PIC ERJ-145 FeelThere

Dział poświęcony płatnym samolotom i śmigłowcom (czyli opinie, recenzje, poradniki). Z problemami technicznymi proszę do działu Problemy Techniczne-Samoloty.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

Awatar użytkownika
zonky12
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: wt 04 lis, 2008 17:22
Skąd jesteś: EPWA

erj-145

Post autor: zonky12 »

Potrzebuje pomocy.
Czy ktoś z was może mi powiedzieć gdzie jeste TRIM w ERJ-145 mam dość kiepski Tutorial i mam tylko napisane żeby przed startem go skonfigurować. Generalnie chodzi mi tu o ostatni etap konfiguracji takeoff,prosze powiedzcie ,bo nie mam zamiaru kupować tego poradnika z boomerang.
Pozdro
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

Co kupować? Przecież to jest za free:
http://airboomerang.free.fr/docs/ERJ145tut.zip
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
Awatar użytkownika
zonky12
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: wt 04 lis, 2008 17:22
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: zonky12 »

Dobra poddaje się.Mineło już tyle czasu od mojego ostatniego posta i nadal nie wiem jak skonfigurować takeoff TRIM! proszę pomocy:) Bo chciałbym w końcu mieć radochę z tego ERJ-ta.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Czego nie rozumiesz? Ustawiasz trym tak, by znalazł się w zielonej strefie pokazanej na MFD.
Awatar użytkownika
zonky12
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 90
Rejestracja: wt 04 lis, 2008 17:22
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: zonky12 »

heh najwidoczniej mam coś nie tak. Ale może cos myle, możesz mi to opisać? Trim czyli? Generalnie nie latam ERJ a one się różnią choćby od Boeingów.
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Trim czyli trym, dokładnie tak samo jak w Boeingach - tam też przed startem zmienia sie kąt zaklinowania statecznika poziomego, by samolot był w stanie odpowiednio podnieść dziób po Vr. Trymujesz albo klikając na panelu, albo przyciskami przypisanymi w ustawieniach FSa.
Awatar użytkownika
konraf
Administrator
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 09:41
Skąd jesteś: EPPO

Post autor: konraf »

zonky12 pisze:Dobra poddaje się.Mineło już tyle czasu od mojego ostatniego posta i nadal nie wiem jak skonfigurować takeoff TRIM! proszę pomocy:) Bo chciałbym w końcu mieć radochę z tego ERJ-ta.
Przeczytałeś ten materiał, do którego linka podałem. Widać nie. To ułatwię sprawę, bo widać cieżko poszukać: strona 33.

Poza tym na forum, pod haslem trymowanie:
viewtopic.php?t=3426&highlight=trymowanie
Bartek
Regulamin Forum - Proszę przeczytać przed napisaniem posta
jarekkola
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 64
Rejestracja: pn 26 paź, 2009 16:00
Skąd jesteś: Lodz

Post autor: jarekkola »

Wie ktos moze czy da sie ustawic jakos kabine w Legacy zeby bylo widac Crew pokladowa* przez drzwi, tak jak np. widac w CitationX ?

[* - w języku polskim jest pojęcie obsługa pokładowa, a nawet stewardesa - Rz]
Ostatnio zmieniony wt 03 lis, 2009 13:55 przez jarekkola, łącznie zmieniany 1 raz.
jarekkola
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Chyba nic nie trzeba ustawiać, stewardesa standardowo kręci się po kabinie.
jarekkola
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 64
Rejestracja: pn 26 paź, 2009 16:00
Skąd jesteś: Lodz

Post autor: jarekkola »

Wiem, ze sie kreci tylko, ze z kabiny tego nie widac, zamkniete drzwi mam, z kamerki z zewnatrz widac.

