PMDG 737-600/700/800/900
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
737-700 także czasem podchodzi z klapami 40, i możesz takie wybrać w FMC. Pamiętaj, że prędkości podawane przez FMC są mniej dokładne niż te w tabelach (nie uwzględniają niektórych czynników) i że to Ty decydujesz, nie FMC. Dokładnych tabel zależności kąta natarcia od prędkości nie ma, kąt zależy od zbyt wielu czynników by dało się to wygodnie opracować (tutaj jest ciekawy artykuł na ten temat), jednak w FCTM podano pochylenie podczas podejścia po 3° ścieżce dla "typowej masy":
Wielkie dzięki za ciekawe źródła (nie raz z nich jeszcze skorzystam). Natomiast coś mi się tu nie zgadza. Wdg artykułu AOA Gauge pokazuje nieznormalizowany kąt natarcia i przy podchodzeniu ma się znajdować w strefie APPROACH (ok 4.7-6.2 st). Natomiast w FCTM podano wartość 3.7 st. Czy tu jest mowa o tych samych parametrach? AOA = Body Attitude ?
I drugie pytanie: w artykule piszą także tym, że CG ma wpływ na kąt natarcia. Rozumiem, że CG zależy od ułożenia ładunku w samolocie, czy można w jakiś sposób trymować CG? I czy podczas lądowania jest możliwość ustawienia tego parametru?
pozdrawiam
Seba
I drugie pytanie: w artykule piszą także tym, że CG ma wpływ na kąt natarcia. Rozumiem, że CG zależy od ułożenia ładunku w samolocie, czy można w jakiś sposób trymować CG? I czy podczas lądowania jest możliwość ustawienia tego parametru?
pozdrawiam
Seba
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Kąt natarcia jest mierzony między kierunkiem napływających strug powietrza (czyli "mniej więcej" wektorem prędkości naszego samolotu) a cięciwą skrzydła, a pochylenie między osią samolotu a płaszczyzną normalną do przyspieszenia grawitacyjnego (czyli z grubsza ziemią). Brzmi dosyć zawile, dlatego pomóc powinien obrazek:
Położenie środka ciężkości samolotu zmienia się w czasie lotu (głównie z powodu zużycia paliwa), w niektórych samolotach można je intencjonalnie zmieniać (np. w Concordzie przez przelewanie paliwa między przednimi a tylnymi zbiornikami), jednak w 737 poza przegonieniem pasażerów na przód lub tył samolotu wiele się nie zdziała
Położenie środka ciężkości samolotu zmienia się w czasie lotu (głównie z powodu zużycia paliwa), w niektórych samolotach można je intencjonalnie zmieniać (np. w Concordzie przez przelewanie paliwa między przednimi a tylnymi zbiornikami), jednak w 737 poza przegonieniem pasażerów na przód lub tył samolotu wiele się nie zdziała
Dzięki za wyjaśnienie. Przy podejściu pochylenie jest zawsze mniejsze od kąta natarcia i jest z nim proporcjonalnie związane.
Wracając do mojego problemu. AOA wychodzi mi ok 7 stopni przy podejsciu czyli o ok 1.5 stopnia za dużo. Z artykułu wynika, że błąd rzędu 0.5st kąta natarcia na wskaźniku = 2kt. Wynikałoby, że mam walniętą prędkość o ok. 5-6 kt, albo błąd wagi w granicach 18tys lb.
Czy są jakieś sposoby (checklista), która sprawi, że określę tę prędkość lepiej niż FMC? A może zapomniałem czegoś ustawić przed lądowaniem w FMC?
pozdr.
Seba
Wracając do mojego problemu. AOA wychodzi mi ok 7 stopni przy podejsciu czyli o ok 1.5 stopnia za dużo. Z artykułu wynika, że błąd rzędu 0.5st kąta natarcia na wskaźniku = 2kt. Wynikałoby, że mam walniętą prędkość o ok. 5-6 kt, albo błąd wagi w granicach 18tys lb.
Czy są jakieś sposoby (checklista), która sprawi, że określę tę prędkość lepiej niż FMC? A może zapomniałem czegoś ustawić przed lądowaniem w FMC?
pozdr.
