ATR-72 Flight1
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
W dobrym jest. Jak ściemnisz jeden ekran do 0, to na drugim wyświetla właśnie to. Ewidentnie ściemniony jest górny ekran. Lewe pokrętło, służy do podkręcenia jasności oraz ustawienia DH, zależnie od tego gdzie klikasz i którym przyciskiem myszy. Cała reszta wygląda ok.RzEmYk pisze:Jasność jasnością, ale PFD jest w złym miejscu.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Na tym filmiku od minuty 3:45 jest pokazane jak się rozjaśnia ekrany: http://www.youtube.com/watch?v=SkK-KNu8b8c
Witam!
Panowie chciałbym wyjaśnić pewne nieścisłości. Jak wiecie ATR72 wyposażony jest w EFIS (Electronic Flight Instrument System), który między innymi wyświetla dane na dwóch wyświetlaczach CRT (Cathodic Ray Tubes).
Każdy z pilotów posiada dwa CRT:
- górny to EADI (Electronic Attitude Director Indicator)
- dolny to EHSI (Electronic Horizontal Situation Indicatro)
Pamiętajmy więc że EADI z EHSI nie mogą "zamienić się miejscami".
Za to mogą coś innego: jeśli którykolwiek z nich zostanie wyłączony (właśnie pokrętłami na ECP), to drugi przechodzi w tzw. "Composite Mode" wyświetlając informacje zarówno z EADI jak i EHSI. To właśnie CM widać na jednym ze screenów dominik_d.
Mam nadzieję, że troszkę rozjaśniłem sprawę pomimo rozwiązania problemu.
Pozdrawiam.
Panowie chciałbym wyjaśnić pewne nieścisłości. Jak wiecie ATR72 wyposażony jest w EFIS (Electronic Flight Instrument System), który między innymi wyświetla dane na dwóch wyświetlaczach CRT (Cathodic Ray Tubes).
Każdy z pilotów posiada dwa CRT:
- górny to EADI (Electronic Attitude Director Indicator)
- dolny to EHSI (Electronic Horizontal Situation Indicatro)
Pamiętajmy więc że EADI z EHSI nie mogą "zamienić się miejscami".
Za to mogą coś innego: jeśli którykolwiek z nich zostanie wyłączony (właśnie pokrętłami na ECP), to drugi przechodzi w tzw. "Composite Mode" wyświetlając informacje zarówno z EADI jak i EHSI. To właśnie CM widać na jednym ze screenów dominik_d.
Mam nadzieję, że troszkę rozjaśniłem sprawę pomimo rozwiązania problemu.
Pozdrawiam.
Dobra, jeżeli chodzi o ATRa to zaczynam wymiękać... poza tym, że wyłącza mi się komputer kiedy nim próbuję polecieć, jeszcze jedno mnie zastanawia- podejścia proceduralne.
W Embraer'ach (MCDU) podczas planowania podejścia można wybrać, którą procedurę checemy wykonywać, Y, X, czy Z (dla EPRZ). W ATR takiej opcji nie ma. A nie wszystkie podejścia proceduralne są oparte na radiolatarniach (Y w Rzeszowie). Mamy tylko jedną możliwość. Oczywiści mam aktualną bazę danych. Wiecie, czemu tak jest?
Domino
W Embraer'ach (MCDU) podczas planowania podejścia można wybrać, którą procedurę checemy wykonywać, Y, X, czy Z (dla EPRZ). W ATR takiej opcji nie ma. A nie wszystkie podejścia proceduralne są oparte na radiolatarniach (Y w Rzeszowie). Mamy tylko jedną możliwość. Oczywiści mam aktualną bazę danych. Wiecie, czemu tak jest?
Domino
CASSUBIAN GROUP
W wiatraku FMC robi tylko STAR, samo podejście wykonujesz na przyrządach. On w ogóle nie ma podejść wpisanych.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Jest oparte o radiolatarnie. TELDU, RZ361, ARSOG, EDAXU oraz RZ362 leżą na odpowiednich radialach od RZE VOR.dominik_d pisze:A nie wszystkie podejścia proceduralne są oparte na radiolatarniach (Y w Rzeszowie).