Wielkie litery i interpunkcja.
Ostatnio zmieniony wt 03 lis, 2009 17:17 przez jarekkola, łącznie zmieniany 2 razy.
jarekkola
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

zamkniete drzwi mam,
Trudno się dziwić, że przez zamknięte nie widać... można je przecież otworzyć. Jeśli nadal nie będzie widać a koniecznie chcesz się napawać obsługą, przenieść kamerę do kabiny.
jarekkola
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 64
Rejestracja: pn 26 paź, 2009 16:00
Skąd jesteś: Lodz

Post autor: jarekkola »

Drzwi sie raczej otworzyc nie da, mam FS2004, przeniesc kamere do kabiny? znasz jakas magiczna kombinacje klawiszy?
jarekkola
PZL Belfegor
Moderator
Moderator
Posty: 2849
Rejestracja: sob 19 lut, 2005 14:55
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: PZL Belfegor »

Obrazek
A kombinacje do przesuwania kamery były na forum podawane nie raz, podobnie jak programiki ułatwiające ten proces (np. darmowy F1view).
jarekkola
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 64
Rejestracja: pn 26 paź, 2009 16:00
Skąd jesteś: Lodz

Post autor: jarekkola »

Zdjecie mi sie podoba i o taki widok mi chodzilo tylko ze nie wiem jak to u siebie zrobic.
jarekkola
Eddie
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 140
Rejestracja: śr 29 sie, 2007 09:59
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Eddie »

Sciagnij wspomniany F1view i kombinacjami shift, ctrl , scroll myszki bedziesz mogl sie dowolnie ustawiac wewnatrz samolotu.
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

A tak na marginesie, wersja 2 nadchodzi:

http://forum.iemit.com/Default.aspx?g=posts&t=3266
saint
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009 19:48
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: saint »

Właśnie ukazał się Embraer w wersji 2.0. Zastanawiam się czy warto zakupić ten samolot...
Awatar użytkownika
Kasztan
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 308
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 15:53
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Kasztan »

Jeśli zachowuje porównywalny poziom do E-Jeta to chyba tak, ale dopiero po kilku patchach.

Obstawiam, że tym razem wyrobią się w 5 poprawkach, kto da więcej?
AMD Phenom II x4 965 3.6ghz
Gigabyte Gf460GTX
4GB DDR2 RAM
Viśta Wio Biznes
saint
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009 19:48
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: saint »

Wynik testów pozytywny ;) Kilka drobnych usterek - nie działa parę przełączników w VC które powinny działać np. TOGA. Trzeba uzywać skrótów lub 2d. Miałem też problem z autopilotem ale szybko udało się go rozwiązać. Ogólnie bardzo udany samolot. Więcej refleksji po kolejnych lotach testowych - jeżeli ktoś jest zainteresowany.
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

TOGA nie działa bo nie i masz w manualu opisane gdzie klikać żeby włączyć. Nieduży babol to natomiast nie działające w vc pokrętło FADEC set. Poza tym bugów nie zauważyłem, samolot sprawia wrażenie przyzwoicie wykonanego.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
saint
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009 19:48
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: saint »

Tam też nie mi działa. I tak mam TOGA pod klawiszem więc to nie problem. FADEC set rzeczywiście jest martwy i jego wcześniej miałem na myśli. Poza tym naprawdę fajny dodatek. Przydałoby się malowanie LOTu ;)
Awatar użytkownika
Kasztan
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 308
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 15:53
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Kasztan »

Ładne screeny.

Jak się nim lata, można tak samo jak E-jetem, robić całe trasy z łapy? 8-)
AMD Phenom II x4 965 3.6ghz
Gigabyte Gf460GTX
4GB DDR2 RAM
Viśta Wio Biznes
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

A jest jakiś samolot którego nie można pilotwać ręcznie? ;)
Awatar użytkownika
Skymad
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 169
Rejestracja: pt 08 sie, 2008 07:20
Skąd jesteś: Starogard Gd

Post autor: Skymad »

Wszystkie można, tylko pytanie jak "komfortowo" i realnie :P
Obrazek
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

Jak bardzo realne jest pilotwanie całej trasy z łapy? Komfort natomiast zależy głównie od jakości fotela który mamy przy biurku i podparcia pod łokcie :D I oczywiście od jakości joysticka.

