ATR-72 Flight1

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

A ono czasami nie przeskakuje w kombinację PFD+EHSI, gdy się jeden monitor wyłączy (minimum jasności)?
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

RzEmYk pisze:Jasność jasnością, ale PFD jest w złym miejscu.
W dobrym jest. Jak ściemnisz jeden ekran do 0, to na drugim wyświetla właśnie to. Ewidentnie ściemniony jest górny ekran. Lewe pokrętło, służy do podkręcenia jasności oraz ustawienia DH, zależnie od tego gdzie klikasz i którym przyciskiem myszy. Cała reszta wygląda ok.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Awatar użytkownika
Adam73
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 174
Rejestracja: pt 11 lip, 2008 21:18
Skąd jesteś: POZnan*

Post autor: Adam73 »

Na tym filmiku od minuty 3:45 jest pokazane jak się rozjaśnia ekrany: http://www.youtube.com/watch?v=SkK-KNu8b8c
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Dzięki wszystkim za pomoc! Kluczem do zagadki było pokrętło od jasności PFD ukryte pod pokrętłem wysokości decyzji:) Wszystko działa!

Dominik
CASSUBIAN GROUP
Awatar użytkownika
Coonts
Cadet
Cadet
Posty: 10
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 23:41
Skąd jesteś: Warszawa/Łańcut

Post autor: Coonts »

Witam!

Panowie chciałbym wyjaśnić pewne nieścisłości. Jak wiecie ATR72 wyposażony jest w EFIS (Electronic Flight Instrument System), który między innymi wyświetla dane na dwóch wyświetlaczach CRT (Cathodic Ray Tubes).
Każdy z pilotów posiada dwa CRT:
- górny to EADI (Electronic Attitude Director Indicator)
- dolny to EHSI (Electronic Horizontal Situation Indicatro)

Pamiętajmy więc że EADI z EHSI nie mogą "zamienić się miejscami".

Za to mogą coś innego: jeśli którykolwiek z nich zostanie wyłączony (właśnie pokrętłami na ECP), to drugi przechodzi w tzw. "Composite Mode" wyświetlając informacje zarówno z EADI jak i EHSI. To właśnie CM widać na jednym ze screenów dominik_d.

Mam nadzieję, że troszkę rozjaśniłem sprawę pomimo rozwiązania problemu.

Pozdrawiam.
Obrazek
Phenom II X2 550 3.52Ghz; 4Gb RAM, HD4850 1Gb; W7HP
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Dobra, jeżeli chodzi o ATRa to zaczynam wymiękać... poza tym, że wyłącza mi się komputer kiedy nim próbuję polecieć, jeszcze jedno mnie zastanawia- podejścia proceduralne.

W Embraer'ach (MCDU) podczas planowania podejścia można wybrać, którą procedurę checemy wykonywać, Y, X, czy Z (dla EPRZ). W ATR takiej opcji nie ma. A nie wszystkie podejścia proceduralne są oparte na radiolatarniach (Y w Rzeszowie). Mamy tylko jedną możliwość. Oczywiści mam aktualną bazę danych. Wiecie, czemu tak jest?

Domino
CASSUBIAN GROUP
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

W wiatraku FMC robi tylko STAR, samo podejście wykonujesz na przyrządach. On w ogóle nie ma podejść wpisanych.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

dominik_d pisze:A nie wszystkie podejścia proceduralne są oparte na radiolatarniach (Y w Rzeszowie).
Jest oparte o radiolatarnie. TELDU, RZ361, ARSOG, EDAXU oraz RZ362 leżą na odpowiednich radialach od RZE VOR.
Dobór podejścia nie jest jakimś większym problemem gdy jest kontroler. W przypadku UNICOMu może być czasami zagwozdką, ale to się rozważa już na etapie briefingu przed lotem.
O ile podejścia ILX X i ILS Z można wykonać przy podejściu z każdego kierunku, o tyle podejście ILS Y służy głównie do podejść ze wschodu.
Przy planowaniu trasy można zakończyć sobie trasę na TELDU albo ASROG i z nich ładnie ustawić się na prostą.

