PMDG 747-400 Queen of the Skies
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
W EDDF zmieniła się częstotliwość ILS, zobacz jaką masz u sobie i taką stosuj.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
PMDG 747-400X -8i/F
Nowy PMDG 747-400X -8i/F
Skoczek spadochronowy 370 +
Czasza Sabre 2 150
Pokrowiec Javelin Odyssey J3K
Raaadość w sercu z latania
Czasza Sabre 2 150
Pokrowiec Javelin Odyssey J3K
Raaadość w sercu z latania
Witam,
Mam taki temat - przy PMDG 747 + 747F FS9 - upg.9.1 przy widoku SPOT bardzo skaczą mi klatki, od 60 spada do 0, co powoduje skakanie ekranu. Dzieje się tak po odpaleniu [włączeniu] silników, przed [włączeniem silników], gdy samolot jest C/D wszystko jest OK. Czy może ktoś się z tym spotkał?
Aro121
[Znasz może znaki tzw. "przecinki"? No i jakieś dalsze informacje o FSie, dodatkach i wersji samolotu by się przydały... - Rz]
Mam taki temat - przy PMDG 747 + 747F FS9 - upg.9.1 przy widoku SPOT bardzo skaczą mi klatki, od 60 spada do 0, co powoduje skakanie ekranu. Dzieje się tak po odpaleniu [włączeniu] silników, przed [włączeniem silników], gdy samolot jest C/D wszystko jest OK. Czy może ktoś się z tym spotkał?
Aro121
[Znasz może znaki tzw. "przecinki"? No i jakieś dalsze informacje o FSie, dodatkach i wersji samolotu by się przydały... - Rz]
Ostatnio zmieniony śr 10 lut, 2010 20:00 przez aro121, łącznie zmieniany 2 razy.
PMDG dodatek czy warto ?
PMDG 747-8i/F Model Extension for 747-400X dokładnie o to chodzi. Opłaca sie wydać pieniądze na to ?
http://www.precisionmanuals.com/Product ... ategory=13
http://www.precisionmanuals.com/Product ... ategory=13
viewtopic.php?p=93914#93914http://www.precisionmanuals.com/pages/product/748.html pisze:*Note: This product is a visual model extension that uses the underlying PMDG 747-400X simulation for the flight, cockpit and systems models. This product is not intended to simulate the difference in flight characteristics between the 747-400 and the 747-8. This product allows the user to add a high fidelity visual model of the 747-8 to their Flight Simulator X experience.
25$ za sam model zewnętrzny... kpina.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Zakupiłem no cóż :..> to że miałes rację Rzemyczku to juz widziałem przed zakupem. Wszystko z zewnątrz dostało glancu jakby innego niz był. Kręca się turbiny jakby adekwatnej do dźwięku.. no właśnie dźwięk to jest naprawdę szok dla uszu zwłaszcza jak może ktoś posłuchać tego na lepszym sprzęcie..normalnie real. Wygląda to naprawdę lepiej model jest dłuższy dodaje mu większej klasy choćby to ze inaczej się chowa podwozie wszystko jakby z filmu ale jednak FSX. W sumie wydałem te 80$ bo zakupiłem komplet ale to model który trzeba mieć. To gwiazda przestworzy nadal nie podbita charyzma i jakoś przełknę ten szok .Mam przy okazji pytanko. Powtórnie mogę go instalować tylko z moimi namiarami i tylko z połączeniem z netem ? Czy można sie starać o klucz lic czy to juz tylko opcja BOX mi to zapewniała? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz 14 mar, 2010 22:20 przez Piotrst, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Czy PMDG B747-8i ma oprócz modelu zewnętrznego swoje szczególne cechy wyróżniające go od PMDG 747-400, (chodzi mi tu np: o prędkość spalania paliwa, zasięg tej maszyny) czy może jest tak jak było w jego poprzedniku i czy PMDG 747-8i ma dołączoną inna dokumentacje niż ta z 747-400?
P43+Quad core q8300+9600GT
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nie, dokumentacja pewnie też ta sama (na stronie PMDG nie innej niż do -400). Przy okazji, wyszedł SP1.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
W wirtualnym kokpicie się nie da ale jak wejdziesz do kokpitu tego zwykłego to na górze w zakładce THR-"throttle" wyskakuje cała przepustnica wtedy najedź kursorem tam gdzie jest wartość trymera poczekaj sekundkę i się pojawi wartość.