Seba
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Nie mam pod ręką dokumentacji 737 PMDG dla FS9, ale chyba znajdowała się tam tabela podobna do tej (ta akurat dotyczy 737-800): http://i51.tinypic.com/2dvv2xe.jpg
Do odczytanej wartości dodaj jeszcze 5 węzłów oraz połowę składowej czołowej wiatru i wartość podmuchów (1/2*headwind component+gust), o ile nie przekracza 15 węzłów (czyli prędkość może zawierać się w przedziale od Vref+5 do Vref+20).
Różnice między prędkościami proponowanymi przez FMC a tymi z tabel wychodzą bardziej przy starcie, w Twoim przypadku raczej niewiele się zmieni.
Do odczytanej wartości dodaj jeszcze 5 węzłów oraz połowę składowej czołowej wiatru i wartość podmuchów (1/2*headwind component+gust), o ile nie przekracza 15 węzłów (czyli prędkość może zawierać się w przedziale od Vref+5 do Vref+20).
Różnice między prędkościami proponowanymi przez FMC a tymi z tabel wychodzą bardziej przy starcie, w Twoim przypadku raczej niewiele się zmieni.
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
http://www.b737.org.uk/powerplant.htm
http://b737-sunny.blogspot.com/2010/11/ignition.html
Plus FCOM2, strona 345 (bo sądząc po wersji FSa masz NGX, a nie NG dla FS9 którego dotyczy ten temat).
http://b737-sunny.blogspot.com/2010/11/ignition.html
Plus FCOM2, strona 345 (bo sądząc po wersji FSa masz NGX, a nie NG dla FS9 którego dotyczy ten temat).
Witam,
chciałem parę spostrzeżeń przekazać po 3 dniach testowania 738.
1) Bardzo ciężko cokolwiek przeczytać na panelu w kokpicie 2D. Mimo max detali i bawienia się rozdzielczością to się nie zmienia. To normalne, że trzeba się 5 minut zastanawiać co tam jest wyświetlone?
2) Dźwięki. Dlaczego bateria ciągle szumi (wiem,że mogę wyłączyć) a silników nie słychać prawie wcale? No chyba,że widok zewnętrzny to wtedy szumią nawet całkiem donośnie. I nie pytam o Settings/Sound. Może się czepiam ale jakoś tak przyjemniej było w defaultowych maszynach.
3) Przy połowie paliwa, konfiguracji do startu i całym dostępnym pasie np. na EPPO mam problemy, żeby się wznieść. Na progu jest 148-155 kt. Obojętnie czy na full throttle czy TO/GA.
4) Odpalanie silników. Silniki odpalone są zaraz po włączeniu APU. Dlaczego? Gałki są oczywiście na OFF a nie na GRD a sprawdzam to na locie COLD & DARK od producenta. W sumie to mały problem bo przełączniki zgodnie z checklistą sobie sam mogę zrobić ale nie mam pojęcia cyz silniki chodzą gdyż ich nie słychać z panelu górnego. Z kokpitu w sumie też nie...
Jeśli to ma być jeden z lepszych addonów do FS9 to trochę żałuję tej kasy. Ale nie zrażam się, wracam do manuali i testowania.
chciałem parę spostrzeżeń przekazać po 3 dniach testowania 738.
1) Bardzo ciężko cokolwiek przeczytać na panelu w kokpicie 2D. Mimo max detali i bawienia się rozdzielczością to się nie zmienia. To normalne, że trzeba się 5 minut zastanawiać co tam jest wyświetlone?
2) Dźwięki. Dlaczego bateria ciągle szumi (wiem,że mogę wyłączyć) a silników nie słychać prawie wcale? No chyba,że widok zewnętrzny to wtedy szumią nawet całkiem donośnie. I nie pytam o Settings/Sound. Może się czepiam ale jakoś tak przyjemniej było w defaultowych maszynach.
3) Przy połowie paliwa, konfiguracji do startu i całym dostępnym pasie np. na EPPO mam problemy, żeby się wznieść. Na progu jest 148-155 kt. Obojętnie czy na full throttle czy TO/GA.
