PIC ERJ-145 FeelThere
Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Przestaw tryb pracy z testu (stąd te kolorowe bloki) na normalną pracę. Powinno coś być w instrukcji na ten temat.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
-
- Moderator
- Posty: 2849
- Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
- Skąd jesteś: Warszawa
Pojawiło sie malowanie LOTu McPhat do ERJ v2 http://www.wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=prod_erjv2 Niestety w paczce za 11.90 EUR.
Pozdrawiam,
Maciek.
Pozdrawiam,
Maciek.
Nie chcę zakładać nowego wątku specjalnie pod problem z Legacy.
Czy ma ktoś jakiś pomysł, co to za licho ten komunikat fuel xfer critical?
Pojawia się kilka minut po starcie + master warning.
Oczywiście manual do tego samolotu jest ..... wart i próżno w nim szukać odpowiedzi.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to źle rozplanowane paliwo między zbiornikami (w ogóle póki co nie jest rozplanowane, to są domyślne ustawienia jakie miał FS), tylko w takim razie jak je rozlać do poszczególnych zbiorników przed lotem, żeby było dobrze?
Czy ma ktoś jakiś pomysł, co to za licho ten komunikat fuel xfer critical?
Pojawia się kilka minut po starcie + master warning.
Oczywiście manual do tego samolotu jest ..... wart i próżno w nim szukać odpowiedzi.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to źle rozplanowane paliwo między zbiornikami (w ogóle póki co nie jest rozplanowane, to są domyślne ustawienia jakie miał FS), tylko w takim razie jak je rozlać do poszczególnych zbiorników przed lotem, żeby było dobrze?
Ostatnio zmieniony pt 16 lip, 2010 18:35 przez idefiks, łącznie zmieniany 1 raz.
- mysterio4555
- Turboprop Captain
- Posty: 152
- Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 20:44
- Skąd jesteś: EPWR
Ogólnie jeśli nie ma fuel plannera "podłączanego" przez FSUIPC, to ładuje się za pomocą payload managera wbudowanego w FS'a (W okienku w którym ustawiasz lotnisko, maszynę, datę, masz coś takiego jak fuel & payload (moze inaczej sie nazywa ). Jak rozlać to już kwestia planowania paliwa, z tego co wiem Embriony nie mają żadnego fuel plannera (nawet tabel brak), przez co pozostaje wykonać "na oko" kila tankowań i sprawdzić ile żre na jakiej przelotowej.idefiks pisze: tylko w takim razie jak je rozlać do poszczególnych zbiorników przed lotem, żeby było dobrze?
(Robiłem tak dla E170 i planowanie wychodziło całkiem ok.)
Co do komunikatu...
Nie mam i nie latałem na E145, ale w E170 jest taka polityka ustawiania samolotu, że Embrion jest poprawnie ustawiony do startu kiedy wszystkie przełączniki na overhead panel są ustawione "w pionie". Na screenie widzę iż dwa przełączniki w sekcji FUEL są pod kątem, może ustawienie ich wertykalnie coś zmieni ?
Tak w ogóle, czy uruchamiasz samolot wg. checklist jakiś ?
Tak potwierdzam bo mam ten samolot.Przelaczniki musza byc wszystkie ku gorze inaczej mamy warning na EICAS-ie.idefiks pisze:
Co do komunikatu...
Nie mam i nie latałem na E145, ale w E170 jest taka polityka ustawiania samolotu, że Embrion jest poprawnie ustawiony do startu kiedy wszystkie przełączniki na overhead panel są ustawione "w pionie".
Ja ze swojej strony polecam http://airboomerang.free.fr/docs/ERJ145tut.zip ktory napewno ci pomoze i wiele wyjasni.
Ale ja nie mam żadnych warningów na eicasie aż do momentu tego komunikatu, o który pytam.
Przed startem sprawdzam konfigurację i jest "takeoff ok".
A czeklista (przynajmniej ta dostarczona przez wilco razem z samolotem) nie wspomina nic o położeniu przełączników - selektorów pomp. Manual zresztą też o tym nie mówi.
Przed startem sprawdzam konfigurację i jest "takeoff ok".
A czeklista (przynajmniej ta dostarczona przez wilco razem z samolotem) nie wspomina nic o położeniu przełączników - selektorów pomp. Manual zresztą też o tym nie mówi.
Witam!
