ATR-72 Flight1

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

Błąd zdarza się przy FS2004 czy FSX?
W jaki sposób wczytujesz plan lotu? Ręcznie, z FS, inne źródło?
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

FS2004, wpisuje wszystko ręcznie, tj. najpierw zakłądka route, później DEP/ARR ,następnie PERF INIT (Cruise FL, TA, masa startowa, rezerwy paliwowe)

Jednak widzę iż jest to w miarę powszechny problem, tylko pytanie czemu akurat teraz zaczął się pojawiać również u mnie ?
Proszę o pomoc gdyż nie mam pojęcia co jest nie tak.
Link do forum z tym problemem
http://atr.flight1.net/forums/forum_pos ... =3858&PN=1

P.S.
Ekran EADI ze screena na początku powyższego wątku wygląda tak samo jak mój w czasie występowania tego problemu, z tym że u mnie występuje to zarówno w trybie LNAV jak i HDG (więc jedynie manualna kontrola pozostaje)...
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

Przejrzałem ten wątek i widzę, że nie ma rozwiązania. W tej sytuacji pozostaje żmudne testowanie:
1 reinstalacja ATR
2 odłączanie scenerii
3 wyłączanie dodatków
4 reinstalacja FS
Coś z czymś nie chce współpracować, ale mimo wszystko jest to dość rzadki przypadek. Nie pamiętam, żeby ktoś na forum już o tym wspominał. Osobiście też mi się nie zdarzyło.

W informacji masz podane, że używasz też FSX. Tam też się to pojawia?
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

Dziękuję za zainteresowanie problemem.

Dzisiaj jak wrócę do domu przeinstaluje AT72, po czym nie pozostanie mi nic innego jak nadzieja iż się to nie powtórzy.
Chociaż z drugiej strony jest to zawsze jakieś urozmaicenie w postaci awarii autopilota :P

Co do systemu i wersji FS...

Obecnie latam na Windows 7 x64 + FS2004 (podczas lotu uruchomione tylko FSInn do łączności z VATSIM oraz Vroute.info, przed lotem na chwile fuel planner), na FSX dawno już nie latałem (kiedyś tylko FSX + XP SP3), przy czym owego błędu pod FSX nie uświadczyłem przez przeszło pół roku latania (niemniej latałem tylko off-line).
Awatar użytkownika
budyniek
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 303
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 11:46
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: budyniek »

Po wyłączeniu Autopilota możesz kontrolować samolot?!
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

budyniek pisze:Po wyłączeniu Autopilota możesz kontrolować samolot?!
Tak jest. Wiatrak lata normalnie, tylko przy włączonym AP wariował. Dzisiaj leciałem trasę EPGD-EPWA i problem nie wystąpił i mam nadzieję że już wogóle się nie pojawi...
(Jedynie kiedy mi dzisiaj ciśnienie skoczyło to na podejściu jak ATR łapał ILS to zaczął się wznosić i "olewać" poziomy FD bar, ale wszystko po chwili wróciło do normy :) )
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

Wznoszenie przy wejściu na GS zdarza się gdy za wcześnie wciśniesz przycisk APP. Chociaż w przypadku wiatraka to ta reakcja jest i tak niewielka, An-24 albo C130 potrafią w takiej sytuacji przeciąć ścieżkę i zgubić ją.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

sww pisze:Wznoszenie przy wejściu na GS zdarza się gdy za wcześnie wciśniesz przycisk APP. Chociaż w przypadku wiatraka to ta reakcja jest i tak niewielka, An-24 albo C130 potrafią w takiej sytuacji przeciąć ścieżkę i zgubić ją.
Tak też myślałem, gdyż faktycznie szybko wcisnąłem APP :P.
Co do mojego problemu to nadzieje że się owa sytuacja już nie powtórzy, a nawet jeśli to myślę iż jestem przygotowany na lot do lotniska docelowego manualnie ,ewentualnie na lądowanie na startowym.
Po prostu jakieś urozmaicenie czasem się przyda :)
Dziękuję wszystkim za pomoc!