Jeżeli używasz FSX to musiał byś latać z włączonym kokpitem tym w 2D bo tylko tam się da odczytać wartość liczbową trymu.
A jak ma się swoje godziny wylatane w tym pięknym samolocie to się czuje jak jest ustawiony trymer i te liczby nie są aż tak potrzebne wtedy wystarczy sam ten pasek.
[Na znaki interpunkcyjne zabrakło już czasu? - Rz]
Jeżeli używasz FSX to musiał byś latać z włączonym kokpitem tym w 2D bo tylko tam się da odczytać wartość liczbową trymu.
A jak ma się swoje godziny wylatane w tym pięknym samolocie to się czuje jak jest ustawiony trymer i te liczby nie są aż tak potrzebne wtedy wystarczy sam ten pasek.
[Na znaki interpunkcyjne zabrakło już czasu? - Rz]
Ostatnio zmieniony śr 28 kwie, 2010 18:30 przez Rafal102, łącznie zmieniany 1 raz.
P43+Quad core q8300+9600GT
Tak. Najlepiej, jak ten biały zachodzi na zielony jakieś kilka milimetrów do lądowania. Ale nie ma się tym co przejmować bo np: przy lądowaniu po odłączeniu AP, jeśli postępuje się zgodnie z procedurami czyli najważniejsze jest dobranie odpowiedniej prędkości do danego ustawienia klap, przy całym "schodzeniu" to trym jest tak ustawiony że praktycznie nie ma potrzeby go ruszać. Wystarczy wtedy utrzymywać prędkość odpowiednio do masy samolotu i ustawienia właśnie klap.
P43+Quad core q8300+9600GT
Proszę powiedźcie co robię źle, że na wyświetlaczu ND w PMDG 747 nie wyskakuje pasek zniżanie po punkcie TOP OF DESCENT. Czy jest coś co ma kluczowe znaczenie dla tego paska, jakieś konkretne ustawienie?
W FMC wybrałem pas do lądowania, w zakładce legs wszystkie wysokości są tak jak powinno być i po punkcie TOD samolot zaczyna schodzenie ale pasek nie wyskakuje dlaczego tak jest?
P.S Przypuszczam, że powodem bezpośrednim, jest to, że w punkcie TOD VNAV PTH przechodzi w VNAV SPD i przez to mogę tracić chyba ścieżkę schodzenia, tylko co zrobić aby VNAV PTH nie zmieniło się VNAV SPD.
W FMC wybrałem pas do lądowania, w zakładce legs wszystkie wysokości są tak jak powinno być i po punkcie TOD samolot zaczyna schodzenie ale pasek nie wyskakuje dlaczego tak jest?
P.S Przypuszczam, że powodem bezpośrednim, jest to, że w punkcie TOD VNAV PTH przechodzi w VNAV SPD i przez to mogę tracić chyba ścieżkę schodzenia, tylko co zrobić aby VNAV PTH nie zmieniło się VNAV SPD.
P43+Quad core q8300+9600GT
Witam.
Naszło mnie na polatanie sobie czymś ciężkim. Zainstalowałem PMDG 747 i mam problem z klapami :
http://www.snoopy.home.pl/PMDG1.jpg
http://www.snoopy.home.pl/PMDG2.jpg
Tak u mnie wyglądają klapy całkowicie wysunięte.
Wygląda to tak, jakby klapy nie były przymocowane do prowadnic i wysuwają się same prowadnice. Wskaźnik pokazuje prawidłowo poziom wysunięcia, maszyna również zachowuje się jak przy klapach całkowicie wysuniętych.
Problem dotyczy zatem wyłącznie modelu zewnętrznego.
Miał ktoś taki problem albo ma ktoś jakiś pomysł. Kiedyś miałem tego 747 zainstalowanego i było wszystko ok.
FSX SP2, PMDG 747 v.2.1, oczywiście oryginał.
Naszło mnie na polatanie sobie czymś ciężkim. Zainstalowałem PMDG 747 i mam problem z klapami :
http://www.snoopy.home.pl/PMDG1.jpg
http://www.snoopy.home.pl/PMDG2.jpg
Tak u mnie wyglądają klapy całkowicie wysunięte.