FUEL XFER CRITICAL or CHECK ACFT LOAD - Total fuel quantity in all auxiliary fuel tanks contains at least 800 kg (1764 lb) and at least one wing tank fuel quantity contains 1000 kg (2205 lb) or less. (AOM vol.2)
Masz pełne zbiorniki kadłubowe i prawie puste skrzydła. Tymczasem Legacy bierze paliwo do silników tylko ze zbiorników skrzydłowych. Gdy w tych jest za mało paliwa do pilota należy włączenie pomp XFEED i przepompowanie paliwa z kadłuba do skrzydeł. W przeciwnym przypadku spadniesz jak kamień z braku paliwa z pełnymi zbiornikami
PS. Akurat do Legacy jest dostępna w sieci praktycznie kompletna dokumentacja - AFM, AOM vol. 1, AOM vol. 2... Do tego stare forum feelthere to kopalnia wiedzy na temat tego samolotu.
Pozdrowienia,
Sławek
FUEL XFER CRITICAL or CHECK ACFT LOAD - Total fuel quantity in all auxiliary fuel tanks contains at least 800 kg (1764 lb) and at least one wing tank fuel quantity contains 1000 kg (2205 lb) or less. (AOM vol.2)
Masz pełne zbiorniki kadłubowe i prawie puste skrzydła. Tymczasem Legacy bierze paliwo do silników tylko ze zbiorników skrzydłowych. Gdy w tych jest za mało paliwa do pilota należy włączenie pomp XFEED i przepompowanie paliwa z kadłuba do skrzydeł. W przeciwnym przypadku spadniesz jak kamień z braku paliwa z pełnymi zbiornikami
PS. Akurat do Legacy jest dostępna w sieci praktycznie kompletna dokumentacja - AFM, AOM vol. 1, AOM vol. 2... Do tego stare forum feelthere to kopalnia wiedzy na temat tego samolotu.
Pozdrowienia,
Sławek
Dzięki. Pokombinowałem z różnym załadowaniem zbiorników i jednak też dobrze mi się wydawało, że to źle rozmieszczone paliwo między zbiornikami.sladygin pisze: PS. Akurat do Legacy jest dostępna w sieci praktycznie kompletna dokumentacja - AFM, AOM vol. 1, AOM vol. 2...
Te AFM, AOM vol. 1, AOM vol. 2 to gdzie dokładnie się znajdują? Bo jedyne rozsądne, co znalazłem to tutorial napisany przez jakiegoś Brazylijczyka pracującego dla embraera...
Panowie ja mam maly problem.
Otoz po ustawieniu AP samolot wspina sie powyzej wysokosci przelotowej.
Powiedzmy ze mamy leciec na FL150.
Samolocik dolatuje i ciagnie nadal w gore.
Oto 2 screeny z FMC.Sadze ze tu jest blad ale nie wim jak to naprawic.
Napisane tam jest 370 lub 315 ale nie da sie tego zmienic.
VS wylaczony,uzywalem FLC?.
Otoz po ustawieniu AP samolot wspina sie powyzej wysokosci przelotowej.
Powiedzmy ze mamy leciec na FL150.
Samolocik dolatuje i ciagnie nadal w gore.
Oto 2 screeny z FMC.Sadze ze tu jest blad ale nie wim jak to naprawic.
Napisane tam jest 370 lub 315 ale nie da sie tego zmienic.
VS wylaczony,uzywalem FLC?.
Niegłupim pomysłem było by pokazanie MCP oraz przeglądnięcie instrukcji w poszukiwaniu znaczenia tych "370" i "315".
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
Mam mały problem. Po dłuższej przerwie wróciłem do ERJ-145 i z tego co widzę przestała działać gałka ALT w AP. Był ustawiony pułap 1500 ft (chyba mój ostatni zapisany lot z przed kilku miesięcy) i niestety teraz możliwe jest tylko kręcenie na "-". W drugą stronę gałka nie chce działać - nie da się zwiększyć planowanego pułapu.
Czy da się rozwiązać ten problem bez ponownego wgrywania modelu? Problem występuje we wszystkich malowaniach ERJ-145.
Czy da się rozwiązać ten problem bez ponownego wgrywania modelu? Problem występuje we wszystkich malowaniach ERJ-145.
[FSX] Embraier problem z pozycją samototu w Mcdu!!
Witam wszystkich miłośników lotnictwa chociaż latam już dość długo to postanowiłem dołączyć do grona pilotów, gdyż mam problem z samolotem na lotnisku itp. Jak jestem na lotnisku Okęcie i próbuję ustawić MCDU . PLAN lotu to mi nie wykrywa pozycji samolotu i tu moje pytanie o pomoc jak rozwiązać ten problem ? Jest wszystko dobrze do pierwszej instalacji jak nic nie ruszę to nie mam problemu, jak zmienię na nowszy Navigraph to potem jest tak jak na fotce. Mam Windows 7 64bit jakieś porady