PIC ERJ-145 FeelThere

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

tidit pisze:Zdefiniuj klawisze do trim up i trim down i spróbuj klawiszami.
Domyślnie są to klawisze HOME i END .
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

Dzięki panowie za pomoc w sprawie trymera, ale wciąż istnieje u mnie problem z lądowaniem, a mianowicie z tym że samolot ustabilizowany na podejściu ILS z aktywnym GS-em i LOC--iem w końcowej fazie podejścia sam robi zwroty raz na prawo raz na lewo. Nie traci przy tym GS-a ale traci centralizację. Czy ktos spotkał sie z takim problemem???
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Za mało danych.
Możesz wrzucić screnna z cocpitu (panel 2D) jak zacznie ci się tak dziać ?


PS

Screena otrzymałem.
Próbowałem na różne sposoby mojego Embrionka zmusić do takiego zachowania, ale mi się nie udało, trzyma się LOCa jak przyklejony :) .

U Ciebie wszystkie ustawienia wyglądają jak najbardziej ok, więc błąd nie leży po Twojej stronie.

W związku z tym nie mam pomysłu co to może być.
Przejrzyj jeszcze ten temat , choć nie wiem czy pomoże bo problem ten występował w 2005 roku a obecna wersja instalacyjna zawiera już w sobie wszystkie patche i SP.

Nic o tym nie napisałeś, ale domyślam się, że sprawdziłeś to zachowanie na innych lotniskach oraz zachowanie innych samolotów na tym samym podejściu ?
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

Mój Embraer zachowuje sie tak niesety na każdym podejściu. Inne samoloty działaja poprawnie. Spróbowałem nawet przeinstalowac cały symulator i Embraerka na nowo ale nic to nie dało.
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

kuba933 pisze:Mój Embraer zachowuje sie tak niesety na każdym podejściu. Inne samoloty działaja poprawnie. Spróbowałem nawet przeinstalowac cały symulator i Embraerka na nowo ale nic to nie dało.
Czy udało Ci się ten problem rozwiązać ?

Jeśli tak, to w jaki sposób ?

Pozdrawiam
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

Niestety problem nadal sie powtarza, pozostaje mi odłączyc AP 4-5 mil przed pasem i sterowac samemu. Nie jest to jednak możliwe gdy ląduje w zamgleniu:(:(:(
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

To co, wskazania ILS też się rozjeżdżają? Jeśli nie, to w czym problem?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

Samolot zaczyna sam skręcac wiec traci centralizacje w osi pasa-ILS na wskaźniku sie rozjeżdza.
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Ale mi chodziło o to, że po wyłączeniu AP i locie z ręki chyba jesteś w stanie kontynuować podejście we mgle...
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

zalezy od widzialności...
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2742
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

kuba933 pisze:zalezy od widzialności...
Poćwicz sobie offline podejście wg. wskazań ILS. Widoczność minimalna i tylko lataj wg. przyrządów, bo tego nie umiesz.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

chyba cos sie komuś tu pomyliło...
Ja letanie na przyżądach ćwicze od roku i często latam w warunkach słabej widzialności. Latanie według wskazań przyżądów mam opanowane. Natomiast inna sprawa jest że samolot zachowuje sie błędnie i będąc ustabilizowanym na LLZ i GS nagle zaczyna robic zakręty 4-3 mile przdd progiem pasa.Czy prawdopodobny błąd oprogramowania ma jakiś związek z ewentualnymi zdolnościami danego pilota??
Poza tym lądowania nie odbywaja sie gdy widzialność jest mniejsza niż 300m (z tego co wiem). Wskazania przyżądów swoja drogą a to co pilot musi widziec za oknem swoja drogą.
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

Podejście we mgle, owszem jestem w stanie kontynuować, ale na forum pisze nie po to, żeby uzyskac taka rade bo to żadna rada - poprostu koniczność w przypadku gdy AP zawodzi. Liczyłem, że ktos wie o co chodzi, bo to na pewno błąd oprogramowania.
Ostatnio zmieniony śr 28 maja, 2008 20:06 przez kuba933, łącznie zmieniany 2 razy.
pkris
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 211
Rejestracja: pt 09 lis, 2007 11:00
Skąd jesteś: Rybnik

Post autor: pkris »

Którą wersję instalatora masz ?
Obrazek
dvh6
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: czw 23 paź, 2008 18:16
Skąd jesteś: Chojnice

Post autor: dvh6 »

Witam wszystkich! Na forum jestem nowy, ale z flight simem mam styczność od 3 lat. No i tak dziś przyszła do mnie przesyłka ze sklepu pilots.pl z erj-145. A problem jest w tym, że nigdzie nie ma kodu rejestracyjnego. Instrukcja odsyła do pudełka. No fakt moim oczom ukazał się taki widok jak w załączonym zdjęciu. I w tym momencie proszę o pomoc co mam w tej sytuacji począć, a może szukam w złym miejscu?

http://img222.imageshack.us/my.php?imag ... 011de4.jpg
Awatar użytkownika
Skymad
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 169
Rejestracja: pt 08 sie, 2008 07:20
Skąd jesteś: Starogard Gd

Post autor: Skymad »

Czasem nie trzeba zerwać tej naklejki i kod nie jest pod nią? -_-^
dvh6
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: czw 23 paź, 2008 18:16
Skąd jesteś: Chojnice

Post autor: dvh6 »

Nie ma, zerwałem i obejrzałem dokładnie całe pudełko :(
Awatar użytkownika
Skymad
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 169
Rejestracja: pt 08 sie, 2008 07:20
Skąd jesteś: Starogard Gd

Post autor: Skymad »