Wygląda to tak, jakby klapy nie były przymocowane do prowadnic i wysuwają się same prowadnice. Wskaźnik pokazuje prawidłowo poziom wysunięcia, maszyna również zachowuje się jak przy klapach całkowicie wysuniętych.
Problem dotyczy zatem wyłącznie modelu zewnętrznego.
Miał ktoś taki problem albo ma ktoś jakiś pomysł. Kiedyś miałem tego 747 zainstalowanego i było wszystko ok.
FSX SP2, PMDG 747 v.2.1, oczywiście oryginał.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Ja spotkałem się za to z ciekawym przypadkiem! Otóż lecę sobie normalnie Jumbo podchodząc do lądowania, przełączam na widok zewnętrzny a z trzech silników ciągną się smugi czarnego dymu. Jednak co ciekawe żadnych ostrzeżeń w kabinie nie było a wszystko pracowało normalnie! Wylądowałem też normalnie a dymić zaczęło na pasie już ze wszystkich silników oraz z ogona samolotu (jakby z APU). Żadnych awarii oczywiście nie ustawiałem w menu PMDG. Spotkał się ktoś z Was z czymś takim???
EDIT:
Jeszcze zupełnie inna sprawa więc opisze ją w osobnym poście - chodzi mi o kwestię autolandu w PMDG 747. Otóż najpierw w zakładce APPROACH FMS ustawia się aktualną wagę samolotu przy lądowaniu (ZFW + waga pozostałego paliwa) na podstawie czego FMS oblicza i sugeruje prędkość Vref dla różnych ostawień klap. Potem wybiera się jedną z nich i zatwierdza w FMS. To jest OK ale potem jest pewna niejasność. Po włączeniu się trybu APP i rozpoczęciu autolandu na FCP znikają tryby VNAV i LNAV a uaktywnia się tryb SPEED i wyświetla się w nim wartość prędkości zawsze sporo większa od wybranej Vref. Z kolei prędkość Vref pojawia się jako advisory bug na pasu prędkośći PFD.
W związku z tym nie wiem czy autothrottle będzie automatycznie redukować prędkość na FCP do wartości Vref czy też muszę sam ustawić zaraz na początku autolandu wartość Vref na FCP? Czy wtedy trzeba samodzielnie stopniowo wysuwać klapy wraz ze zmniejszaniem się prędkości zgodnie z wartościami bugów klap na pasku prędkości w PFD aż do wychylenia końcowego ustawionego w FMS czy też można od razu ustawić klapy na to wychylenie?
Kolejna niejasność to moment ustawienia ABS do lądowania. Na forum avsim czytałem, że należy to zrobić PO wysunięciu podwozia (niby podobnie jak w rzeczywistości) bo inaczej ABS nie zadziała. Czy to prawda?
Ostatnia rzecz dotyczy startu. Oczywiście uzbrajam spoilery (Shift+/) ale potem gdy samolot się rozpędza włącza się ostrzeżenie głosowe dotyczące spoilerów i komunikat na EICAS. Musze znów nacisnąć momentalnie klawisz / lub Shift+/, żeby ono zniknęło. Nie wiecie może o co się komputer czepia? Co ciekawe na jednym tutorialu na YouTube tez coś takiego widziałem.
EDIT:
Jeszcze zupełnie inna sprawa więc opisze ją w osobnym poście - chodzi mi o kwestię autolandu w PMDG 747. Otóż najpierw w zakładce APPROACH FMS ustawia się aktualną wagę samolotu przy lądowaniu (ZFW + waga pozostałego paliwa) na podstawie czego FMS oblicza i sugeruje prędkość Vref dla różnych ostawień klap. Potem wybiera się jedną z nich i zatwierdza w FMS. To jest OK ale potem jest pewna niejasność. Po włączeniu się trybu APP i rozpoczęciu autolandu na FCP znikają tryby VNAV i LNAV a uaktywnia się tryb SPEED i wyświetla się w nim wartość prędkości zawsze sporo większa od wybranej Vref. Z kolei prędkość Vref pojawia się jako advisory bug na pasu prędkośći PFD.
