CRZ ALT jest taki jak wpisywałem, wysokość w stopach, a wysokość na punktach pojawia się bezpośrednio po zaprogramowaniu. Zaraz zacznę znowu latać to faktycznie porobię screeny będzie łatwiej, wczoraj zainstalowałem też AIRAC do tego samolotu, właściwie to nigdy nie miałem z tym doczynienia, do FSA też powinno się coś wgrać czy wystarczy ten co zainstalowałem do samolotu?Artur S. pisze: Hmm... Prędkość FMC Ci liczy z automatu (oczywiście możesz ją zmieniać) na podstawie szeregu parametrów, a co do wysokości to trochę dziwne. Po całkowitym zaprogramowaniu FMC wejdź w zakładkę VNAV na stronę 2 - upewnij się że pod 1L (CRZ ALT) jest na pewno pułap który wcześniej wpisywałeś. Upewnij się też że w menu FSa (i PMDG jeżeli jest taka opcja - przyznaję że nie pamiętam a piszę z pamięci) masz system "angielski" (stopy) a nie metryczny. Czy wyższa wysokość pojawia się bezpośrednio po zaprogramowaniu FMC, czy w momencie jak robisz jakieś modyfikacje np. trasy - dodajesz STARa, likwidujesz discontinuity etc.
PMDG 747-400 Queen of the Skies
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Więc jeszcze raz wszystko od początku ze screenami, wg poradnika, pomijam uruchomianie silników i kalbracje, zaczynam od wprowadzenia punktów nawigacyjnych, aha lot Warszawa(EPWA)-Amsterdam(EHAM):
następnie wg poradnika wypełniłem pref init:
wprowadziłem procedurę odlotu
a dalej jak napisano w poradniku wciskam legs by sprawdzić czy nie ma ROUTE DISCONTINUITY i oczywiście nie ma ale już tu widać że nad ostatnim punktem FL wynosi 390, pomimo wprowadzonego CRZ FL 300, wszytkie kolejne punkty do samego końca również mają FL390
Mam jeszcze pytanie co to jest Trans Alt i jak lecę offline jak mam go uzyskać
następnie wg poradnika wypełniłem pref init:
wprowadziłem procedurę odlotu
a dalej jak napisano w poradniku wciskam legs by sprawdzić czy nie ma ROUTE DISCONTINUITY i oczywiście nie ma ale już tu widać że nad ostatnim punktem FL wynosi 390, pomimo wprowadzonego CRZ FL 300, wszytkie kolejne punkty do samego końca również mają FL390
Mam jeszcze pytanie co to jest Trans Alt i jak lecę offline jak mam go uzyskać
Napisz mi jeszcze którą versją 747-400 dokładnie lecisz.
Poproszę jeszcze screen strony VNAV 2/3 (CRZ) zrobiony zarówno po wpisaniu i aktywowaniu trasy jak i po wprowadzeniu wszelkich danych na PERF INT.
Transition Altitude = wysokość bezwzględna przejściowa.
Tu masz przykładowy artykuł. Może ktoś ma pod ręką lepszy.
http://www.kontrola-ruchu-lotniczego.pl ... s1&start=3
Poproszę jeszcze screen strony VNAV 2/3 (CRZ) zrobiony zarówno po wpisaniu i aktywowaniu trasy jak i po wprowadzeniu wszelkich danych na PERF INT.
Transition Altitude = wysokość bezwzględna przejściowa.
Tu masz przykładowy artykuł. Może ktoś ma pod ręką lepszy.
http://www.kontrola-ruchu-lotniczego.pl ... s1&start=3
Zmień w ustawieniach FS'a jednostkę wagi na kg (wysokość w stopach), podobnie kg w load manager i w opcjach PMDG - various.
Zatankuj wiecej paliwa. Na razie nawet przesadnie dużo do celów testowych i znów zobacz czy FMC bedzie chaciał wymusić ten step climb. Jeśli znów już na pasie masz 'Step to xxx now' (z naciskiem na 'now') to ponownie prosze o screeny.
A jeśli bedzie dobrze to pogadamy o tym przecinaniu CRZ ALT przez autopilota jeśli nadal będzie to robić.
Zatankuj wiecej paliwa. Na razie nawet przesadnie dużo do celów testowych i znów zobacz czy FMC bedzie chaciał wymusić ten step climb. Jeśli znów już na pasie masz 'Step to xxx now' (z naciskiem na 'now') to ponownie prosze o screeny.
A jeśli bedzie dobrze to pogadamy o tym przecinaniu CRZ ALT przez autopilota jeśli nadal będzie to robić.