4) Odpalanie silników. Silniki odpalone są zaraz po włączeniu APU. Dlaczego? Gałki są oczywiście na OFF a nie na GRD a sprawdzam to na locie COLD & DARK od producenta. W sumie to mały problem bo przełączniki zgodnie z checklistą sobie sam mogę zrobić ale nie mam pojęcia cyz silniki chodzą gdyż ich nie słychać z panelu górnego. Z kokpitu w sumie też nie...
Jeśli to ma być jeden z lepszych addonów do FS9 to trochę żałuję tej kasy. Ale nie zrażam się, wracam do manuali i testowania.
Ostatnio zmieniony śr 26 paź, 2011 18:16 przez wojteek, łącznie zmieniany 1 raz.
1 - niestety ten typ tak ma.
2 - to nie "bateria", tylko chłodzenie awioniki. To samo słychać w prawdziwym samolocie. Żeby zmniejszyć natężenie tego dźwięku chyba trzeba grzebać w którymś gauge. Nie wnikałem nigdy.
3 - może źle albo nie wytrymowałeś maszyny do startu. Brak szczegółów co do mas.
4 - Na pewno są włączone? Odetnij dopływ paliwa.
2 - to nie "bateria", tylko chłodzenie awioniki. To samo słychać w prawdziwym samolocie. Żeby zmniejszyć natężenie tego dźwięku chyba trzeba grzebać w którymś gauge. Nie wnikałem nigdy.
3 - może źle albo nie wytrymowałeś maszyny do startu. Brak szczegółów co do mas.
4 - Na pewno są włączone? Odetnij dopływ paliwa.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Dziękuję za odpowiedź
1) Wielka szkoda, bo trochę mnie to zniechęca...
2) Wyłaczyłem te wszystkie brzęczące i szumiące rzeczy. Nie przeszkadzało to jednak tak jak fakt, że silników prawie nie słychać (tylko przy wyłączaniu coś tam mruknie i bziuknie). Czy to też miałeś na myśli mówiąc o prawdziwej maszynie? Byłem przekonany,że akurat w kokpicie to szumi ładnie.
3) Wcale nie trymowałem. Ale czy trymowanie ma wpływ na prędkość? Pogrzebię przy tych masach i dam więcej szczęgółów jak sobie nie poradzę.
4) Na pewno były włączone. Po odcięciu oczywiście gasną. Nie był to również wielki problem tylko zirytowało mnie to z powodu że silników nie było słychać a ja skapnąłem się, że coś nie gra dopiero po włączeniu glass cockpitu. W każdym razie znalazłem rozwiązanie. Coś było nie tak w pliku lotu. Zamiast użyć 'firmowego' wczytałem cessnę, wyłączyłem i problem zniknął. Dziwne.
No dobra, wszystko rozwiązane dzięki za odpowiedź jeszcze raz
Pozdrawiam
1) Wielka szkoda, bo trochę mnie to zniechęca...
2) Wyłaczyłem te wszystkie brzęczące i szumiące rzeczy. Nie przeszkadzało to jednak tak jak fakt, że silników prawie nie słychać (tylko przy wyłączaniu coś tam mruknie i bziuknie). Czy to też miałeś na myśli mówiąc o prawdziwej maszynie? Byłem przekonany,że akurat w kokpicie to szumi ładnie.
3) Wcale nie trymowałem. Ale czy trymowanie ma wpływ na prędkość? Pogrzebię przy tych masach i dam więcej szczęgółów jak sobie nie poradzę.
4) Na pewno były włączone. Po odcięciu oczywiście gasną. Nie był to również wielki problem tylko zirytowało mnie to z powodu że silników nie było słychać a ja skapnąłem się, że coś nie gra dopiero po włączeniu glass cockpitu. W każdym razie znalazłem rozwiązanie. Coś było nie tak w pliku lotu. Zamiast użyć 'firmowego' wczytałem cessnę, wyłączyłem i problem zniknął. Dziwne.
