztować będzie, bagatela, 75 EUR. A przecież ogólnie jest to samolot prostszy w budowie od Boeinga 737NG.
Na razie więc bardziej skłaniam się w kierunku Maddoga-2010 Pro, choć z drugiej strony jest on już dość leciwy. Niestety, Aerosoft AXE pomimo usprawnień to jednak wciąż nie ta półka pod względem zaawansowania co NGX i Maddog (swoją droga szkoda, że wciąż nie ma takiego Airbusa pod FSX!). Z kolei Feelthere E-175/195 są ogólnie niezłe ale i prostsze niż wspomniane topowe samoloty.
-
- Cadet
- Posty: 9
- Rejestracja: czw 01 sie, 2013 11:44
- Skąd jesteś: Gdańsk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Cadet
- Posty: 9
- Rejestracja: czw 01 sie, 2013 11:44
- Skąd jesteś: Gdańsk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Paintkit jest na stronie dodatku.
http://majesticsoftware.com/mjc8q400/downloads.html
http://majesticsoftware.com/mjc8q400/downloads.html
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Witam.
Temat troche stary,ale odkopie bo nurtuja mnie 4 rzeczy,ale jestem albo slepy albo nie umiem szukac (prawdopodobnie obie te rzeczy).
1. Wersja Pro .. czy jest warta zakupu ? Czy wersja Pilot jest wystarczajaca do normalnych operacji ? Latam raczej offline lub multiplayer na serwerze (oczywiscie nie VATSIM, jeszcze)
2. Odnosnie wersji Pro czy sa jakies dane na temat publikacji ? Szukalem,ale jakos nie rzucila mi sie w oczy data wypuszczenia na rynek,a jedynie "Soon"
3. Cisnienie kabiny
Po wejsciu na powiedzmy 15,000ft zapala sie czerwona lampka "Cabin Press", jak rozumiem chodzi o hermetyzacje kabiny. Cisnienie roznicowe zaczyna spadac (a powinno sie utrzymywac lub rosnac o ile dobrze rozumuje). Jest mozliwosc recznego sterowania cisnieniem ? Bawilem sie klimatyzacja,ale przynioslo to marne efekty.
4. FMS Universal ..
Latalem na sporej liczbie roznych samolotow,ale przedewszystkim posiadaly one FMSa od Honeywell'a. Zazwyczaj po ulozeniu trasy IFR wszystko ladnie sie wyswietlalo na ND, po wklepaniu arrival na ILS EPPO ukladalo plan (tj drogi) zgodnie z linia pasa przez co nie bylem zmuszony uzywac APP na autopilocie,wiec podejscie ILS wykonalne bylo "z reki".
Problem pojawia sie przy Universal'u. Lecac powiedzmy z EPZG ustawiam trase, wklepuje arrival ILS 28 wedle FMS i tu pojawia sie problem polegajacy na tym,ze liczy do jakiejs pomocy nawigacyjnej,a nastepnie ustawia direct EPPO. Przez co zlapanie G/S i LOC staje sie trudne,bo zamiast wyprowadzic na kurs 284 samolot znajduje sie na powiedzmy 351. W teorii w zakladce FPL znajduje sie ostatni pkt trasy + podejscie,ale nie jest ono wyswietlane. Albo ja cos zle robie albo po prostu na tym samolocie uzywanie APP jest obowiazkowe.
Jakies sugestie ? Jest to bardzo uciazliwe i irytujace,gdy na Honeywellu trasa jest zaplanowana/wyswietlana w calosci,a na Universalu "urywa sie".
Dodam,ze posiadam AIRAC w wersji 1311
Przykladowa trasa
EPZG -> KELOD -> CZE -> w tym miejscu ustalam arrival na ILS RW28
Jak wspomnialem latam raczej amatorsko, ale staram sie uczyc powoli. Wszystko w trybie offline,wiec moze odbiegac od prawidlowych zachowan.
PS. Szukalem odpowiedzi, nie znalazlem, jak wspomnialem jestem slepy i nie umiem szukac chyba.. mam nadzieje,ze nie zostane zjedzony za tak banalne "problemy"
Pozdrawiam
Temat troche stary,ale odkopie bo nurtuja mnie 4 rzeczy,ale jestem albo slepy albo nie umiem szukac (prawdopodobnie obie te rzeczy).