Co do ręcznego pilotażu, jak zwiększę przepustnicę samolot przyspiesza, jak wychylę lotki to się przechyla a jak wytrymuję to leci poziomo. Nos poniżej linii horyzontu zazwyczaj powoduje zniżanie. Bugów w tej materii nie stwierdziłem.
saint
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009 19:48
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: saint »

Trochę mnie wkurza to że wolant zasłania PFD i nie da się go schować tak jak w wielu innych dodatkach. W przypadku 'baranich rogów' E145 to jest problem. Jest szansa na patch który to zmieni.
Awatar użytkownika
Kasztan
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 308
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 15:53
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Kasztan »

Cóż czasami lubię zwolnić z obowiązków AP i robić trasę ręcznie :)

W E170/190 jest to niezmiernie przyjemnie, oby teraz też było podobnie.
AMD Phenom II x4 965 3.6ghz
Gigabyte Gf460GTX
4GB DDR2 RAM
Viśta Wio Biznes
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

Kasztan pisze:Cóż czasami lubię zwolnić z obowiązków AP i robić trasę ręcznie :)

W E170/190 jest to niezmiernie przyjemnie, oby teraz też było podobnie.
W RVSM to złamanie przepisów.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
Awatar użytkownika
Kasztan
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 308
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 15:53
Skąd jesteś: EPGD

Post autor: Kasztan »

Wiem o tym

Jednak czy łamię jakieś zasady podczas lotu off-line, gdy chcę w czysto rekreacyjnym celu dla urozmaicenia się pobawić :roll: ?
Ostatnio zmieniony czw 12 lis, 2009 21:42 przez Kasztan, łącznie zmieniany 2 razy.
AMD Phenom II x4 965 3.6ghz
Gigabyte Gf460GTX
4GB DDR2 RAM
Viśta Wio Biznes
AirMacOne
Cadet
Cadet
Posty: 7
Rejestracja: śr 20 maja, 2009 22:21
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: AirMacOne »

Nie wiem czy coś przeoczyłem, lecz u mnie ERJ 145 XR ma dwa zielony światła nawigacyjne i rozjechane są punkty świecenia BEACON z położeniem tych świateł na kadłubie samolotu. LOGO lights działają tylko z LNG light. Nie działa też PUSH SYNC CRS1. Fajne natomiast są check listy. :-)
Pewnie kilka poprawek będzie :-)
saint
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009 19:48
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: saint »

Już szykują się do SP1... Ale trzeba im oddać honor że te dotychczasowe bugi nie są jakieś szczególnie męczące.

Swoją drogą - czy E-170 od Feelthere/Wilco też jest tak fajny? Chodzi mi oczywiście o serię E-Jets.
Awatar użytkownika
Aaben
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 236
Rejestracja: czw 22 maja, 2008 18:39
Skąd jesteś: EPBC

Post autor: Aaben »

Jak z klatkowaniem w tym nowszym ERJ-145? Poprzedni był mało wymagający.
Galimex pisze:w moim mniemaniu mam 100% racji.
Awatar użytkownika
some1
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 242
Rejestracja: śr 05 paź, 2005 18:20
Skąd jesteś: Pruszków

Post autor: some1 »

Swoją drogą - czy E-170 od Feelthere/Wilco też jest tak fajny? Chodzi mi oczywiście o serię E-Jets.
Może odrobinę brzydszy, ale technicznie bardzo podobny. Zresztą oba samoloty są na tyle zbliżone że wykorzystali sporo z E-170 tworząc E-145. (Co nie znaczy że gaugi są przeklejone z E-145, po prostu logika przyrządów jest prawie taka sama)
KaEn
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 217
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 15:49
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: KaEn »