Nie zmieniałem narazie nic kg, stóp, leciałem wg tych screenów co wyżej i teraz nie przeciął FL300, wcisnąłem legs i tak to wygląda, wartości FL nie są stałe i się zmieniają w dół:
Tak sobie lecę teraz do Amsterdamu offline, i skąd mam wiedzieć kiedy rozpocząć zniżanie? Aha wcześniej jak latałem i byłem blisko ustawiłem w FMC DEP/ARR pas do lądowania i procedurę, wogóle nie było reakcji ze strony samolotu leciał cały czas na FL300, mimo że po wybraniu procedury gdzie już pułap przy punktach jest niższy, czy mam wyłączyć vnav i zniżać ręcznie i kiedy?? Dzięki
Obecnie na wyświetlaczu FMC wszystkie FL na punktach wynoszą 300 i dostałem wiadomość MAX ALT FL 258
Tak sobie lecę teraz do Amsterdamu offline, i skąd mam wiedzieć kiedy rozpocząć zniżanie? Aha wcześniej jak latałem i byłem blisko ustawiłem w FMC DEP/ARR pas do lądowania i procedurę, wogóle nie było reakcji ze strony samolotu leciał cały czas na FL300, mimo że po wybraniu procedury gdzie już pułap przy punktach jest niższy, czy mam wyłączyć vnav i zniżać ręcznie i kiedy?? Dzięki
Obecnie na wyświetlaczu FMC wszystkie FL na punktach wynoszą 300 i dostałem wiadomość MAX ALT FL 258
jeśeli wprowadziłeś dane dot. lotniska docelowego itd. to na trasie powinien pojawić sie punkt 'top of descent' t/d. Jeszcze przed jego minieciem należy przygotowac zarowno siebie jak i samolot do schodzenia i podejscia. Jeżeli lecisz offline tak tylko zeby przelecieć, to wystarczy, że po przekroczeniu t/d wkrecisz w okienku altitude wysokość na jaką chcesz zejść (np. wysokość na jakiej chcesz sie znaleść nad ostatnim punktem przed lądowaniem) pamietając ze to wysokość bezwzględna. FMC lecąc w trybie VNAV sam będzie przestrzegał odpowiednich ograniczeń wysokości jeżeli takowe są. W szczególnych sytuacjach (np. wiatr w ogon) FMC może wymagać lekkiego przyhamowamia samolotu przy pomocy spoilerów 'drag required'.
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Można by też było w końcu zagłębić się w instrukcje, a nie traktować forum jako zastępstwo.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Light Planes Captain
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz 23 maja, 2010 20:33
- Skąd jesteś: Radlin
MCP - Mode Control Panel. A mówiąc po ludzku panel, na którym ustawiasz wszystkie wartości autopilota, takie jak wysokość, prędkość, kurs oraz tryby jego pracy. Michał, pytając o to, co robisz w okolicach punktu T/D, pytał, czy przed jego osiągnięciem zmieniasz pułap ustawiony w okienku z wysokością na taki, jaki FMC podaje dla kolejnego, lub jeszcze następnego punktu trasy. Jeśli tego nie zrobisz, samolot nie rozpocznie zniżania.
ATC: Panie Kapitanie, lądując był pan troszkę na lewo od osi pasa...
Kapitan: Zgadza się... a mój pierwszy oficer troszkę na prawo.
Kapitan: Zgadza się... a mój pierwszy oficer troszkę na prawo.
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Tym "problemem" jest to, że FMS od razu sobie liczy step climb. Jednym z rozwiązań może być nie stosowanie step climb (zwłaszcza na krótkich trasach).adiks7 pisze:spoko po prostu będę ustawiał odrazu CRZ ten co mi pokazuje na punktach.
Online/offline?Mam tylko problem często na trasach jest punkt DCT, którego nie mam w FMC, Plany lotu zgodne z AIRAC zainstalowanym w samolocie więc nie wiem dlaczego go nie odnajduje w FMC
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
DCT to nie punkt tylko skrót od "direct" oznacza on, że do kolejnego waypoint'u będziesz leciał bezpośrednio a nie wzdłuż drogi lotniczej. Przykładowo jezeli masz w planie dct ldz, to w lewą kolumnę nie wpisujesz nic, w prawą wpisujesz LDZ i w lewej automatycznie pojawia się DIRECT.adiks7 pisze:Mam tylko problem często na trasach jest punkt DCT, którego nie mam w FMC, Plany lotu zgodne z AIRAC zainstalowanym w samolocie więc nie wiem dlaczego go nie odnajduje w FMC
[ Komentarz dodany przez: RzEmYk: Czw 11 Lis, 2010 12:21 ]
Dyskusja o +/- 100ft na MCP została przeniesiona do HP - Rz
witam, raz jeszcze, dalej ćwicze latanie z FMC, idzie coraz lepiej, miałem narazie jeden udany lot, teraz lecę znowu, i pytanie po wejściu na wysokość przelotową np. dziś FL350, lot z Paryża do TNCM, samolot leci z prędkością jaką sobie wyliczył sam w FMC i taką jaką powinien mieć na punktach i tu problem bo niewiem jak dokładnie się przelicza w FMC mam ustawione 848/FL350, na prędkościomierzu przy 320 zapala się overspeed stąd pytanie czy da się zmniejszyć prędkość w FMC przy punktach bo praktycznie do końca trasy mam 848, czy po prostu hamować samolot. I czy wogóle tak powinno być.