W związku z tym nie wiem czy autothrottle będzie automatycznie redukować prędkość na FCP do wartości Vref czy też muszę sam ustawić zaraz na początku autolandu wartość Vref na FCP? Czy wtedy trzeba samodzielnie stopniowo wysuwać klapy wraz ze zmniejszaniem się prędkości zgodnie z wartościami bugów klap na pasku prędkości w PFD aż do wychylenia końcowego ustawionego w FMS czy też można od razu ustawić klapy na to wychylenie?
Kolejna niejasność to moment ustawienia ABS do lądowania. Na forum avsim czytałem, że należy to zrobić PO wysunięciu podwozia (niby podobnie jak w rzeczywistości) bo inaczej ABS nie zadziała. Czy to prawda?
Ostatnia rzecz dotyczy startu. Oczywiście uzbrajam spoilery (Shift+/) ale potem gdy samolot się rozpędza włącza się ostrzeżenie głosowe dotyczące spoilerów i komunikat na EICAS. Musze znów nacisnąć momentalnie klawisz / lub Shift+/, żeby ono zniknęło. Nie wiecie może o co się komputer czepia? Co ciekawe na jednym tutorialu na YouTube tez coś takiego widziałem.
Ostatnio zmieniony pn 31 maja, 2010 23:08 przez Ultor, łącznie zmieniany 1 raz.
Autoland sprowadza maszynę na pas, ale nie kontroluje prędkości, bo skąd ma wiedzieć z jaką prędkością ma w danej chwili lecieć? Ma jeszcze operować klapami?
Klapy się wysuwa stopniowo, w miarę zbliżania się do lotniska i redukowania prędkości. Nie ustawia się końcowej prędkości podejścia na Vref, tylko Vref+poprawka na wiatr.
Nie ustawia się ABSu, tylko autobrake. Ustawia się najczęściej po rozpoczęciu zniżania z przelotowej.
Klapy się wysuwa stopniowo, w miarę zbliżania się do lotniska i redukowania prędkości. Nie ustawia się końcowej prędkości podejścia na Vref, tylko Vref+poprawka na wiatr.
Nie ustawia się ABSu, tylko autobrake. Ustawia się najczęściej po rozpoczęciu zniżania z przelotowej.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Myślałem, że FD bierze prędkość przyziemienia z FMS tak samo jak powiedzmy prędkość zniżania w fazie DESCENT i tak steruje autothrottle aby ją osiągnąć na wysokości radarowej 0 m.
Czyli, że generalne sprawa powinna wyglądać tak:
- po włączeniu się trybu APP ustawić na FCP prędkość Vref+poprawka na wiatr (skąd wziąć ta poprawkę przy okazji się zapytam? To są jakieś takie wzory jak Vref+20 na przykład?)
- potem prędkość zacznie naturalnie spadać i sukcesywnie jak bugi na pasku prędkości PDF będą się pojawiać trzeba odpowiednio ostawiać klapy tak aby przed przyziemieniem były one wychylone zgodnie z wartością Vref wyznaczoną przez FMS.
Faktycznie ABS pokręcił mi się z autobrake! OK, to znaczy ustawia się go jednak przed wychyleniem podwozia jak na większości tutoriali.
Hmm, po przejrzeniu check-list 747 okazuje się, że nie uzbraja się do startu speed-brakes ani spoilerów. Tylko do lądowania.
PS. Co do tego dymienia z silników to znalazłem wyjaśnienie na YouTube: "The problem is that there is a bug with loading the aircraft, so do not load the same engine type 747 twice eg. British airways RR to Cathay Pacific RR, this will trigger the smoke. If you want the same aircraft again just reload your sim and there will be no smoke."
Gwoli ścisłości w tym produkcie symulowane są tylko silniki GE natomiast silniki PW i RR to tylko modele 3D podpięte do modelu matematycznego silnika GE. Może stąd ten bug?
Czyli, że generalne sprawa powinna wyglądać tak:
- po włączeniu się trybu APP ustawić na FCP prędkość Vref+poprawka na wiatr (skąd wziąć ta poprawkę przy okazji się zapytam? To są jakieś takie wzory jak Vref+20 na przykład?)
- potem prędkość zacznie naturalnie spadać i sukcesywnie jak bugi na pasku prędkości PDF będą się pojawiać trzeba odpowiednio ostawiać klapy tak aby przed przyziemieniem były one wychylone zgodnie z wartością Vref wyznaczoną przez FMS.
