PMDG 737-600/700/800/900
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nie ma, trzeba przez mouse macro przypisywać.cuube pisze:(...)jakie parametry offset w FSUIPC ma większość pstryczków w tym samolocie (w końcu FSUIPC mi odpalił )? Transponder wiem, że można ustawić pod SB i FsInn, ale wówczas tylko zmienia się transponder programu, a nie samolotu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Problem z TO/GA
Witam postanowiłem spróbować startu z TO/GA w 737-800 wszystko było idealnie do momentu kiedy nagle silniki zgasły i samolot stanął na pasie.Co było nie tak?Wszystko włączone miałem.Jakieś sugestie?
Re: Problem z TO/GA
Myślę, że powinieneś zapytać wróżki co było nie tak.airwolff pisze:Witam postanowiłem spróbować startu z TO/GA w 737-800 wszystko było idealnie do momentu kiedy nagle silniki zgasły i samolot stanął na pasie.Co było nie tak?Wszystko włączone miałem.Jakieś sugestie?
PMDG+RealityXp Wx500
Może ktoś użyczyc pliki m.in. panel-u cfg. już po konfiguracji do PMDG737+RealityXp Wx500 ?
jarekkola
Witam,
Od dawna sie przyglądałem temu forum i postanowiłem napisać moje pierwsze pytanie w związku z tym dodatkiem. Mój joystick nie jest najwyższych lotów (jakiś Logitech) więc aby móc normalnie kołować i kierować samolotem na ziemi mam zaznaczoną opcję autorudder. Z żadnymi samolotami nie miałem do tej pory, czasem niektóre maja tendencję do mimowolnego lekkiego skrętu w którąś stronę, ale gdy pierwszy raz próbowałem kołować b737 pmdg to był to istny koszmar, samolot sam mi skręca we wszystkie strony i nijak nie mogę go opanować. Jest jakieś wytłumaczenie czy muszę zainwestować w joystick z osią poziomą?
Od dawna sie przyglądałem temu forum i postanowiłem napisać moje pierwsze pytanie w związku z tym dodatkiem. Mój joystick nie jest najwyższych lotów (jakiś Logitech) więc aby móc normalnie kołować i kierować samolotem na ziemi mam zaznaczoną opcję autorudder. Z żadnymi samolotami nie miałem do tej pory, czasem niektóre maja tendencję do mimowolnego lekkiego skrętu w którąś stronę, ale gdy pierwszy raz próbowałem kołować b737 pmdg to był to istny koszmar, samolot sam mi skręca we wszystkie strony i nijak nie mogę go opanować. Jest jakieś wytłumaczenie czy muszę zainwestować w joystick z osią poziomą?
Mam taki problem z tym benkiem (model 737-800 - na innych nie latam więc nie wiem czy tam ten problem również występuje) od dość dawna, ale ostatnio dopiero zauważyłem co jest jego przyczyną...
Wszystko jest ładnie oraz pięknie, aż do momentu kiedy zacznę zniżanie (mowa o załączonym module VNAV, LNAV w sumie też, ale to jest mniej istotne). Wówczas prędkość pozioma mi znacznie spadam - w FMC wyraźnie jest zaznaczone, że autopilot powinien utrzymywać przykładowo 0.801 macha, ale prędkość leci do około .750 (jakby cały czas utrzymywał 0.801 aż do momentu osiągnięcia 315 KIAS, tak jak dyktuje FMC to nie byłby over speed). To tyle o problemie, ale co jest jego przyczyną - Cost Index. Jeśli ustawię go na 50, albo mniej to ten problem nie występuję, ale ustawiając go np na 80 to przy zniżaniu problem zawsze się pojawia... Niby nie jest to bardzo uciążliwe bo mogę wyłączyć VNAV i przejść na LVL CHG, albo VS (ostatecznie zostawić VNAV i się tym nie przejmować), ale fajnie by było gdyby wsio działało cacy.
Dodam, że wszystkie aktualizacje ze strony PMDG mam zainstalowane pod 737.
Jak ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać to będę wdzięczny.