1. Wersja Pro .. czy jest warta zakupu ? Czy wersja Pilot jest wystarczajaca do normalnych operacji ? Latam raczej offline lub multiplayer na serwerze (oczywiscie nie VATSIM, jeszcze)
2. Odnosnie wersji Pro czy sa jakies dane na temat publikacji ? Szukalem,ale jakos nie rzucila mi sie w oczy data wypuszczenia na rynek,a jedynie "Soon"
3. Cisnienie kabiny
Po wejsciu na powiedzmy 15,000ft zapala sie czerwona lampka "Cabin Press", jak rozumiem chodzi o hermetyzacje kabiny. Cisnienie roznicowe zaczyna spadac (a powinno sie utrzymywac lub rosnac o ile dobrze rozumuje). Jest mozliwosc recznego sterowania cisnieniem ? Bawilem sie klimatyzacja,ale przynioslo to marne efekty.
4. FMS Universal ..
Latalem na sporej liczbie roznych samolotow,ale przedewszystkim posiadaly one FMSa od Honeywell'a. Zazwyczaj po ulozeniu trasy IFR wszystko ladnie sie wyswietlalo na ND, po wklepaniu arrival na ILS EPPO ukladalo plan (tj drogi) zgodnie z linia pasa przez co nie bylem zmuszony uzywac APP na autopilocie,wiec podejscie ILS wykonalne bylo "z reki".
Problem pojawia sie przy Universal'u. Lecac powiedzmy z EPZG ustawiam trase, wklepuje arrival ILS 28 wedle FMS i tu pojawia sie problem polegajacy na tym,ze liczy do jakiejs pomocy nawigacyjnej,a nastepnie ustawia direct EPPO. Przez co zlapanie G/S i LOC staje sie trudne,bo zamiast wyprowadzic na kurs 284 samolot znajduje sie na powiedzmy 351. W teorii w zakladce FPL znajduje sie ostatni pkt trasy + podejscie,ale nie jest ono wyswietlane. Albo ja cos zle robie albo po prostu na tym samolocie uzywanie APP jest obowiazkowe.
Jakies sugestie ? Jest to bardzo uciazliwe i irytujace,gdy na Honeywellu trasa jest zaplanowana/wyswietlana w calosci,a na Universalu "urywa sie".
Dodam,ze posiadam AIRAC w wersji 1311
Przykladowa trasa
EPZG -> KELOD -> CZE -> w tym miejscu ustalam arrival na ILS RW28
Jak wspomnialem latam raczej amatorsko, ale staram sie uczyc powoli. Wszystko w trybie offline,wiec moze odbiegac od prawidlowych zachowan.
PS. Szukalem odpowiedzi, nie znalazlem, jak wspomnialem jestem slepy i nie umiem szukac chyba.. mam nadzieje,ze nie zostane zjedzony za tak banalne "problemy"
Pozdrawiam
-
- Cadet
- Posty: 9
- Rejestracja: czw 01 sie, 2013 11:44
- Skąd jesteś: Gdańsk
Myślę, że na 99% problemów, niedokładności, odpowiedź otrzymasz od owego użytkownika kanału YT - https://www.youtube.com/user/egp23p
Dzieki bardzo. Jednak obejrzalem wszystkie TypeRating wczesniej,ale z FMS mam w/w problem. Trzeba bedzie chyba obejrzec raz jeszcze liczac,ze cos przeoczylem i jest to latwiejsze. Tak czy inaczej dzieki.Achilles12 pisze:Myślę, że na 99% problemów, niedokładności, odpowiedź otrzymasz od owego użytkownika kanału YT - https://www.youtube.com/user/egp23p
Podejście według linii na ND nie jest podejściem "z ręki". To takie nieopublikowane podejście RNAV. Podejście ILS "z ręki", to nastawienie przyrządów na np. podejście ILS, przełączenie przyrządów na odbiór sygnału z ILS i rozłączenie autopilota.marcusr pisze:Zazwyczaj po ulozeniu trasy IFR wszystko ladnie sie wyswietlalo na ND, po wklepaniu arrival na ILS EPPO ukladalo plan (tj drogi) zgodnie z linia pasa przez co nie bylem zmuszony uzywac APP na autopilocie,wiec podejscie ILS wykonalne bylo "z reki".