No dobra, wszystko rozwiązane dzięki za odpowiedź jeszcze raz
Pozdrawiam
2 - ich się nie wyłącza w zasadzie. Co do silników, to nie zwracałem uwagi, bo akurat na tym modelu za wiele nie latałem. Poza tym i tak od dawna mam osobno dźwięki FSa na głośnikach, osobno kontrolerów na słuchawkach.
3 - to jak latałeś do tej pory? Trymowanie (w tym do startu) to praktycznie jedna z podstawowych rzeczy. Przeglądnij forum pod kątem trymowania (trym, trymer, trymowanie).
3 - to jak latałeś do tej pory? Trymowanie (w tym do startu) to praktycznie jedna z podstawowych rzeczy. Przeglądnij forum pod kątem trymowania (trym, trymer, trymowanie).
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
@2) W opcjach PMDG wyłączyłem, dźwięk, nie urządzenia
@3) Na defaultach i na innych trymowałem, oczywiście. Po prostu nie poświęcałem na to wiele minut przy testach z PMDG, poznaję dopiero maszynę a nie "latam". Przy prawie pustym baku teraz udało się poderwać na Ławicy. Może faktycznie coś z wagą nie tak. Dzisiaj już nie mam siły, jutro posprawdzam i zdam relację
@3) Na defaultach i na innych trymowałem, oczywiście. Po prostu nie poświęcałem na to wiele minut przy testach z PMDG, poznaję dopiero maszynę a nie "latam". Przy prawie pustym baku teraz udało się poderwać na Ławicy. Może faktycznie coś z wagą nie tak. Dzisiaj już nie mam siły, jutro posprawdzam i zdam relację
Nie tyle z masą, co z brakiem trynowania. Samolot musi być wytrynowany do startu.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Wzbiłem się trochę wcześniej, ale to nie zmienia faktu że 150 węzłów dopiero na progu osiągnąłem.
Swoją drogą nie dotarłem w manualu dlaczego prędkościomierz pokazuje cały czas 45 węzłów do czasu przekroczenia tej wartości?
Oraz dlaczego wyczytanie 80kts jest, a V1 i dalej nie?
Oraz ostatnie pytanie, wynikające pewnie z niedoczytania gdzieś manuala. Gdzie znajduje się radio altimeter?
Swoją drogą nie dotarłem w manualu dlaczego prędkościomierz pokazuje cały czas 45 węzłów do czasu przekroczenia tej wartości?
Oraz dlaczego wyczytanie 80kts jest, a V1 i dalej nie?
Oraz ostatnie pytanie, wynikające pewnie z niedoczytania gdzieś manuala. Gdzie znajduje się radio altimeter?
Ostatnio zmieniony czw 27 paź, 2011 21:12 przez wojteek, łącznie zmieniany 1 raz.
1 - to może coś z masami. Dalej nie podałeś żadnych konkretów, więc zostają wróżby.
2 - bo to prędkościomierz oparty na rurce Pitote-a, więc ciężko mu działać przy niskich prędkościach. Masz za to wskazania GS na PFD.
3 - nie pamiętam już, nie mam go teraz zainstalowanego. Może nie ustawiłeś "V" prędkości w FMC.
4 - tak, nie doczytałeś manuala, jest na PFD.
2 - bo to prędkościomierz oparty na rurce Pitote-a, więc ciężko mu działać przy niskich prędkościach. Masz za to wskazania GS na PFD.
3 - nie pamiętam już, nie mam go teraz zainstalowanego. Może nie ustawiłeś "V" prędkości w FMC.
4 - tak, nie doczytałeś manuala, jest na PFD.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Ok dzięki za pomoc. Pierwszy raz spotykam się z takim działaniem prędkościomierza, więc proszę o wyrozumiałość.
Edit: Zgrzeszyłem. Zainstalowałem nowe dźwięki bez backupa. Czy prośba o sound.cfg to już piractwo i muszę przeinstalować całego PMDG ?
Edit2: Wziąłem do 800 tego z 600tki, mam nadzieję, że to to samo.