Inna inszość, to możliwość wpisania FIXów oraz PBD (Place Bearing Distance) w zakładce LEGS oraz to, że podejścia instrumentalne wykonuje się w oparciu o instrumenty, a nie FMC.
Dopiero podejścia RNAV wymagają osprzętu RNAV (FMS, INS, GPS, itp.).
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
dominik_d
Cadet
Cadet
Posty: 27
Rejestracja: czw 16 cze, 2011 21:02
Skąd jesteś: Polska

Post autor: dominik_d »

Nie spojrzałem na mapę pod tym kątem. Dzięki wielkie!

Domino
CASSUBIAN GROUP
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

W Polsce na razie tylko Okęcie ma STARy RNAV, w każdym innym miejscu możesz spokojnie wybrać się czymś "klasycznym".
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Snajper
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:24
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Snajper »

Cześć, panowie, był kiedyś w sieci darmowy poradnik do ATR przetłumaczony na nasz ojczysty język. Poradnik był dość obszerny, ze zdjęciami i zamieszczony na jakieś stronie. Czy ktoś jest w posiadaniu albo pamięta adres tejże strony?
Pozdrawiam! :)
Ostatnio zmieniony pt 30 gru, 2011 20:10 przez Snajper, łącznie zmieniany 1 raz.
Tyszek
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 61
Rejestracja: czw 26 maja, 2011 19:45
Skąd jesteś: Białystok

Post autor: Tyszek »

Snajper
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:24
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Snajper »

Hej, dziękuje ale to nie ten.
Tamten był dużo obszerniejszy i o ile dobrze pamiętam był w .doc nie w .pdf.
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

http://www.thesunrise.pl/?s=manual

Najprawdopodobniej chodzi Ci o to.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Snajper
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: sob 01 maja, 2010 20:24
Skąd jesteś: Sosnowiec

Post autor: Snajper »

Tak dokładnie... za żadne skarby nie mogłem tego znaleźć.
Dziękuje i szczęśliwego nowego! :)
Ostatnio zmieniony pt 30 gru, 2011 20:10 przez Snajper, łącznie zmieniany 1 raz.
Piterson
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 60
Rejestracja: pn 07 maja, 2007 23:12
Skąd jesteś: EPWA, EPBC

Post autor: Piterson »

Witam. Jak wiadomo panel 2D ATR72 w monitorach panoramicznych jest nienaturalnie rozciągnięty i tu pytanie: czy udało się Wam go zmodyfikować do naturalnego rozmiaru np. za pomocą plików dostępnych na avsim "widescreen"? Postępuje zgodnie z readme i po edycji nie mam "zegarów", a panel staje się dwukolorowy brązowo-niebieski. Z góry dziękuje za rady.
P.S. FSX, ATR72 F1 (oryginał z SP1a).
Awatar użytkownika
leszek81
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: śr 19 sty, 2011 23:03
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: leszek81 »

Ja modyfikowałem go nieco inaczej. Po prostu stworzyłem swój zestaw instrumentów i wrzucam to na osobny monitor. Wygląda to potem w ten sposób:
http://imageshack.us/photo/my-images/268/kokpit2.jpg/
Jeśli chcesz zrobić coś podobnego to służę pomocą. Jeśli chcesz tylko zmienić rozmiary standardowego panelu to musisz pobawić się z dwoma parametrami w pliku panel.cfg. Oto odpowiedni wpis:

[Window00]
file=F1ATR_MAIN_L.bmp
size_mm=1024
window_size_ratio=1.000
position=0
visible=0
ident=MAIN_PANEL
window_size= 0.333, 1.000
window_pos= 0.333, 0.000