Wszystko jest ładnie oraz pięknie, aż do momentu kiedy zacznę zniżanie (mowa o załączonym module VNAV, LNAV w sumie też, ale to jest mniej istotne). Wówczas prędkość pozioma mi znacznie spadam - w FMC wyraźnie jest zaznaczone, że autopilot powinien utrzymywać przykładowo 0.801 macha, ale prędkość leci do około .750 (jakby cały czas utrzymywał 0.801 aż do momentu osiągnięcia 315 KIAS, tak jak dyktuje FMC to nie byłby over speed). To tyle o problemie, ale co jest jego przyczyną - Cost Index. Jeśli ustawię go na 50, albo mniej to ten problem nie występuję, ale ustawiając go np na 80 to przy zniżaniu problem zawsze się pojawia... Niby nie jest to bardzo uciążliwe bo mogę wyłączyć VNAV i przejść na LVL CHG, albo VS (ostatecznie zostawić VNAV i się tym nie przejmować), ale fajnie by było gdyby wsio działało cacy.
Dodam, że wszystkie aktualizacje ze strony PMDG mam zainstalowane pod 737.
Jak ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać to będę wdzięczny.
Przyszła i pora na mnie coby z 737 się zapoznać.Póki co ćwiczę starty i lądowania, w związku z tym drugim mam pytanie.
Z materiałów na smartcockpit.com diagram wynika ( o ile dobrze rozumiem), że konfigurując samolot do lądowania, klapy wysuwam w kolejności 1-5-15-30.
Z drugiej strony gdzieś czytałem kiedyś poradnik, żeby wysuwać klapy po kolei, kiedy osiągniemy flap manouvering speed i wtedy po kolei klapy 1-2-5-10-15-25-30.
Więc jak to jest w końcu ? Czy można przeskakiwać tak pomiędzy ustawieniami klap np. z 5 do 15 ?
Z materiałów na smartcockpit.com diagram wynika ( o ile dobrze rozumiem), że konfigurując samolot do lądowania, klapy wysuwam w kolejności 1-5-15-30.
Z drugiej strony gdzieś czytałem kiedyś poradnik, żeby wysuwać klapy po kolei, kiedy osiągniemy flap manouvering speed i wtedy po kolei klapy 1-2-5-10-15-25-30.
Więc jak to jest w końcu ? Czy można przeskakiwać tak pomiędzy ustawieniami klap np. z 5 do 15 ?
Dobrze czytałeś. (jeśli chodzi o pierwszą część). Co do drugiej części to pewnie teoretycznie można, ale praktycznie nie ma sensu.r.a.f pisze:Z drugiej strony gdzieś czytałem kiedyś poradnik, żeby wysuwać klapy po kolei, kiedy osiągniemy flap manouvering speed i wtedy po kolei klapy 1-2-5-10-15-25-30.
Więc jak to jest w końcu ? Czy można przeskakiwać tak pomiędzy ustawieniami klap np. z 5 do 15 ?
Reasumując - klapy wysuwasz po kolei przy danej prędkości (która jest też zależna od masy samolotu).
Też mi się wydaje, że to trochę nie praktyczne omijać pozycje podczas wypuszczania klap, jednak znalazłem jeszcze na simmarket screen z ksiązki You Have Control, i na nim opis podejścia ILS (pierwszy po lewej) .
Przedstawiona procedura jest tak jak na smartcockpit czyli 1 - 5 - 15 - 30.
Może używana jest podczas podejść jak na np. EPWA gdzie zaleca się trzymać 160 do 4nm ?
Przedstawiona procedura jest tak jak na smartcockpit czyli 1 - 5 - 15 - 30.
Może używana jest podczas podejść jak na np. EPWA gdzie zaleca się trzymać 160 do 4nm ?
Mam problem z PMDG, otóż chodzi o to że kiedy włączam A/T to spada mi moc silników, działają dalej ale na jałowym biegu i prędkość w czasie lotu spada. Wcześniej tego nie miałem, wszystko normalnie działało. Poza tym nie działa VNAV oraz ALT HOLD oraz V/S.Samolot w ogóle się nie wznosi ani nie zniża. Działa tylko HDG i LNAV.
Proszę o pomoc.
U kolegi to samo ostatnio się zrobiło i nie wiemy jak temu zaradzić. Samolot jest świeżo po instalce.
Proszę o pomoc.
U kolegi to samo ostatnio się zrobiło i nie wiemy jak temu zaradzić. Samolot jest świeżo po instalce.
Ostatnio zmieniony śr 02 cze, 2010 17:16 przez Roki117, łącznie zmieniany 2 razy.