P.S
Jakbym się w jakiś sposób dowiedział co powodowało błąd to z pewnością Was o tym poinformuje. :)

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
budyniek
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 303
Rejestracja: wt 14 lut, 2006 11:46
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: budyniek »

mysterio4555 pisze:Na nic zdało się wyłączenie AP, wciskanie przycisków STBY, RESET, synchronizowanie FD... Dodam iż już drugi raz miałem taki przypadek... powiem że jest to denerwujące (log-off z VATSIM)
mysterio4555 pisze:a nawet jeśli to myślę iż jestem przygotowany na lot do lotniska docelowego manualnie, ewentualnie na lądowanie na startowym.
To dlaczego log-off?! Proponuję zapoznać się z wymaganiami dla Newbie :
aviation.home.pl-Newbie-Wstęp, pkt. 3 pisze: 3- Utrzymywanie żądanych parametrów lotu bez użycia Automatycznego Pilota

w locie poziomym:
wysokość: FL060 (6000ft) - dopuszczalne +/- 100ft
prędkość pozioma (postępowa): 180kts - dopuszczalne +/- 5kts

w zniżaniu
wysokość: z FL060 (6000ft) do 3000ft- dopuszczalne +/- 100ft
prędkość pozioma (postępowa): 180 kts- dopuszczalne +/- 5kts
prędkość pionowa (wznoszenia/opadania): 1000ft/min

we wznoszeniu
wysokość: z 3000ft do FL060 (6000ft)- dopuszczalne +/- 100ft
prędkość pozioma (postępowa):180 kts- dopuszczalne +/- 5kts
prędkośc pionowa (wznoszenia/opadania): 1000ft/min
Awatar użytkownika
mysterio4555
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 152
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: mysterio4555 »

Dlaczego log off ?
Głównie dlatego że błąd powtórzył się drugi raz, przez co chciałem spokojnie pokombinować co jest nie tak (tj. wyłączanie AP, ponowne programowanie FMC, różne inne możliwe ,,triki") przez co nie było łatwo utrzymywać żądane parametry, obliczać prędkośći, szukać rozwiązania w internecie oraz pisać na UNICOM o zamiarach.

Latanie ATR'em bez AP to nie problem, wszystkie wymogi dotyczące VATSIM'u dobrze znam myślę iż je spełniam.
Teraz jak mnie spotka taka sytuacja to będę kontynuował lot, gdyż i tak nic nie wymyśle w celu naprawy :P
Zuberuss
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: czw 27 maja, 2010 13:56
Skąd jesteś: EPLS

Post autor: Zuberuss »

Witam serdecznie kolegów. Mam takie pytanie a zarazem gorącą prośbę. Proszę o wyrozumiałość że to mój pierwszy post i od razu z prośbą ;) . Czy ATR 72-500 posiada światła kokpitu ( zegary) nocne? Widziałem na youtoube film gdzie ww światła były w miłym dla oczu czerwonym odcieniu. Ja mam je wręcz intensywnie białe. Wypalają po prostu oczy. A latam w 90% w nocy. Czy można skądś pobrać jakąś poprawkę. Posiadam FSX a taka też wersję ATR. Wyczytałem że takową poprawkę można było pobrać na Vatsimie ale pod podanym linikiem czy tez nazwą nie istnieje. Szukałem jak mi się wydaje wszędzie i nie znalazłem. Pozdrawiam serdecznie.
Siła i honor...
Zuberuss
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: czw 27 maja, 2010 13:56
Skąd jesteś: EPLS

Post autor: Zuberuss »