Wpisujesz te dwie linijki i dopasowujesz rozmiar. U mnie to jest dostosowane do układu wielomonitorowego. U ciebie będzie zapewnie coś koło size 0.800 a position 0.150, ale musisz poeksperymentować. Niestety to będzie oznaczało, że w rogach będziesz miał czarną przestrzeń. Dlatego to nie jest rozwiązanie idealne. Plików z avsimu nie próbowałem używać.

pozdrowienia,
Leszek
Ostatnio zmieniony pn 09 sty, 2012 22:40 przez leszek81, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

Można modyfikować panel.cfg ręcznie lub ułatwić sobie pracę z FS Panel Studio. Trzeba pilnować co się wyrzuca, bo niektóre gauge są niewidoczne, ale potrzebne dla ATR w celu np. sprawdzenia licencji.

Zdjęcie mojego ekranu przyrządów do ATR wrzuciłem do październikowego Virtual Pilot. Jak chcesz, to mogę Ci podesłać plik panel.cfg.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Piterson
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 60
Rejestracja: pn 07 maja, 2007 23:12
Skąd jesteś: EPWA, EPBC

Post autor: Piterson »

Bardzo dziękuje za podpowiedzi. W tym miejscu chcę doprecyzować mojego posta: w zasadzie panel 2D jest na swoim miejscu, tj. prawie wszystkie "zegary" rozciągnęły się razem z panelem na boki proporcjonalnie. Inaczej natomiast rzecz się ma z elektronicznym wskaźnikiem zarządzania położeniem EADI, elektronicznym wskaźnikiem sytuacji horyzontalnej EHSI oraz TCAS prędkościomierzem pionowym. Te pozostały po staremu, tj. są w dalszym ciągu okrągłe, natomiast jakby to powiedzieć ramki obudowy zostały rozciągnięte do prostokątów. I tu pytanie: jak zedytować plik cfg odpowiadający za panel, aby trzy powyższe przybrały kształt elipsy, które wpisy za to odpowiadają?
PS. Posiadam tylko jeden 24 calowy monitor. Dlatego przerzucenie czegoś z kokpitu na drugi nie wchodzi w grę.
Awatar użytkownika
leszek81
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: śr 19 sty, 2011 23:03
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: leszek81 »

Hmmm.... ciekawa sytuacja. Mozesz podeslac screena oraz kopie swojego panel.cfg? Wtedy bedzie mozna probowac cos zaradzic. Wyswietlacze sa gaugesami, byc moze zmienione w pliku sa rozmiary tla (czyli bitmapy wrzucanej jako panel) a nie sa zmienione rozmiary zegarow,
Art.Jan
Cadet
Cadet
Posty: 29
Rejestracja: wt 01 lut, 2011 14:13
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Art.Jan »

Mam problem z ATR. Chodzi o to że uruchamiam go z trybu Cold&Dark. Po przeinstalowaniu Windowsa i ponownym zainstalowaniu ATR nie działają w tym trybie przyciski DC External Power i AC Wild External Power. Korzystam z poradnika do ATR ze strony Aztec.pl i postępuję przy rozruchu zgodnie z zaleceniami i kolejnością. Przed reinstalką wszystko działało jak należy. Pomóżcie rozwiązać problem. Pozdrawiam.
nawrot93
Cadet
Cadet
Posty: 38
Rejestracja: pn 14 lip, 2008 01:06
Skąd jesteś: EPGD i EPWR

Post autor: nawrot93 »

Hamulec masz włączony?
Ostatnio zmieniony pt 27 sty, 2012 18:59 przez nawrot93, łącznie zmieniany 1 raz.
GeForce 9600 GT 512 MB
2 GB RAM
Intel Core Duo 2x2,5
Win 7
FS9 FSX
Art.Jan
Cadet
Cadet
Posty: 29
Rejestracja: wt 01 lut, 2011 14:13
Skąd jesteś: EPKK

Post autor: Art.Jan »