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
[FSX] 737PMDG - pytanie od pilota, który lata innymi samolot
Witajcie,
Jak w temacie - bartdzo dawno temu latałem na PMDG 737, jeszcze na poprzedniej wersji FS, a teraz czekam na wydanie tego modelu do FSX. Na razie latam na JS4100, ale mam pytanie w związku właśnie z 737NG: w jaki sposób używa się jednocześnie dwóch nastaw radia, tzn... w JS4100 jest tak, że jako VOR1 ustawiam sobie jakąś częstotliwość i pokrętłem CRS ustawiam radial. Mam też przełącznik do zmiany na wyświetlanie VOR2 i wtedy tym samym pokrętłem CRS ustawiam radia dla VOR2. Zmiana wyświetlania jest po naciśnięciu przycisku - system pamięta ustawienia radiali dla VOR1 i VOR2 w zależności od tego, co jest w danej chwili wyświetlane...
A jak to jest w 737? Do radiala używam, jak rozumiem pokrętła CROUSE na MCP, ale jak się ustawia dla drugiego radia - tym samym pokrętłem przełączając coś czy jak?
Bardzo proszę o odpowiedź,
Michał
Jak w temacie - bartdzo dawno temu latałem na PMDG 737, jeszcze na poprzedniej wersji FS, a teraz czekam na wydanie tego modelu do FSX. Na razie latam na JS4100, ale mam pytanie w związku właśnie z 737NG: w jaki sposób używa się jednocześnie dwóch nastaw radia, tzn... w JS4100 jest tak, że jako VOR1 ustawiam sobie jakąś częstotliwość i pokrętłem CRS ustawiam radial. Mam też przełącznik do zmiany na wyświetlanie VOR2 i wtedy tym samym pokrętłem CRS ustawiam radia dla VOR2. Zmiana wyświetlania jest po naciśnięciu przycisku - system pamięta ustawienia radiali dla VOR1 i VOR2 w zależności od tego, co jest w danej chwili wyświetlane...
A jak to jest w 737? Do radiala używam, jak rozumiem pokrętła CROUSE na MCP, ale jak się ustawia dla drugiego radia - tym samym pokrętłem przełączając coś czy jak?
Bardzo proszę o odpowiedź,
Michał
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Transponder: 2 gałki podwójne.
ADF: 1 gałka potrójna (zewnętrza - 1 cyfra, środkowa - 2 cyfra, wewnętrzna - 3 cyfra).
COM: 2 gałki podwójne (zewnętrzna lewa - lewa częstotliwość do przecinka, wewnętrzna lewa - lewa częstotliwość po przecinku, zewnętrzna prawa - prawa częstotliwość do przecinka, wewnętrzna prawa - prawa częstotliwość po przecinku)
NAV: 1 gałka podwójna (zewnętrzna - standby do przecinka, wewnętrzna standby - po przecinku).
ADF: 1 gałka potrójna (zewnętrza - 1 cyfra, środkowa - 2 cyfra, wewnętrzna - 3 cyfra).
COM: 2 gałki podwójne (zewnętrzna lewa - lewa częstotliwość do przecinka, wewnętrzna lewa - lewa częstotliwość po przecinku, zewnętrzna prawa - prawa częstotliwość do przecinka, wewnętrzna prawa - prawa częstotliwość po przecinku)
NAV: 1 gałka podwójna (zewnętrzna - standby do przecinka, wewnętrzna standby - po przecinku).
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi.
Michał
-----
Aha, jeszcze jedno
W jaki sposób uaktywnia się np. sygnał markera czy VOR-ów - jest jakiś osobny panel?
Michał
Michał
-----
Aha, jeszcze jedno
W jaki sposób uaktywnia się np. sygnał markera czy VOR-ów - jest jakiś osobny panel?
Michał
Ostatnio zmieniony czw 03 cze, 2010 15:37 przez michalp, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Na pedestalu znajduje się panel audio:
http://www.hispapanels.com/paneles/imag ... -audio.jpg
http://www.dmartias.fr/images/b737/737004.jpg
http://www.hispapanels.com/paneles/imag ... -audio.jpg
http://www.dmartias.fr/images/b737/737004.jpg
Czy ktoś wie jak to naprawić, wcześniej było dobrze. Świeża instalka nawet nie pomogła.Roki117 pisze:Mam problem z PMDG, otóż chodzi o to że kiedy włączam A/T to spada mi moc silników, działają dalej ale na jałowym biegu i prędkość w czasie lotu spada. Wcześniej tego nie miałem, wszystko normalnie działało. Poza tym nie działa VNAV oraz ALT HOLD oraz V/S.Samolot w ogóle się nie wznosi ani nie zniża. Działa tylko HDG i LNAV.