No i widzę, że bardzo dobrze zrobiłem czekając na zakup czegoś pod FSX rodem z Brazylii... :) Mam teraz tylko wielką zagłostkę co wybrać.
Może odpowiedź na te pytania do użytkowników ERJ-145 mi pozwolą się zdecydować:
1. Czy przy znacznej zmianie kursu na wysokości przelotowej (powiedzmy że ponad 10 stopni) AP trzyma się trasy? Czy nie przestrzela, albo nie dokręca zakrętów?
2. Czy lecąc na wysokości przelotowej AP trzyma dobrze wysokość? Nie ma żadnych wahań? Bardzo mnie takie zjawisko irytuje, np. w 757 CS choroby lokomocyjnej można dostać.
3. Jak samolot radzi sobie z przechwytywaniem radiali i LOC pod większymi niż standardowo kątami (przyjmijmy, że ponad 25 stopni)?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Obrazek
Core2Duo E8400 | GA-EP45-D3SL | 2x2GB DDR2 PC8500 | GF 9800GT/1GB | Win 7 64-bit | FS2004 | FSX
saint
Cadet
Cadet
Posty: 47
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009 19:48
Skąd jesteś: Warszawa

Post autor: saint »

AD.1 Trzyma się, przy zakrętach o 90 i więcej stopni nie gubi trasy.
AD.2 CS nie jest dobrym wyznacznikiem bo on ma jakiś większy problem z trzymaniem wysokości i trzeba kombinować. Autopilot w E-145 jest bardzo bardzo stabilny, jakoś radzi sobie nawet z 'przeskakującym' wiatrem w FSX.
AD.3 Nie sprawdzałem, przetestuję. Przy 20 stopniach wszystko było OK.

Samolot ma jeden błąd który udało się dość szybko odkryć - przy zniżaniu w trybie VS zmiana wysokości docelowej powoduje że znika minus przed prędkością pionową i maszyna zaczyna się wznosić. Trzeba przełączyć na chwilę na FLCH lub szybko kliknąć gałkę VS. Nie u wszystkich użytkowników tak jest... Będzie jakiś patch który ma to poprawić, dostałem od feelthere do przetestowania.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez saint, łącznie zmieniany 1 raz.
antoś
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 56
Rejestracja: śr 07 mar, 2007 08:01
Skąd jesteś: waw

Post autor: antoś »

Dziś leciałem z Warszawy do Krakowa, przy zniżaniu chciałem zrobić direct to KRW ale wywaliło mi cały F/P, później klikałem różne guziczki w FMC, po kliknięciu na PROG nagle CTD. Phi, myślałem, że bardziej go dopracują.
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

antoś pisze:Dziś leciałem z Warszawy do Krakowa, przy zniżaniu chciałem zrobić direct to KRW ale wywaliło mi cały F/P, później klikałem różne guziczki w FMC, po kliknięciu na PROG nagle CTD. Phi, myślałem, że bardziej go dopracują.
Wszystko działa, tylko trzeba umieć zrobić dct.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
antoś
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 56
Rejestracja: śr 07 mar, 2007 08:01
Skąd jesteś: waw

Post autor: antoś »

Wiem, że źle to zrobiłem, ale dlaczego powodem tego jest CTD?
Awatar użytkownika
wegi
Jet 1st Officer
Jet 1st Officer
Posty: 338
Rejestracja: sob 23 lip, 2005 17:31
Skąd jesteś: EPBY

Post autor: wegi »

Może zwykły pech - zrobiłem kilka lotów, fmc obklikałem w różnych kombinacjach i było ok.
zapraszam ->http://www.vlatanie.blog.pl/ - aktualizacja 6.03.2011
Eddie
Light Planes Captain
Light Planes Captain
Posty: 140
Rejestracja: śr 29 sie, 2007 09:59
Skąd jesteś: EPWA

Post autor: Eddie »

A ja tak mialem z Wilco Legacy. Skasowanie planu lotu i klikniecie PROG owocowalo regularnym CTD.
ODPOWIEDZ