A co na to mapa podejścia? Wykonuj według niej, a nie według FMS.Problem pojawia sie przy Universal'u.
Nie wiem jak wygląda sytuacja w AIRACu 1311, ale obecnie STAR kończy się na ARBIR, a stamtąd już jest łatwo podejść według opublikowanego podejścia ILS rwy 28.Przykladowa trasa
EPZG -> KELOD -> CZE -> w tym miejscu ustalam arrival na ILS RW28
Generalna zasada jest taka, że Ty pilotujesz w oparciu o opublikowane podejścia, a FMS jest tylko i wyłącznie pomocą nawigacyjną. Nigdy na odwrót!
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Niektóre podejścia wyprowadzają samolot na ścieżkę ILS. Inne zaczynają się racetrackiem od pomocy nawigacyjnej. Tu lepiej zacząć od klasycznego opanowania teorii i praktyki podejść. Mapki, wykonywanie w oparciu o wskaźnik VOR i RMI i tak dalej.Lecac powiedzmy z EPZG ustawiam trase, wklepuje arrival ILS 28 wedle FMS i tu pojawia sie problem polegajacy na tym,ze liczy do jakiejs pomocy nawigacyjnej,a nastepnie ustawia direct EPPO
Dzieki wielkie Panowie.
Problemem bylo to,ze z przyzwyczajenia Honeywella FMS zazywczaj pomoce na podejscie ILS ustawial sam,a w Dashu trzeba zrobic to recznie no i zazwyczaj bylo FMS lecial,a ja monitorowalem,a nie odwrotnie. W sumie o tym nie pomyslalem. Wszystko wyjasnione, gdzie popelnialem blad. Tak to jest jak sie polega zbytnio na FMSie i dopiero sie uczy czegos bardziej zaawansowanego.
Dzieki za pomoc.
Problemem bylo to,ze z przyzwyczajenia Honeywella FMS zazywczaj pomoce na podejscie ILS ustawial sam,a w Dashu trzeba zrobic to recznie no i zazwyczaj bylo FMS lecial,a ja monitorowalem,a nie odwrotnie. W sumie o tym nie pomyslalem. Wszystko wyjasnione, gdzie popelnialem blad. Tak to jest jak sie polega zbytnio na FMSie i dopiero sie uczy czegos bardziej zaawansowanego.
Swiete slowa. Sporo nauki przede mna.wojtek_84 pisze:Niektóre podejścia wyprowadzają samolot na ścieżkę ILS. Inne zaczynają się racetrackiem od pomocy nawigacyjnej. Tu lepiej zacząć od klasycznego opanowania teorii i praktyki podejść. Mapki, wykonywanie w oparciu o wskaźnik VOR i RMI i tak dalej.
Dzieki za pomoc.
Witam.
Zakupiłem niedawno Dash'a i uczę się go razem z filmami egp23p. Jest tam problem już na samym początku przy panelu DC CONTROL i ICE PROTECTION.
Przycisk EXT PWR nie działa. Załączam go i:
- nie widac zew. generatora
- światełka na ICE PROTECTION na klawiszach ENGINE INTAKE nie zaświecają się
A gdy robię test lampek, to także nie świecą się.
Zakupiłem niedawno Dash'a i uczę się go razem z filmami egp23p. Jest tam problem już na samym początku przy panelu DC CONTROL i ICE PROTECTION.
Przycisk EXT PWR nie działa. Załączam go i:
- nie widac zew. generatora
- światełka na ICE PROTECTION na klawiszach ENGINE INTAKE nie zaświecają się
A gdy robię test lampek, to także nie świecą się.
- Załączniki
-
- test.jpg (98.86 KiB) Przejrzano 26834 razy
W7; GTX970; INTEL i7-5930K 3,5GHz; 16 GB
FSGlobal2010
ASN, REX4, SoftClouds
ORBX:Global,Vector,LCEU,Norway,AU,YBBN,YBRM,YBUD,YCDR,YHBA,YPMQ,YSCH
FSGlobal2010
ASN, REX4, SoftClouds
ORBX:Global,Vector,LCEU,Norway,AU,YBBN,YBRM,YBUD,YCDR,YHBA,YPMQ,YSCH
Witajcie. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i wie jak temu zaradzić? Otóż bardzo często gdy na końcowym podejściu wyłączam autopilota żeby przejść na sterowanie ręczne, Dash q400 wystrzeliwuje nagle w górę niczym strzała. Nie muszę chyba mówić że cały lot przez to szlag trafia. Dziób samolotu błyskawicznie podnosi się, staje wręcz do pionu w wyniku czego następuje oczywiście STALL i spadam na ziemię. Zamiast unoszenia się do góry, dzieje się czasem to samo ale w drugą stronę czyli błyskawiczne przechylenie nosa w dół i utrata nośności. Raz tak raz tak. Przy próbie opanowania samolotu, potrafi się obracać na różne sposoby i spada. Cały lot przebiega bez problemów a w chwili wyłączenia AP, dostaje jakiegoś strzała w górę lub w dół. Jakieś sugestie?