Dobór podejścia nie jest jakimś większym problemem gdy jest kontroler. W przypadku UNICOMu może być czasami zagwozdką, ale to się rozważa już na etapie briefingu przed lotem.
O ile podejścia ILX X i ILS Z można wykonać przy podejściu z każdego kierunku, o tyle podejście ILS Y służy głównie do podejść ze wschodu.
Przy planowaniu trasy można zakończyć sobie trasę na TELDU albo ASROG i z nich ładnie ustawić się na prostą.
Inna inszość, to możliwość wpisania FIXów oraz PBD (Place Bearing Distance) w zakładce LEGS oraz to, że podejścia instrumentalne wykonuje się w oparciu o instrumenty, a nie FMC.
Dopiero podejścia RNAV wymagają osprzętu RNAV (FMS, INS, GPS, itp.).
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
W Polsce na razie tylko Okęcie ma STARy RNAV, w każdym innym miejscu możesz spokojnie wybrać się czymś "klasycznym".
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Cześć, panowie, był kiedyś w sieci darmowy poradnik do ATR przetłumaczony na nasz ojczysty język. Poradnik był dość obszerny, ze zdjęciami i zamieszczony na jakieś stronie. Czy ktoś jest w posiadaniu albo pamięta adres tejże strony?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pt 30 gru, 2011 20:10 przez Snajper, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.aztec.pl/pliki/PoradnikATRF1.rar
Czyżby ten?
Czyżby ten?
Witam. Jak wiadomo panel 2D ATR72 w monitorach panoramicznych jest nienaturalnie rozciągnięty i tu pytanie: czy udało się Wam go zmodyfikować do naturalnego rozmiaru np. za pomocą plików dostępnych na avsim "widescreen"? Postępuje zgodnie z readme i po edycji nie mam "zegarów", a panel staje się dwukolorowy brązowo-niebieski. Z góry dziękuje za rady.
P.S. FSX, ATR72 F1 (oryginał z SP1a).
P.S. FSX, ATR72 F1 (oryginał z SP1a).
Ja modyfikowałem go nieco inaczej. Po prostu stworzyłem swój zestaw instrumentów i wrzucam to na osobny monitor. Wygląda to potem w ten sposób:
http://imageshack.us/photo/my-images/268/kokpit2.jpg/
Jeśli chcesz zrobić coś podobnego to służę pomocą. Jeśli chcesz tylko zmienić rozmiary standardowego panelu to musisz pobawić się z dwoma parametrami w pliku panel.cfg. Oto odpowiedni wpis:
[Window00]
file=F1ATR_MAIN_L.bmp
size_mm=1024
window_size_ratio=1.000
position=0
visible=0
ident=MAIN_PANEL
window_size= 0.333, 1.000
window_pos= 0.333, 0.000
Wpisujesz te dwie linijki i dopasowujesz rozmiar. U mnie to jest dostosowane do układu wielomonitorowego. U ciebie będzie zapewnie coś koło size 0.800 a position 0.150, ale musisz poeksperymentować. Niestety to będzie oznaczało, że w rogach będziesz miał czarną przestrzeń. Dlatego to nie jest rozwiązanie idealne. Plików z avsimu nie próbowałem używać.
pozdrowienia,
Leszek
http://imageshack.us/photo/my-images/268/kokpit2.jpg/
Jeśli chcesz zrobić coś podobnego to służę pomocą. Jeśli chcesz tylko zmienić rozmiary standardowego panelu to musisz pobawić się z dwoma parametrami w pliku panel.cfg. Oto odpowiedni wpis:
[Window00]
file=F1ATR_MAIN_L.bmp
size_mm=1024
window_size_ratio=1.000
position=0
visible=0
ident=MAIN_PANEL
window_size= 0.333, 1.000
window_pos= 0.333, 0.000
Wpisujesz te dwie linijki i dopasowujesz rozmiar. U mnie to jest dostosowane do układu wielomonitorowego. U ciebie będzie zapewnie coś koło size 0.800 a position 0.150, ale musisz poeksperymentować. Niestety to będzie oznaczało, że w rogach będziesz miał czarną przestrzeń. Dlatego to nie jest rozwiązanie idealne. Plików z avsimu nie próbowałem używać.
pozdrowienia,
Leszek
Ostatnio zmieniony pn 09 sty, 2012 22:40 przez leszek81, łącznie zmieniany 1 raz.