Musi gdzieś być ;)
Przeszukaj DOKŁADNIE CAŁE pudełko, instrukcje, jakieś kupony.... (jeśli są, nie mam tej maszyny)
Jest gdzieś na pewno ;p

[+] Nie no nie wierzę, może jest w jakimś pliku na płycie, albo dostaje się w e-mailu, czy co...
Mało prawdopodobne żeby nie było, ale cóż, zdarza się :(
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez Skymad, łącznie zmieniany 1 raz.
dvh6
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: czw 23 paź, 2008 18:16
Skąd jesteś: Chojnice

Post autor: dvh6 »

No... nie ma, okularów nie potrzebuje, obszukałem wszystko dokładnie kilkanaście razy. Pozostaje składać reklamacje, albo sam już nie wiem.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Pisz do sklepu i juz.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
wibwk
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 282
Rejestracja: śr 29 lis, 2006 13:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: wibwk »

We wnętrzu pudełka powinna być wklejka z keycode, więc jak radzą inni zawiadom sklep o fakcie.
dvh6
Cadet
Cadet
Posty: 4
Rejestracja: czw 23 paź, 2008 18:16
Skąd jesteś: Chojnice

Post autor: dvh6 »

wibwk pisze:We wnętrzu pudełka powinna być wklejka z keycode, więc jak radzą inni zawiadom sklep o fakcie.
Już wszystko się wyjaśniło, zawinił wydawca. Oczywiście kod już otrzymałem i wszystko działa jak należy. ;)
Awatar użytkownika
holo
Cadet
Cadet
Posty: 48
Rejestracja: czw 12 lip, 2007 12:52
Skąd jesteś: Rumia

Post autor: holo »

Witam serdecznie.

Co prawda mój post dotyczył będzie LEGACY, ale samoloty są niemal identyczne, więc chyba to dobre miejsce.

Nadejszła zima i pojawiły się ICE CONDITION. Komputer sterujący pracą silników wysterowuje N1 tak, że na ciągu jałowym mam wartość N1 około 49%. Z tego co wyczytałem na forum FeelThere, jest to zjawisko normalne, gdyż trzeba więcej powietrza do odladzania, itp, itd. Tu pojawia się problem, gdyż podczas zniżania prędkość samolotu jest zbyt duża. Pomimo wystawionych spoilerów wynosi ok. 250-260 KTS. Na podejściu koło 200. Jak to opanować. Z góry dzięki za odpowiedź.
Bartek H.
Eddie
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 140
Rejestracja: śr 29 sie, 2007 09:59
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Eddie »

Tez mam z tym problem. Oczywiscie mozna wylaczyc instalacje odlodzeniowa, ale chyba nie tedy droga. Znizanie z wlaczonym anti-ice wymaga wiele cierpliwosci.
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

Panowie czy ktoś dysponuje QRH do ERJ 145??
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

Obawiam się, że jest to dokument stworzony przez ludzi z Feelthere, a ja szukam prawdziwego QRH używanego przez prawdziwych pilotów ERJ 145.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Mogłeś o tym wspomnieć, pytając o QRH.
Jest jeszcze coś takiego oraz Smartcockpit, skanów prawdziwego dokumentu nie znalazłem.
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

Dzięki, gdyby ktoś znalazł coś jescze to proszę o kontakt. Nawiasem mówiąc może tez chodzic o dokument AOM lub SOP. Niestety na żadne z tych zapytań google.pl nie odpowiadaja tym czym chcę. :evil:
kuba933
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 53
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:22
Skąd jesteś: EPWR

Post autor: kuba933 »

A jednak coś znalazłem. AOM i QRH do Embraer Legacy, ale 145 to prawie to samo więc procedury w kokpicie sie zgadzają. Dokument jest pod tym linkiem:
http://www.legacydriver.com/Legacy-AOM.html
Awatar użytkownika
trendus
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 91
Rejestracja: wt 17 lip, 2007 19:50
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: trendus »

Mógł by mi ktoś opisać używanie FADEC. Czytam manuala ale ciągle mi wyskakuje ENG NO TO DATA. Ni cholere nie mogę tego ustawić.

HELP
Obrazek
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Ustawiasz temperaturę etc. już po uruchomieniu?
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Pierwszy poradnik, strona 31.
airwolff
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 69
Rejestracja: czw 22 gru, 2005 20:13
Skąd jesteś: Tomaszów

Post autor: airwolff »

Jak wpisujecie szanowni koledzy plan lotu do FMS tego samolotu?Czy za każdym razem wpisujecie współrzędne geograficzne poszczególnych punktów?
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Zerknąłeś do ww poradnika? Wpisywane są nazwy punktów.
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
airwolff
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 69
Rejestracja: czw 22 gru, 2005 20:13
Skąd jesteś: Tomaszów

Post autor: airwolff »

Tak zerknąłem ale chciałem się upewnić czyli trzeba wpisywać poszczególne punkty trasy a nie tylko drogę lotniczą i kolejny punkt.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Zerknij jeszcze raz. Wpisujesz albo punkt albo droga i punkt (VIA TO). Jeśli VIA TO, to podajesz w formacie droga.punkt (UN123.ABC).
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
airwolff
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 69
Rejestracja: czw 22 gru, 2005 20:13
Skąd jesteś: Tomaszów

Post autor: airwolff »

Tak tylko jak podałem mu punkt JED to nie zaakceptował mi go tylko musiałem podać współrzędne geograficzne punktu JED.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

To AIRAC zainstaluj.
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Po wklepaniu JED pokazuje dwa punkty, trzeba zweryfikować właściwy. Ponieważ to VOR, więc ma nawet wpisaną częstotliwość, jaki problem? Naciskasz przycisk L1 albo L2 i tyle.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
ODPOWIEDZ