Problem rozwiązany chodziło rzeczywiście o hamulec. Dziękuję za szybką odpowiedź i pozdrawiam.
janita
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 52
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 16:08
Skąd jesteś: Jarocin

Post autor: janita »

Zwracam się do Kolegów z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemów po reinstalacji systemu, FS-a i dodatku ATR Flight1. Po zainstalowaniu i próbie wejścia do kokpitu pokazuje się okienko: Invalid licence file oraz następne okno: Aircraft Initializing and Navigational Data Loading Please Stand By.
Na wyświetlaczach PFD i ND są napisy: Invalid license or license file not found. Posiadam wszystkie pliki typu: .lic, .key i Proof_of_Purchase_atr72-500.htm otrzymane w momencie zakupu. Ściągnąłem ponownie z www.flight1 plik instalacyjny i przy próbie jego uruchomienia jest konieczność ustalenia ścieżki do pliku .key co uczyniłem lecz następnym etapem jest już wymóg podania hasła lub 4 cyfr karty kredytowej lecz któż po 7 latach, jak w moim przypadku, mógłby to pamiętać. Posiadany w zbiorach plik instalacyjny nieco wielkością różniący się od co dopiero ściągniętego nie wymaga wpisywania już tych danych. Moje pytanie zatem brzmi: w jakich katalogach muszę umieścić pliki . lic i .key aby spełnić warunki licencji. Dodam, że fsuipc mam zarejestrowany czyli pełny i licencyjny.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że uda mi się jeszcze polatać tym ATR-em.
IC i5-6400 2,7 GHz, Windows 10, RAM 16 GB, nVidia GTX1060 6 GB, MSFS-20, Logitech Extreme 3D Pro, Behringer XTouch Mini
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Napisz do Flight1 powołując się na ich dowód zakupu żeby Ci przypomnieli albo zmienili hasło.
Instalka bez wrappera nie będzie działać poprawnie, bo nie wygeneruje poprawnego klucza produktu.
Musisz zainstalować samolot za pomocą wrappera, najlepiej najnowszego możliwego, który zawiera najnowszą wersję samolotu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
janita
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 52
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 16:08
Skąd jesteś: Jarocin

Post autor: janita »

Nie potrafię wysłać do nich e-maila ponieważ mój adres nie jest przyjmowany (jako nieznany) mimo wpisu takowego w dowodzie zakupu z czego wynikałoby, że ich baza jest okresowo czyszczona i dawne zakupy niemożliwe do odtworzenia a tym bardziej odzyskanie zapomnianego hasła. Ich automatyczny sposób wyboru właściwego tematu do wyjaśnienia powoduje niemożliwość kontaktu z nimi.
A może jest jescze inny sposób kontaktu?
IC i5-6400 2,7 GHz, Windows 10, RAM 16 GB, nVidia GTX1060 6 GB, MSFS-20, Logitech Extreme 3D Pro, Behringer XTouch Mini
Awatar użytkownika
leszek81
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: śr 19 sty, 2011 23:03
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: leszek81 »

Zajrzyj na ich forum supportowe: http://atr.flight1.net/forums/default.asp
Poszukaj wśród postów, pewnie nie jesteś jedyny co zapomniał kodu. A jeśli nie znajdziesz tam rozwiązania to ewentualnie na ich forum napisz. Może ktoś z supportu się odezwie.
janita
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 52
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 16:08
Skąd jesteś: Jarocin

Post autor: janita »