Można modyfikować panel.cfg ręcznie lub ułatwić sobie pracę z FS Panel Studio. Trzeba pilnować co się wyrzuca, bo niektóre gauge są niewidoczne, ale potrzebne dla ATR w celu np. sprawdzenia licencji.
Zdjęcie mojego ekranu przyrządów do ATR wrzuciłem do październikowego Virtual Pilot. Jak chcesz, to mogę Ci podesłać plik panel.cfg.
Zdjęcie mojego ekranu przyrządów do ATR wrzuciłem do październikowego Virtual Pilot. Jak chcesz, to mogę Ci podesłać plik panel.cfg.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Bardzo dziękuje za podpowiedzi. W tym miejscu chcę doprecyzować mojego posta: w zasadzie panel 2D jest na swoim miejscu, tj. prawie wszystkie "zegary" rozciągnęły się razem z panelem na boki proporcjonalnie. Inaczej natomiast rzecz się ma z elektronicznym wskaźnikiem zarządzania położeniem EADI, elektronicznym wskaźnikiem sytuacji horyzontalnej EHSI oraz TCAS prędkościomierzem pionowym. Te pozostały po staremu, tj. są w dalszym ciągu okrągłe, natomiast jakby to powiedzieć ramki obudowy zostały rozciągnięte do prostokątów. I tu pytanie: jak zedytować plik cfg odpowiadający za panel, aby trzy powyższe przybrały kształt elipsy, które wpisy za to odpowiadają?
PS. Posiadam tylko jeden 24 calowy monitor. Dlatego przerzucenie czegoś z kokpitu na drugi nie wchodzi w grę.
PS. Posiadam tylko jeden 24 calowy monitor. Dlatego przerzucenie czegoś z kokpitu na drugi nie wchodzi w grę.
Mam problem z ATR. Chodzi o to że uruchamiam go z trybu Cold&Dark. Po przeinstalowaniu Windowsa i ponownym zainstalowaniu ATR nie działają w tym trybie przyciski DC External Power i AC Wild External Power. Korzystam z poradnika do ATR ze strony Aztec.pl i postępuję przy rozruchu zgodnie z zaleceniami i kolejnością. Przed reinstalką wszystko działało jak należy. Pomóżcie rozwiązać problem. Pozdrawiam.
Zwracam się do Kolegów z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemów po reinstalacji systemu, FS-a i dodatku ATR Flight1. Po zainstalowaniu i próbie wejścia do kokpitu pokazuje się okienko: Invalid licence file oraz następne okno: Aircraft Initializing and Navigational Data Loading Please Stand By.
Na wyświetlaczach PFD i ND są napisy: Invalid license or license file not found. Posiadam wszystkie pliki typu: .lic, .key i Proof_of_Purchase_atr72-500.htm otrzymane w momencie zakupu. Ściągnąłem ponownie z www.flight1 plik instalacyjny i przy próbie jego uruchomienia jest konieczność ustalenia ścieżki do pliku .key co uczyniłem lecz następnym etapem jest już wymóg podania hasła lub 4 cyfr karty kredytowej lecz któż po 7 latach, jak w moim przypadku, mógłby to pamiętać. Posiadany w zbiorach plik instalacyjny nieco wielkością różniący się od co dopiero ściągniętego nie wymaga wpisywania już tych danych. Moje pytanie zatem brzmi: w jakich katalogach muszę umieścić pliki . lic i .key aby spełnić warunki licencji. Dodam, że fsuipc mam zarejestrowany czyli pełny i licencyjny.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że uda mi się jeszcze polatać tym ATR-em.