Faktycznie ABS pokręcił mi się z autobrake! OK, to znaczy ustawia się go jednak przed wychyleniem podwozia jak na większości tutoriali.
Hmm, po przejrzeniu check-list 747 okazuje się, że nie uzbraja się do startu speed-brakes ani spoilerów. Tylko do lądowania.
PS. Co do tego dymienia z silników to znalazłem wyjaśnienie na YouTube: "The problem is that there is a bug with loading the aircraft, so do not load the same engine type 747 twice eg. British airways RR to Cathay Pacific RR, this will trigger the smoke. If you want the same aircraft again just reload your sim and there will be no smoke."
Gwoli ścisłości w tym produkcie symulowane są tylko silniki GE natomiast silniki PW i RR to tylko modele 3D podpięte do modelu matematycznego silnika GE. Może stąd ten bug?
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Jesteś w trybie SPD, więc prędkości brane są o okienka na MCP. Gdybyś był w trybie pionowym VNAV (a AT był w trybie np. THR) , to prędkości byłyby brane z FMC.Myślałem, że FD bierze prędkość przyziemienia z FMS tak samo jak powiedzmy prędkość zniżania w fazie DESCENT i tak steruje autothrottle aby ją osiągnąć na wysokości radarowej 0 m.
viewtopic.php?p=62097&highlight=#62097 (w 747 poprawka do 20 węzłów, minimum to VREF+5).To są jakieś takie wzory jak Vref+20 na przykład?
Nie, to raczej kwestia rodowodu z FS9 (lub po prostu błąd zestawu FSX+skomplikowany samolot). Oprócz modelu zewnętrznego silniki PW i RR mają jeszcze inne zobrazowanie na EICASie, ale to chyba wszystko.Gwoli ścisłości w tym produkcie symulowane są tylko silniki GE natomiast silniki PW i RR to tylko modele 3D podpięte do modelu matematycznego silnika GE. Może stąd ten bug?
Polecam rysunki z http://www.smartcockpit.com/plane/boeing/B747/ , tam jest wszystko ładnie pokazane.- potem prędkość zacznie naturalnie spadać i sukcesywnie jak bugi na pasku prędkości PDF będą się pojawiać trzeba odpowiednio ostawiać klapy tak aby przed przyziemieniem były one wychylone zgodnie z wartością Vref wyznaczoną przez FMS.
Tak, w instrukcji do 744 podane jest to właśnie w takiej kolejności.OK, to znaczy ustawia się go jednak przed wychyleniem podwozia jak na większości tutoriali.
- OK, czyli po prostu dane o pracy autopilota w każdym trybie pochodzą z FMS lub z FCP. Tak więc trzeba wiedzieć skąd każdy tryb pobiera te dane!
- więc rozumiem, że prędkość przyziemienia w 747 wyznacza się według takiej reguły: Vref+5 lub Vref+0.5*Headwind+Gust w zależności od tego, która wartość jest większa. Jednak jeśli poprawka na wiatr przekracza 20 kts to ustawia się wartość Vref+20. A czy wartość wiatru trzeba w FSX brać z ATC czy też z miernika w samolocie?
- na Smartcockpit chyba usunięto te materiały na życzenie Boeinga. http://www.smartcockpit.com/pdf/plane/b ... rams/0004/
- faktycznie odnoszę wrażenie, że FSX nie jest zbyt dobrym środowiskiem na takie skomplikowane modele...
- więc rozumiem, że prędkość przyziemienia w 747 wyznacza się według takiej reguły: Vref+5 lub Vref+0.5*Headwind+Gust w zależności od tego, która wartość jest większa. Jednak jeśli poprawka na wiatr przekracza 20 kts to ustawia się wartość Vref+20. A czy wartość wiatru trzeba w FSX brać z ATC czy też z miernika w samolocie?
- na Smartcockpit chyba usunięto te materiały na życzenie Boeinga. http://www.smartcockpit.com/pdf/plane/b ... rams/0004/
- faktycznie odnoszę wrażenie, że FSX nie jest zbyt dobrym środowiskiem na takie skomplikowane modele...
Ostatnio zmieniony wt 01 cze, 2010 13:56 przez Ultor, łącznie zmieniany 1 raz.