Na ich forum doszedłem do odzyskania wszystkich danych wynikających z numeru zamówienia a więc odzyskałem hasło zamówienia wraz z certyfikatem. Niestety po ściągnięciu najnowszego pliku do reinstalacji i jego uruchomieniu w dalszym ciągu hasło to jest nieweryfikowalne bo zawierające zbyt wiele błędów. Nie ma w tym momencie reinstalacji możliwości posłużenia się certyfikatem (składnia nr zamówienia i jego certyfikatu lub samego certyfikatu). Poddać się?
IC i5-6400 2,7 GHz, Windows 10, RAM 16 GB, nVidia GTX1060 6 GB, MSFS-20, Logitech Extreme 3D Pro, Behringer XTouch Mini
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Nie. Masz wszystkie dane potwierdzające oryginalność posiadanej kopii, więc pisz do supportu o zresetowanie lub zmianę tego hasła.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
janita
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 52
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 16:08
Skąd jesteś: Jarocin

Post autor: janita »

Udało się, więcej miałem chyba szczęścia w poszukiwaniu właściwego sposobu rozwiązania niż wiedziałem jak tego dokonać. W końcu otrzymałem nowy plik licencyjny i być może jakieś zmiany zostały dokonane w kluczu, choć zmiana daty nie nastąpiła. Jednak tak do końca to instalacja zamoczynna nie jest bo ręcznie musiałem skopiować .lic do katalogu głównego FS-a.
Bardzo dziękuję za pomoc i za podtrzymanie w uporze dążenia do celu. Mogę dalej latać jedną z ulubionych maszyn.
IC i5-6400 2,7 GHz, Windows 10, RAM 16 GB, nVidia GTX1060 6 GB, MSFS-20, Logitech Extreme 3D Pro, Behringer XTouch Mini
Awatar użytkownika
leszek81
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: śr 19 sty, 2011 23:03
Skąd jesteś: Warszawa

problem z AP

Post autor: leszek81 »

Czy ktoś z was spotkał się z taką sytuacją:
FMC zaprogramowane na trasę z EPRZ do EPWA, pierwszy punkt trasy VELAX. Start z RWY27 i od kontro nakaz lotu z kursem pasa, na FL100 dostaję zezwolenie na DIR na LIMVI, w FMC wklepuję direct, trasa na wyświetlaczu poprawnie zmieniona, punkt LIMVI różowy, więc wykonuję powoli zakręt w prawo i przełączam AP z HDG na NAV. I tu zaczynają się schody. Mimo, że samolot jest odchylony od prostej na LIMVI zaledwie o 10 stopni, AP zaczyna kołysać maszyną i robić weżyka wokół trasy. Ponieważ jestem online to nie eksperymentuję dalej, tylko przełączam na HDG i resztę trasy wykonuję tylko na HDG i ręcznie... Źle wyliczony jest też TOD bo FMC głupieje, więc przypomniałem sobie ręczne wyliczanie czasu potrzebnego na zniżanie :)

Pytanie, czy ktoś tak miał? Czy popełniłem jakiś błąd przy przeprogramowaniu FMC czy to bug samolotu? Spróbuję to jutro powtórzyć offline, żeby zobaczyć czy po paru wężykach on się uspokoi czy będzie tak leciał cały czas. Wiatr był 55 kt praktycznie idealnie czołowy.

pozdrowienia,
Leszek
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

Rozumiem, że punkt LIMVI miałeś już wcześniej w planie lotu i direct nie tyle wklepałeś, co wybrałeś z listy, czy tak?
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Awatar użytkownika
leszek81
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: śr 19 sty, 2011 23:03
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: leszek81 »

dokładnie tak. Wybrałem z LIMVI z listy i kliknąłem na szczyt listy. Wczoraj powtórzyłem ten lot offline, uzbroiłem VNAVa nieco wcześniej bo na FL65 i zadziałało bez zarzutu... Więc zaczynam podejrzewać, że to był tylko bug, nie mój błąd....

pozdr,
Leszek
Awatar użytkownika
shaman
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 191
Rejestracja: pt 11 kwie, 2008 00:05
Skąd jesteś: Częstochowa

Post autor: shaman »