Na wyświetlaczach PFD i ND są napisy: Invalid license or license file not found. Posiadam wszystkie pliki typu: .lic, .key i Proof_of_Purchase_atr72-500.htm otrzymane w momencie zakupu. Ściągnąłem ponownie z www.flight1 plik instalacyjny i przy próbie jego uruchomienia jest konieczność ustalenia ścieżki do pliku .key co uczyniłem lecz następnym etapem jest już wymóg podania hasła lub 4 cyfr karty kredytowej lecz któż po 7 latach, jak w moim przypadku, mógłby to pamiętać. Posiadany w zbiorach plik instalacyjny nieco wielkością różniący się od co dopiero ściągniętego nie wymaga wpisywania już tych danych. Moje pytanie zatem brzmi: w jakich katalogach muszę umieścić pliki . lic i .key aby spełnić warunki licencji. Dodam, że fsuipc mam zarejestrowany czyli pełny i licencyjny.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że uda mi się jeszcze polatać tym ATR-em.
IC i5-6400 2,7 GHz, Windows 10, RAM 16 GB, nVidia GTX1060 6 GB, MSFS-20, Logitech Extreme 3D Pro, Behringer XTouch Mini
Napisz do Flight1 powołując się na ich dowód zakupu żeby Ci przypomnieli albo zmienili hasło.
Instalka bez wrappera nie będzie działać poprawnie, bo nie wygeneruje poprawnego klucza produktu.
Musisz zainstalować samolot za pomocą wrappera, najlepiej najnowszego możliwego, który zawiera najnowszą wersję samolotu.
Instalka bez wrappera nie będzie działać poprawnie, bo nie wygeneruje poprawnego klucza produktu.
Musisz zainstalować samolot za pomocą wrappera, najlepiej najnowszego możliwego, który zawiera najnowszą wersję samolotu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Nie potrafię wysłać do nich e-maila ponieważ mój adres nie jest przyjmowany (jako nieznany) mimo wpisu takowego w dowodzie zakupu z czego wynikałoby, że ich baza jest okresowo czyszczona i dawne zakupy niemożliwe do odtworzenia a tym bardziej odzyskanie zapomnianego hasła. Ich automatyczny sposób wyboru właściwego tematu do wyjaśnienia powoduje niemożliwość kontaktu z nimi.
A może jest jescze inny sposób kontaktu?
A może jest jescze inny sposób kontaktu?
IC i5-6400 2,7 GHz, Windows 10, RAM 16 GB, nVidia GTX1060 6 GB, MSFS-20, Logitech Extreme 3D Pro, Behringer XTouch Mini
Zajrzyj na ich forum supportowe: http://atr.flight1.net/forums/default.asp
Poszukaj wśród postów, pewnie nie jesteś jedyny co zapomniał kodu. A jeśli nie znajdziesz tam rozwiązania to ewentualnie na ich forum napisz. Może ktoś z supportu się odezwie.
Poszukaj wśród postów, pewnie nie jesteś jedyny co zapomniał kodu. A jeśli nie znajdziesz tam rozwiązania to ewentualnie na ich forum napisz. Może ktoś z supportu się odezwie.
Na ich forum doszedłem do odzyskania wszystkich danych wynikających z numeru zamówienia a więc odzyskałem hasło zamówienia wraz z certyfikatem. Niestety po ściągnięciu najnowszego pliku do reinstalacji i jego uruchomieniu w dalszym ciągu hasło to jest nieweryfikowalne bo zawierające zbyt wiele błędów. Nie ma w tym momencie reinstalacji możliwości posłużenia się certyfikatem (składnia nr zamówienia i jego certyfikatu lub samego certyfikatu). Poddać się?
IC i5-6400 2,7 GHz, Windows 10, RAM 16 GB, nVidia GTX1060 6 GB, MSFS-20, Logitech Extreme 3D Pro, Behringer XTouch Mini
Nie. Masz wszystkie dane potwierdzające oryginalność posiadanej kopii, więc pisz do supportu o zresetowanie lub zmianę tego hasła.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Udało się, więcej miałem chyba szczęścia w poszukiwaniu właściwego sposobu rozwiązania niż wiedziałem jak tego dokonać. W końcu otrzymałem nowy plik licencyjny i być może jakieś zmiany zostały dokonane w kluczu, choć zmiana daty nie nastąpiła. Jednak tak do końca to instalacja zamoczynna nie jest bo ręcznie musiałem skopiować .lic do katalogu głównego FS-a.