Proszę o pomoc.
U kolegi to samo ostatnio się zrobiło i nie wiemy jak temu zaradzić. Samolot jest świeżo po instalce.
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
Włączasz A/T i jaką prędkość ustawiasz na AP w SPD?
Jak rozumiem, lecisz bez A/T, ręcznie sterujesz przepustnicami i recznie kontrolujesz prędkość i chcesz włączyć A/T, tak?
Co do VNAV, pokaż screena z kokpitu, gdy to się dzieje.
Jak rozumiem, lecisz bez A/T, ręcznie sterujesz przepustnicami i recznie kontrolujesz prędkość i chcesz włączyć A/T, tak?
Co do VNAV, pokaż screena z kokpitu, gdy to się dzieje.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
problem z EICAS w pmdg 737
Po reinstalacji calego FS2004 zainstalowalem jeszcze raz PMDG737. Od tego czasu na ekranie EICAS nie wyswietlaja mi sie zadne dane oraz pokazuje stan paliwa we wszystkich zbiornikach na 0 (mimo wpisanych innych ustawien w FS2004). Czy ktos z doswiadczonych kolegow wie moze jaka jest tego przyczyna? Ja probowalem juz chyba wszystkiego i sie poddalem. Z gory dziekuje za okazana pomoc.
Załączam screenakonraf pisze:Włączasz A/T i jaką prędkość ustawiasz na AP w SPD?
Jak rozumiem, lecisz bez A/T, ręcznie sterujesz przepustnicami i recznie kontrolujesz prędkość i chcesz włączyć A/T, tak?
Co do VNAV, pokaż screena z kokpitu, gdy to się dzieje.
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
Mniejszego nie bylo? Nic tu nie widać. SPD masz jedynie ustawione na 1 coś.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Wychodzi nowe wydanie PMDG 737 pod FS2004, dotychczas można było kupić wersje 737-600/700 i 737-800/900 oddzielnie. Teraz można kupić 2 w 1 za 30 euro - http://en.shop.aerosoft.com/eshop.php?a ... Simulation
Na www.sklep.pilots.pl ma kosztować ok. 114zł
Na www.sklep.pilots.pl ma kosztować ok. 114zł
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
Sorry, ale ty chyba nie rozumiesz co to jest nowe wydanie. Od dawna już nie można kupić tego dodatku w wersji box, przynajmniej ciężko dostać. Można było do tej pory najpewniej kupić wersję ściągając. A wyprzedaż nie za bardzo bo jeszcze przez dłuższy czas nie zobaczymy NGX-a.wibwk pisze:Nazywanie tego nowym wydaniem jest raczej ryzykowne, nazwał bym to raczej wyprzedażą
I5 3570K 16GB RAM 1600MHz GTX750TI 2GB Saitek X52 PRO
IMO jest to ewidentnie próba wyciągnięcia dodatkowej kasy przed premierą NGXa. Wiadomo jednak, że NGX nie działa pod FS9 więc nie zastąpi w 100% starego dobrego NG. Ale że ludziska napalone na nowe to i może parę osób kupi to pod FS9 żeby posmakować dobrego 737. Poza tym 30eur za wszystkie 4 modele to taniocha...
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Pomysł pewnie że dobry, to przecież zacne latadło jest. Ale PMDG ma świadomość, że wielu lataczy nie przesiada się na FSXa z powodu braku ich ulubionych samolotów pod niego (737 na pewno się do nich zalicza). Więc wypuszczając NGXa zdają sobie sprawę, że kolejnych paru wiernych userów produktów PMDG przejdzie na nowego sima. A że przy okazji nakłady poprzedniego NG się wyczerpują, stąd właśnie teraz, a nie kiedy indziej, pomysł na wypuszczenie wznowienia. Jeszcze inną sprawą jest autonomia dystrybutorów - taki Aerosoft na pewno ma tu też wiele do powiedzenia.Roki117 pisze:Myślę że to nie próba wyciągnięcia pieniędzy. Przecież nie każdy lata lub będzie latał na FSX.