Witam ponownie. W oczekiwaniu na odpowiedź w sprawie nocnego oświetlenia zegarów ATR pozwolę sobie na kolejne pytanie. Gdzieś na jakimś forum widziałem panele kokpitu ATR rewelacyjnie wykonane. Panele miały metaliczny połysk, były w wysokiej rozdzielczości, szybki zegarów miały odbicia ( wyglądały jak prawdziwe szkło. Posiadam ATR F1 i u mnie pomimo że w ustawieniach konfiguracyjnych samolotu mam wszystko na max- co się da, to panele są matowe w rozdzielczości takiej sobie... ( do tego monitor mam 24 cale) Czy jest możliwość pobrać do tego ATR jakieś fajne panele które są lepiej wykonane od tych w oryginalnym ATR F1 czy też może ja w ustawieniach mam coś źle skonfigurowane a nie wiem? Pozdrawiam
Siła i honor...
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Może to były ATR Aerosoftu (screeny)? Panel w proporcjach 16:10 dla ATRa F1 widziałem kiedyś na Avsimie (hasło widescreen albo wide), powinien się lepiej prezentować na panoramicznym monitorze.
Zuberuss
Cadet
Cadet
Posty: 6
Rejestracja: czw 27 maja, 2010 13:56
Skąd jesteś: EPLS

Post autor: Zuberuss »

Wydaje mi sie że był to właśnie ten panel na podanym przez Ciebie linku. Panel Aerosoftu. Czy on bedzie pasował do ATR F1 pod X i czy można zakupić same panele? PS. Na Vatsimie szukałem ale nie ma tego o którym mówisz.
Siła i honor...
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Czy on bedzie pasował do ATR F1 pod X i czy można zakupić same panele?
Wątpię, by panel z korzeniami w czasach FS8 spisywał się dobrze w FSX, zresztą systemy są gorzej odwzorowane niż w ATRze F1. W sprzedaży nie ma samego panelu, musiałbyś kupić całego ATRa.
Na Vatsimie szukałem ale nie ma tego o którym mówisz.
Na Avsimie, nie Vatsimie - przecież jak pisałem, wystarczy szukać pod kątem"wide": http://library.avsim.net/search.php?Sea ... &Go=Search
Kirow
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 275
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 08:20
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: Kirow »

Na Vatsimie szukałem ale nie ma tego o którym mówisz.
Na Avsimie, nie Vatsimie - przecież jak pisałem, wystarczy szukać pod kątem"wide": http://library.avsim.net/search.php?Sea ... &Go=Search
Na Avsimie jest (szukać pod "wide"), ale wczoraj nie dało rady zwlec tego pliku. Znalazłem go na flightsim.com.

BTW - Świetny panel, sprawne przełączanie pomiędzy CPT i FO i wreszcie okrągłe zegary a nie jaja ;)
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

U mnie ściąganie obecnie działa, być może po prostu Avsim był wtedy zbyt oblegany. Posiadaczy monitorów panoramicznych może zaciekawi mała lista takich paneli zamieszczona tutaj: viewtopic.php?t=3126&postdays=0&postorder=asc&start=70
Piterson
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 60
Rejestracja: pn 07 maja, 2007 23:12
Skąd jesteś: EPWA, EPBC

Post autor: Piterson »

Od paru dni użytkuje Saitek Pro Flight Yoke System. Mam FS9.1 z FSUPIC 3.90 (full). Próbuje przypisać jedną z osi do dźwigni mieszanki CONDITION LEVERS w ATRF1. Jak wiadomo ma ona cztery pozycje: FSO - paliwo odłączone, FTR tzw. chorągiewka, AUTO - max mieszanka i OVRD 100%. Przypisuje tej osi profil z "mixture" i teoretycznie działa, ale albo jest 0 - w dolnym skrajnym położeniu, albo max - w górnym skrajnym położeniu. Czy jest możliwe przypisanie jednej z osi w taki sposób, by możliwe stało się operowanie nią w czterech powyższych pozycjach? Wiem, że w FSUPIC jest funkcja "podzielenia" jednej osi np. na cztery (tzw. delta), ale problem polega na tym, że jakiekolwiek przypisanie osi do dźwigni CL nie powoduje jej animacji na panelu ATRF1. Jedynie przy klikaniu myszą dźwignia ta przesuwa się w czterech pozycjach. Natomiast po przypisaniu osi CL w FSUPIC, albo jest 0 albo max i to bez animacji, bez możliwości np. ustawienia wówczas pozycji na FTR.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Przypisanie w osiach nic nie da. ATRek operuje na własnych systemach niezależnych od FSowego zestawu. Możesz spróbować z FSUIPC-owym mouse macro, to powinno zadziałać.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Piterson
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 60
Rejestracja: pn 07 maja, 2007 23:12
Skąd jesteś: EPWA, EPBC