Bardzo dziękuję za pomoc i za podtrzymanie w uporze dążenia do celu. Mogę dalej latać jedną z ulubionych maszyn.
Bardzo dziękuję za pomoc i za podtrzymanie w uporze dążenia do celu. Mogę dalej latać jedną z ulubionych maszyn.
IC i5-6400 2,7 GHz, Windows 10, RAM 16 GB, nVidia GTX1060 6 GB, MSFS-20, Logitech Extreme 3D Pro, Behringer XTouch Mini
problem z AP
Czy ktoś z was spotkał się z taką sytuacją:
FMC zaprogramowane na trasę z EPRZ do EPWA, pierwszy punkt trasy VELAX. Start z RWY27 i od kontro nakaz lotu z kursem pasa, na FL100 dostaję zezwolenie na DIR na LIMVI, w FMC wklepuję direct, trasa na wyświetlaczu poprawnie zmieniona, punkt LIMVI różowy, więc wykonuję powoli zakręt w prawo i przełączam AP z HDG na NAV. I tu zaczynają się schody. Mimo, że samolot jest odchylony od prostej na LIMVI zaledwie o 10 stopni, AP zaczyna kołysać maszyną i robić weżyka wokół trasy. Ponieważ jestem online to nie eksperymentuję dalej, tylko przełączam na HDG i resztę trasy wykonuję tylko na HDG i ręcznie... Źle wyliczony jest też TOD bo FMC głupieje, więc przypomniałem sobie ręczne wyliczanie czasu potrzebnego na zniżanie
Pytanie, czy ktoś tak miał? Czy popełniłem jakiś błąd przy przeprogramowaniu FMC czy to bug samolotu? Spróbuję to jutro powtórzyć offline, żeby zobaczyć czy po paru wężykach on się uspokoi czy będzie tak leciał cały czas. Wiatr był 55 kt praktycznie idealnie czołowy.
pozdrowienia,
Leszek
FMC zaprogramowane na trasę z EPRZ do EPWA, pierwszy punkt trasy VELAX. Start z RWY27 i od kontro nakaz lotu z kursem pasa, na FL100 dostaję zezwolenie na DIR na LIMVI, w FMC wklepuję direct, trasa na wyświetlaczu poprawnie zmieniona, punkt LIMVI różowy, więc wykonuję powoli zakręt w prawo i przełączam AP z HDG na NAV. I tu zaczynają się schody. Mimo, że samolot jest odchylony od prostej na LIMVI zaledwie o 10 stopni, AP zaczyna kołysać maszyną i robić weżyka wokół trasy. Ponieważ jestem online to nie eksperymentuję dalej, tylko przełączam na HDG i resztę trasy wykonuję tylko na HDG i ręcznie... Źle wyliczony jest też TOD bo FMC głupieje, więc przypomniałem sobie ręczne wyliczanie czasu potrzebnego na zniżanie
Pytanie, czy ktoś tak miał? Czy popełniłem jakiś błąd przy przeprogramowaniu FMC czy to bug samolotu? Spróbuję to jutro powtórzyć offline, żeby zobaczyć czy po paru wężykach on się uspokoi czy będzie tak leciał cały czas. Wiatr był 55 kt praktycznie idealnie czołowy.
pozdrowienia,
Leszek
Rozumiem, że punkt LIMVI miałeś już wcześniej w planie lotu i direct nie tyle wklepałeś, co wybrałeś z listy, czy tak?
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Witam
Wczoraj zrobiłem sobie testowy locik off-line i miałem podobne problemy. Trasa EPKK-EPPO. Do pewnego punktu (tryb LNAV) samolot leciał ładnie i trzymał się trasy. Po kolejnej zmianie kursu samolot zaczął lecieć wężykiem. W FMC ustawiałem kolejny punkt trasy tak, żeby już nie musiał na niego się kierować, tylko od razu direct na niego. I to samo. Wężyk. Co dziwne, włączyłem HDG i też nie leciał prosto, tylko wężykował. Wyglądało to tak, jakby AP trzymał tylko ALT, a z trybem poziomym miał jakieś problemy.
ATR do FS2004, wersja BOX (SP3).