Vmax dla 744 na FL350 to 0.85Ma więc powinien 0.848 lecieć. Jeśli to nie jest kwestia gwałtownych podmuchów wiatru, tylko stały problem sprawdź może jaką masz wyświetlaną prędkość w FSie. Powinieneś mieć ustawioną opcję pokazywania IAS (Indicated Airspeed), a nie TAS (True Airspeed)
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Problem polega na tym, że Mach 0.848 na poziomie 350 to około 290 węzłów więc 320 to niezły overspeed. Czy pod "taśmą" prędkości na PFD na pewno wyświetla się .848 na biało?
Mógłbyś jeszcze podać całkowitą masę samolotu w momencie, w którym pojawia się overspeed? Czy thrust mode na PFD = "SPD"? Rozmumiem, że różowy wskażnik prędkości docelowej wjeżdża już na czerwone "cegiełki"?
Mógłbyś jeszcze podać całkowitą masę samolotu w momencie, w którym pojawia się overspeed? Czy thrust mode na PFD = "SPD"? Rozmumiem, że różowy wskażnik prędkości docelowej wjeżdża już na czerwone "cegiełki"?
Jak się błądzi po omacku, to owszem. Instrukcji nie masz? Poradników na Aztec.pl nie widziałeś?adiks7 pisze:Nie wiem jak ale wyhamowałem i leci dobrze ten samolot to jedna wielka zagadka
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
To nie możliwe żeby pokazywał overspeed, jeśli lecisz z prędkością 0.848 Macha na FL350 powinien z taką prędkością i wysokością pokazywać z 290, a poza tym to w każdym etapie lotu powinieneś obserwować prędkością pokazywaną pod taśma IAS tą na biało przy ziemi jest podawana w GS(Ground Speed), jeśli jesteś już wyżej pokazuje ułamek Macha, zawsze musisz obserwować tą prędkość, bo komputer zawsze może zwariować.
Jeszcze jedna rzecz, podczas wchodzenia na przelotową w zakładce VNAV strona 1, prędkość zawsze powinieneś podawać w IAS, bo jeśli podasz ułamek macha to może się wyświetlić Overspeed, gdyż na niższych wysokościach przypisane są różne prędkości rzeczywiste.
Optymalna wartość dla B747 podczas CLB to do 10000ft 250KIAS, do FL300 to 300KIAS, a dopiero wyżej możesz używać prędkości wyrażonej w ułamku Macha.
Zapoznaj się z optymalnymi prędkościami podczas faz lotu dla B747 i odpowiednimi prędkościami przy wysuwaniu klap.
Zawsze podczas wchodzenia na przelotową od samego momentu startu używaj trybów: CLB ,CLB1 i CLB2 co zapobiegnie windą.
Do wszystkiego dojdziesz z czasem początki są bardzo trudne ale nie warto rezygnować z nauki.
Jeszcze jedna rzecz, podczas wchodzenia na przelotową w zakładce VNAV strona 1, prędkość zawsze powinieneś podawać w IAS, bo jeśli podasz ułamek macha to może się wyświetlić Overspeed, gdyż na niższych wysokościach przypisane są różne prędkości rzeczywiste.
Optymalna wartość dla B747 podczas CLB to do 10000ft 250KIAS, do FL300 to 300KIAS, a dopiero wyżej możesz używać prędkości wyrażonej w ułamku Macha.
Zapoznaj się z optymalnymi prędkościami podczas faz lotu dla B747 i odpowiednimi prędkościami przy wysuwaniu klap.
Zawsze podczas wchodzenia na przelotową od samego momentu startu używaj trybów: CLB ,CLB1 i CLB2 co zapobiegnie windą.
Do wszystkiego dojdziesz z czasem początki są bardzo trudne ale nie warto rezygnować z nauki.
P43+Quad core q8300+9600GT
Chyba od tego co pilot mu nawpisywał bo na pewno nie sam z siebieRafal102 pisze:bo komputer zawsze może zwariować.