Post autor: Piterson »

Tak podejrzewałem, że ATR F1 swój niezależny system. Ok. Spróbuje z mouse macro. W ostateczności pozostaje otwieranie panelu z "dźwignią CL" i klikanie myszą, trudno. Dzięki za radę.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Mouse macro działa na zasadzie wirtualnego klikania myszą, więc powinien działać. Jeszcze zależy na jakiej zasadzie działa gauge dźwigni, ale w tym wypadku, to akurat powinno dać się wykonać odpowiednie przypisanie.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

Wprawdzie jeszcze nie mam Saiteka, ale planuję, więc dopytam:
Czy da się podpiąć to pod klawisz? 4 pozycje nie wymagają dźwigni, którą możnaby przeznaczyć na coś innego.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Generalnie pod przycisk jest łatwiej przypisać jakąś czynność niż pod przełącznik toggle.
Szczególnie, że niekiedy trzeba pisać makro, żeby jakaś czynność poprawnie została odzwierciedlona w FSie.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Awatar użytkownika
leF
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 100
Rejestracja: czw 23 sie, 2007 22:30
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: leF »

Posiadam jedno proste pytanko, ostatnio przesiadłem się na ATR 72 i chciałbym zapytać jaki jest maksymalny Vertical Speed dla niego, wczoraj leciałem dostałem przeciążenie przy 2500/ft (prędkość była odpowiednia) :oops:
INSZALLAH

Win7, FSX, MX518, Saitek Yoko Pro, Logitech Extreme 3D PRO
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Poprawny zapis to 2500ft/min albo fpm. Przeciążenie nie tyle jest związane z prędkością pionową, co z nagłą jej zmianą. Pewnie za mocno szarpnąłeś wolant do siebie.
Maksymalne przeciążenie dla ATRka ze schowanymi klapami, to +2,5 ÷ -1,0 G, a więc +2,5*9.81=24,5 m/s^2 ÷ -9,81 m/s^2. Z wypuszczonymi klapami i/lub podwoziem limit wynosi +2,5 ÷ -1,0 G.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Łukasz
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 277
Rejestracja: ndz 26 paź, 2008 13:48
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Łukasz »

A może koledze chodziło nie o przeciążenie, a o przeciągnięcie?
Los
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: ndz 01 sie, 2010 21:55
Skąd jesteś: uk

Brak virtual cocpit dla pasazerow w ATR 72-500

Post autor: Los »

Witam,
zakupilem wlasnie samolocik do FSX SP2 - ATR 72-500 i problem jest tego typu, ze nie ma w nim wirtualnego kokpitu dla pasazerow jak to bylo zalaczone[pokazane] na zdieciach ze strony, z ktorej sciagnalem samolocik (Flight1).
Gdy klikam na klawisz zmieniajacy widok, zmieniam, ale w srodku jest pustka, nie ma textury. Z przodu widze tylko kokpit dla pilotow, po bokach tylko skrzydla, bez wzgledu na zoom. Gdzie moze byc problem? Bardzo prosze o porade.
Dziekuje.

[Pisz staranniej, to polskie forum i używamy w miarę możliwości stylistycznie poprawnego, polskiego języka - Rz]
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Los, łącznie zmieniany 1 raz.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Zapoznaj się z instrukcja obsługi.
Awatar użytkownika
sww
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 108
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 09:37
Skąd jesteś: znienacka

Post autor: sww »

Aktualny jest chyba SP3. Pobierz nową, może pomoże.