ATR nie posiada trybu VNAV, jedynie LNAV, czyli nawigacja pozioma.
C2D E8400@3.5Ghz,ASUS P5Q-E,DDR2 OCZ SLI Ready 800Mhz,GTX260,Chieftec 550W,HDD1TB,LCD 22'',Saitek Cyborg X
Awatar użytkownika
leszek81
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 115
Rejestracja: śr 19 sty, 2011 23:03
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: leszek81 »

oczywiście chodziło mi o LNAV. ALT i utrzymywanie IAS też były uzbrojone. Ale problem dotyczył jedynie trzymania kursu. Wznoszenie przebiegało jak należy.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Witam

Wczoraj zrobiłem sobie testowy locik off-line i miałem podobne problemy. Trasa EPKK-EPPO. Do pewnego punktu (tryb LNAV) samolot leciał ładnie i trzymał się trasy. Po kolejnej zmianie kursu samolot zaczął lecieć wężykiem. W FMC ustawiałem kolejny punkt trasy tak, żeby już nie musiał na niego się kierować, tylko od razu direct na niego. I to samo. Wężyk. Co dziwne, włączyłem HDG i też nie leciał prosto, tylko wężykował. Wyglądało to tak, jakby AP trzymał tylko ALT, a z trybem poziomym miał jakieś problemy.
ATR do FS2004, wersja BOX (SP3).

Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
mbucholski
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 283
Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
Skąd jesteś: Maastricht

Post autor: mbucholski »

Raz na kilkadziesiąt lotów ATR-em mi się zdarzyło coś podobnego. Przed LFPG na dolocie A/P zgłupiał i musiałem go całego odłączyć. To był rok 2010, więc szczegóły mi wyleciały z głowy.
Również FS9 i BOX.
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

Ja też to miałem rok temu (właśnie sprawdziłem w raportach linii). Coś mi się kojarzy, że była jakaś niezgodność w ustalaniu gdzie jest północ pomiędzy przyrządami. O ile pamiętam, to przyczyną był jakiś dziwny skrót klawiszowy w FS, niestety nie zapisałem co to było. W raporcie została tylko informacja "Tryb poziomy autopilota ulegl awarii. Samolot lata wężykiem. Przeszedlem na ręczne." Więcej się nie powtórzyło.
Wersja ta sama.

[EDIT]
Jeszcze znalazłem informację w raporcie, że FSAcars zarejestrował podejście na pas 09 w EPRZ, podczas gdy podchodziłem na 27, czyli FS-owi kompletnie pomyliły się kierunki (Acars bierze kierunki prosto z FS).
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
maciej.godyn
Cadet
Cadet
Posty: 1
Rejestracja: pn 11 mar, 2013 08:34
Skąd jesteś: Kraków

Flight1 ATR 72-500 problem z mouse macro

Post autor: maciej.godyn »

WITAM!

Mam następujący problem, może ktoś się już spotkał z tym. Otóż, kiedy tworzę makro myszy dla panelu overhead w ATR i przypisze makro do gaugesa F1ATRB.gau (np EXT DC PWR) to makro działa, ale jak np chce zrobić makro dla włączania baterii to mi wykrywa plik window.dll i makro nie działa. Jakieś pomysły?
kinimod2010
Cadet
Cadet
Posty: 3
Rejestracja: pn 08 kwie, 2013 19:42
Skąd jesteś: EPKK

F1 ATR 72-500 Problem z PFD i ND

Post autor: kinimod2010 »

Witam
Mam problem z PFD i ND w ATR 72-500. Dokładniej to po włączeniu baterii wyświetlacze PFD i ND włączają się na 5-10 sekund po czym gasną i nie da sie ich ponownie uruchomić (a przynajmniej ja nie umiem - dopiero zaczynam latać na ATR72). Wszystko robię wg checklisty i nic. Nie znalazłem odpowiedzi w manualu, więc piszę tutaj.

PS. Mam FSX+SP1+SP2, F1 ATR 72-500, FSUIPC niezarejestrowany.

Bardzo proszę o pomoc.

Dominik
ODPOWIEDZ