Edit: Zgrzeszyłem. Zainstalowałem nowe dźwięki bez backupa. Czy prośba o sound.cfg to już piractwo i muszę przeinstalować całego PMDG ?
Edit2: Wziąłem do 800 tego z 600tki, mam nadzieję, że to to samo.
Ostatnio zmieniony czw 27 paź, 2011 21:35 przez wojteek, łącznie zmieniany 1 raz.
W którym miejscu w pliku Panel.cfg znajdują się wpisy odpowiadające za włącznik LNAV? Chce go skopiować w inne miejsce gdzie szybciej go będę mógł włączyć.
Edit: chodzi o wersję -800
Edit: chodzi o wersję -800
Ostatnio zmieniony czw 22 gru, 2011 19:48 przez Shamy, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie wiecie może jak skonfigurować PMDG 737 NGX z Fspassagers? Próbowałem już reinstalki, ale niestety bez skutków ciągle ten Fatal Error.
Ostatnio zmieniony pn 02 sty, 2012 20:02 przez Egg1991, łącznie zmieniany 1 raz.
Co masz na myśli pisząc skonfigurować? Ja latałem NGX z FSPassangers bez żadnego problemu.
Ostatnio zmieniony pn 02 sty, 2012 20:21 przez Tomek1158, łącznie zmieniany 1 raz.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
-
- Light Planes Captain
- Posty: 53
- Rejestracja: śr 25 lut, 2009 10:59
- Skąd jesteś: EPWR
Autopilot w PMDG 737
Witam
Ostatnio nabyłem Benka 737 PMDG i mam 2 pytania odnośnie niego.
Pierwsze jest totalnie laickie, ale mam nadzieje, że będziecie wyrozumiali.
Mam problem z autopilotem, a dokładniej z jego włączeniem. Zaznaczam na wstępie, że nie programuje nic w FMC, bo jeszcze tego nie umiem dobrze, ale stopniowo się uczę.
Robiąc tak jak w manualu ale ap nie chce się włączyć.
Np: chcę lecieć z epwr do epwa. Po starcie w np Embraer'rze 170 Wilco wciskam HDG, SPD (autothrust), ALT zaznaczam i VS i samolot leci tak jak powinien.
Gdy w 737 chce włączyć AP, to nic się nie dzieje. Tak samo nie wiem jak ustawić wznoszenie. Czy jeżeli ustawiamy Altitude na 5000ft, to żeby samolot podniósł się musimy ustawić VS. Następnie gdy wzniesie się na daną wysokość i znów chcemy ją zmienić, to ponownie ustawimy VS i analogicznie z obniżaniem?
Podobnie mam z Wilco Airbusami, tzn też AP nie chce się włączyć.
Domyślam się, że jeszcze za mało wiem i muszę się tego nauczyć, ale piszę tego posta nie dlatego, że jestem zły, tylko chce się dowiedzieć co robie źle, bo naprawdę fajne jest to, że możemy się sami nauczyć dość zaawansowanych rzeczy z takich modeli Wilco czy PMDG.
Druga sprawa jest taka, że często przy produktach PMDG wyskakuje mi Blue Death screen, ale to pewnie wina tego, że są one klatkożerne?
Ostatnio nabyłem Benka 737 PMDG i mam 2 pytania odnośnie niego.
Pierwsze jest totalnie laickie, ale mam nadzieje, że będziecie wyrozumiali.
Mam problem z autopilotem, a dokładniej z jego włączeniem. Zaznaczam na wstępie, że nie programuje nic w FMC, bo jeszcze tego nie umiem dobrze, ale stopniowo się uczę.
Robiąc tak jak w manualu ale ap nie chce się włączyć.
Np: chcę lecieć z epwr do epwa. Po starcie w np Embraer'rze 170 Wilco wciskam HDG, SPD (autothrust), ALT zaznaczam i VS i samolot leci tak jak powinien.
Gdy w 737 chce włączyć AP, to nic się nie dzieje. Tak samo nie wiem jak ustawić wznoszenie. Czy jeżeli ustawiamy Altitude na 5000ft, to żeby samolot podniósł się musimy ustawić VS. Następnie gdy wzniesie się na daną wysokość i znów chcemy ją zmienić, to ponownie ustawimy VS i analogicznie z obniżaniem?