-
- Cadet
- Posty: 6
- Rejestracja: pn 19 sty, 2015 20:01
- Skąd jesteś: EPWA
Sprawdź, jak ustawiony jest trymer. Sam nie mam samolotu, ale jest taka możliwość. Z tego co przeczytałem w twoi poście, to z przepustnicą nic się nie dzieje.pitt79 pisze:Witajcie. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i wie jak temu zaradzić? Otóż bardzo często gdy na końcowym podejściu wyłączam autopilota żeby przejść na sterowanie ręczne, Dash q400 wystrzeliwuje nagle w górę niczym strzała. Nie muszę chyba mówić że cały lot przez to szlag trafia. Dziób samolotu błyskawicznie podnosi się, staje wręcz do pionu w wyniku czego następuje oczywiście STALL i spadam na ziemię. Zamiast unoszenia się do góry, dzieje się czasem to samo ale w drugą stronę czyli błyskawiczne przechylenie nosa w dół i utrata nośności. Raz tak raz tak. Przy próbie opanowania samolotu, potrafi się obracać na różne sposoby i spada. Cały lot przebiega bez problemów a w chwili wyłączenia AP, dostaje jakiegoś strzała w górę lub w dół. Jakieś sugestie?
http://majesticsoftware.com/forums/disc ... disconnect
http://majesticsoftware.com/forums/disc ... connection
Może o to chodzi?
Nie jestem ekspertem, mam jeden płatny samolot (który działa bezbłędnie, choc kiedyś robiłem błędy w pilotażu), ale sugeruje problem z trymerem.
http://thebadpilotsblog.blogspot.com/
Mój blog. In English!
Mój blog. In English!
Dzięki za odpowiedź. To może okazać się bardzo pomocne. Jak na razie, skalibrowałem jeszcze raz joystick i wykonałem 2 loty. Póki co, problem się nie pojawił ale nie wiem czy to przypadek czy kalibracja pomogła. Wcześniej nic się nie działo z tym Dashem. Nie latałem nim jakieś 2 miesiące a jak znów go odpaliłem to nagle zaczął świrować.
Czy jest dostępne malowane Travel Service? Wiem że nie mają we flocie ale jest mi potrzebne, jeśli ktoś ma informacje to poproszę.
[ Dodano: Pon 04 Sty, 2016 10:13 ]
Niekatualne zrobiłem sam. Jeśli ktoś jest zainteresowany to na priv. A tak mi to wyszło:
Czy można przypisać skrót klawiszem do przełączania częstotliwości radia pommiędzy stby a active? Chodzi tu nie tylko o ten samolot. W opcjach FSX jest coś takiego jak COM select ale nie działą
[ Dodano: Pon 04 Sty, 2016 10:13 ]
Niekatualne zrobiłem sam. Jeśli ktoś jest zainteresowany to na priv. A tak mi to wyszło:
Czy można przypisać skrót klawiszem do przełączania częstotliwości radia pommiędzy stby a active? Chodzi tu nie tylko o ten samolot. W opcjach FSX jest coś takiego jak COM select ale nie działą
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
No właśnie sprawdziłem i przynajmniej w tym modelu nie działa.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
www.rcklub.jun.pl
Nie mam tego samolotu, ale wydaje się mi, że powinien być jakiś konfigurator a i być może narzędzie do przypisywania funkcji do klawiszy/przycisków. Jeśli nic takiego nie będzie, to zawsze można się uśmiechnąć do pełnej wersji FSUIPC albo LINDA.
http://www.avsim.com/topic/406320-majes ... on-23-new/
http://www.avsim.com/topic/406320-majes ... on-23-new/
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11