Pozdrawiam
Wczoraj zrobiłem sobie testowy locik off-line i miałem podobne problemy. Trasa EPKK-EPPO. Do pewnego punktu (tryb LNAV) samolot leciał ładnie i trzymał się trasy. Po kolejnej zmianie kursu samolot zaczął lecieć wężykiem. W FMC ustawiałem kolejny punkt trasy tak, żeby już nie musiał na niego się kierować, tylko od razu direct na niego. I to samo. Wężyk. Co dziwne, włączyłem HDG i też nie leciał prosto, tylko wężykował. Wyglądało to tak, jakby AP trzymał tylko ALT, a z trybem poziomym miał jakieś problemy.
ATR do FS2004, wersja BOX (SP3).
Pozdrawiam
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Ja też to miałem rok temu (właśnie sprawdziłem w raportach linii). Coś mi się kojarzy, że była jakaś niezgodność w ustalaniu gdzie jest północ pomiędzy przyrządami. O ile pamiętam, to przyczyną był jakiś dziwny skrót klawiszowy w FS, niestety nie zapisałem co to było. W raporcie została tylko informacja "Tryb poziomy autopilota ulegl awarii. Samolot lata wężykiem. Przeszedlem na ręczne." Więcej się nie powtórzyło.
Wersja ta sama.
[EDIT]
Jeszcze znalazłem informację w raporcie, że FSAcars zarejestrował podejście na pas 09 w EPRZ, podczas gdy podchodziłem na 27, czyli FS-owi kompletnie pomyliły się kierunki (Acars bierze kierunki prosto z FS).
Wersja ta sama.
[EDIT]
Jeszcze znalazłem informację w raporcie, że FSAcars zarejestrował podejście na pas 09 w EPRZ, podczas gdy podchodziłem na 27, czyli FS-owi kompletnie pomyliły się kierunki (Acars bierze kierunki prosto z FS).
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
-
- Cadet
- Posty: 1
- Rejestracja: pn 11 mar, 2013 08:34
- Skąd jesteś: Kraków
Flight1 ATR 72-500 problem z mouse macro
WITAM!
Mam następujący problem, może ktoś się już spotkał z tym. Otóż, kiedy tworzę makro myszy dla panelu overhead w ATR i przypisze makro do gaugesa F1ATRB.gau (np EXT DC PWR) to makro działa, ale jak np chce zrobić makro dla włączania baterii to mi wykrywa plik window.dll i makro nie działa. Jakieś pomysły?
Mam następujący problem, może ktoś się już spotkał z tym. Otóż, kiedy tworzę makro myszy dla panelu overhead w ATR i przypisze makro do gaugesa F1ATRB.gau (np EXT DC PWR) to makro działa, ale jak np chce zrobić makro dla włączania baterii to mi wykrywa plik window.dll i makro nie działa. Jakieś pomysły?
-
- Cadet
- Posty: 3
- Rejestracja: pn 08 kwie, 2013 19:42
- Skąd jesteś: EPKK
F1 ATR 72-500 Problem z PFD i ND
Witam
Mam problem z PFD i ND w ATR 72-500. Dokładniej to po włączeniu baterii wyświetlacze PFD i ND włączają się na 5-10 sekund po czym gasną i nie da sie ich ponownie uruchomić (a przynajmniej ja nie umiem - dopiero zaczynam latać na ATR72). Wszystko robię wg checklisty i nic. Nie znalazłem odpowiedzi w manualu, więc piszę tutaj.
PS. Mam FSX+SP1+SP2, F1 ATR 72-500, FSUIPC niezarejestrowany.
Bardzo proszę o pomoc.
Dominik
Mam problem z PFD i ND w ATR 72-500. Dokładniej to po włączeniu baterii wyświetlacze PFD i ND włączają się na 5-10 sekund po czym gasną i nie da sie ich ponownie uruchomić (a przynajmniej ja nie umiem - dopiero zaczynam latać na ATR72). Wszystko robię wg checklisty i nic. Nie znalazłem odpowiedzi w manualu, więc piszę tutaj.
PS. Mam FSX+SP1+SP2, F1 ATR 72-500, FSUIPC niezarejestrowany.
Bardzo proszę o pomoc.
Dominik