Moim zdaniem to bardzo dobry z wypuszczeniem nowego wydania.
Pozdrawiam
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Boguś
----------------------------------------
"I will use Google before asking dumb questions." - Bart
Witam !
Niedawno zacząłem swoją przygodę z tym samolotem i FMC. Jako, że większość poradników jest pisanych pod ostatni bezpłatny AIRAC 0608 chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy. Mianowicie:
1) Skąd ściągnąć stare mapy podejść, lotnisk itp. dla AIRACa 0608 ?
2) W katalogu PMDG\SIDSTARS mam Terminal Procedures dla poszczególnych lotnisk. Tak się składa, że ja dysponuje AIRAC0608, a defaultowo z PMDG dostarczane są TP dla AIRAC0410. Skąd ściągnąć dla AIRAC0608?
Na Avsimie takich rzeczy nie potrafiłem znaleźć, są jakieś poszczególne lotniska, ale do innych samolotów a poza tym Polska wypada tu mizernie. Na stronie DAFIF (bazy na podst. której stworzone defaultowe TP) też nie ma.
3) Czy dać sobie spokój z tymi starociami i ściągnąć najnowszego AIRACa razem z aktualnymi TP?
Pytanie poza konkursem:
4) Czy ktoś z wprawionych już w boju z PMDG737 wie czy w serii 800, na którymś z wyświetlaczy widnieje poziom ułożenia trymerów czy można go sprawdzić tylko na przepustnicy oraz czy po zaprogramowaniu FMC samolot sam te trymery ustawia czy trzeba to zrobić ręcznie.
Jak widać sporo pracy jeszcze przede mną, ale dziękuję wszystkim za poświęcony czas.
Pozdrawiam!
[Po co co chwile ten enter? - Rz]
Niedawno zacząłem swoją przygodę z tym samolotem i FMC. Jako, że większość poradników jest pisanych pod ostatni bezpłatny AIRAC 0608 chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy. Mianowicie:
1) Skąd ściągnąć stare mapy podejść, lotnisk itp. dla AIRACa 0608 ?
2) W katalogu PMDG\SIDSTARS mam Terminal Procedures dla poszczególnych lotnisk. Tak się składa, że ja dysponuje AIRAC0608, a defaultowo z PMDG dostarczane są TP dla AIRAC0410. Skąd ściągnąć dla AIRAC0608?
Na Avsimie takich rzeczy nie potrafiłem znaleźć, są jakieś poszczególne lotniska, ale do innych samolotów a poza tym Polska wypada tu mizernie. Na stronie DAFIF (bazy na podst. której stworzone defaultowe TP) też nie ma.
3) Czy dać sobie spokój z tymi starociami i ściągnąć najnowszego AIRACa razem z aktualnymi TP?
Pytanie poza konkursem:
4) Czy ktoś z wprawionych już w boju z PMDG737 wie czy w serii 800, na którymś z wyświetlaczy widnieje poziom ułożenia trymerów czy można go sprawdzić tylko na przepustnicy oraz czy po zaprogramowaniu FMC samolot sam te trymery ustawia czy trzeba to zrobić ręcznie.
Jak widać sporo pracy jeszcze przede mną, ale dziękuję wszystkim za poświęcony czas.
Pozdrawiam!
[Po co co chwile ten enter? - Rz]
Ostatnio zmieniony sob 23 paź, 2010 11:01 przez pmkuba, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Jet 1st Officer
- Posty: 283
- Rejestracja: pt 25 cze, 2010 11:32
- Skąd jesteś: Maastricht
Witam wszystkich na forum.
Czy do PMDG 737-800 jest taka tabelka prędkości do wagi i ustawienia klap tak jak była dla PMDG 747-400 "MINIMUM MANEUVERING AND LANDING REFERENCE SPEEDS"??
Bo bez tej tabeli, nie wiem jak ustawiać prędkości w zależność od aktualnej wagi i ustawienia klap.
Czy do PMDG 737-800 jest taka tabelka prędkości do wagi i ustawienia klap tak jak była dla PMDG 747-400 "MINIMUM MANEUVERING AND LANDING REFERENCE SPEEDS"??
Bo bez tej tabeli, nie wiem jak ustawiać prędkości w zależność od aktualnej wagi i ustawienia klap.
P43+Quad core q8300+9600GT