[ Komentarz dodany przez: RzEmYk: Nie 08 Sie, 2010 18:38 ]
Do wersji pod FSX jest tylko SP1.
Centrum Szkolenia Pilotów - (prawie) wszystko o wirtualnym lataniu
Ikar
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: czw 28 paź, 2010 14:44
Skąd jesteś: USA

ATR 72-500 V/L

Post autor: Ikar »

Witam.Czy ATR 72-500 {Flight 1} jest kanal autopilota V/L?.Jezeli tak to gdzie znajduje
sie ON/OFF ?.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Ikar, łącznie zmieniany 1 raz.
13432
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Jeśli chodzi Ci o tryb LNAV/VNAV to nie ma takowego. ATR ma tylko NAV. Wznoszenie/zniżanie robisz za pomocą IAS lub VS.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
Kamil Nawrocki
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: ndz 14 lis, 2004 14:46
Skąd jesteś: Golina

Post autor: Kamil Nawrocki »

A dokładniej to ma LNAV. Nie ma VNAV ;) .
Obrazek
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Dzięki za uściślenie. Napisałem NAV, żeby już kolega pytający nie szukał przycisku ON/OFF ;)
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Ikar
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: czw 28 paź, 2010 14:44
Skąd jesteś: USA

Post autor: Ikar »

Dziekuje za szybka odpowiedz ale mnie nie o to chodzi.Chodzi mi o kanal autopilota V/L
stabilizujacy skrzydla w locie poziomym.
13432
Awatar użytkownika
Kamil Nawrocki
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: ndz 14 lis, 2004 14:46
Skąd jesteś: Golina

Post autor: Kamil Nawrocki »

Czyli VOR/LOC? Jak najbardziej. Na panelu sterowania EFIS/EHSI są dwa przyciski, jeden to V/L a drugi to LNAV. To jest sterowanie źródłem danych dla trybu NAV uruchamianego z panelu Autopilota.

pozdrawiam
Obrazek
Ikar
Cadet
Cadet
Posty: 11
Rejestracja: czw 28 paź, 2010 14:44
Skąd jesteś: USA

Post autor: Ikar »

Witam ponownie.W takim razie V/L pracuje takze w locie "donikad".Mam racje ?.
13432
Awatar użytkownika
Kamil Nawrocki
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: ndz 14 lis, 2004 14:46
Skąd jesteś: Golina

Post autor: Kamil Nawrocki »

Masz rację.
Obrazek
Awatar użytkownika
Coonts
Cadet
Cadet
Posty: 10
Rejestracja: śr 30 gru, 2009 23:41
Skąd jesteś: Warszawa/Łańcut

Post autor: Coonts »

Ikar pisze:...Chodzi mi o kanal autopilota V/L
stabilizujacy skrzydla w locie poziomym.
Witam. Jako, że temat ATR72 bardzo mnie interesuje postaram się odpowiedziec. Koledze chodziło chyba o tzw. podstawowe mody autopilota. Działają one wtedy gdy nie ma wybranych modów pionowych i poziomych FD.
Autopilot w podstawowym modzie pionowym utrzymuje aktualny kąt pochylenia (pitch). W podstawowym modzie poziomym AP wpierw wypoziomuje skrzydła a następnie będzie utrzymywał aktualny kurs (heading).
Oczywiście na EADI bary są niewidoczne, bo mody FD nie zostały wybrane. I tu właśnie pojawia się zauważony błąd ATR72 od F1. W podstawowych modach AP widoczne są bary od FD. Pozioma "niby" utrzymuje pitch, a pionowa bank. Dodam, że mam ATR72 z SP1 na FSX.

Mam nadzieje, że pomogłem.

Pozdrawiam.
T.
Obrazek
Phenom II X2 550 3.52Ghz; 4Gb RAM, HD4850 1Gb; W7HP
Awatar użytkownika
Piotr
Cadet
Cadet
Posty: 42
Rejestracja: pt 06 lut, 2004 21:47
Skąd jesteś: EPKT

Post autor: Piotr »

Witam
Może już kiedyś było takie pytanie, jednak nie potrafię znaleźć odpowiedzi
Czy istnieje możliwość podglądu na ND, punkt po punkcie, całej zaprogramowanej trasy w FMC?
AZT014
Awatar użytkownika
Kamil Nawrocki
Cadet
Cadet
Posty: 46
Rejestracja: ndz 14 lis, 2004 14:46
Skąd jesteś: Golina

Post autor: Kamil Nawrocki »

Tylko zmieniając zbliżenie na ND. Nie można skakać po trasie do woli.
Obrazek
ODPOWIEDZ