Podobnie mam z Wilco Airbusami, tzn też AP nie chce się włączyć.
Domyślam się, że jeszcze za mało wiem i muszę się tego nauczyć, ale piszę tego posta nie dlatego, że jestem zły, tylko chce się dowiedzieć co robie źle, bo naprawdę fajne jest to, że możemy się sami nauczyć dość zaawansowanych rzeczy z takich modeli Wilco czy PMDG.
Druga sprawa jest taka, że często przy produktach PMDG wyskakuje mi Blue Death screen, ale to pewnie wina tego, że są one klatkożerne?
Re: Autopilot w PMDG 737
To być chociaż zerknął do poradnika:malomowny18 pisze: Domyślam się, że jeszcze za mało wiem i muszę się tego nauczyć...
http://www.aztec.pl/index.php?option=co ... &Itemid=39
Do PMDG 737 wszelkiej maści poradników w necie jest cała masa.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
PMDG 737NG a Windows 7
Wie ktoś może jak zainstalować ten dodatek? FS2004, Win7 32bit. Podczas instalacji proces zatrzymuje się w momencie instalacji pliku ARIALN.ttf.
Z góry dziękuje za jakieś informacje.
Pozdrawiam.
Z góry dziękuje za jakieś informacje.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt 20 lip, 2012 23:04 przez olo1313, łącznie zmieniany 1 raz.
Już nie zainstalujesz, bo został wycofany ze sprzedaży... "Pomijając" fakt, że jakąś musiałeś go zdobyć.
This, the mojave desert is the final resting place of thousands of unemployed aircraft. For the old ones, the best future they can look forward to is reincarnation as a coke can. - Bruce Dickinson
Witam wszystkich po długiej przerwie. Mam pytanko dotyczące 737 od PMDG. Latam na nim już jakiś czas, ale przyznam szczerze, że nie wiem jak zrobić żeby na EICAS wyświetlało konfiguracje klap podczas lądowania, tak jak na szkole od Konrafa. Pozdrawiam Tomasz
Ostatnio zmieniony ndz 30 wrz, 2012 09:48 przez Ivoo, łącznie zmieniany 1 raz.
"Prędzej złodziej przyzna się, że ukradł, niż profesor, że głupstwo powiedział."
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
[FS2004] Problem z prędkością w PMDG 737.
Witam. Pozwoliłem sobie założyć nowy temat, ponieważ od dłuższego czasu główkuję nad problemem, który nie jest rozwiązany.
Problem polega na tym, że wprowadzone przeze mnie własne prędkości w FMC w zakładce LEGS są ignorowane. Latam w trybie LNAV i VNAV. FMC automatycznie wylicza mi prędkości, które są w mojej opinii za wysokie (np. 315 kts. w momencie rozpoczęcia zniżania). Zmieniam prędkość w FMC na 250 kts, jednak samolot nie redukuje prędkości. Dodam, że zniżanie i wznoszenie działa w trybie VNAV prawidłowo. Podczas zniżania prędkość drastycznie wzrasta, wyłącza się VNAV i pojawia się komunikat "VNAV disconnect" i nie idzie tego trybu uruchomić ponownie.
Co powinienem zrobić? Liczę na pomoc i pozdrawiam
Problem polega na tym, że wprowadzone przeze mnie własne prędkości w FMC w zakładce LEGS są ignorowane. Latam w trybie LNAV i VNAV. FMC automatycznie wylicza mi prędkości, które są w mojej opinii za wysokie (np. 315 kts. w momencie rozpoczęcia zniżania). Zmieniam prędkość w FMC na 250 kts, jednak samolot nie redukuje prędkości. Dodam, że zniżanie i wznoszenie działa w trybie VNAV prawidłowo. Podczas zniżania prędkość drastycznie wzrasta, wyłącza się VNAV i pojawia się komunikat "VNAV disconnect" i nie idzie tego trybu uruchomić ponownie.
Co powinienem zrobić? Liczę na pomoc i pozdrawiam