Nie prawda! Dla standardowo obciążonego B747 250 węzłów IAS będzie to prędkość poniżej "clean maneuvering speed" zatem do 10 000 stóp musiałby się wznosić z opuszczonymi klapami. Jeżeli nawet istnieje takie lokalne ograniczenie prędkości, to kontrolerzy lotów wiedzą by już przy pierwszym kontakcie radiowym pozwolić załogom ciężkich samolotów rozwinąć wyższą prędkość. Mówiąc np. "No ATC speed restriction".Rafal102 pisze:Optymalna wartość dla B747 podczas CLB to do 10000ft 250KIAS
Mówiłem o teoretycznych prędkościach, wiadomo że pilot jest uzależniony w większości przypadków od komend ATC i także od pogody.
Komputer najczęściej "wariuje sam z siebie", jeśli wykonuje to co pilot wpisał to działa poprawnie.
Komputer najczęściej "wariuje sam z siebie", jeśli wykonuje to co pilot wpisał to działa poprawnie.
Ostatnio zmieniony pn 29 lis, 2010 20:08 przez Rafal102, łącznie zmieniany 1 raz.
P43+Quad core q8300+9600GT
Optymalna prędkość wznoszenia nie jest sztywna i równa się temu, co sobie wyliczy FMC w zakładce CLB.
Wartości 250kt i 300kt są wyssane z palca.
Wartości 250kt i 300kt są wyssane z palca.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
instrukcję mam jak pisałem 2 tygodnie temu tyle że angielska, i poradnik też czytałem stąd moje pytania, poza tym dziękuje wszystkim za pomoc. Jeszcze jedno jak mam samolot w trybie cold dark, po włączeniu bsterii, nie mam możliwości włączenia ext power, nie jest nic podświetlone pod tym przyciskiem a na screenach widziałemkonraf pisze:Jak się błądzi po omacku, to owszem. Instrukcji nie masz? Poradników na Aztec.pl nie widziałeś?adiks7 pisze:Nie wiem jak ale wyhamowałem i leci dobrze ten samolot to jedna wielka zagadka
Z nieco mniejszą pompą niż w przypadku NGX pojawiły się drukowane manuale do 747-400. Jakiś kredyt trzeba by wziąć czy co ?
http://www.precisionmanuals.com/product ... ategory=21
http://www.precisionmanuals.com/product ... ategory=21
Mam pytanie o autoland w 747 PMDG. Podchodzę z ILS, końcowa faza podejścia, APP oczywiście włączone, te trzy diody obok siebie na panelu AP się świecą - czy to wystarczy, żeby samolot "sam" wylądował czy muszę mieć włączoną jakąś "dodatkową" opcję. Dodam, że zawsze wbijam w FMC pas, sposób podejścia, oraz prędkości podejścia (komputer sam je podaje). Z tego względu, że latam wg. defaultowego ATC, nie używam STAR-ów (nie wiem czy ma to coś do rzeczy). W każdym bądź razie, zawsze mniej więcej na wysokości ok. 500m jeżeli nie wyłącze AP, samolot wyrównuje lot i leci nad pasem na tej wysokości.
[ Komentarz dodany przez: RzEmYk: Pon 06 Gru, 2010 16:48 ]
Ta pilnie skrywana tajemnica była opisywana w instrukcji oraz w poradnikach!
[ Komentarz dodany przez: RzEmYk: Pon 06 Gru, 2010 16:48 ]
Ta pilnie skrywana tajemnica była opisywana w instrukcji oraz w poradnikach!
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
[FSX] Konfiguracja IRS - PMDG 747
Pobrałem poradnik konrafa do PMDG 747. Podczas uruchamiania samolotu wszystko idzie świetnie, do czasu gdy chce skonfigurować system IRS. Wprowadzam więc wszystkie potrzebne dane do FMC i nic się nie dzieje, a na dodatek wszystkie ekrany w samolocie są czarne. Nie wiem czy coś źle robię czy jest to jakaś usterka.
P.S Nie wiedziałem czy dać do działu "Dla początkujących" czy "Problemy techniczne".
P.S Nie wiedziałem czy dać do działu "Dla początkujących" czy "Problemy techniczne".
Jest cały wątek o tym samolocie, wystarczyło poszukać.
A co do czarnych ekranów, to podaj jakiego Windowsa używasz, czy masz wyłączony UAC, czy instalowałeś samolot z uprawnieniami admina,
czy uruchamiasz z uprawnieniami admina i na koniec, czy FSa masz zainstalowanego w katalogu Program Files.
A co do czarnych ekranów, to podaj jakiego Windowsa używasz, czy masz wyłączony UAC, czy instalowałeś samolot z uprawnieniami admina,
czy uruchamiasz z uprawnieniami admina i na koniec, czy FSa masz zainstalowanego w katalogu Program Files.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11